Eläkeläiset ovat tämän ajan kultalusikka sukupolvi
Pelkkää rauhaa nähneet. Suojatyöpaikan saaneet nuorena ja koko elämänsä samalla työnantajalla ilman nykyään vaadittavaa koulusta, halukkaat ylenneet. Työ tahti oli rauhallista, nykyään multitaskataan eli yksi työntekijä joutuu tekemään kolmen työt.
Elintaso oli aivan eri, kaikki pystyivät rakentamaan omakotitalon ja pitämään kesämökkiä ja siihen päälle vielä se peritty 60ha metsä.
Nyt ajellaan tuliterällä quasqailla ja vikistään ettei eläkkeisiin saa koskea.
Kommentit (1055)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ulkoilu ja pyöräily sekä uinti olivat ilmaisia. Joten teikäläisen olisi viisasta pitää leipäläpensä kiinni, kun ei tiedä totuutta asioista. Töissä oltiin myös lauantaisin, mutta se ei näkynyt konttoristin tosi laihassa tilipussissa.
Millä sinä luulet matalapalkka alalla työskentelevien ihmisten nykyään ostavan tavaroita? Ne pa
Pidä sinä itse vaan leipäläpesi kii, ai miks sun pitää sitä kiinakrääsää ostella nurkat täyteen, äläkä valita
Moni joutuu ostamaan sitä "kiinakrääsää" kun palkat eivät riitä ostamaan sitä laatu tavaraa, niin kuin teillä aikoinaan! Suuri osa ihmisten surkeista palkoista menee teidän yli suurien eläkeiden maksuun! Joten leipäläpi kiinni, kun ihmiset ostavat sieltä mihin on varaa teidän eläkkeiden takianne!Joutuu o
Siksi nuo ovatkin ja pysyvätkin köyhinä. Ostetaan sitä kestämätöntä krääsää, kun on heti saatava. Ei mitään suunnitelmallisuutta, pelkkää "heti kaikki mulle vaikka velaksi tai halvalla hetkeksi" helppoheikkejä.
Ei maamme mitään noiden mukana menetä. Hellurei vaan, menkää rajan taa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ulkoilu ja pyöräily sekä uinti olivat ilmaisia. Joten teikäläisen olisi viisasta pitää leipäläpensä kiinni, kun ei tiedä totuutta asioista. Töissä oltiin myös lauantaisin, mutta se ei näkynyt konttoristin tosi laihassa tilipussissa.
Millä sinä luulet matalapalkka alalla työskentelevien ihmisten nykyään ostavan tavaroita? Ne pa
Pidä sinä itse vaan leipäläpesi kii, ai miks sun pitää sitä kiinakrääsää ostella nurkat täyteen, äläkä valita
Moni joutuu ostamaan sitä "kiinakrääsää" kun palkat eivät riitä ostamaan sitä laatu tavaraa, niin kuin teillä aikoinaan! Suuri osa ihmisten surkeista palkoista menee teidän yli suurien eläkeiden maksuun! Joten leipäläpi kiinni, kun ihmiset ostavat sieltä mihin on varaa teidän eläkkeiden takianne!Joutuu o
Ai toi krääsä on teille tarpeellista, no kiva et nurkat täynnä sitä tarpeellista krääsää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1000 netto eläkettä saava on kerrostalossa vastuussa muiden osakkaiden yhtiölainoista ja vastikkeista nyt kun hallitus leikkaa, koskee myös sijoittajia.
Vuokralla asuva ei ole vastuussa naapureiden yhtiölainoista, mutta osakas on.
Sitten kun päätetään tehdä putkiremontti niin kuukausittainen maksettava summa nousee neljä tai viisisataa euroa jota eläkeikäinen maksaa loppuikänsä aiemman vastikkeensa lisäksi.
Vuokra ei ikinä nouse putkiremontin yhteydessä tuolla tavalla. Kannattiko ostaa oma.
Joudun aina uuteen työpaikkaan, kun kuulemma olen liian hidas niin en pääse samaan työpaikkaan koskaan takaisin.
Aivot väsyvät enkä pysty ymmärtämään asioita ja tekemään yhtä nopeasti kuin muut.
En käsitä miten joku voi päästä tosta vaan nuorena työkyvyttömyyseläkkeelle.
Itsellä paljon pitkiä sairaalajaksoja lapsena ja tajuttomuuskohtauksia.
Miten voi päästä jo 20 - vuotiaana sairaseläkkeelle.
Minä olen kohta 50. Kävin muutaman kurssinkin 5 kertaan, siis saman kurssin, tutkinto oli muuten valmis. Mutta kun aivot ei toimi niinkuin muilla.
SIKSI minä PORILAINEN työtön tradenomi Hönö Tiainen jankutan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1000 netto eläkettä saava on kerrostalossa vastuussa muiden osakkaiden yhtiölainoista ja vastikkeista nyt kun hallitus leikkaa, koskee myös sijoittajia.
Sitten kun päätetään tehdä putkiremontti niin kuukausittainen maksettava summa nousee neljä tai viisisataa euroa jota eläkeikäinen maksaa loppuikänsä aiemman vastikkeensa lisäksi.
Vuokra ei ikinä nouse putkiremontin yhteydessä tuolla tavalla. Kannattiko ostaa oma.
"Yhtiölaina / rahoitusvastike ei ole asumismeno toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Yhtiölaina / rahoitusvastike ei ole asumismeno toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle."
"Menettävät asuntonsa"
Aloittajalla taas tuollainen päivä, joopa joo. Minä voin antaa omastani pois, jos jotakuta harmittaa. Tosin elän vuokra-asunnossa kädestä suuhun, mutta jos se on jonkun mielestä liikaa.
Niin, mitä historiaani tulee, 14,5 vuotta opiskelua, 42 työvuotta, ei ulkomaan matkoja, ei kesämökkejä eikä veneitä, mutta ihanat itse kasvattamani lapset ja bonuksena ihanat lastenlapset. Ulkona syömiset, teatterit, jalkahoitajat yms saan lapsiltani. He tietävät, mitä olen elämässäni tehnyt ja arvostavat sitä.
Olisit päästänyt ulosottoon, muuttanut vuokralle ja ostanut niillä korkorahoilla perheellesi ruokaa! Asumistukea sai kyllä silloin vuokra asuntoon ja sosiaalihuollosta sai rahaa, ihan niin kuin itsekin sitä "alennuit" joskus hakemaan. Joten turha valittaa ja kerjätä sääliä, jos ei halunnut apua jota oli silloinkin tarjolla, yhtälaill
Ei herranjumala mikä ajatusmalli!!??
Millä rahalla olisin maksanut vuokran? Ei mun nettopalkka olisi riittänyt lähellekään vuokrakämppään?? Eikä se asumistuki ollut automatiikka.
Ulosotto ja sossu oli häpeä - ja on edelleenkin ellei ole kuolemanhädässä. Ihmiset vain loisivat ahneuttaan ja laiskuuttaan!
Työssäkäyvä ei saanut sossusta mitään, meilläkin miehen olisi pitänyt myydä auto ruokarahoiksi vaikka työmatkat oli 50km suuntaansa eikä julkisia voinut käyttää. Miten hän olisi lomautuksen jälkeen palannyt töihin?? Sen auton arvo olisi riittänyt 4kk ruokiin minimikulutuksella - mitäs sitten??
Kyllä on nykynuoret kaukana realiteeteista...
Sillä samalla rahalla millä maksoit ne "ylisuuret korot", että ihan nälkää piti nähdä. Olisitte muuttaneet sieltä hulppeasta velkaisesta talostanne halvempaa, jos rahat eivät riittäneet, kun kerran töitäkin teillä tuntui ainakin toisella olevan! Mutta sekin oli häpeä, ne kulissithan ja ylpeys oli ne tärkeimmät asiat! Jos tulot olivat pienet, asumistukea ihan taatusti sai ja sosiaalihuollosta sai rahaa niin kuin nytkin! Kuuluu ihan perustuslaillisiin oikeuksiin. Ne kun ovat vielä vanhempia kuin te eläkeläiset. Tuo teidän asenne aiheutte teidän itse tehdyn "ahdinkonne", jos ei sen vertaa ylpeys antanut periksi,että haki apua, kun sitä oli tarjolla niin se on ihan omaa tyhmyyttä ja kidutitte itse itseänne ja omia lapsianne omien typerien asenteitenne takia ja siitä huolimatta pidätte vielä itseänne jonain helkutin "sankareina" !
Ostit asunnon ja 200 000 asuntovelkaa.
Naapureilla ei enää rahaa maksaa yhtiölainaa.
Kerrostalo meni konkurssiin, sulta lähti omistusasunto ja jäi 200 000 asuntovelkaa.
Työtön vuokralla asuva naapuri vaihtoi vain vuokra-asuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs minä sanoin taloussanomia taas opiskeltu
Vierailija kirjoitti:
Aloittajalla taas tuollainen päivä, joopa joo. Minä voin antaa omastani pois, jos jotakuta harmittaa. Tosin elän vuokra-asunnossa kädestä suuhun, mutta jos se on jonkun mielestä liikaa.
Niin, mitä historiaani tulee, 14,5 vuotta opiskelua, 42 työvuotta, ei ulkomaan matkoja, ei kesämökkejä eikä veneitä, mutta ihanat itse kasvattamani lapset ja bonuksena ihanat lastenlapset. Ulkona syömiset, teatterit, jalkahoitajat yms saan lapsiltani. He tietävät, mitä olen elämässäni tehnyt ja arvostavat sitä.
Nykyään ollaan AMK tutkinnolla palkattomassa työkokeilussa, tosin sakkomaksuihin työttömistä kelpaa jatkossa enää ansiotyö eli ehkä noi vähenee ja verot nousee kaikilla, jos työttömät ei työllisty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ollaan AMK tutkinnolla palkattomassa työkokeilussa, tosin sakkomaksuihin työttömistä kelpaa jatkossa enää ansiotyö eli ehkä noi vähenee ja verot nousee kaikilla, jos työttömät ei työllisty.
Kunnallisvero nousee kaikilla, kun sakkomaksut työttömistä nousee.
"Eläkeläiset ovat tämän ajan kultalusikka sukupolvi" Elämä on helppoa ja yksinkertaista kun laittaa kaikki samaan nippuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joutuu jättämään omat lääkkeet ostamatta ja maksamaan naapureiden yhtiölainoja.
Kohta tulee ansiosidonnaisen porrastus eikä omistusasuntoon saa enää yleistä asumistukea.
Helvetin hyvä että karsitaan ihan turhia liian isoja tukia pois. Kyllä minimi tuilla vielä halvimmat lääkkeet ja ruuat saa. Ei ole vielä kukaan tukipummi kuollut nälkään. 😁
Jos asuu yksin ja saa toimeentulotukea niin kaikki lääkkeet ja sairauskulut maksaa kela. Vaikeempaa ja kaikkein köyhimpää on niillä jotka asuvat pienituloisen puolison kanssa niin eivät saa mitään tukia koska puoliso katsotaan aikuisen ihmisen elatusvelvolliseksi.
En voi ymmärtää kuinka vielä nyky yhteiskunnassa sellainen aikuisen elatusvelvollisuus on vielä pakko. Miksi yksin asumista tuetaan vaikka se tulee kaikkein kalleimmaksi veronmaksajille. Menettäisikö asuntosijoittajat tienestinsä jos aikuisten elatusvelvollisuus poistettaisiin ja pieniä asuntoja ei saataisi enää vuokrattua.
Kyllä näin on. Ja paljon väkivaltaa kehdanneet nuorille polville tehdä, esim. pedofiliaa ja sitten antaa remmiä, vaikka laki ei ole enää sallinut. Seksiä myös ostelleet nuorilta polvilta enemmän, entä heiltä sai ostaa.
Hallitus leikkaa. Ihmiset ei halua tehdä lapsia köyhyyteen, kohta irtisanotaan opettajia urakalla, kun syntyvyys vähenee entisestään.
Työt on pätkätyötä ja osa-aikatyötä, hallitus leikkasi ansiosidonnaiset, sovitellut päivärahat ja asumistuet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joa eläkeläisellä on se kultalusikka, niin se ei tullut syntyessä, vaan vasta työn tuloksena.
Nuoret eivät mitään muuta haluaisi kun tehdä sellaista työtä jolla on mahdollista rakentaa itselleen myös elämää.
Itse työskentelen asemassa, jossa näen miten ammattikoulutus on tuhottu. Nuorilla, joilla ei ole ns lukupäätä opiskella korkeakoulutusta, on heikot mahdollisuudet kouluttautua menestymään ammatissa. Eikä korkea koulutuskaan enää lupaa palkkatyötä, kotimaassa. Se on aikuisten vika mitä enimmissä määrin. Tuho on tehty poliittisilla päätöksillä alkaen noin 2014. Peruskoulun osalta jo uuden opsin valmistelussa 2012 alkaen.
Herätkää!
Nuoret markkinoi itseään facebookin ryhmissä etsien edes jotain kesätyötä, että pääsisi alulle! Mulla on oma nuori työllistettävänä mutta silti pystyn tarjoamaan koiranhoitotyötä edes hetkeksi toisellekin. Mitä te teette, esim eläkeläisklubilaiset, muuta kuin sätitte että menkää lumihiutaleet töihin? Sydän särkyy joka kerran kun näen huolellisesti tehdyn toiveikkaan ilmoituksen, jossa on kaikki niin hienosti otettu selville, perustettu kevytyrittäjyyttä jne ja tiedän, ettei itsekkäät ihmiset viitsi sitä pariakymppiä tunnissa maksaa vaan itse marttyyrina kiipeillään pesemässä ikkunat ja kontataan kitkemässä kukkapenkit. Kun sekin parikymppiä halutaan säästää lonkeroon ja naistenlehtiin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työssäkäyvä puoliso ei voi enää käydä työlounaalla, kun mun ansiosidonnaista leikattiin.
Rahat otetaan pois yrityksiltä siis mitä hallitus leikkaa ansiosidonnaista ja soviteltua päivärahaa, ei käydä parturissa, leikataan hiukset itse.
PORILAISEN työttömän tradenomi Hönö Tiaisen anskua leikattiin jo etukäteen. Hönömpi puoliso joutuu nälkäisenä työskentelemään kaupan alalla 2200€/kk nettopalkalla.
Tytär kirjoitti ylioppillaaksi, ei kai tuhlattu lakkiaisiin? No ei, eihän lähiön vuokramurjussa kehtais juhlia.
Ihanko totta, pääsiks hönön tytär ylioppilaaksi, no ei uskois, mut montaks kertaa se yritti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työssäkäyvä puoliso ei voi enää käydä työlounaalla, kun mun ansiosidonnaista leikattiin.
Rahat otetaan pois yrityksiltä siis mitä hallitus leikkaa ansiosidonnaista ja soviteltua päivärahaa, ei käydä parturissa, leikataan hiukset itse.
PORILAISEN työttömän tradenomi Hönö Tiaisen anskua leikattiin jo etukäteen. Hönömpi puoliso joutuu nälkäisenä työskentelemään kaupan alalla 2200€/kk nettopalkalla.
Tytär kirjoitti ylioppillaaksi, ei kai tuhlattu lakkiaisiin? No ei, eihän lähiön vuokramurjussa kehtais juhlia.
Ihanko totta, pääsiks hönön tytär ylioppilaaksi, no ei uskois, mut montaks kertaa se yritti?
Hönö on kiva ku se referoi taloussanomii
"Irtisanominen on kohta todella helppoa."
Nuoret eivät mitään muuta haluaisi kun tehdä sellaista työtä jolla on mahdollista rakentaa itselleen myös elämää.
Itse työskentelen asemassa, jossa näen miten ammattikoulutus on tuhottu. Nuorilla, joilla ei ole ns lukupäätä opiskella korkeakoulutusta, on heikot mahdollisuudet kouluttautua menestymään ammatissa. Eikä korkea koulutuskaan enää lupaa palkkatyötä, kotimaassa. Se on aikuisten vika mitä enimmissä määrin. Tuho on tehty poliittisilla päätöksillä alkaen noin 2014. Peruskoulun osalta jo uuden opsin valmistelussa 2012 alkaen.
Herätkää!