Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläkeläiset ovat tämän ajan kultalusikka sukupolvi

Vierailija
04.07.2024 |

Pelkkää rauhaa nähneet. Suojatyöpaikan saaneet nuorena ja koko elämänsä samalla työnantajalla ilman nykyään vaadittavaa koulusta, halukkaat ylenneet. Työ tahti oli rauhallista, nykyään multitaskataan eli yksi työntekijä joutuu tekemään kolmen työt.

Elintaso oli aivan eri, kaikki pystyivät rakentamaan omakotitalon ja pitämään kesämökkiä ja siihen päälle vielä se peritty 60ha metsä.

Nyt ajellaan tuliterällä quasqailla ja vikistään ettei eläkkeisiin saa koskea.

Kommentit (1055)

Vierailija
761/1055 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva kuulla, että mulla menee noin hyvin kuin ap kertoo.

Taitaa olla muistissa ja ymmärryksessä vikaa, kun en itse ole tuota huomannut.

Tätä samaa olen nyt palstan verran ihmetellyt. Kuka mahtoi viedä sen 60 ha metsää, esimerkiksi.

Mun  vaarilla oli n 40 hehtaaria metsää.   Isä meidät 8 lasta elätti  ilman koneita, hevonen peltötöissä.   Kirkolle muuttivat ja pellot pakettiin kun saivat kansaneläkkeen 65 täytettyään.

Me 8 lasta perimme , ei tullut 60 hehtaaria vaan  viitisen hehtaaria.   Nyt on jo 6 palstaa seuraavalla sukupolvella, itse vielä istun hehtaarieni päällä ja laps

Ehkä yrittäjät jotka ostaa Mersun yrityksen nimiin ja hakee verovähennystä ja lopuksi poistoihin.

Vierailija
762/1055 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö perustaa toiminimi, että saisi hybridi auton verovähennyksiin ja iphonen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
763/1055 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritystukia, palkattomia työkokeilijoita, Mersu ja koppimönkijä yrityksen nimiin ja verovähennystä ja lopuksi poistoihin.

Naapuri maksaa verorahoista yrittäjälle hienot autot ja mönkijät.

Vierailija
764/1055 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinasin katsoa jotain telkasta tai lukea, mulla 9 lukematonta kirjaa.   Mutta kyllä nää perjantai-illan kännijutut aina mummua kuitenkin enemmän viihdyttää. Olette hauskoja kaikessa vihamielisyydessänne  ja  katkeruudessanne.

Tarkoittanet, että ap on.

Taitaa olla sama tyyppi, joka väitti, että suuret ikäluokat ovat varastaneet parhaat rantatontit.

Mutta varmaan viisaana ihmisenä osaat kertoa, mistä tuo ap:n vihamielisyys ja katkeruus oikein kumpuaa.

Lyhyesti: eläkekusetuksesta. Eläkkeensä maksattamisesta muilla. Eikö tämä ole tullut jo aika selväksi? 

Opettele nyt työeläkkeiden historia ja miten se oikein meneekään.   Me aikoinaan maksoimme niiden eläkkeet joilta ei mitään kertymää ollut.

Esimerkiksi appiukko,  jäi eläkkeelle 70-luvun alussa, ei hänestä ollut työnantaja maksanut kuin kymmenkunta vuotta.

Vanhimmat sisarukseni  s.  27  ja 31  olivat jo kauan olleet työelämässä kun tel tuli. 

Saavat ihan hyvät eläkkeet,  sisareni samannkuin minä suuriin ikäluokkiin kuuluva.   Veli oli hyväpalkkainen pomo,  hänellä varmaan hyvä eläkekin.  

Vierailija
765/1055 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eipä ollut heidän aikaa as tukea eikä kelankulta korttia ei edes lapsi lisää. lueppa historiaa jos osaat tuskin osaat lukutaitohan olisi sinun polvelta jo liikaa vaadittu. ap parasiitti miten kehtaat valittaa. 

Opetele sinä parasiitti itse ensinnäkin kirjoittamaan. Sitten lukemaan ja alapa itse lukemaan sitä historiaa!

Köyhäinapu oli olemassa. Se että sitä ei jokainen tarvinnut, ei tarkoita etteikö sitä olisi ollut. Sinä et tarvinnut kun sait lampsia ilman koulutusta oppimattoman luupääsi kanssa suoraan töihin ja lölliä siellä eläkkeelle asti, jonka ME MAKSAMME SINULLE! 25% maksetaan omista pikkupalkoista. Sinä maksoit olemattoman osuuden eläkkeitä.

Sika. Häpeämätön röyhkeä, julkea moukkamainen sika.

Ole sinä Putte-possu hiljaa. Et saa edes pikku palkkaa, josta maksaisit pikku veroja, kun elät yhteiskunnan tuilla ja räksytät täällä kun et muutakaan osaa.

Vierailija
766/1055 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinasin katsoa jotain telkasta tai lukea, mulla 9 lukematonta kirjaa.   Mutta kyllä nää perjantai-illan kännijutut aina mummua kuitenkin enemmän viihdyttää. Olette hauskoja kaikessa vihamielisyydessänne  ja  katkeruudessanne.

Tarkoittanet, että ap on.

Taitaa olla sama tyyppi, joka väitti, että suuret ikäluokat ovat varastaneet parhaat rantatontit.

Mutta varmaan viisaana ihmisenä osaat kertoa, mistä tuo ap:n vihamielisyys ja katkeruus oikein kumpuaa.

Lyhyesti: eläkekusetuksesta. Eläkkeensä maksattamisesta muilla. Eikö tämä ole tullut jo aika selväksi? 

Opettele nyt työeläkkeiden historia ja miten se oikein meneekään.   Me aikoi

Nyt siis nämä 90+,  liki 100,  ovat olleet eläkkeellä  melkein 40 vuotta.   Eikö se harmita?

Vierailija
767/1055 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä räkättävät ja suutaan pieksävät porsaat maksattavat eläkkeensä lapsillan ja lapsenlapsillaan. Lapsiaan eivät hoitaneet itse, vaan isovanhemmat hoisi jos hoisi, muuten lapset oli heitteillä, yksin ja monesti vielä pahoinpideltävinä.

Töissä nämä itseään kehuvat siat, komentelvat nuorempia ja teettävät omia töitään muilla.

Vanhemmiltaan (niiltä kenellä on oikeasti oikeus puhua mitään sodasta tai maan rakentamisesta, tai maksuista) he ovat perineet maita ja mantuja, mutta omille lapsille niitä ei haluta jättää, koska "minun ikioma,minun minun".

Omia rahoja ei haluata käyttää omaan vanhuuden turvaksi ja hoivaan, vaan omien lasten pitäisi kaiken ohessa passata muistisairaita, itsekkäitä ja äärimmäisen hankalia luonnevikaisia ja itsepäisiä jääriä, ketkä eivät tottele mitään ja sekoilevat miten haluavat. Vattuilut saa palkaksi jos yrittää suojella näitä sikoja omalta itseltään.

Eikä kukaan jaksa tai ehdi mitään pskaper5että hoivata, kun on omat lapset hoidettavana (ne nykyään hoidetaan rakkaudella ja kasvatetaan inhimillisesti). Töissä, työmatkoissa, lisäkoulutuksissa menee aikaa ja energiaa. Itseään ja terveyttäänkin pitäisi ehtiä hoitaa. Ei ole aikaa ajella järjettömiä matkoja buumereiden sotkujen ja laiskuuden perässä.

Jos olette muka niin ahkeria, hyvä, parhaita ja täydellisiä, niin hoitakaa itse puutarhanne, remottinne, sotkunne ja kaikki asianne! Mitä te muita komentelette!

Vierailija
768/1055 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tässä olisi tämä sosiaaliturvan historia."

https://sosiaalivakuutus.fi/sosiaaliturvan-historia-vaivaishoidosta-nyk…

Vierailija
769/1055 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"-1970 Lapsen hoitotuki

-1985 Työttömyyspäivärahat

-1993 lapsilisä

-1993 lasten kotihoidontuki

-1994 äitiysavustus

-1994 yleinen asumistuki

-1994 opintotuki

-1997 koulumatkatuki

-2002 keliakiakorvaus

- 2009 elatustuki

-2011 takuueläke"

Vierailija
770/1055 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eipä ollut heidän aikaa as tukea eikä kelankulta korttia ei edes lapsi lisää. lueppa historiaa jos osaat tuskin osaat lukutaitohan olisi sinun polvelta jo liikaa vaadittu. ap parasiitti miten kehtaat valittaa. 

Opetele sinä parasiitti itse ensinnäkin kirjoittamaan. Sitten lukemaan ja alapa itse lukemaan sitä historiaa!

Köyhäinapu oli olemassa. Se että sitä ei jokainen tarvinnut, ei tarkoita etteikö sitä olisi ollut. Sinä et tarvinnut kun sait lampsia ilman koulutusta oppimattoman luupääsi kanssa suoraan töihin ja lölliä siellä eläkkeelle asti, jonka ME MAKSAMME SINULLE! 25% maksetaan omista pikkupalkoista. Sinä maksoit olemattoman osuuden eläkkeitä.

Sika. Häpeämätön röyhkeä, julkea moukkamainen sika.

Ole sinä Putte-possu hiljaa. Et saa edes pikku palkkaa, josta maksaisit pikk

Kuvittele mitä kuvittelet. On ihan sama onko nuori alipalkatussa työssään, opiskelemassa, sairaana, työkyvyttömyyseläkkeellä, työmarkkinatuella orjatöissä, kotona tai noiden edellämainittujen kombinaatiossa, sillä ei ole mitään väliä, kun sinä röyhkeä emakko olet edelleenkin epäoikeudenmukaisesti saanut kaiken kultalautasella nenäsi eteen, ja tienasi nuori miten paljon tahansa, joutuu hän SINUN ELÄKKEESI MAKSAMAAN!!! KUN SINÄ ET SITÄ ITSE MAKSANUT!

Siksi voisi hävetä, mutta kun olet niin alhainen etten osaa ja kykene. Ennen maa repeää kuin buumeri häpeää.

Vierailija
771/1055 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"-1970 Lapsen hoitotuki

-1985 Työttömyyspäivärahat

-1993 lapsilisä

-1993 lasten kotihoidontuki

-1994 äitiysavustus

-1994 yleinen asumistuki

-1994 opintotuki

-1997 koulumatkatuki

-2002 keliakiakorvaus

- 2009 elatustuki

-2011 takuueläke"

Köyhäin apua oli ennen tuota.

Vierailija
772/1055 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyysrahaa on saanut vuodesta 1985 jo.

Vierailija
773/1055 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Työttömyysturva ulotettiin laajemmin työntekijöille vuonna 1959."

Vierailija
774/1055 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa riiteleminen ja koittakaa eri sukupolvet auttaa toisianne. Me tarvitsemme nyt yhtenäisyyttä. Te tappelette täällä kuin pahaiset kakarat. Järki päähän nyt. Suuret ikäluokat voivat auttaa jälkeläisiään, koska teidän sukulaisenne ja lapsenne hoitavat teidät vanhoina. Ja nuoremmilta ränkättäminen pois ja kunnioittakaa vanhempianne. Yrittäkää elää sovussa kaikki. 

Vierailija
775/1055 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n suvussa oltiin niin köyhiä, ettei hän ole nähnyt valokuvia sukunsa suurten ikäluokkien lapsuudesta. Varsinaista yltäkylläistä kulutusjuhlaa. Köyhemmissä perheissä ei ollut varaa myöskään istua koulussa vaan mentiin töihin tienaamaan perheelle rahaa elämiseen nuorena teininä. Maa sodan jäljiltä pirstaleina ja isät sodan hajottamia, sodan kauhut ja menetykset kaikkien niskassa. Mitä ihmettä ap ja yläpeukuttajansa eivät ole tehneet itse kouluajan, kun eivät ole oppineet mitään lähihistoriasta.

Vierailija
776/1055 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt asiakaspalvelutyötä niin lentokentillä, sairaaloissa kuin vaalivirkailijanakin ja pakko se on todeta, että mikään suomalainen ihmisryhmä ei ke niin itsekäs kuin ennen 60-lukua syntyneet. Sattuneesta syystä osaan tehdä tarkan ikärajauksen, kun niin monen vuoden ajan olen ihmisten henkilötodistuksia joutunut katselemaan.

Vaaleissa (ennakkoon) äänestävät ja lentokenttiä kuluttavat booneirt eivät kuuntele ohjeita, eivät lue ohjeita eivätkä edes seuraa kuvallisia ohjeita. Todella moni suuttuu kun heitä ohjeistaa toimimaan oikealla tavalla. Todella moni on alentuva, ylimielinen äänestäjä tai matkustaja ja tykkää kertoa, että kyllä minä tiedän miten tämä homma toimii. Boomeri oikaisee mistä haluaa, etuilee, tulee väärästä ovesta, tunkee minne ei ole oikeutta mennä. Eikä koskaan sano "anteeksi", vaan naureskelee vain. Tai suuttuu. 

He ovat lentäneet "niin paljon että tietäv

Minä olen huomannut saman. On muutamia ihan fiksuja ja nöyriäkin buumereita, mutta jos pitää valita ikäluokka missä on eniten tuota röyhkeyttä ja inhottavaa ylimielistä, itsekästä ja epärehellistä fuskaamista, niin ei ole vaikea valinta.

Miten heistä tuli tuollaisia inhottavia? Mikä heidän kasvatuksessan meni pieleen? Vai onko syynä se, että eivät ole vaan sivistäneet itseään mitenkään. Eivät lukeneet eikä mitään maailmaa seuranneet mitenkään. Eivät ole oppineet itseään kehittämään tai sivistämään.

Vierailija
777/1055 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suomen 1990-luvun lama.

-Työttömien määrä oli suurimmillaan vuonna 1994..."

https://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_1990-luvun_alun_lama

Vierailija
778/1055 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyysrahaa on saanut vuodesta 1985 jo.

Eli suuret ikäluokat ovat voineet saada jo nelikymppisinä. KYLLÄ ON ETUOIKEUTETTUA PORUKKAA MILLENIAALEIHIN VERRATTUNA.

Vierailija
779/1055 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä räkättävät ja suutaan pieksävät porsaat maksattavat eläkkeensä lapsillan ja lapsenlapsillaan. Lapsiaan eivät hoitaneet itse, vaan isovanhemmat hoisi jos hoisi, muuten lapset oli heitteillä, yksin ja monesti vielä pahoinpideltävinä.

Töissä nämä itseään kehuvat siat, komentelvat nuorempia ja teettävät omia töitään muilla.

Vanhemmiltaan (niiltä kenellä on oikeasti oikeus puhua mitään sodasta tai maan rakentamisesta, tai maksuista) he ovat perineet maita ja mantuja, mutta omille lapsille niitä ei haluta jättää, koska "minun ikioma,minun minun".

Omia rahoja ei haluata käyttää omaan vanhuuden turvaksi ja hoivaan, vaan omien lasten pitäisi kaiken ohessa passata muistisairaita, itsekkäitä ja äärimmäisen hankalia luonnevikaisia ja itsepäisiä jääriä, ketkä eivät tottele mitään ja sekoilevat miten haluavat. Vattuilut saa palkaksi jos yrittää suojella näitä sikoja omalta itseltään.

Eikä kukaa

Tää on parasta viihdettä ikuna 🤣🍿🍺

"pus pus lapsikullat, mamma/isukki täs työasioita koneella hoitaa"

Vierailija
780/1055 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja täällä puhutaan kuin työttömät olisi uusi juttu 🤣

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän