Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläkeläiset ovat tämän ajan kultalusikka sukupolvi

Vierailija
04.07.2024 |

Pelkkää rauhaa nähneet. Suojatyöpaikan saaneet nuorena ja koko elämänsä samalla työnantajalla ilman nykyään vaadittavaa koulusta, halukkaat ylenneet. Työ tahti oli rauhallista, nykyään multitaskataan eli yksi työntekijä joutuu tekemään kolmen työt.

Elintaso oli aivan eri, kaikki pystyivät rakentamaan omakotitalon ja pitämään kesämökkiä ja siihen päälle vielä se peritty 60ha metsä.

Nyt ajellaan tuliterällä quasqailla ja vikistään ettei eläkkeisiin saa koskea.

Kommentit (1055)

Vierailija
781/1055 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n suvussa oltiin niin köyhiä, ettei hän ole nähnyt valokuvia sukunsa suurten ikäluokkien lapsuudesta. Varsinaista yltäkylläistä kulutusjuhlaa. Köyhemmissä perheissä ei ollut varaa myöskään istua koulussa vaan mentiin töihin tienaamaan perheelle rahaa elämiseen nuorena teininä. Maa sodan jäljiltä pirstaleina ja isät sodan hajottamia, sodan kauhut ja menetykset kaikkien niskassa. Mitä ihmettä ap ja yläpeukuttajansa eivät ole tehneet itse kouluajan, kun eivät ole oppineet mitään lähihistoriasta.

Alapeukku. Koska alapeukku. 

Vierailija
782/1055 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa riiteleminen ja koittakaa eri sukupolvet auttaa toisianne. Me tarvitsemme nyt yhtenäisyyttä. Te tappelette täällä kuin pahaiset kakarat. Järki päähän nyt. Suuret ikäluokat voivat auttaa jälkeläisiään, koska teidän sukulaisenne ja lapsenne hoitavat teidät vanhoina. Ja nuoremmilta ränkättäminen pois ja kunnioittakaa vanhempianne. Yrittäkää elää sovussa kaikki. 

Kunnioitus on ansaittava. Ei toimi tuo raamatusta repäisty pasca! Minä en kunnioita ketään, vain siksi että käsketään.

Kunnioitan vain niitä, ketkä ansaitsevat kunnioituksen. Fiksuimmat kyllä tietääkin jo miten kunnioitus ansaitaan, mutta enpä usko buumereilla mitään raksuttavan päässä: "Höö höö minä ansaitsen kunnioituksen koska raamamttu, ja olen aikaisemmin syntynyt, ja osannut ilma ehkäisyä kuksia, niin siksi"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
783/1055 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja täällä puhutaan kuin työttömät olisi uusi juttu 🤣

1990-luvun sossupummit on nyt eläkkeellä 🤣

Vierailija
784/1055 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tässä on juttu 1990-luvun lamasta"

https://duunitori.fi/tyoelama/laman-lapset

Vierailija
785/1055 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritystukia, palkattomia työkokeilijoita, Mersu ja koppimönkijä yrityksen nimiin ja verovähennystä ja lopuksi poistoihin.

Naapuri maksaa verorahoista yrittäjälle hienot autot ja mönkijät.

Terveisiä sinne minipalkkaisen naapurin kateuden värittämään iltaan. Olisit sinäkin käynyt kouluja, elänyt kurinalaisesti ja ottanut omalla riskillä ison lainan yritystä varten niin ei tarvitsisi siellä itkeä. Ps. Menestyvä yritys ja yrittäjä on pieni marginaali kaikista lainaa ottaneista yrittäjistä. Suurin osa pysyy hengissä juuri ja juuri ja iso osa myös kaatuu ja jättää hirveät velat. Siksi sinäkään et ole lähtenyt puuhaan vaan nariset kateuttasi vauva-palstalla. Lisäksi yritys on kyllä kustantanut sinunkin tukesi ja palvelusi yhteisöveroilla, älä huoli.

Vierailija
786/1055 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, että niitä 1990-luvun työttömiä on nyt eläkkeellä, mutta vain nyt työttömänä olevia haukutaan.

Vierailija
787/1055 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömyysrahaa on saanut vuodesta 1985 jo.

Eli suuret ikäluokat ovat voineet saada jo nelikymppisinä. KYLLÄ ON ETUOIKEUTETTUA PORUKKAA MILLENIAALEIHIN VERRATTUNA.

No ovat. On etuoikeus syntyä sellaiseen aikaan, että SAI lampsia töihin ja olla siellä eläkkeelle asti, eikä tarvinnut edes opiskella mitään.

On oikeasti etuoikeus kun ei TARVITSE edes miettiä mitään työttömyytä, kun kaikille vajaaälyisille törpöillekin oli töitä, ja niillä palkoilla pystyi muutamassa vuodessa maksamaan omakotitalot itselleen.

On etuoikeutettua, kun ne muutamassa vuodessa maksetut omakotitalot on velattomina omalla itsellään asuttavana, nykyään ei välttämättä voi edes haaveilla omistusasunnosta.

Nämä etuoikeutetu siat myös jättävät ne omakotitalot  huoltamatta ja homehduttavat ne sitten lapsilleen riesaksi. Joo ei ole pakko ottaa perintöä vastaan, jos joku sellaisen homeisen talon raaskii lapselleen jättää "pesämunaksi".

Vierailija
788/1055 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritystukia, palkattomia työkokeilijoita, Mersu ja koppimönkijä yrityksen nimiin ja verovähennystä ja lopuksi poistoihin.

Terveisiä sinne minipalkkaisen naapurin kateuden värittämään iltaan. Olisit sinäkin käynyt kouluja, elänyt kurinalaisesti ja ottanut omalla riskillä ison lainan yritystä varten niin ei tarvitsisi siellä itkeä. Ps. Menestyvä yritys ja yrittäjä on pieni marginaali kaikista lainaa ottaneista yrittäjistä. Suurin osa pysyy hengissä juuri ja juuri ja iso osa myös kaatuu ja jättää hirveät velat. Siksi sinäkään et ole lähtenyt puuhaan vaan nariset kateuttasi vauva-palstalla. Lisäksi yritys on kyllä kustantanut sinunkin tukesi ja palvelusi yhteisöveroilla, älä huoli.

Minulla on tutkinto.

Sinäkö se kirjoitata kateus haukkumis kirjoituksia täällä työttömistä.

Vierailija
789/1055 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa riiteleminen ja koittakaa eri sukupolvet auttaa toisianne. Me tarvitsemme nyt yhtenäisyyttä. Te tappelette täällä kuin pahaiset kakarat. Järki päähän nyt. Suuret ikäluokat voivat auttaa jälkeläisiään, koska teidän sukulaisenne ja lapsenne hoitavat teidät vanhoina. Ja nuoremmilta ränkättäminen pois ja kunnioittakaa vanhempianne. Yrittäkää elää sovussa kaikki. 

Kunnioitus on ansaittava. Ei toimi tuo raamatusta repäisty pasca! Minä en kunnioita ketään, vain siksi että käsketään.

Kunnioitan vain niitä, ketkä ansaitsevat kunnioituksen. Fiksuimmat kyllä tietääkin jo miten kunnioitus ansaitaan, mutta enpä usko buumereilla mitään raksuttavan päässä: "Höö höö minä ansaitsen kunnioituksen koska raamamttu, ja olen aikaisemmin syntynyt, ja osannut ilma ehkäisyä kuksia, niin siksi"

Suurilla ikäluokilla itse asiassa on vähän lapsia koska tuli jo e-pilleritkin.   Ja jos on 10 - 15 lapsen perheessä jossain maaseudulla kasvanut on taatusti huolehtinut ehkäisystä.

Vierailija
790/1055 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinasin katsoa jotain telkasta tai lukea, mulla 9 lukematonta kirjaa.   Mutta kyllä nää perjantai-illan kännijutut aina mummua kuitenkin enemmän viihdyttää. Olette hauskoja kaikessa vihamielisyydessänne  ja  katkeruudessanne.

Tarkoittanet, että ap on.

Taitaa olla sama tyyppi, joka väitti, että suuret ikäluokat ovat varastaneet parhaat rantatontit.

Mutta varmaan viisaana ihmisenä osaat kertoa, mistä tuo ap:n vihamielisyys ja katkeruus oikein kumpuaa.

Lyhyesti: eläkekusetuksesta. Eläkkeensä maksattamisesta muilla. Eikö tämä ole tullut jo aika selväksi? 

Opettele nyt työeläkkeiden historia ja miten se oikein meneekään.   Me aikoi

Te boomerit olette sodanjälkeinen jätti-ikäluokka. Te maksoitte pienelle sodan harventamalle ikäluokille kitueläkkeitä, koska koko järjestelmää ei ollut ollut aiemmin olemassa kerryttämässä yhtään mitään. Inflaatio ja nopea palkkakehitys hulppeine nousuineen piti teidän saajapuolella. Nykyiset pienemmät ikäluokat, jotka maksaa itsensä kipeäksi teidän eläkkeitänne, on kituuttanut jo parikymmentä vuotta (osa koko työelämänsä) nollakorotuksilla ja minimaalisilla parin prosentin korotuksilla kun samaan aikaan EU on suitsinut inflaatiota ja pitänyt sen tavoittelemassaan n.2%n tasolla. Ei ole ollut vaurastumismekanismeja niin kuin teillä, vaan päin vastoin. Ja te ryöstätte kassan tyhjäksi, ja alenevilta polvilta tuhoatte kaiken jäljelläolevankin hyvinvointi-infran. Häpeäisitte. Mutta kun ette osaa, ettekä tajua.

Vierailija
791/1055 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eipä ollut heidän aikaa as tukea eikä kelankulta korttia ei edes lapsi lisää. lueppa historiaa jos osaat tuskin osaat lukutaitohan olisi sinun polvelta jo liikaa vaadittu. ap parasiitti miten kehtaat valittaa. 

Opetele sinä parasiitti itse ensinnäkin kirjoittamaan. Sitten lukemaan ja alapa itse lukemaan sitä historiaa!

Köyhäinapu oli olemassa. Se että sitä ei jokainen tarvinnut, ei tarkoita etteikö sitä olisi ollut. Sinä et tarvinnut kun sait lampsia ilman koulutusta oppimattoman luupääsi kanssa suoraan töihin ja lölliä siellä eläkkeelle asti, jonka ME MAKSAMME SINULLE! 25% maksetaan omista pikkupalkoista. Sinä maksoit olemattoman osuuden eläkkeitä.

Sika. Häpeämätön röyhkeä, julkea moukkamainen sika.

Ole sinä Putte-possu hiljaa. Et saa edes pikku palkkaa, josta maksaisit pikk

Putte-possulla huono päivä, voi ressukkaa kun sitä sapettaa, sääli noita reppanoita.

Vierailija
792/1055 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhusten (60-luvulla ja siitä alaspäin syntyneiden) olisi hyvä hiljalleen opetella nöyryyttä ja kunnioitusta muita ihmisiä kohtaan. Suut suppuun ja hattu kouraan ihan kiltisti vaan. 

Viimeistään vanhainkodissa/laitoksessa sen sitten näkee, että niin se metsä todellakin vastaa kuin sinne huudetaan.

Vierailija
793/1055 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä räkättävät ja suutaan pieksävät porsaat maksattavat eläkkeensä lapsillan ja lapsenlapsillaan. Lapsiaan eivät hoitaneet itse, vaan isovanhemmat hoisi jos hoisi, muuten lapset oli heitteillä, yksin ja monesti vielä pahoinpideltävinä.

Töissä nämä itseään kehuvat siat, komentelvat nuorempia ja teettävät omia töitään muilla.

Vanhemmiltaan (niiltä kenellä on oikeasti oikeus puhua mitään sodasta tai maan rakentamisesta, tai maksuista) he ovat perineet maita ja mantuja, mutta omille lapsille niitä ei haluta jättää, koska "minun ikioma,minun minun".

Omia rahoja ei haluata käyttää omaan vanhuuden turvaksi ja hoivaan, vaan omien lasten pitäisi kaiken ohessa passata muistisairaita, itsekkäitä ja äärimmäisen hankalia luonnevikaisia ja itsepäisiä jääriä, ketkä eivät tottele mitään ja sekoilevat miten haluavat. Vattuilut saa palkaksi jos yrittää suojella näitä sikoja omalta itseltään.

Eikä kukaa

Otapa nyt rauhallisesti, ettet läkähdy uhoosi, miten toi kateus noin koville ottaa vanhempaa sukupolvea kohtaan.

Vierailija
794/1055 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinasin katsoa jotain telkasta tai lukea, mulla 9 lukematonta kirjaa.   Mutta kyllä nää perjantai-illan kännijutut aina mummua kuitenkin enemmän viihdyttää. Olette hauskoja kaikessa vihamielisyydessänne  ja  katkeruudessanne.

Tarkoittanet, että ap on.

Taitaa olla sama tyyppi, joka väitti, että suuret ikäluokat ovat varastaneet parhaat rantatontit.

Mutta varmaan viisaana ihmisenä osaat kertoa, mistä tuo ap:n vihamielisyys ja katkeruus oikein kumpuaa.

Lyhyesti: eläkekusetuksesta. Eläkkeensä maksattamisesta muilla. Eikö tämä ole tullut jo aika selväksi? 

Opettele nyt työeläkkeiden historia

He jotka jäivät eläkkeele ilmsn eläketurvakeskuksesta nykyisin löytyvää palkkahistoriaa saivat eläkkeen itse asiassa paremmin ehdoin.   Otettiin neljä viimeistä työvuotta,  niistä eläkeyhtiö tiputti paremman ja huonomman ja eläke määräytyi työuran loppuvuosien tulojen mukaan. Jotka on yleensä paremmat kuin nuorilla.

Itselläni,  koska alusta asti ollut tellissä eläke määräytyi  koko työuran palkkojen mukaan, eli epäedullisempi.

Tiedän tuon tarkkaan koska nuorena palkkakonttorin harjoittelijana etsin näitä palkkatietoja arkistosta eläkkeelle jäävien eläkeyhtiölle 

Vierailija
795/1055 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te boomerit olette sodanjälkeinen jätti-ikäluokka. Te maksoitte pienelle sodan harventamalle ikäluokille kitueläkkeitä, koska koko järjestelmää ei ollut ollut aiemmin olemassa kerryttämässä yhtään mitään. Inflaatio ja nopea palkkakehitys hulppeine nousuineen piti teidän saajapuolella. Nykyiset pienemmät ikäluokat, jotka maksaa itsensä kipeäksi teidän eläkkeitänne, on kituuttanut jo parikymmentä vuotta (osa koko työelämänsä) nollakorotuksilla ja minimaalisilla parin prosentin korotuksilla kun samaan aikaan EU on suitsinut inflaatiota ja pitänyt sen tavoittelemassaan n.2%n tasolla. Ei ole ollut vaurastumismekanismeja niin kuin teillä, vaan päin vastoin. Ja te ryöstätte kassan tyhjäksi, ja alenevilta polvilta tuhoatte kaiken jäljelläolevankin hyvinvointi-infran. Häpeäisitte. Mutta kun ette osaa, ettekä tajua.

Eivät osaa hävetä eivät. Heillä on todella suuri etu tuo, että ovat valtava massa, ja heitä on paljon. Saavat käytännössä demokratiassa päättää asiat omaksi edukseen aina.

Niin se menee, että kun on kaiken saanu aina helpolla, niin sitä ei opi nöyräksi tai muista välittäväksi ihmiseksi.

No sitten saavat miettiä kun ovat hoivaa vailla. Mutta tuskin ymmärtävät silloinkaan katua ja hävetä mitään. Yksinäisyyttään vaan ruikuttavat ja uhriutuvat "kaikkeni tein ja kiittämättömät kun eivät minua käy katsomassa".

Vierailija
796/1055 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otapa nyt rauhallisesti, ettet läkähdy uhoosi, miten toi kateus noin koville ottaa vanhempaa sukupolvea kohtaan.

En ole  katellinen ihmisille ketkä ovat röyhkeitä ja itsekkäitä. Kyseessä on puhdas halveksunta. Minä halveksin tuollaisia ihmisiä, en kadehdi.

Voin olla kateellinen ihmisille joita ihailen, ja joissa on jotain arvokasta ja hienoa. Sinussa ei ole, kun olet kakaramaisempi ja lapsellisempi, mitä nykyajan lapset edes on.

Vierailija
797/1055 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömyysrahaa on saanut vuodesta 1985 jo.

Eli suuret ikäluokat ovat voineet saada jo nelikymppisinä. KYLLÄ ON ETUOIKEUTETTUA PORUKKAA MILLENIAALEIHIN VERRATTUNA.

No ovat. On etuoikeus syntyä sellaiseen aikaan, että SAI lampsia töihin ja olla siellä eläkkeelle asti, eikä tarvinnut edes opiskella mitään.

On oikeasti etuoikeus kun ei TARVITSE edes miettiä mitään työttömyytä, kun kaikille vajaaälyisille törpöillekin oli töitä, ja niillä palkoilla pystyi muutamassa vuodessa maksamaan omakotitalot itselleen.

On etuoikeutettua, kun ne muutamassa vuodessa maksetut omakotitalot on velattomina omalla itsellään asuttavana, nykyään ei välttämättä voi edes haaveilla omistusasunnosta.

Nämä etuoikeutetu siat myös jättävät ne omakotitalot  huoltamatta ja homehduttavat ne s

Kas, minä etuoikeutettu Sika (!!) olen siis vajaaälyinen törppö, joka olen saanut lampsia töihin kouluttamattomana (olen eläkkeellä oleva fysiikan ope). Yllä kirjoittava milleniaali on nyt erehtynyt pahemman kerran.

Vierailija
798/1055 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurilla ikäluokilla itse asiassa on vähän lapsia koska tuli jo e-pilleritkin.   Ja jos on 10 - 15 lapsen perheessä jossain maaseudulla kasvanut on taatusti huolehtinut ehkäisystä.

Puhe oli tuosta "kunnioita vanhempiasi" käskystä. Siihen viittasin tuolla ehkäisyttä kuksimisesta. Vanhemmaksi tulee, kun ei osaa tai halua huolehtia ehkäisystä. Sen enempää se ei vaadi. Tai sen kuuluisi vaatia (vaivan näköä, hoivaa, rakkautta, lämpöä, välittämistä, työtä jne.) Mutta vanhemmaksi voi itseään kutsua, vaikkei mitään velvollisuuksiaan hoida, kuksii vaan ilman ehkäisyä.

Vierailija
799/1055 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä räkättävät ja suutaan pieksävät porsaat maksattavat eläkkeensä lapsillan ja lapsenlapsillaan. Lapsiaan eivät hoitaneet itse, vaan isovanhemmat hoisi jos hoisi, muuten lapset oli heitteillä, yksin ja monesti vielä pahoinpideltävinä.

Töissä nämä itseään kehuvat siat, komentelvat nuorempia ja teettävät omia töitään muilla.

Vanhemmiltaan (niiltä kenellä on oikeasti oikeus puhua mitään sodasta tai maan rakentamisesta, tai maksuista) he ovat perineet maita ja mantuja, mutta omille lapsille niitä ei haluta jättää, koska "minun ikioma,minun minun".

Omia rahoja ei haluata käyttää omaan vanhuuden turvaksi ja hoivaan, vaan omien lasten pitäisi kaiken ohessa passata muistisairaita, itsekkäitä ja äärimmäisen hankalia luonnevikaisia ja itsepäisiä jääriä, ketkä eivät tottele mitään ja sekoilevat miten haluavat. Vattuilut saa palkaksi jos yrittää suojella näitä sikoja omalta itseltään.

Eikä kukaa

Yllä oleva teksti päihittää kaiken kuviteltavissa olevan viihteen.

Vierailija
800/1055 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

&nbsp

Niin

Olen porilainen tradenomi

tunnette minut jo, eli Hönö Tiainen, työtön.

Kartoitan nyt mahdollisuuksiani työllistyä, kun irtisanominen helpottuu.

Eli aion tarjota työpanostani 850€/kk hintaan!

Mitä luulette, pääsenkö vakkariksi vakkarin tilalle?

Syrjäytänkö vakinaisen pätevän työntekijän, nälkäpalkalla hitaanlaisesti hönöstelemällä ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän