Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläkeläiset ovat tämän ajan kultalusikka sukupolvi

Vierailija
04.07.2024 |

Pelkkää rauhaa nähneet. Suojatyöpaikan saaneet nuorena ja koko elämänsä samalla työnantajalla ilman nykyään vaadittavaa koulusta, halukkaat ylenneet. Työ tahti oli rauhallista, nykyään multitaskataan eli yksi työntekijä joutuu tekemään kolmen työt.

Elintaso oli aivan eri, kaikki pystyivät rakentamaan omakotitalon ja pitämään kesämökkiä ja siihen päälle vielä se peritty 60ha metsä.

Nyt ajellaan tuliterällä quasqailla ja vikistään ettei eläkkeisiin saa koskea.

Kommentit (1055)

Vierailija
1/1055 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lusikka ei ole vielä nurkassa. Aloittajalle toivon jotakin hyvää . En sano mitä.

Vierailija
2/1055 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö, että meillä on lähes 100 000 alle 30v eläkeläistä, joilla siis on juuri tuollaista! Paitsi että he ovat se porukka, joka ei ole maksanut eläkevakuutusmaksuja.

Nyt 70v ikäinen ja aikanaan 40 vuotta töitä tehnyt eläkeläinen maksoi eläkevakuutusrahastoon summan, joka korkoineen on noin 500 000 e. Paljonko sinä haluat hänen eläkkeestään itsellesi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/1055 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus täyttää kaikki vihapuheen peruskriteerit!

Vierailija
4/1055 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, koskee erityisesti näitä ns. Suomen suuria ikäluokkia. Elämä ollut helppoa ja lokoisaa aina ja joukkovoimalla päättävät edelleen.

Suuret ikäluokat ovat teidän isänne ja äitinne. Mistä te tiedätte miten helppoa heidän elämänsä on ollut?

Vierailija
5/1055 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, on eläkeläisiä ja "eläkeläisiä". Eläkkeen on ansainneet he joilla on pitkä työura takana ja eriasteisia vaivoja lopun ikää. Sitten on näitä nuoria mt-eläkeläisiä joilla on vielä mahdollisuus kuntoutua työelämään. Ikään kuin kaksi eri eläkeläisryhmää. Heidät vain niputetaan samaan ryhmään Eläkeläiset.

Vierailija
6/1055 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, koskee erityisesti näitä ns. Suomen suuria ikäluokkia. Elämä ollut helppoa ja lokoisaa aina ja joukkovoimalla päättävät edelleen.

Suuret ikäluokat ovat teidän isänne ja äitinne. Mistä te tiedätte miten helppoa heidän elämänsä on ollut?

Eivät ole. Minä olen syntynyt 60-luvulla, vanhempani ennen sotia. Veljeni ja siskoni ovat suuria ikäluokkia ja lähietäisyydeltä ikäni seurannut tuon sukupolven touhuja.

Vierailija
7/1055 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä puhu paskaa. Oletko sinä muka nähnyt sotaa?

Olen opiskellut yliopistossa ja teen asiantuntijatöitä vielä eläkkeellä ollessanikin. Multitaskaan enemmän kuin sinä. Ei ole omakotitaloa, ei ole metsää. Eikä autoa. Pääomani on oma pää.

Hauku vain kaikessa rauhassa vanhempiasi ja isovanhempiasi, joita ilman sinuakaan ei olisi olemassa.

Jos teet vieläkin noin helvetisti duunia, niin miten ihmeessä et omista mitään 😳

Vierailija
8/1055 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oletko sinä nähnyt Suomessa muuta kuin rauhaa? Televisiosta sotia?

Vierailija
9/1055 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta mieti: kun  molemmat vanhemmat peri 60 ha metsää, niin sinä perit aikanaan 120 ha joko yksin tai sisarustesi kanssa. Se on melkoinen rahasampo, koska sillä on kustannettu iso osa lapsuudenperheesi elämästä ja sinä saat edelleen jatkaa vihreän kullan vuolemista, pääset taimikonhoitoon ja saat maksaa tiemaksuja. Elämästäsi tulee helppoa ja lokoisaa!

Vierailija
10/1055 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta mieti: kun  molemmat vanhemmat peri 60 ha metsää, niin sinä perit aikanaan 120 ha joko yksin tai sisarustesi kanssa. Se on melkoinen rahasampo, koska sillä on kustannettu iso osa lapsuudenperheesi elämästä ja sinä saat edelleen jatkaa vihreän kullan vuolemista, pääset taimikonhoitoon ja saat maksaa tiemaksuja. Elämästäsi tulee helppoa ja lokoisaa!

Ei vaan se metsä hakataan paljaaksi ja myydään puut pilkkahinnalla metsäliitolle ennenkuin metsä siirtyy nuoremmalle polvelle. Siinäs odottelevat 40-60 vuotta puita niinku "minäki"

Vierailija
11/1055 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, on eläkeläisiä ja "eläkeläisiä". Eläkkeen on ansainneet he joilla on pitkä työura takana ja eriasteisia vaivoja lopun ikää. Sitten on näitä nuoria mt-eläkeläisiä joilla on vielä mahdollisuus kuntoutua työelämään. Ikään kuin kaksi eri eläkeläisryhmää. Heidät vain niputetaan samaan ryhmään Eläkeläiset.

Eivät eläkeläiset ole mikään homogeeninen ryhmä. Minun äitini on syntynyt 1930-luvulla, hän on oikea vanhus. Juuri nyt pääsevät vanhuuseläkkeelle vuonna 1960 syntyneet. Sairaus- ja työkyvyttömyyseläkeläiset on aivan eri asia.

Olen itse 65 ja jatkan työntekoa freelancerina, koska minulle tarjotaan töitä niin paljon kuin jaksan tehdä, vaikka saankin työeläkettä.

Vierailija
12/1055 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näitä eläkeläisiä kadehtivia riittää vai onko kyseessä aina sama aloittaja. Siinä ikäluokassa ei todellakaan mitään kadehdittavaa ole. Moni on ankeista oloista lähtöisin eikä mahdollisuutta opiskeluun ollut, jos perheessä ei ollut rahaa. Lisäksi monilapsisia perheitä, että jos jotain perintöjä oli, niin jakautui monelle tai sitten joku sai esim. sukupolvenvaihdoksena muita enemmän. Jokaisessa sukupolvessa on rikkaita ja köyhiä, mutta yleinen elintaso on noussut koko ajan.

Vierailija
13/1055 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä puhu paskaa. Oletko sinä muka nähnyt sotaa?

Olen opiskellut yliopistossa ja teen asiantuntijatöitä vielä eläkkeellä ollessanikin. Multitaskaan enemmän kuin sinä. Ei ole omakotitaloa, ei ole metsää. Eikä autoa. Pääomani on oma pää.

Hauku vain kaikessa rauhassa vanhempiasi ja isovanhempiasi, joita ilman sinuakaan ei olisi olemassa.

Jos teet vieläkin noin helvetisti duunia, niin miten ihmeessä et omista mitään 😳

Miksi minun pitäisi omistaa omakotitalo, metsää ja auto? Sekö on menestyksen merkki? Entä jos omistankin vaikkapa taidetta?

Vierailija
14/1055 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä näitä eläkeläisiä kadehtivia riittää vai onko kyseessä aina sama aloittaja. Siinä ikäluokassa ei todellakaan mitään kadehdittavaa ole. Moni on ankeista oloista lähtöisin eikä mahdollisuutta opiskeluun ollut, jos perheessä ei ollut rahaa. Lisäksi monilapsisia perheitä, että jos jotain perintöjä oli, niin jakautui monelle tai sitten joku sai esim. sukupolvenvaihdoksena muita enemmän. Jokaisessa sukupolvessa on rikkaita ja köyhiä, mutta yleinen elintaso on noussut koko ajan.

Ilman koulutustakin pääsi vakituiseen työhön jne.

Ei ole elintaso noussut, vaan tuo sukupolvi on piikki, jonka jälkeen perheiden elnitaso laskee.

Vierailija
15/1055 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ole. Minä olen syntynyt 60-luvulla, vanhempani ennen sotia. Veljeni ja siskoni ovat suuria ikäluokkia ja lähietäisyydeltä ikäni seurannut tuon sukupolven touhuja.

Sinun veljesi ja siskosi eivät edusta suurten ikäluokkien touhuja. Ex-mieheni kuului suuriin ikäluokkiin eikä päässyt insinööriopintojen ja armeijan jälkeen töihin 80-luvun alun laskusuhdanteessa. Meillä ei ollut mitään, ei puhelinta, ei televisiota. Opiskelijasolussa asuttiin ja nukuttiin vanhempiensa vanhalla tekonahkasohvalla. Ennen sotia syntyneet maanviljelijät olivat panneet 70-luvulla pellot pakettiin. Ei todellakaan ollut helppoa.

Vierailija
16/1055 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläiset on aivan tun luja bändi!

Vierailija
17/1055 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se on. Ensimmäinen kerta Suomen historiassa kun  työelämässä olevat keski-ikäiset on köyhempiä kuin eläkeläiset. 

Vierailija
18/1055 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun veljesi ja siskosi eivät edusta suurten ikäluokkien touhuja. Ex-mieheni kuului suuriin ikäluokkiin eikä päässyt insinööriopintojen ja armeijan jälkeen töihin 80-luvun alun laskusuhdanteessa. Meillä ei ollut mitään, ei puhelinta, ei televisiota. Opiskelijasolussa asuttiin ja nukuttiin vanhempiensa vanhalla teko

Tietenkin edustavat, sen lisäksi olen elänyt sekä opiskelu- että työelämäni juurikin tuon ikäluokan varjossa.

Sinun miehesi nyt vaan on luuseri - ja sinä, koska olisithan sinäkin voinut ne hankkia. Meille muuten tuli televisio vasta 1995, ei me sellaista kaivattu edes opiskelijoina.

Vierailija
19/1055 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap levittää vihaa vanhempiensa ja isovanhepiensa sukupolvia kohtaan. Perättömiä väitteitä ja kaikkea muuta sairasmielistä paskaa.

Tapa ittes kun et ihmisiksi

elää osaa, ap. 

Kellään ei ole helppoa, eikä sinun peräkamarinäkökulmastasi voi hahmottaa, mitkä olivat noiden sukupolvien ongelmat. Ehkä vaikeus päästä opiskelemaan, sosiaalitukien puuttuminen, se, että he olivat ensimmäiset työikäiset rahoittamassa eläkejärjestelmää, joka mitoitettiin väärin (tietämättä tulevasta), työpaikkojen puute, joka ajoi sadat tuhannet töihin ulkomaille ja nyt nämä natsihallitukset, jotka leikkaavat sairaiden, vammaisten ja iäkkäiden peruspalveluista samalla kun myös lapsiperheiden ja työkyvyttömien toimeentulosta.

He eivät jääneet marisemaan peräkamariin vaan todellakin hakivat ja saivat töitä jopa muista maanosista, kun taas sinä odotat, että sulle kannetaan huippuvirka ja missi hopeatarjottimella peräkam

Tuo porukka on saanut aina kaiken ja valittaa jatkuvasti.

Eikä koskaan Suomessa ole ollut porukkaa, joka olisi puhunut vihapuhetta ja halventanut yhtä paljon edeltävää ikäluokkaa. Ja sen lisäksi vielä pöllivät kunniankin näiden ansioista.

Vierailija
20/1055 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIeheni suuriin ikäluokkiin kuuluvat vanhemmat eivät saaneet perintöä omilta vanhemmiltaan, mutta kouluttivat itsensä kovan rahan pankkilainalla ja lähtivät valmistuttuaan töihin ensin Libyaan, sitten Keniaan, Liberiaan, Syyriaan, Venäjälle ja Kosovoon.

He saivat kolme poikaa, joista yksikään ei makaa kuopassa ulisemassa, vaikka työntantaja menisi konkurssiin tai pää tilttaisi. Heille työ on terapiaa ja kova työ kovaa terapiaa ja ylin arvo on rakkaus läheisiin, lähimmäisiin ja oikeudenmukaisuus sekä rasismin ja fasismin vastustaminen ylipäänsä.

Niin että ovat hoitaneet hommansa paremmin kuin sun vanhemmat, ap. Karkasiko isäsi heti siittämisen jälkeen vai vasta myöhemminkö hylkäsi sinut, kun näki mitä paskaa sai aikaan geeneillään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi