Thai-vaimot turvakotien asiakkaina?
https://www.hs.fi/elama/art-2000010533904.html
Artikkeli on maksumuurin takana ja koska toimittajat ansaitsevat palkkaa työstään, en kopioi tekstiä tänne. Mutta vaikka otsikko antaisi muuta olettaa, artikkelissa itsessään korostetaan seuraavaa:
"Maahan muuttajanaisten kokeman lähisuhdeväkivallan taustalla ei ole vain julkisuudessa esillä ollut kunniaväkivalta, vaan väkivaltainen puoliso voi hyvin olla myös kantasuomalainen. Silloin ongelmiin vaikuttavat helposti kulttuurierot."
Ihan ensimmäisenä tuli mieleen, kuinkahan paljon näissä on niitä tapauksia, joissa mies on "hakenut" aasiasta itselleen vaimon odottaen saavansa kotiorjan. Ja sitten kun vaimo ei olekaan ollut nöyrä palvelija vaan vaatinut ihmismäistä kohtelua, on mies heittäytynyt väkivaltaiseksi...
Kommentit (346)
Vierailija kirjoitti:
...Kukaan ei ole "niin rasittava tapaus", että pitää alkaa väkivaltaiseksi. Kyllä väkivalta on aika tekijän vika. Aina voi kävellä tilanteesta pois, jos toinen alkaa ärsyttämään niin paljon, että on pakko lyödä. Väkivalta on aina tekijän vika, ei uhrin.
Höpö, höpö. Riitaan tarvitaan aina kaksi.
- - -
Nainen meni lääkäriin naama pahasti mustelmilla ja ruhjeilla. Lääkärin tiedustellessa mitä oli tapahtunut, nainen kertoi miehensä hakkaavan häntä aina juovuspäissään kotiin tullessaan.
Lääkäri totesi: Tuohon puolison hakkaamiseen on olemassa todella tehokas lääke. Se on makea tee. Kun miehesi tulee kotiin, ota suusi täyteen makeaa teetä ja purskuttele sitä suussasi aina nukkumaan menoon asti.
Nainen oli ihmeissään, mutta päätti kokeilla reseptiä.
Pari viikkoa myöhemmin nainen ja lääkäri tapasivat. Naisen kasvot olivat sileät ja hän vaikutti muutenkin reippaalta ja hyvinvoivalta.
Kiitos neuvostasi, se toimi todella hyvin. Mieheni ei ole enää ollenkaan väkivaltainen.
No niin, huomaatko mikä teho sillä on kun pidät suusi kiinni? kysäisi lääkäri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/20d9b6f1-e206-4733-8471-ceabf2eeef6c
Thai-vaimo töissä. Turvakoteja todellakin tarvitaan.
Hyvänen aika. Eikö heillä ole mitään turvajärjestelyjä?
Miten suomalaiset miehet voivat antaa vaimojensa työskennellä noin turvattomissa työpaikoissa? Eikö niitä "hieronta paikkoja" voisi tehdä vaikka heidän kotien yhteyteen, jossa omat aviomiehet olisivat turvana.
Ei kukaan mene paikkaan asioimaan, jossa on jonkun aviomies. Usea nainen paikalla voisi auttaa hieman, että on lähellä porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut joskus kesätöissä turvakodissa ja olen itsekin kokenut väkivaltaa ex- liitossani. Oken akateemisesti koulutettu ja niin oli myös exä. Oltiin kolmekymppisiä. Turvakotiin tullaan kaikista sosiaaliluokista ja mulla nousee karvat aina pystyyn kun luen " normaali nainen kävelisi ulos suhteesta". Varmaan, mutta kun asia on omalla kohdalla, niin tilanne onkin eri. Siksi aina puolustan ja nostan metelin tästä asiasta. Se, että syyllistätte uhrin on kaksinkertainen kärsimys sille väkivaltaa kokeneelle. Älkää ikinä viisastelko tai besservisseröikö ystävillenne, koska silloin he sulkeutuvat eivätkä puhu kellekään asiasta. On hyvin helppoa arvostella kun ei itse ole elänyt siinä. Kukaan muu kuin sisareni ja yksi ystäväni ei tiedä miksi ex- liittoni loppui. Mies pahoinpiteli minut monta kertaa siten, että sain hoitoa vaatineita vammoja. Kukaan ei ikinä uskoisi jos sa
Miehet kun ovat ameban tasolla eivätkä itse kykene ottamaan mistään itse vastuuta. Kaikki on aina naisen vika. Jos ei puolison niin äidin sitten.
Eihän tuo yllätä. Ajatus siitä, että voi ostaa ahkeran ja soman vaimon oman elämänsä hyödykkeeksi, on lähtökohtaisesti niin sairas, että pahaa jälkeä tulee.
Vierailija kirjoitti:
Suomipoika pääsee jälkiliukkaille, kun vaimo tulee töistä kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut miehet ei mene enää suomalaisille naisille läpi, on sen verran varoiteltu, hakevat ulkomailta. Näin siinä sitten kävi. Voi olla ihan fiksujakin miehiä, joilla ei tämä tilanne.
Mitä minä tiedän niin miehet ovat ottaneet eron väkivaltaisista, päihdeongalmaisista ja ylipainoisista naislapsista ja löytäneet Aasiasta oikeita, päihteettömiä ja fiksuja naisia.
Ymmärrän kyllä että palstan alimpaan sosiaaluokkaan kuuluvat jämänaiset eivät koskaan näe/tapaa muita kuin omanlaistaan rupusakkia.
No tuohan kertoo vain ja ainoastaan sinun tuttavapiiristä. Sen verran harvinaisia tapauksia, ettei ihan ilmiöksi riitä kuitenkaan. Eli erikoista porukkaa sulla tuttavina.
Tilastot kertovat, että miehet joutuvat useammin lähisuhdeväkivallan uhreiksi ja tekijänä nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut miehet ei mene enää suomalaisille naisille läpi, on sen verran varoiteltu, hakevat ulkomailta. Näin siinä sitten kävi. Voi olla ihan fiksujakin miehiä, joilla ei tämä tilanne.
Mitä minä tiedän niin miehet ovat ottaneet eron väkivaltaisista, päihdeongalmaisista ja ylipainoisista naislapsista ja löytäneet Aasiasta oikeita, päihteettömiä ja fiksuja naisia.
Ymmärrän kyllä että palstan alimpaan sosiaaluokkaan kuuluvat jämänaiset eivät koskaan näe/tapaa muita kuin omanlaistaan rupusakkia.
No tuohan kertoo vain ja ainoastaan sinun tuttavapiiristä. Sen verran harvinaisia tapauksia, ettei ihan ilmiöksi riitä kuitenkaan. Eli erikoista porukkaa sulla tuttavina.
Tilastot kertovat, että m
Laitatko linkin niihin tilastoihin? Erilaisia tuloksia, kuin yleisissä tilastoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites, kun täällä on hehkutettu, että aasialaiset naiset ovat niiiiiin sivellisiä, toisin kuin suomalaiset naiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi ihanaa, kun tietää vielä mitä kaikkia vanhoja haisevia sikoja niissä paikoissa käy asiakkaina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi ihanaa, kun tietää vielä mitä kaikkia vanhoja haisevia sikoja niissä paikoissa käy asiakkaina.
Eikö joku hehkuttanut, että asiakkaina noilla käy komeahkoja ja hyvätuloisia. Juu, niin kuin tämä kuristajakin.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tuossa uutisessa tähänkin ketjuun kirjoitteleva mies vai hänen vaimonsa?
Uhri on ikävä kyllä erään erittäin väkivaltaisen ja täälläkin raivoavan lesbon entinen naisystävä. Oli luvannut hyvän elämän ja sai naisparan muuttamaan Suomeen. Jo ensimmäisellä viikolla tuo hirviö pahoinpiteli kumppaninsa siihen kuntoon, että tarvitsi hoitoa vammoihinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokemusasiantuntija siinä katkerana kun joku vei asiakkaat.
"Miehet kun ovat ameban tasolla eivätkä itse kykene ottamaan mistään itse vastuuta. Kaikki on aina naisen vika. Jos ei puolison niin äidin sitten."
Onhan tuo surullista, että teillä on suvussa kaikki ameeboja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokemusasiantuntija siinä katkerana kun joku vei asiakkaat.
Ja asiakas ulisee, kun joku kuristi hänen luottopalvelijaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
aasiasta vaimon hakee tyypillisesti alkoholisoitunut elämässään epäonnistunut ylipainoinen luuseri. Hihattomista t-paidoista tunnistaa hyvin vaimonhakkaajat, he ovat alinta pohjasakkaa.
Ihmettelnpä vain miten ne alkohisoituneet luuserit pystyvät takaamaan ulkomaalaisen vaimonsa toimeentulon ja elatuksen jotta he voivat saada oleskeluluvan?
En tiedä Suomen käytäntöjä mutta täällä missä asun kriteerit on ja joku tietty tulotaso pitää olla taattu.
Aika usein vapaa-ajat ryyppäävillä yrittäjillä näkee thaikkuvaimoja. Rahaa on kohtuullisesti, mutta suomalainen vaimo on ottanut eron.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tuossa uutisessa tähänkin ketjuun kirjoitteleva mies vai hänen vaimonsa?
Uhri on ikävä kyllä erään erittäin väkivaltaisen ja täälläkin raivoavan lesbon entinen naisystävä. Oli luvannut hyvän elämän ja sai naisparan muuttamaan Suomeen. Jo ensimmäisellä viikolla tuo hirviö pahoinpiteli kumppaninsa siihen kuntoon, että tarvitsi hoitoa vammoihinsa.
Noup, tää on tutun palstaulin tuontivaimo. Muutama lapsi, jotka ovat olleet jo yli kymmenen vuotta päiväkoti-ikäisiä. Mies osti vasta vaimolle uuden auton, että se pystyy kulkemaan tuossa työssään. Onkohan saanut edes sairaslomaa mieheltään?
Vau, olen lukenut tämän miehen kommentteja toisessa ketjussa. Jäi mieleen, kun hän kirjoitti niistä kikattelevista aasualaisista naisista, jotka kokoontuvat säännöllisesti heille. Ai, ne olikin tuon ammatin harjoittajia.
Lentokentälle joukolla ja kotimaahan päin.
Imbesillejä. Eivät edes opiskele mitään. Kukaan.
Vierailija kirjoitti:
"Miehet kun ovat ameban tasolla eivätkä itse kykene ottamaan mistään itse vastuuta. Kaikki on aina naisen vika. Jos ei puolison niin äidin sitten."
Onhan tuo surullista, että teillä on suvussa kaikki ameeboja.
Tunsit sukulaisesi 😂
Jos on impulssikontrolli lapsen tasolla eli nyrkki heiluu, kun vähänkin kiukuttaa niin eipä se auta, vaikka vaimo on raahattu ulkomailta. Helpompi lyödä kun vaimo ei tiedä oikeuksiaan.
No onhan. Kaappi täynnä kondomeja.