Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuodan verta. Mihinkään ei satu. Onko tää km?

17.05.2008 |

Kertokaa pliis kaikki jotka tiedätte tästä asiasta jotain. Siis voiko olla normaalia vai onko tää lopun alkua? Menkat piti alkaa 1,5 viikkoa sitten, eli aika alussa ollaan. Testi oli positiivinen. Eilisaamusta asti on tullu vähän verta ja tänään tuli joku klöntti. Mahaan ei satu yhtään, mutta ei ole mitään raskausoireitakaan (tosin ei niitä aikaisemminkaan paljon ollut, taidan olla onnekas...)

Eli, kuinka nopeasti se keskenmeno lähtee kunnolla käyntiin, kun tota tiputteluvuotoa on tullu nyt kohta 2 päivää, mutta supistuksia ei ole. Vai voiko se sikiö tulla noin alussa ulos peräti ilman vatsakipuja?

Olis pirun kiva tietää. Viikonloppukin vielä kaiken lisäks niin ei voi soittaa mihinkään. Kaikki kyllä sanoo että toi alkuraskauden vuoto voi olla ihan normaalia, mutta pelottaa silti. Auttakaa, siskot, ja kertokaa, onko meillä syytä huoleen? Yhyy.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole kokemusta km:sta, eikä tuollaisista vuodoistakaan (tätä palstaa luen kokemani kohdunulkoisen vuoksi), mutta pakko oli kirjottaa kun voin kuvitella miten hermoja raastava tuo tilanne on! :(

En siis osaa vastata kysymyksiisi mahdollisen keskenmenon etenemisestä, enkä siitä mikä todennäköisyys on että huonosti käy, mutta tosiaan olen monta tarinaa lukenut kuinka on tullut ihan kirkasta verta ja hyytymiäkin kunnon vuodon kanssa, mutta raskaus on silti jatkunut onnellisesti loppuun asti.

Toivon, että sulle käy nyt niin, että tästä aiheutui "turhaa" huolta vain ja kaikki päättyy hyvin!

Killa

Vierailija
2/7 |
18.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko sinulla paljon verta?

Joskus alkuraskaudessa voi tulla pientä verenvuotoa, jonka ei tarvitse tarkoittaa mitään vakavaa. Jos runsasta ja menkkamaista, silloin kyllä valitettavasti voi olla kyseessä km.

Tsemppiä ja hengessä olen mukana, että raskaus sujuisi hyvin!

5mama

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Alkuraskauden verenvuodot ovat ihan normaaleja. Toisaalta itselläni on takana 2 keskenmenoa, eikä kummassakaan ollut kipuja. Eka alkoi verenvuodolla, ja menin seuraavana aamuna ultraan. Silloin vielä kaikki oli ok. Tiputtelu jatkui 5 päivää ja menin uuteen ultraan, koska tunne siitä ettei kaikki ole ok ,oli niin vahva. Silloin ultrassa ei enää näkynyt sykettä.

Nyt toissa viikkoisessa km:ssa ei ollut vuotoa, ei kipuja tms. Menin ultraan rv 9+3 ja kohdussa oli kuollut sikiö.

Oma mielenrauhasi vuoksi mene ultraan, niin asia selviää. Toivotaan, että kaikki on ok.

Vierailija
4/7 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin eilen ultrassa ja ei siellä sikiötä näkynyt. Lekuri sanoi että jos menkoissa on epäsäännöllisyyttä niin ei välttämättä näykään vielä. Tänään kävin verikokeissa että huomenna muka pitäis selvitä sitten... saa nähdä.

On kyllä ihan semmoinen olo ettei siellä mahassa mitään elävää oo. Ei oo oireita silleen niinku alkuun oli. Toi oli tosi hyvä tietää että se keskenmenon alkaminen voi kestää noin kauan ja ettei oo välttämättä kipuja, kun oon ihmetelly sitä. Mä vuodan nyt jo viidettä päivää mut kipuja ei oo minkäänkaisia ja verta ei tuu läheskään niin paljon kun menkkojen aikana. Eikä tunnu siltä että se keskenmeno edes alkais kunnolla. Vaikka pitäis näillä viikoilla (5+5) muka vielä tulla itsestään ulos.

Onhan tässä vielä hieman toivoo huomiseen asti mut aika tappiomielialalla täs ollaan. Jätkäkaverikin veti eilen hirveät kännit kun ei pystyny käsittelemään asiaa muuten. Kiitos ihan kauheasti teille avusta ja tuesta. On tää aika rasittavaa. Olis kauhean kiva tietää, onko muilla ollu vastaavansorttisia keskenmenoja? Että tiputtelee vaan eikä kipuja oo ollenkaan?

Ja tosiaan, kiitos hirveästi teille kaikille!

Vierailija
5/7 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt loppu verenvuotokin. 5 päivää kesti. Hemmetin omituista.

Vierailija
6/7 |
21.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallakin kerralla tuli ihan kirkkaanpunaista verta ja sitten jonkun päivän ruskeaa. Ei kipuja ollenkaan. Syke näkyi viikolla 6, kun kävin ekan vuodon takia lääkärissä. Np-ultrassa ei sitten enää ollutkaan mitään. Mulla oli keskeytynyt keskenmeno. Raskausoireet katos pari viikkoa sitä ennen. Jo sulla ei ole enää raskausoireita, niin se voi kyllä tarkoittaa sitä, että siellä kohdussa ei enää olekaan ketään =( Toivotaan, että olen väärässä.

Vierailija
7/7 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni alkoi tulla vähän tiputtelua n. 3-4 päivää ennen kuin vuoto runsaantui. Ultrassa ei sykettä (rv. 5+1), keskenhän raskaus oli mennyt. raskausoireita oli vielä silloin kuin vain tiputteli mutta runsaan vuodon tullessa oireet myös loppuivat. Toivon sulle kaikkea hyvää ja voimia. :) Kyllä se siitä, mulla mies on ollu aivan loistava tuki!