Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten toimisit tässä tilanteessa?

Vierailija
05.07.2024 |

Mitä pitäisi ajatella. Olen pitkään ollut kotona se, joka hoitaa päävastuun kotitöistä. Teen ruoat, käyn kaupassa, siivoan jne. Hoidan pyykit, vaihdan lakanat. Meillä molemmilla on miehen kanssa urat, käymme työmatkoilla ja maksamme kaiken 50-50.

Meillä on kaksi lasta. Joskus viime keväänä taisin kirjoittaa tänne tuskissani, kun mies ei hoida omia pyykkejään, vaan valitti pyykkikasoista ja lopulta tiputti puhtaat pyykit silityslaudalta kylppärin lattialle saadakseen tilaa paidan silitykselle. Siis miksi aikuinen ihminen ei itse taittele pyykkejä, jos ne ovat tiellä. Sama toistuu muissakin kotiaskareissa, hän kokoaa likaiset astiat lavuaariin, koska astianpesukone on täynnä, eli ilmiselvästi ei tyhjennys kiinnosta.

Sitten tulee tiuskimista, miksi on niin sekaista. Niinpä. 

Minä hoidan vaatteiden kierrättämisen, mies tiuskii kun vaatetta on niin paljon (ei oikeasti edes ole). Hän avaa kuivausrummun näyttääkseen, että nukkaa on, muttei vaivaudu tyhjentämään. Hän nostelee kaapista jauhoja, joita on kaatunut, muttei siivoa kaappia jauhoista.

Olen ihmetellyt, kuka tämä outo nipottaja on. Miksi hän ei itse pese vessaa, imuroi ja tee ylipäätään mitään, jos niin hirveästi harmittaa. Eiväthän lapsetkaan opi esimerkistä, jos aikuinen vain osoittaa toisen virheitä, eikä itse näytä hyvällä mielellä mallia.

Nyt sitten mies grillasi eilen omille ja naapurin lapsille myöhään siten, että olin itse menossa nukkumaan eli en ollut mukana. Hän oli sitä ennen ajanut aidan. Aamulla keittiö oli aivan törkeässä kunnossa. En tehnyt mitään, koska mies lähti töihin ja sen jälkeen puolen päivän maissa toisen lapsen kanssa mökille. Päätin lähteä kauppoihin, koska minusta siivous ei kuulunut minulle.

Kuinka ollakaan, mies oli tullut kotiin, lepäsi sängyllä, ja lähti sen jälkeen toisen lapsen kanssa mökille jättäen hirveän siivon keittiöön. Soitin perään, että mikä juttu, kuka tämän sotkun nyt siivoaa, ja mies huusi minulle, että oli tosiaan leikannut aidan, ruokkinut lapset, ja astianpesukonetta ei ollut tyhjennetty, joten hänen tehtävä ei ollut siivota ja se on jonkun muun työ.

Ja löi luurin korvaan. Olen vaan itkenyt ja miettinyt, mitä nyt. Onko ajatuksia?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on yhtä totta kuin Salatut elämät. 

Vierailija
42/49 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opetelkaa kommunikoimaan.

ei naiset osaa kommunikoida muuta kuin ylläpitämällä kulisseja somessa. miehen pitää osata lukea naisen ajatuksia. nainen voi höpöttää jatkuvasti jotain tyhjänpäiväistä, mutta jos naisella on oikeasti asiaa, niin sitä nainen ei osaa sanoa ääneen tai sitten muutama tärkeä sana hukkuu kymmenientuhansien turhien sanojen joukkoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei naiset osaa kommunikoida muuta kuin ylläpitämällä kulisseja somessa. miehen pitää osata lukea naisen ajatuksia. nainen voi höpöttää jatkuvasti jotain tyhjänpäiväistä, mutta jos naisella on oikeasti asiaa, niin sitä nainen ei osaa sanoa ääneen tai sitten muutama tärkeä sana hukkuu kymmenientuhansien turhien sanojen joukkoon.

AP:n miehen tyyli kommunikoida ei ole kommunikointia siinä mielessä mitä tarkoitin, eli huomauttelu nukasta kuivausrummussa yms.

Lopeta toi naisten mustamaalaus, tämä aloitus ei ole sitä varten.

Vierailija
44/49 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sama oli jo täällä tänään, lyhyempänä versiona ilman tuot viitettä aikaisempaan satuun.

Vierailija
45/49 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko miehellä ongelmia kenties näön vai aivotoiminnan suhteen kun ei tajua esim. vessaa siivota tai jälkiään korjata omatoimisesti?

Vierailija
46/49 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia ajatellen yhdessä pysyminen on katastrofi. Pojat oppivat helposti, että naisen paikka on totella ja miellyttää miestään ja miehen pitää mieleisensä standardit. Tyttäret oppivat saman, mutta niin, ettei onnellisuus kuulu kuvioon. Tämänkö haluat heille esimerkilläsi opettaa? 

Todella epätodennäköistä,  että miehesi pystyisi puolittamaan aidosti kotityöt. Hänhän silloin joutuisi myöntämään  (myös itselleen) että epätasa-arvoa on tapahtunut ja hän on ollut sortaja. Lisäksi ilmeisesti hänellä on jotain pihaan liittyviä töitä, joita tässä ei käsitelty sen enempää. Varmasti pitää niitä vaakakupin tasapainottajina. Jos ne eivät sinun mielestäsi kuulu tähän kokonaisuuteen,  puhutte jo eri asiasta.

Tai siis ette puhu, kommunikointi on vaikea laji. Tuollaista hänen käyttämää naputtamista ei tule edes kuunnellakaan. Mutta se kertoo nimenomaan arvostuksen puutteesta, epäsympaattisesta ihmisestä ja rakkauden poissa olosta.

Ei ihme, että romahdit. Kaikkea ei tarvitsekaan kestää eikä sietää. Joko mies halusi ajaa sinut tähän tilaan tai sitten hän on niin tunteeton, että todella luulee olevansa käytökseensä oikeutettu.

Kerää itsesi - ja tavarasi. Lähde.

Vierailija
47/49 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, hei, kynnysmatto. Miten surkea otus voi lisääntymisikäinen nainen olla vuonna 2024?!

Vierailija
48/49 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sanoisin suoraan, mitä mieltä olen hänen käytöksestään (epäkohteliasta, loukkaavaa, itsekästä, vähättelevää) ja paskasta asenteestaan ja jos muutosta ei tule menisi mies vaihtoon. Etenkin, kun ottaa huomioon että tätä on ilmeisesti jo jatkunut pidempään...

Ja lopettaisin kyllä myös miehen passaamisen. En pesisi hänen pyykkiään, tekisin ruokaa vaan lapsille ja itselleni, jne.

Olen tehnyt tosiaan ruokaa lapsille ja itselleni, pääosin siksi, että mies tekee pitkiä päiviä (mitä minäkin teen, mutta ruokin lapset kuitenkin). Viime pyykkiepisodin jälkeen en pessyt hänen pyykkiään ja jätin hänen lattialle pudottamista vaatteista hänen omansa lattialle. Mutta eihän tämä ole elämää, ei näin voi olla. Ap.

Tuossa teit oikein. Jatka samaan malliin. Ehkä mies huomaa, mitä hänen kuuluisi tehdä.

Vierailija
49/49 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttavapariskunta erosi miehen pyynnöstä. Naiselle se oli ensin shokki,mutta nyt on tyytyväinen. Sanoi suoraan, että mukavempaa asua nyt, kun ei tarvitse toisen aikuisen sotkuja katsella. Ja ihmetteli myös miten ex nykyään kova siivoamaan kun asuu yksin. No toisaalta eihän se parisuhde toimi, jos siihen ei kumpikin panosta. Toisaalta lopettaisin tuollaisen miehen vaatteiden pesun kokonaan. Ja ne tiskit voi sinne keittiöön jättää edelleen. Toisaalta apkin voi sanoa että ei voi pestä pyykkiä, koska ruokki lapset seuraavana päivänä. Apn mielestä pyykinpesu ei hänelle kuulu.