Ukkola: YLEn salatut koulutukset julki - "pyydä anteeksi jos olet valkoinen cis henkilö"!
Ei ihme, että Yle kieltäytyy luovuttamasta tietoja koulutuksista, kirjoittaa Sanna Ukkola.
Liian pitkä tiivitää mutta kannatta lukea, palkkauksessa etnisyys menee osaamisen edelle, YLE edistää vähemmistöjen "uutta vallankaappausta", 40 eri koulutusta henkilöstölle pelkästää monimuotoisuudesta (joka ei tutkimusten mukaan lisää tulosta), pyydellään anteeksi jos on valkoinen cis henkilö, vähemmistön osaaminen ei riitä joten palkataan työryhmiä avustaman heitä jne.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/808aff2e-86f9-4774-862f-4ffb81028c83
Kommentit (730)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ikinä pyytäisi anteeksi.
Minä olen ylpeä valkoinen, heteromies. Piste. M28
Ei millään pahalla, äärioikeistolainen, mutta juuri sinun kaltaisesti vaarallisten miesten tulisi pyytää anteeksi vuosisatoja jatkuneesta väkivallasta, vihasta, kolonialismista, syrjinnästä, rasismista ja naisvihasta.
N43
Hyvää sarkasmia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylellä on kokoomustaustainen johto.
Ylen hallintoneuvostossa on tällä hetkellä kokoomusjohto, totta. Mutta yhtiön hallitus ei yleensä puutu yhtiön päivittäistoimintaan vaan sitä varten on toimitusjohtaja, jonka luottamuksenn tarvitsee puolestaan sisältöpäällikkö tai toimituspäällikkö, joka puolestaan luo strategiaa ja valitsee sen toteuttajat.
Hallintoneuvosto ei ole YLEn hallitus - miten näiden ero ei ole selvä? Toimitusjohtaja luo strategiaa johtoryhmän kanssa. Miten ei edes tuohon organisaatioon jaksa tutustua?
Hallintoneuvosto päättää mm rahoituksen ja toiminnan laajuuden, se ei puutu sisällöllisiin asioihin siltä osin kun lain määrittelemät velvoitteet tulee täytettyä
"Jos olet yhtään seurannut niin Matti Apunen on hyvin vahvasti oikeistolainen. On aina ollut. "
Ja? Itsejulistautunut ääriliberaali.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen valkoihoinen nainen ja en todellakaan pyydä sitä anteeksi. Ylehän syrjii valkoihoisia kun vaativat valkoihoisia pyytämään omaa ihonväriään anteeksi. Täyttä syrjintää valkoihoisia kohtaan.
Voi jeessus taas tätä idiotismin määrää. Mä olen ollut Ylellä töissä 20 vuotta. En ole ikinä joutunut, eikä kukaan ole missään koskaan edes ohimennen ehdottanut että mun pitäisi pyytää ihonväriäni anteeksi.
Olen myös osallistunut monimuotoisuuskoulutuksiin ( 2 kpl), joista toinen koski etnisyyksiä ja toinen vammaisuutta. Molemmat olivat talon sisäisten työntekijöiden oman työn ohessa järjestämiä ( eivät siis maksaneet työnantajalle mitään) ja itse valittuja. Siis itse valitsin osallistua noihin koulutuksiin. . Ja Ja erityisesti tuo vammaisuutta koskeva oli todella hyvä ja antoi ajateltavaa vammaisia koskevien juttujen näkökulmia tarkastellessa.
Ukkolalla on tosi vahva persuagenda. Ja hyvin tuntuu uppoavan niihin, joita ei edes kiinnosta ottaa mistään oikeasti selvää.
Persutrollit on nyt oikein kunnolla palstailemassa kun poistattavat kaikki Ukkolaa aiheellisesti kritisoivat ketjut.
Sanna Ukkola sanoo X:ssä, että Ylen toimittajille olisi maksettu kannustinpalkkiota inklusiivisuuskriteerien käyttämisestä. Etnisyydestä ym. pidetään kirjaa jossain excelissä.
Mietin vaan, että pakottaako Turkkila Ukkolaa kirjoittamaan tätä persupaskaa, vai onko hän itsekin ihan täydellinen persu.
Vierailija kirjoitti:
Astuitte taas miinaan: Ukkola jäi juuri "kiinni" siitä ettei edes itse usko siihen mitä kirjoittaa. Hän kirjoittaa otsikoita/juttuja joiden arvelee hölmöjen tarttuvan ja triggeröityvän.
Tässä taas todistettiin että Ukkolan kassakone metodi toimii. Hölmöt triggeröityivät heti ottamatta selvää miten asia oikeasti on. IL sai klikkejä ja Ukkola bonuksen. Teidän kustannuksella.
Mietin just tätä kun näin tämän ketjun otsikon tossa vauva.fi-etusivulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei millään pahalla, äärioikeistolainen, mutta juuri sinun kaltaisesti vaarallisten miesten tulisi pyytää anteeksi vuosisatoja jatkuneesta väkivallasta, vihasta, kolonialismista, syrjinnästä, rasismista ja naisvihasta.
N43
Turpa kiinni, nainen.
Lällällää! En pyydä anteeksi! :DDD M28
Minäkään en pyydä anteeksi.
Olen valkoinen, ja ylpeä.
Olen hetero, ja ylpeä.
Olen mies, ja ylpeä.
Vierailija kirjoitti:
Se on kummallista miten persuja ei kiinnosta ollenkaan esim. suomen kielen kohtalo. Luulisi, että heitä juuri kiinnostaisi, mutta ei näköjään.
Niille riittää että joku huutaa Mitä Vi%%ua ja mamutus ja öyhötys ja kieli opin voi unohtaa, kun eihän peruspersu edes osaa kuin hädin tuskin nimensä kirjoittaa.
Älä twiittaa Ukkolasta, saatat saada potkut
Ihmisillä on yhteiskunnassa erilaisia määriä valtaa. Suhteellisen paljon valtaa on esimerkiksi Ylen toimittajalla Sanna Ukkolalla, joka vetää nykyisin Pressiklubia. Nyt Ukkola on pyrkinyt käyttämään valtaansa saadakseen henkilökohtaisiin vaikeuksiin itselleen epämieluisan twiittaajan.
.
Yksi Suomen suurinta mediavaltaa käyttävistä toimittajista vaatii kovaan ääneen sananvapautta, ja yrittää saada potkut yksityishenkilölle, jonka twiitit eivät miellytä häntä. Ukkolan moraalia on voitu kyseenalaistaa jo kauan, mutta yritys kampittaa Hannula tämän työnantajaa painostamalla on uusi rimanalitus jopa Ukkolalta. Kenties toimittaja Ukkolan olisi hyvä keskustella oman työnjohtonsa kanssa Ylen toimittajalle sopivasta somekäyttäytymisestä eikä keskittyä häiriköimään satunnaisia twiittaajia.
https://blogit.apu.fi/suviauvinen/ala-twiittaa-ukkolasta-saatat-saada-p…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N43
Turpa kiinni, nainen.
Sinä pidät turpasi kiinni, poika. Jonkun pitäisi hakata sinut sairaalakuntoon. Josko sitten oppisit kunnioittamaan naisia ja vähemmistöjä!
N43
Vierailija kirjoitti:
Älä twiittaa Ukkolasta, saatat saada potkut
Ihmisillä on yhteiskunnassa erilaisia määriä valtaa. Suhteellisen paljon valtaa on esimerkiksi Ylen toimittajalla Sanna Ukkolalla, joka vetää nykyisin Pressiklubia. Nyt Ukkola on pyrkinyt käyttämään valtaansa saadakseen henkilökohtaisiin vaikeuksiin itselleen epämieluisan twiittaajan.
.
Yksi Suomen suurinta mediavaltaa käyttävistä toimittajista vaatii kovaan ääneen sananvapautta, ja yrittää saada potkut yksityishenkilölle, jonka twiitit eivät miellytä häntä. Ukkolan moraalia on voitu kyseenalaistaa jo kauan, mutta yritys kampittaa Hannula tämän työnantajaa painostamalla on uusi rimanalitus jopa Ukkolalta. Kenties toimittaja Ukkolan olisi hyvä keskustella oman työnjohtonsa kanssa Ylen toimittajalle sopivasta somekäyttäytymisestä eikä keskittyä häiriköimään satunnaisia twiittaajia.
https://blogit.apu.fi/suviauvinen/ala-twiittaa-ukkolasta-saatat-
Miksiköhän Ukkola on niin aktiivisesti ottanut entisen työnantajansa nykyisin hampaisiinsa?
Mielestäni tähän asiaan pitäisi nyt suhtautua rauhallisesti ja asiallisesti ja vaatia, että Yle julkistaa rahoituksen tämän asian osalta. On todella epäasiallista ja syrjivää valita tehtäviin henkilöitä etnisyyden perusteella ja näin mahdollisesti syrjäyttää ne hakijat, jotka ovat kouluttautuneet tehtävään ja nähneet vaivaa opiskelujen eteen. Jos tämä asia pitää paikkansa, on siihen todella nyt syytä puuttua. Uskon, että jotain lakia tuossa on rikottu. Ei voi olla niin, että tehtävään palkataan rodun tai seksuaalisen suuntautumisen perusteella. Se on kestämätön tilanne, jos näin toimitaan. Tätä asiaa ei nyt kannata antaa lakaista maton alle, vaan tulee vaatia, että asia selvitetään ja epäkohdat korjataan.
Vierailija kirjoitti:
Okei, eli "toimittaja" väittää nähneensä videon, jota kukaan muu ei ole nähnyt. Ok. Missä on siis ongelma? Se, että eduskunta edellyttää Ylen noudattavan syrjimättömyys-- ja tasa-arvopykäliä kaikessa toiminnassaan?
Tasa-arvo ja syrjimättömyys EI TARKOITA cv:töntä rekryä naamakertoimella tai jonkun vähemmistön edustajan etsimistä väkisin asiantuntijaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N43
Turpa kiinni, nainen.
Sinä pidät turpasi kiinni, poika. Jonkun pitäisi hakata sinut sairaalakuntoon. Josko sitten oppisit kunnioittamaan naisia ja vähemmistöj
N43
Väkivallalla uhkailu osoittaa sivistymättömyyttä. Häpeä.
Vierailija kirjoitti:
Mietin vaan, että pakottaako Turkkila Ukkolaa kirjoittamaan tätä persupaskaa, vai onko hän itsekin ihan täydellinen persu.
Musta tuntuu, että niiden suhteessa on jotain tosi hämärää. Ukkolahan yritti kerran lähteä omille teilleen, mutta palasivat kuitenkin pian yhteen. Olikohan jännämies pakottanut palaamaan. Muuten en mitenkään voi tajuta, että joku joka ei ole persu, pystyisi elämään persujen ytimessä vaikuttavan persun kanssa. Tai sitten Ukkola on aatteeltaan oikea persujen persu, mutta ei missään nimessä puolueeton, niin kuin itse väittää.
Vierailija kirjoitti:
Sanna Ukkola sanoo X:ssä, että Ylen toimittajille olisi maksettu kannustinpalkkiota inklusiivisuuskriteerien käyttämisestä. Etnisyydestä ym. pidetään kirjaa jossain excelissä.
Tuohan on kuin 1930-40-luvun Saksassa.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni tähän asiaan pitäisi nyt suhtautua rauhallisesti ja asiallisesti ja vaatia, että Yle julkistaa rahoituksen tämän asian osalta. On todella epäasiallista ja syrjivää valita tehtäviin henkilöitä etnisyyden perusteella ja näin mahdollisesti syrjäyttää ne hakijat, jotka ovat kouluttautuneet tehtävään ja nähneet vaivaa opiskelujen eteen. Jos tämä asia pitää paikkansa, on siihen todella nyt syytä puuttua. Uskon, että jotain lakia tuossa on rikottu. Ei voi olla niin, että tehtävään palkataan rodun tai seksuaalisen suuntautumisen perusteella. Se on kestämätön tilanne, jos näin toimitaan. Tätä asiaa ei nyt kannata antaa lakaista maton alle, vaan tulee vaatia, että asia selvitetään ja epäkohdat korjataan.
Kunpa tietäisi, mihin tästä voi niin sanotusti valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Mahtava kolumni Ukkolalta ja osoittaa YLEn mädännäisyyden jälleen kerran. Törkeää, että joudumme maksamaan pakko YLE-veroa tuollaiseenkin.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/2fe73fb5-798d-4b47-a1e4-7d96a405d
Minusta ja monesta muusta tämä osoittaa vaan täydellisesti persujen mädännäisyyden ja mädätyksen.
Persuille ei maistu ylen tavoite kuvata kulttuurimme ja väestömme monimuotoisuutta. Siitä vastustus. Monimuotoiselle väestölle kaikkinensa se maistuu oikein hyvin. Siitä kovat ylen kannatuslukemat.