Olen ravintoloitsija joka ei enää ota vastaan käteismaksuja
On aika siirtyä menneisyydestä nykyaikaan. Käteisen aika oli ja meni. Tämä nostaa myös profiiliani rehellisenä yrittäjänä kun veronkiertäjän tärkein työkalu ei edes kelpaa yrityksellenk.
Kommentit (104)
Mun lapsi oli kavereidensa kanssa ostoksilla ja annoin hänelle käteistä rahaa mukaan, että ostaa mulle yhden asian samalla. Omaa korttia hänellä ei vielä ole. Noh, tuolla liikkeessä oli alettu napista käteisestä. Myyjä/ omistaja ehkä oli pitänyt puhuttelun, että seuraavalla kerralla on sitten oltava kortti, että tämän yhden kerran voi ottaa käteistä vastaan. Että mitä ihmettä?!? Näinköhän olisi pokkaa riittänyt mussuttaa samalla tavalla aikuiselle kuin 13-vuotiaalle? Loppui kyllä meidän asiointi siinä liikkeessä siihen.
Tulin juuri lomalta Lontoosta. Siellä oli aika paljon paikkoja, joissa ainoa maksutapa oli kortti. Niin kauppoja, kahviloita kuin ravintoloitakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te ketkä ette käytä käteistä hyväksytte sen että yhteiskunta muuttuu valvontayhteiskunnaksi missä isoveli valvoo.
Just, käytän aina käteistä, en halua pankissa tiedetään kaikki ostokset mitä teen.
Miksi arvelet että pankkia tai juuri mitään muutakaan tahoa erityisemmin ostoksesi kiinnostaisivat?
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsi oli kavereidensa kanssa ostoksilla ja annoin hänelle käteistä rahaa mukaan, että ostaa mulle yhden asian samalla. Omaa korttia hänellä ei vielä ole. Noh, tuolla liikkeessä oli alettu napista käteisestä. Myyjä/ omistaja ehkä oli pitänyt puhuttelun, että seuraavalla kerralla on sitten oltava kortti, että tämän yhden kerran voi ottaa käteistä vastaan. Että mitä ihmettä?!? Näinköhän olisi pokkaa riittänyt mussuttaa samalla tavalla aikuiselle kuin 13-vuotiaalle? Loppui kyllä meidän asiointi siinä liikkeessä siihen.
Kerro tuo sille kauppiaallekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te ketkä ette käytä käteistä hyväksytte sen että yhteiskunta muuttuu valvontayhteiskunnaksi missä isoveli valvoo.
Just, käytän aina käteistä, en halua pankissa tiedetään kaikki ostokset mitä teen.
Miksi arvelet että pankkia tai juuri mitään muutakaan tahoa erityisemmin ostoksesi kiinnostaisivat?
Kummasti niitä tietoja vaan kerätään ja analysoidaan, vaikkei "ketään kiinnosta".
Olen siirtynyt takaisin käteisen käyttöön. En halua, että jokainen ostokseni voidaan seurata.
Vierailija kirjoitti:
Monet, varsinkin lapset ja vanhukset, käyttävät käteistä. Eiköhän tuo osu yrittäjän omaan nilkkaan. Puhuttelu sen takia, kun yrität käyttää laillista maksuvälinettä? Sanattomaksi vetää.
Jos perustaisin jonkun kioskin tai liikkeen niin ei tulisi mieleenkään alkaa puljaamaan käteisen kanssa.
Pelkät kortti- ja mobiilimaksut kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummasti niitä tietoja vaan kerätään ja analysoidaan, vaikkei "ketään kiinnosta".
Ja myydään.
Kerrothan tuon heti ravintolan ovella ja isoin kirjaimin, niin voin välttää tuomasta rahojani kyseiseen ruokalaan. Maksan sitten kortilla tai en, niin kyllä fyysisen rahan pitää kelvata maksuksi oli kyseessä sitten kahvila tai marketti.
Minä lauloin David Rosen huippuorkesterin säestämänä Body and Soul -laulua tunteikkaasti, mutta sitäkään ei voitu muistaa!
Teen aika usein käteisellä maksaessani niin, että jos minulla on vaikkapa kuusi ostosta, jotka kaikki päättyvät joko 0,04 €:oon tai 0,09 €:oon, maksan ostokset kahdessa erässä, jolloin säästän pyöristyssääntöjen johdosta 5 sentin kolikon.
Käteistä ei tarvi kuin harmaan talouden tyypit, hu*rat ja huumekauppiaat!
Hyvä pitää silti kotona hiukan käteistä poikkeustapauksia varten.
No miten se työntekijöiden palkkojen maksu? Meneekö sekin minuutilleen lakien mukaan, vai makseletko ilta- ja viikonloppuvuoroista osan käteisellä?
Vierailija kirjoitti:
Jos perustaisin jonkun kioskin tai liikkeen niin ei tulisi mieleenkään alkaa puljaamaan käteisen kanssa.
Pelkät kortti- ja mobiilimaksut kiitos!
Laita sitten isot kyltit, että käteinen ei käy. Ettet tuhlaa käteisasiakkaiden aikaa suotta.
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla kotona käteistä ja, jos kyllä, niin kumpaa sorttia olet huumeveikko vai holo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla kotona käteistä ja, jos kyllä, niin kumpaa sorttia olet huumeveikko vai holo?
Etkö osaa lukea vai etkö ymmärrä? Hyvä pitää silti kotona hiukan käteistä poikkeustapauksia varten.
Ei se haittaa. Joku muu ravintoloitsija ottaa rahaaaaaa vastaan.
Helsingissä on paljon valinnanvaraa.