Miksi vielä aikuisella ihmisellä on tarve olla huomion keskipisteenä?
Ymmärrän että nuorena sitä kaipaa muiden ihailua, mutta että vielä yli 30-vuotiaanakin?
Kommentit (17)
Ei saa keneltäkään huomiota? Normaalisti parisuhteessa saa huomiota puolisolta.
Höpö höpö. Totta kai jos on tehnyt jotain haluaa sille huomiota. Kuka tahansa asiantuntijakin pitää jos pääsee näyttämään että on tehnyt jotain.
Jos on somevalokuvissa tykkäykset itsessään voivat houkuttaa monia.
Veikkaan että Ap ei ole itse tehnyt mitään eikä siksi tunnista huomion saamisen pointtia?
Kyllähän kaiken ikäiset ihailusta tykkää.
Muiden hyväksynnän hakeminen on sitten eri juttu.
Siis ryhmässä vai kaksin, kolmin? Somessa?
Jokaisella on tarve tulla nähdyksi ja kuulluksi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, mutta toisille ei riitä tulla nähdyksi ja kuulluksi. Se vaje on niin valtava, että huomiota haetaan vaikka millä tempuilla
Vierailija kirjoitti:
Joillekin vain nähdyksi, vielä tavalla joka on jo moraalitonta.
Usein nämä myös päästävät suustaan idiotismia, jota kukaan fiksumpi ei ainakaan halua edes kuulla...
Myös jatkuva huomiontarve ei ole terveen merkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillekin vain nähdyksi, vielä tavalla joka on jo moraalitonta.
Usein nämä myös päästävät suustaan idiotismia, jota kukaan fiksumpi ei ainakaan halua edes kuulla...
Myös jatkuva huomiontarve ei ole terveen merkki.
Juuri tuo viimeinen lause on oleellista.
Huono itsetunto. Huono itsetuntemus. Hauras ego. Pelko. Narsismi. Itsekäs ihminen. Paska luonne.
Vierailija kirjoitti:
Sanopa se. Itse ihmettelen tuota muutaman kohdalla, kun vannovat olevansa introvertteja, mutta silti huomionhakuisia ovat? Ei käy ns yhteen.
Monet huippu hyvät näyttelijät ovat introverttejä
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Totta kai jos on tehnyt jotain haluaa sille huomiota. Kuka tahansa asiantuntijakin pitää jos pääsee näyttämään että on tehnyt jotain.
Jos on somevalokuvissa tykkäykset itsessään voivat houkuttaa monia.
Veikkaan että Ap ei ole itse tehnyt mitään eikä siksi tunnista huomion saamisen pointtia?
Hän tarkoitti ihmisiä jotka onnistuvat kehumaan vaikka sillä kuinka pumppasivat fillarin renkaan.
Toisen vaan on hyviä ihan kaikessa. Manipuloimalla ja valehtelemalla jotkut pääsee melko pitkälle.
Vierailija kirjoitti:
Toisen vaan on hyviä ihan kaikessa. Manipuloimalla ja valehtelemalla jotkut pääsee melko pitkälle.
Manipuloimalla ja valehtelemalla nimenomaan epäonnistuu, jos kuvittelee jotenkin onnistuneensa on tyhmä. Rahan- ja statuksenhimoinen ihminen on tollo ja loputtomiin "tyhjä".
Kaveri laittaa vielä lähes 50-vuotiaana instaan itsestään narsistisia kuvia. Ihailee itseään jopa enemmän kuin omaa tytärtään.
Voin kertoa, että itse koen huomiota hakevan ihmisen puolisona raskaaksi. Toki puolisoa on tärkeää arvostaa ja huomioida, mutta on olemassa ihmistyyppi, jolle huomion- ja ihailun tarve on lähes loputon. Näin itse koen. Ettei mikään riitä. Vaikka kuinka koettaisin lapioida ihailua, arvostusta, kehuja.
(Ja toiseen suuntaan ei arvostusta ja ihailua liiemmin tule, mutta toisaalta itse en ole yhtä arvostuksen kipeä.)
Voihan olla, etten osaa ilmaista arvostusta oikein. Mutta raskaaksi koen osani. T. Vaimo
Sanopa se. Itse ihmettelen tuota muutaman kohdalla, kun vannovat olevansa introvertteja, mutta silti huomionhakuisia ovat? Ei käy ns yhteen.