Heatrowsta Lontoon keskustaan, paras tapa?
Miten olette tuon välin kulkeneet? Mitä suosittelette? Mistä alueelta hotelli kannattaa ottaa näitä siirtymiä ajatellen?
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tubella. (sininen linja). Sen varrelta sitten hotelli.
Stansted on kenttänä miellyttävämpi kuin Heathrow. (Stansted on hieman suurempi kuin Helsinki-Vantaa) Suosin itse sinne lentämistä.
Stanstedilta on hankalampi keskustaan.
Ei ole. Express menee sieltäkin.
Paitsi silloin kun ei mene ja silloin onkin todella hankalaa, bussilla keskustaan 2+ tuntia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stansted on kenttänä miellyttävämpi kuin Heathrow. (Stansted on hieman suurempi kuin Helsinki-Vantaa) Suosin itse sinne lentämistä.
Jos majoitut Itä-Lontoossa niin ehkä joo, mutta keskustaan et sillä suoraan pääse ja turistien suosimat alueet kuten Notting Hill sijaitsee lännempänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Majapaikka voi olla missä tahansa päin kaupunkia.
Turisteilla se yleensä on siellä missä ne kulkuyhteydet ja turistijututkin ovat, eikä jossain bussireitin varrella.
Ihan turha tuollaista edes miettiä. Sitä paitsi ap nimenomaan kysyi että miten helpoiten, ja minne reitille majoitus. Express ja Piccadilly ovat helpoimmat.
Ei pidä paikkaansa, moni haluaa majoituksen nimenomaan vähän kauemmas ylihintaisesta ruuhkakeskuksesta.
Sitten pitää mennä ainakin tunnin matkan päähän keskustasta. Ja viettää loma siirtymiin paikasta toiseen. Lontoo on suuri paikka. En oikeasti usko että kukaan vapaaehtoisesti haluaa viettää lomaansa julkisissa kulkuneuvoissa. Ehkä äärimmäisessä rahapulassa, mutta silloin Lontoo ei ole se järkevin paikka lomailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi silloin kun ei mene ja silloin onkin todella hankalaa, bussilla keskustaan 2+ tuntia
Totta, mä olen viimeisen vuoden aikana joutunut menemään Stanstedille viidesti duunikuvioissa, kolmesta noilla kerroilla juna ei kulkenut. syynä 1 x lakko, 1x viivästyneet ratatyot, 1x ongelma junaradalla.
Ekan kerran ajoin itse, 2,5 tuntia Lontoon keskustasta mennessä, kolme tuntia tullessa, tokalla kerralla menin Victoria linella Tottenham Halelle ja sieltä taksilla, 1,5 tuntia + 70 puntaa suunta, kolmannella kerralla juna jäi jumiin kesken matkan joten palasin suorinta tietä takaisin ja peruutin palaverin.
Asun Lontoossa keskustan alueella ja jos ei nyt satu asumaan/majoittumaan kaupungin itälaidalla tai Essexissä niin Stansted on kaikkea muuta kuin kätevä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turisteilla se yleensä on siellä missä ne kulkuyhteydet ja turistijututkin ovat, eikä jossain bussireitin varrella.
Ihan turha tuollaista edes miettiä. Sitä paitsi ap nimenomaan kysyi että miten helpoiten, ja minne reitille majoitus. Express ja Piccadilly ovat helpoimmat.
Ei pidä paikkaansa, moni haluaa majoituksen nimenomaan vähän kauemmas ylihintaisesta ruuhkakeskuksesta.
Sitten pitää mennä ainakin tunnin matkan päähän keskustasta. Ja viettää loma siirtymiin paikasta toiseen. Lontoo on suuri paikka. En oikeasti usko että kukaan vapaaehtoisesti haluaa viettää lomaansa julkisissa kulkuneuvoissa. Ehkä äärimmäisessä rahapulas
Samaa mieltä, ei missään nimessä kannatta majoittua 1 ja 2 vyöhykkeen ulkopuolelle. Kuten jo joku tuolla mainitsi julkinen liikenne takkuilee paljon ja lakkojakin on usein. Et todellakaan halua viettää lomaasi jossain rail placement busseissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan tavannut ketään joka haluaisi, yleensä majoitus vähän kauempaa valitaan kahdesta syystä. Joko budjetti on pieni eikä siinä ole joustoa tai halutaan majailla esim jonkun kohteen lähellä koska se on matkan päätarkoitus (Esim Harry Potter Studios/Tottenham stadion tms)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos majoitut Itä-Lontoossa niin ehkä joo, mutta keskustaan et sillä suoraan pääse ja turistien suosimat alueet kuten Notting Hill sijaitsee lännempänä.
Liverpool St on kyllä ihan Central Lontoota. Ja on myös turistien suosiossa. Esim Tower of London, Shard ja Spitalfields ovat todella suosittuja turistikohteita siellä. Alueella on myös paljon ihania ravintoloita ja ihanan tunnelmallisia kujia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten pitää mennä ainakin tunnin matkan päähän keskustasta. Ja viettää loma siirtymiin paikasta toiseen. Lontoo on suuri paikka. En oikeasti usko että kukaan vapaaehtoisesti haluaa viettää lomaansa julkisis
Tähän sopii kevennyksenä vitsi. Miksi Tyttö junassa elokuvaa ei ole sijoitettu Lontooseen?
Koska silloin sen nimi olisi Tyttö rail replacement bussissa.
Vierailija kirjoitti:
Tähän sopii kevennyksenä vitsi. Miksi Tyttö junassa elokuvaa ei ole sijoitettu Lontooseen?
Koska silloin sen nimi olisi Tyttö rail replacement bussissa.
Luulen että jokainen Lontoolainen ymmärtää. 😂
Mutta täytyy kyllä sanoa että onhan täällä julkiset aivan mahtavat vaikka lakkoja ja korjaustöitä säännöllisesti onkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan tavannut ketään joka haluaisi, yleensä majoitus vähän kauempaa valitaan kahdesta syystä. Joko budjetti on pieni eikä siinä ole joustoa tai halutaan majailla esim jonkun kohteen lähellä koska se on matkan päätarkoitus (Esim Harry Potter Studios
Kyllähän se olisi vähän kuin jos ottaisi hotellin Tampereelta kun haluaa vierailla Helsingissä. Matkaan keskustaan saattaa hyvinkin saada kulumaan pari tuntia jos ottaa sen hotellin jostain "vähän kauempaa".
Monelle tuntuu olevan vaikeaa hahmottaa kuinka suuri paikka Lontoo oikein on, ja monesta aivan Lontoon ulkopuolisesta kaupungista pääsee Lontoon keskustaan nopeammin kuin itse Lontoon laitamilta.
Vierailija kirjoitti:
Stanstedin lentokenttä surkea, tykkään Heathrowsta ja muistaakseni Piccadilly line vie suoraan keskustaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stanstedin lentokenttä surkea, tykkään Heathrowsta ja muistaakseni Piccadilly line vie suoraan keskustaan.
Ja joo, 20 vuotta sitten olin töissä Lontoossa. En vaivautuisi WC1-alueelta ym. pois. Majoitukset keskustassa parhaat ja voi kävellä paikasta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan tavannut ketään joka haluaisi, yleensä majoitus vähän kauempaa valitaan kahdesta syystä. Joko budjetti on pieni eikä siinä ole joustoa tai halutaan majailla esim jonkun kohteen lähellä koska se
Monelle tuntuu olevan vaikeaa hahmottaa kuinka suuri paikka Lontoo oikein on, ja monesta aivan Lontoon ulkopuolisesta kaupungista pääsee Lontoon keskustaan nopeammin kuin itse Lontoon laitamilta.
Totta kai se kulkeminen kestää, jos kulkee vain turistirysien ja ruuhkien kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja joo, 20 vuotta sitten olin töissä Lontoossa. En vaivautuisi WC1-alueelta ym. pois. Majoitukset keskustassa parhaat ja voi kävellä paikasta toiseen.
20v takaiset jutut tuskin enää lienevät kovin ajankohtaisia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
STN on muutama vuosi sitten uusittu ja on todella toimiva kenttä nykyään. LHR on jäänyt auttamattomasti jälkeen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stanstedista bussi 1 h 40 min Victorian asemalle. Ja saa istumapaikan ja laukut bussin laukkutilaan. Eihän tuossa ole mitään hankalaa, tietysti aikaa menee jonkin verran. Mutta paljon miellyttävämpi tapa matkustaa kuin vaikka metrossa laukkuja vahtien ja kenties seisomapaikalla ihmistungoksessa.
Vierailija kirjoitti:
Jännää kun käy ekaa kertaa Lontoossa niin kaikki ryntää suosittelemaan jotain marginaalisesti edullisempia hankalia ratkaisuja. Ei sillä nyt oikeasti ole väliä maksaako matkat 10-20 puntaa enemmän vai vähemmän jos kerran elämässään käy Lontoossa. Eri asia jos joka päivä kulkee.
Nuo on juuri niitä pieniä summia joista kasvaa äkkiä iso summa. Toisaalta ovat asioita joista on helppoa säästää ja käyttää säästyneet rahat vaikka seuraavaan matkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan tavannut ketään joka haluaisi, yleensä majoitus vähän kauempaa valitaan kahdesta syystä. Joko budjetti on pieni eikä siinä ole joustoa tai halutaan majailla esim jonkun kohteen lähellä koska se on matkan päätarkoitus (Esim Harry Potter Studios
Itse majoitun vähän kauempaa sen takia koska haluan majoittua uudessa homeettomassa hotelissa. Pienempi hinta on myös plussaa, vaikka olisi varaa kalliimpaan.
Se nyt on aika sama onko se matka metrossa 15 tai 30min. Ja sitä metroa joutuu joka tapauksessa käyttämään kun mikään hotelli ei ole kaikkien nähtävyyksien vieressä.
Ja huom! Ei sitä tarvii mihinkään tunnin päähän majoittua. 30min riittää jo hyvin halvempiin hintoihin.
Ps. Kiitos vaan sille paskapäälle joka alapeukuttaa mun kommentteja. Kaikki niissä kommenteissa on kuitenkin totta.