Vesien meno autossa / taksissa?
Tuosta toisesta ketjusta, jossa pohditaan sängyn suojaamista lapsivesiltä (hirveetä en oo ees sellaistakaan miettinyt, täytyypä varmaan varautua!), tuli mieleen yksi pelon aiheeni:
mitä jos joutuu lähtemään taksilla sairaalaan (miestä ei saa kiinni tms.), ja vedet menee taksiin!?
Jos menette taksilla (tai omallakin autolla), aiotteko " suojautua" jotenkin?
Ítsellä meni vedet autossa toisen kanssa, onneksi oli oma auto. Mutta kyllä sitä vettä tuli ja paljon, olin laittanut siteen varuiksi mutta se ei pitänyt yhtään mitään.
(En enää muista miten miehen auton pesun kävi, kuka teki ja oliko kova homma... firman auto joten ei kai se paljon välittänyt).
Mutta pitääkö taksiin ottaa joku pesuvati / jätesäkki tms. naurettavaa oikeasti mukaan minkä päällä sitten istuu???
Mulla on ihan oikeesti kauhee pelko ja ahdistus että joutuisi taksilla vieraan kyydissä menemään, jos mies on töissä eikä pääse heti (tai on ottanut olutta tms.)
Varmaan jäisin sitten kotiin synnyttämään kun niin pelkäisin sitä taksireissua (inhottavaa kärvistellä siinä muutenkin).
Lisäksi Espoossa on kuulemma vaikea saada taksia!! Eivät kuulemma vaan vastaa kutsuun, eli tilaus vaan raukeaa ja odottelet ihmeissäsi (just oli mm. LänsiVäylän Areenalla juttua...)
Joten pelottaa ettei sitä edes tiukan paikan saisi paikalle!
Eikä sitä ambulanssiakaan vissiin saa soittaa noin vaan synnyttämään lähtiessä - vai saako??
Kommentit (11)
Mulla meni esikoisen kanssa vedet autossa. Oltiin varauduttu niin, että istuimella oli pari paksua kylpypyyhettä taiteltuna.. Ne riitti, ei pahemmin penkki kastunut vaikka olin ilman sidetttä ja vetttä tuli reilusti..
Pari sidettä pöksyihin ja menoksi. Taksiin otin mukaan muovitettua froteeta jonka päällä istuin, onneksi, sillä sairaalaan päästyämme farkut olivat aivan märät..
Ainakin meidän synnytysvalmennuksessa sanottiin, että aina voi tilata ambulanssin viemään synnytykseen. Siis vaikka ei olisi " hätätilanne" .
elikkäs siskoni oli menosa synnyttämään ja tilasi taksin. kun kuskille oli selvinnyt asiakkaan ' tilanne' hän oli pyytänyt ottamaan omaa pyyhettä/kangasta penkin suojaksi. eikä vedet olleet edes menneet, mutta kai oli kuljettajalla kokemusta ' sotkuisista' asiakkaista.
onko tuo sitten hyvää asiakaspalvelua enää?..voi vain miettiä jälkeen päin. onkohan kaikilla kyydissä olevilla ' örveltäjillä' oma oksennuspussi mukana?
Semmoisethan imee jopa pari litraa nestettä, niin ei tarvii hirveen pyyhe/jätesäkkikasan kanssa sairaalaan lähteä.
Meillä on tulossa la. aikoihin uusi auto, joten mies ei olis varmaan innoissaan jos sotkisin heti uuden auton vaaleet penkit...
Apuvälineliikkeissähän myydään myös sellaisia tikattuja muovifrotee-suojia, joissa imukykyä ilman hiostusta. Ovat sellaisia n. metrix 80 cm kooltaan, voisivat olla myös kätevä suoja.
Kaikilla örveltäjillä tuskin on sitä oskupussia mukana, mutta lasku on aika järkyttävän kokoinen, jos onnistunut taksiin pökäämään... Joten mielestäni on kuskilta hyvää palvelua, jos ilmoittaa että pitää ottaa omat suojaukset mukaan. Näin ollen asiakas säästää parhaassa/huonoimmassa tapauksessa useamman sataa euroa.
Iglu ja Kepa rv31+0
ja suojasin autonpenkin jätesäkillä. Mun vesien menosta tosin oli jo pari tuntia aikaa, joten suurin " vuoto" oli jo loppunut ja sairaalassakin pärjäsin pelkällä yösiteellä.
Ja poika tuli niin ajoissa, ettei edes tullut vielä mieleen ruveta suojailemaan patjoja. Mutta steriiliä nestettähän lapsivesi on, anoppi kantoi petarin ja patjan pihalle kuivumaan ja illalla mies pääsi jo nukkumaan kuivaan sänkyyn, johon ei jäänyt mitään jälkiä.
Taksiin ehkä suosittelisin ottamaan mukaan ne pari pyyhettä ja sen muovitetun froteen, niin ei tule turhaa laskua.
...että jos joku luirauttaa vedet taksiin. Varmaan melko painajaismainen tilanne näin kuskin kannalta. Onneksi kertaakaan ei käynyt niin (ajoin puoli vuotta taksia ennen äippälomaa). Ei siinä muuta kuin laskua perään, jos niin kävisi. Kunhan muistaisin sitten itsekin ottaa jotain suojaa mukaan kun lähtö tulee. Minun tuurillani se käy juuri kovimpana pakkaspäivänä kun automme ei ole lämmityksessä, eli pirssillä mentävä.
t: H rv 36
Käytiin juuri tutustumassa paikalliseen synnytyssairaalaan ja sanoivat, että ambulanssilla vaan jos mies on töissä vaikka asutaan vain reilun kilometrin päässä sairaalasta. Varsinkin, jos vauvan pää ei ole vielä kiinnittynyt, eli silloin pitää mennä makuullaan muutenkin.
menin minä, tosin kyydissä kun lapsivedet meni. Laitoin paljon siteitä pöksyyn ja autoon otin, kyllä vaan, jätesäkin ja sen päälle kylpypyyhkeen. Selvisimme puolen tunnin ajomatkasta autoa kastelematta.