Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ravintoloitsija joka ei enää ota vastaan käteismaksuja

Vierailija
04.07.2024 |

On aika siirtyä menneisyydestä nykyaikaan. Käteisen aika oli ja meni. Tämä nostaa myös profiiliani rehellisenä yrittäjänä kun veronkiertäjän tärkein työkalu ei edes kelpaa yrityksellenk.

Kommentit (104)

Vierailija
81/104 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mää maksan kaiken käteisellä ja jos joskus en ole jaksanut käydä pankista hakemasta niin silloin makselen luottokortilla mutta koko laskun maksan pois ennen eräpäivää kun en halua maksaa korkoja. Pankkikorttia mulla ei ole koska se on maksullinen. Niin ja "tärkeät" ostokset makselen luotolla koska kuitit haalistuvat. Hyvin on toiminut ja onhan se reteetä kun joskus tapahtuu se että kortit eivät kelpaa jonku vian takia niin silti saan ostokseni maksettua.;) En asioi paikoissa joissa eivät huoli käteistä!

Mulla sama. Ostan vain matkat kortilla, ja ehkä jonkun kalliin tavaran, missä on pitkä takuu. Muuten ostan kaiken käteisellä.

En tahdo mitään kilometrin mittaisia tiliotteita, vaan tiliotteen pitää mahtua yhdelle sivulle ja siitä näkyä tärkeät luvut hetkessä. 

Käteisellä maksaessa myös ostaminen konkretisoituu. Tajuaa heti, että älä törsää enempää, kun suunnitellut rahat ovat loppu. 

Tuon takia monet käyttää käteistä, etenkin ruokakaupassa. Sillä tavalla säästyy rahaa myös, koska ei voi tehdä heräteostoksia (kun ottaa vain tarvittavan summan mukaan).

Vierailija
82/104 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi oli kavereidensa kanssa ostoksilla ja annoin hänelle käteistä rahaa mukaan, että ostaa mulle yhden asian samalla. Omaa korttia hänellä ei vielä ole. Noh, tuolla liikkeessä oli alettu napista käteisestä. Myyjä/ omistaja ehkä oli pitänyt puhuttelun, että seuraavalla kerralla on sitten oltava kortti, että tämän yhden kerran voi ottaa käteistä vastaan. Että mitä ihmettä?!? Näinköhän olisi pokkaa riittänyt mussuttaa samalla tavalla aikuiselle kuin 13-vuotiaalle? Loppui kyllä meidän asiointi siinä liikkeessä siihen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/104 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin juuri lomalta Lontoosta. Siellä oli aika paljon paikkoja, joissa ainoa maksutapa oli kortti. Niin kauppoja, kahviloita kuin ravintoloitakin. 

Vierailija
84/104 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te ketkä ette käytä käteistä hyväksytte sen että yhteiskunta muuttuu valvontayhteiskunnaksi missä isoveli valvoo.

Just, käytän aina käteistä, en halua  pankissa tiedetään kaikki ostokset mitä teen.

Miksi arvelet että pankkia tai juuri mitään muutakaan tahoa erityisemmin ostoksesi kiinnostaisivat?

Vierailija
85/104 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsi oli kavereidensa kanssa ostoksilla ja annoin hänelle käteistä rahaa mukaan, että ostaa mulle yhden asian samalla. Omaa korttia hänellä ei vielä ole. Noh, tuolla liikkeessä oli alettu napista käteisestä. Myyjä/ omistaja ehkä oli pitänyt puhuttelun, että seuraavalla kerralla on sitten oltava kortti, että tämän yhden kerran voi ottaa käteistä vastaan. Että mitä ihmettä?!? Näinköhän olisi pokkaa riittänyt mussuttaa samalla tavalla aikuiselle kuin 13-vuotiaalle? Loppui kyllä meidän asiointi siinä liikkeessä siihen. 

Kerro tuo sille kauppiaallekin. 

Vierailija
86/104 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te ketkä ette käytä käteistä hyväksytte sen että yhteiskunta muuttuu valvontayhteiskunnaksi missä isoveli valvoo.

Just, käytän aina käteistä, en halua  pankissa tiedetään kaikki ostokset mitä teen.

Miksi arvelet että pankkia tai juuri mitään muutakaan tahoa erityisemmin ostoksesi kiinnostaisivat?

Kummasti niitä tietoja vaan kerätään ja analysoidaan, vaikkei "ketään kiinnosta". 

Vierailija
87/104 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siirtynyt takaisin käteisen käyttöön. En halua, että jokainen ostokseni voidaan seurata.

Vierailija
88/104 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet, varsinkin lapset ja vanhukset, käyttävät käteistä. Eiköhän tuo osu yrittäjän omaan nilkkaan. Puhuttelu sen takia, kun yrität käyttää laillista maksuvälinettä? Sanattomaksi vetää.

Vierailija
89/104 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perustaisin jonkun kioskin tai liikkeen niin ei tulisi mieleenkään alkaa puljaamaan käteisen kanssa. 

Pelkät kortti- ja mobiilimaksut kiitos! 

Vierailija
90/104 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummasti niitä tietoja vaan kerätään ja analysoidaan, vaikkei "ketään kiinnosta". 

Ja myydään.

Vierailija
91/104 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrothan tuon heti ravintolan ovella ja isoin kirjaimin, niin voin välttää tuomasta rahojani kyseiseen ruokalaan. Maksan sitten kortilla tai en, niin kyllä fyysisen rahan pitää kelvata maksuksi oli kyseessä sitten kahvila tai marketti.

Vierailija
92/104 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lauloin David Rosen huippuorkesterin säestämänä Body and Soul -laulua tunteikkaasti, mutta sitäkään ei voitu muistaa!

Vierailija
93/104 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen aika usein käteisellä maksaessani niin, että jos minulla on vaikkapa kuusi ostosta, jotka kaikki päättyvät joko 0,04 €:oon tai 0,09 €:oon, maksan ostokset kahdessa erässä, jolloin säästän pyöristyssääntöjen johdosta 5 sentin kolikon.

Vierailija
94/104 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteistä ei tarvi kuin harmaan talouden tyypit, hu*rat ja huumekauppiaat!

Hyvä pitää silti kotona hiukan käteistä poikkeustapauksia varten.

Vierailija
95/104 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten se työntekijöiden palkkojen maksu? Meneekö sekin minuutilleen lakien mukaan, vai makseletko ilta- ja viikonloppuvuoroista osan käteisellä?

Vierailija
96/104 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos perustaisin jonkun kioskin tai liikkeen niin ei tulisi mieleenkään alkaa puljaamaan käteisen kanssa. 

Pelkät kortti- ja mobiilimaksut kiitos! 

Laita sitten isot kyltit, että käteinen ei käy. Ettet tuhlaa käteisasiakkaiden aikaa suotta. 

Vierailija
97/104 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tule asioimaan ravintolaasi.

Vierailija
98/104 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla kotona käteistä ja, jos kyllä, niin kumpaa sorttia olet huumeveikko vai holo? 

Vierailija
99/104 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla kotona käteistä ja, jos kyllä, niin kumpaa sorttia olet huumeveikko vai holo? 

Etkö osaa lukea vai etkö ymmärrä? Hyvä pitää silti kotona hiukan käteistä poikkeustapauksia varten.

Vierailija
100/104 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se haittaa. Joku muu ravintoloitsija ottaa rahaaaaaa vastaan.

Helsingissä on paljon valinnanvaraa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme