Onko turn off, jos mies ei tarjoa kun menette syömään?
Kuvitellaan, että on ensitreffit ja mies kysyy lähdetäänkö syömään. Ravintolassa hän maksaa asiasta mitään kyselemättä, vain oman ruokansa. Muuten mies oikein mukava, mutta olisiko tuo turn off?
Kommentit (267)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole vanhanaikainen, mutta kyllä tuon panisi aika negatiivisena seikkana merkille, jos mies olisi ollut se ulos pyytäjä.
Munkin mielestä kutsuja maksaa. Toisaalta jos osoittautuu etten halua uudestaan tavata niin ehdotan kyllä että maksan oman osuuteni ettei jää ajatusta että "jää velkaa". Miehen ajatusmaailma kun voi olla jotain "tarjosin ruoat enkä ees saanu pillua...".
Joo, kyllähän sitä edes pillua pitäisi saada, jos tarjoaa 5-20 arvoisen kahvin/aterian.
No sanos muuta! ;-D
En tietenkään anna miehen tarjota. Kieltäydyn siitä tiukasti, jos mies edes ehdottaa sellaista. Näin miehelle ei tule mielikuvaa, että olisin parisuhteessa joku kodinhengetär.
Vierailija kirjoitti:
Ei minua haittaa, jos mies ei maksa. Mutta rivien välistä luen, ettei seurani paljoa kiinnostanut. Koska mies, joka on kiinnostunut, tekee kaikkensa saadakseen haluamansa naisen.
Ja mitä sinä teet saadaksesi haluamasi miehen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pystyisi olemaan miehen kanssa, joka ei tarjoaisi ravintolassa. Sen verran perinteinen olen. Miehellä on miehen rooli ja naisella naisen. En ole viihdyttämässä miesprinsessoja.
Olen kanssasi täysin samaa mieltä ja luonnollisesti maksaisin ravintolaillan kaikki kulut. On ihailtavaa että naisena kunnioitat perinteisiä arvoja ja miesten sekä naisten erilaisia rooleja parisuhteessa. Nainen kuitenkin tiskaa,siivoaa kodin,valmistaa ruuat, hoitaa lapset ynnä nämä kaikki muut naisen rooliin kuuluvat asiat joten on täysin luonnollista ja naista arvostavaa tarjota hänelle ravintola illallinen. On hienoa, että et ole näitä " kermat kakusta" tyyppisiä naisia jotka käyttävät miehiä vain hyväkseen vaan ymmärtää myös oman roolinsa ja asemansa.
Niin, tuo tarkoittaa, että nainen hoitaa kodin ja lapset ja mies hankkii leivän pöytään. Ei onnistu köyhältä tai pihiltä mieheltä.
Maksan oikein kernaasti jos jälkkäriksi on sitten pim*soo 😅
T.Setämies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minua haittaa, jos mies ei maksa. Mutta rivien välistä luen, ettei seurani paljoa kiinnostanut. Koska mies, joka on kiinnostunut, tekee kaikkensa saadakseen haluamansa naisen.
Öö, mihin tämä kysymys liittyy? Vastaus on, että tekemällö hyvää ruokaa, olemalla hauska ja viihdyttävä, antamalla miehelle täyden huomioni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole vanhanaikainen, mutta kyllä tuon panisi aika negatiivisena seikkana merkille, jos mies olisi ollut se ulos pyytäjä.
Munkin mielestä kutsuja maksaa. Toisaalta jos osoittautuu etten halua uudestaan tavata niin ehdotan kyllä että maksan oman osuuteni ettei jää ajatusta että "jää velkaa". Miehen ajatusmaailma kun voi olla jotain "tarjosin ruoat enkä ees saanu pillua...".
Joo, kyllähän sitä edes pillua pitäisi saada, jos tarjoaa 5-20 arvoisen kahvin/aterian.
Onko nykyään joku niin yksinkertainen että lähtee treffeille ilman että on valmis pillutouhuihin? En ole käynyt treffeillä kymmeneen vuoteen mutta silloin kun treffailin niin aina kyllä myös paneskeltiin. Lapsellista kuvitella ettei miehellä olisi emätin mielessä jos treffeille on lähdössä.
Olen itsenäinen nainen. Jos treffiasteella ollaan olemme molemmat vapaita joten kumpikin maksaa omansa.
En halua olla millään lailla "velkaa" miehelle joka on minulle vieras. Emme ole lupautuneet mihinkään. Kummallakaan ei ole mitään velvollisuutta mihinkään suuntaan.
Vakiintuneessa suhteessa maksaa kumpi ensin kerkiää.
Olen koko ikäni tottunut siihen, että miehet maksavat. Ensin isä, sitten poikaystävä, lopulta aviomies. Itse olen vain joihinkin kuluihin osallistunut. Ja joskus tarjoutunut jotain maksamaan.
Minulle ap:n kuvailema tilanne olisi varmaankin ensimmäinen ja viimeinen ravintolailta sen miehen kanssa.
Oli noin vuoden yyhhoo naisen kanssa ja totuus näistä yyhhoo naisista on todella karua todellisuutta. Yyhhoo on naistyyppiä joka ei maksa myntin kolikkoa yhtään mistään tämä ilmeni tuon vuoden aikana ihan käytännön tasolla. Nainen ei maksanut omia syömisiään sen enempää ravintoloissa,mäkkärillä,kotona kuin kaupassakaan. Ei yhtä ainoaa kertaa. Syödä hän kyllä osasi ja niin osasivat hänen lapsensakin. Tämä sama kaava toimi ihan kaikessa mm huvipuistoon hän kyllä halusi lastensa kanssa, mutta niin matkat, liput kuin syömisetkin maksatettiin minulla. Varoituksen sanana kaikille muille miehille, että älkää missään tilanteessa sortuko yyhoo äiteihin sillä he ovat suurimpia lokkeja mitä maa päällään kantaa. Heille mies on vain käyttöesine jota käyttävät hyväkseen. Ja tämä asia on tosi.
Ensi treffit on hyvä keino karsia lompakkoloiset. Jos nainen on alusta asti sitä mieltä että hänen ei kuulu maksaa osuuttaan vaan miehen on maksettava naisenkin ostokset niin saa nainen jäädä laskun kanssa ihmettelemään että kukahan ne hänen ostokset maksaa kun minä niitä en maksa
Maksan omat pöperöni. Jos välttämättä haluaa tarjota niin maksakoot sitten, ei ole minulta pois eikä vaikuta mielipiteeseeni millään lailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tuolloin saanut jo tavoittelemani ykkösvaiheen, eli ilmaisen aterian. Käytännössä en varsinaisesti halua sitä miestä, vaan perinteisesti sen elämäni rahoittajan.
Se on säväri tai sevari. Mies maksaa tai sitten ei vaan tule ensi treffejä.
Vierailija kirjoitti:
Ensi treffit on hyvä keino karsia lompakkoloiset. Jos nainen on alusta asti sitä mieltä että hänen ei kuulu maksaa osuuttaan vaan miehen on maksettava naisenkin ostokset niin saa nainen jäädä laskun kanssa ihmettelemään että kukahan ne hänen ostokset maksaa kun minä niitä en maksa
Minä odotan, että mies maksaa. Mutta en todellakaan ole lompakkoloinen. Olen hyvätuloinen ja hyvin vastavuoroinen parisuhteessa. Mutta se, että mies maksaa, on symbolinen ele, joka kertoo miehen käytöstavoista, pihiydestä ja kiinnostuksen määrästä paljon.
Onks naiset joskus pyytäny treffeille ravintolaan, jos on niin onko nainen maksanu ruuat?
Sijoitan jos sijoitukselle on tulossa tuotto. Ennen ensi treffejä ei mitenkään voi tietää onko nainen vain sarjadeittailija ja lompakkoloinen joka elättää itsensä pummimalta miehiltä ruuasta lähtien kaiken
Sitä olettaa, että jos toinen on oikeasti kiinnostunut, hän haluaa myös rahaa kuluttaa sellaisen kanssa.
Harvoin sitä myöskään kuulee, että mies vaatisi esim. naisen autolla mentävän, ettei hänen tarvi omaansa kuluttaa treffeillä. Ei, vaan miehen autolla yleensä mennään. En tajua, miksi sitten joku muu kulu on miehille niin ylitsepääsemätön asia. Kortsutkin ostaa itse, mutta kahvikupillista ei halua kustantaa. Hmm.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tämä on totta. naisten pitäisi muistaa, että kiinnostunut mies tekee kaikkensa. ihmeellisesti naiset roikkuu joissain miehissä ja miettii, miksi tämä ei ota yhteyttä tms. no kun se ei ole kiinnostunut susta!
Olen samaa mieltä. Jos mies ei ole tarpeeksi kiinnostunut, sarjadeittailee tms, ei hän halua tarjotakaan.