suupielessä toista vuotta tulehdus
kusipää mies antoi minulle jonkun bakteerin, joka sai suupielen märkimään. nyt se tulehtuu säännöllisesti. lähtee kyllä reseptittömällä hydrokortisonivoiteella, mutta onko joku saanut lähtemään pysyvästi? miten?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa selvittää mikä vitamiinin puutos sinulla on kun huulet halkeilee. Syötkö tarpeeksi lihaa että saat B vitamiinia, E tai A vitamiini, onko puutosta? C vitamiinia ihmiset harvoin saa liian vähän. Mikään mies sitä ei ole sinulle tartuttanut
Huulet ovat täysin kunnossa, oire on suupielessä. Ja kyllä tuli mieheltä, ikinä eläissä ei ole tällaista aiemmin ollut. Miehellä näin saman oireen
Juuri näin esim raudan tai B-vitamiinin puute oireilee. Syötte varmaan samoja ruokia?
Ei syöty silloin eikä syödä edelleen. En pyytänyt nyt mitään arvausleikkejä, vaan että ONKO JOLLAKIN TÄLLAINEN OLLUT ja jos on, niin miten on päässyt eroon PYSYVÄSTI
Sibicort on todellakin ihan paras suupielen tulehduksiin. Siinä on sieniä tappavaa lääkettä, kortisonia ja antibioottia, kaikki samassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
B-vitamiinipuutos? Voi olla jopa ihosyöpää, kun noin kauan on ollut. Käy lääkärissä.
Joo ei ole syöpä. Mene itse luulotautihoitoon
Hyvin usein ensimmäinen oire ihosyövästä on pitkäkestoinen haavauma. Olen sairaanhoitaja, ja työskentelen kirralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa selvittää mikä vitamiinin puutos sinulla on kun huulet halkeilee. Syötkö tarpeeksi lihaa että saat B vitamiinia, E tai A vitamiini, onko puutosta? C vitamiinia ihmiset harvoin saa liian vähän. Mikään mies sitä ei ole sinulle tartuttanut
Huulet ovat täysin kunnossa, oire on suupielessä. Ja kyllä tuli mieheltä, ikinä eläissä ei ole tällaista aiemmin ollut. Miehellä näin saman oireen
Juuri näin esim raudan tai B-vitamiinin puute oireilee. Syötte varmaan samoja ruokia?
Ei syöty silloin eikä syödä edelleen. En pyytänyt nyt mitään arvausleikkejä, vaan että ONKO JOLLAKIN TÄLLAINEN OLLUT ja jos on, niin miten on päässyt eroon PYSYVÄSTI
Pääsin eroon kun lisäsin B-vitamiinia ruokavaliooni.
Basibactilla lähti ja hammastahnan vaihtamisella.
Vierailija kirjoitti:
Minulla huulet halkeili raudanpuutteen vuoksi. Lopulta tuli bakteeritulehdus. Parani lopulta. Myös sormenpäät halkeili.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
B-vitamiinipuutos? Voi olla jopa ihosyöpää, kun noin kauan on ollut. Käy lääkärissä.
Hyvin usein ensimmäinen oire ihosyövästä on pitkäkestoinen haavauma. Olen sairaanhoitaja, ja työskentelen kirralla.
Otan osaa elämääsi, mutta ei ole syöpä
Herpes se on jos tulee ja menee. Ja mieheltä tarttunut. Apteekistä saa voiteen ja lääkkeet ilman reseptiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla huulet halkeili raudanpuutteen vuoksi. Lopulta tuli bakteeritulehdus. Parani lopulta. Myös sormenpäät halkeili.
Eivät halkeile huulet, eivätkä sormenpäät. Opettele sinäkin lukemaan
Vierailija kirjoitti:
Herpes se on jos tulee ja menee. Ja mieheltä tarttunut. Apteekistä saa voiteen ja lääkkeet ilman reseptiä.
Ei ole herpeskään. Tehän olette kuin lääkäreitä kaikki, aivan pihalla, kyvyttömiä kuuntelemaan ja arvotte vaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kasvissyöjä
Kokeile mietoa kortisoonivoidetta niin, että jatkatkin voiteen laittamista ainakin 2-3 viikkoa joka päivä aamuin illoin vielä sen jälkeen, kun iho näyttää parantuneen.
Tämän ohjeen löysin joskus ja omat halkeilevat suupielet ovat pysyneet parempina.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile mietoa kortisoonivoidetta niin, että jatkatkin voiteen laittamista ainakin 2-3 viikkoa joka päivä aamuin illoin vielä sen jälkeen, kun iho näyttää parantuneen.
Tämän ohjeen löysin joskus ja omat halkeilevat suupielet ovat pysyneet parempina.
Eivät ne enää halkea, kun laitan voidetta jo kun alkaa punoittaa. Eikä tule takaisin edes kovin usein. Mutta silti ärsyttää, että tulee aina takaisin
Mulla oli joskus vuosia haavaumat suupielissä. Kaikkea yritin enkä lopulta tiedä miksi parani. Sienivoidetta, pimafucorttia jne. Syö rautakuuri, sekin voi auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Sibicort on todellakin ihan paras suupielen tulehduksiin. Siinä on sieniä tappavaa lääkettä, kortisonia ja antibioottia, kaikki samassa.
Höpöhöpö. Ei ole antibioottia eikä sienilääkettä. Vaan klooriheksidiiniä joka yleisesti desinfioi, sekä kortisonia.
https://www.apotheka.ee/sulfargin-salv-10mg-g-15g-pmm0169991ee
Sulfargin virosta ilman reseptiä eikä maksa kuin muutaman euron.
Minulla on ollut ongelmana halkeilevat suupielet jotka vain "paranevat" tavallisilla apteekin voiteilla.
Käytin tätä pari kertaa päivässä viikon pari ja suorastaan pelästyin kun suupielet kasvoivat "umpeen".
Se mitä olin vuosikausia kuvitellut parantuneeksi olikin ollut edelleen pieni haavauma joka ei vain ollut enää kipeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on totta. Minulla tuli melkein 10v sitten alahuuleen jatkuvasti rupeutuva kohta joka lopulta lääkärillä paljastui aurinkokeratoosiksi. Jonkinlainen syövän esiaste. Se jäädytettiin pariin kertaan, palasi ensimmäisen jälkeen vielä.
Jatkona edelliseen. Vasen suupieli parani kerrasta pysyvästi tai siis ainakin puoli vuotta suupieli on tosiaan kasvanut umpeen eikä siinä ole ollut pienintäkään näkyvää haavaumaa.
Oikea puoli joka oli aina ollut pahempi uusi kerran mutta kasvoi umpeen viikon 2x päivässä hoidolla.
Epäilen että minulla on ollut tämä suunnilleen nuoresta lähtien kun näytti niin luonnottomalta että ihan täysin avatusta suusta huolimatta huulien nurkassa ei näy pienintäkään viiltoa vaan se on ihan yhtä umpeen kasvanutta ihoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole herpeskään. Tehän olette kuin lääkäreitä kaikki, aivan pihalla, kyvyttömiä kuuntelemaan ja arvotte vaan
Ei tarvitse kiukutella. Minkä me sun sukupuolitaudeille voidaan.
Äsken ne tulivat huuliin