Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko paikkoja, minne vauvat ja pienet lapset eivät vaan ole tervettuleita

Vierailija
03.07.2024 |

Aina kun tuo asian puheeksi, niin joku rääkyy että "vauvoilla ja lapsilla on oikeus ihan kaikkialle ja poistu itse josset tykkää", mutta onko paikka, johon kaikki yksimielisesti voivat sopia etteivät lapset ja vauvat kuulu koskaan?

Kommentit (151)

Vierailija
61/151 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt kirkossa pienestä pitäen enkä ole ikinä pelännyt kirkkoa.

Siitä olen samaa mieltä että itkuun pitää reagoida koska yleensä siihen on joku syy.

No se on rohkeaa. Kai.

Vierailija
62/151 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyhät paikat. Ei ole muutenkaan kivaa joutua kirkkoon ja jos siellä on huutava vauva, se lisää kärsimystä.

En vihaa vauvoja,mutta älkää viekö vauvoja näihin kylmiin, kaikuviin tiloihin. Säikähtää varmasti itsekin.

"Jeesuksen luo tuotiin lapsia, jotta hän koskisi heihin. Opetuslapset moittivat tuojia, mutta sen huomatessaan Jeesus närkästyi ja sanoi heille: Sallikaa lasten tulla minun luokseni, älkää estäkö heitä. Heidän kaltaistensa on Jumalan valtakunta.Totisesti: joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan niin kuin lapsi, hän ei sinne pääse. Hän otti lapset syliinsä, pani kätensä heidän päälleen ja siunasi heitä"

Jos tänään joku erehtyisi lähestymään lapsia siunatakseen heitä, niin lapset sylkisivät tupakkansa takaa VI#UN PERVO ja hakkaisivat porukalla sairaalan tai hautaan.

Näinhän siinä kävisi. Tampereella poliisi varoittaa kakaroista ja sanoo, ettei pidä yksin liikkua kaupungilla mielellään ollenkaan pimeän aikaan, kun riski tulla hakatuksi sairaalaan on niin suuri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/151 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokakaupassa kannattaa käydä aikaisin tai myöhään jos haluaa välttää lapsiperheet, paljon miellyttävämpää siloin. 

Vierailija
64/151 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyhät paikat. Ei ole muutenkaan kivaa joutua kirkkoon ja jos siellä on huutava vauva, se lisää kärsimystä.

En vihaa vauvoja,mutta älkää viekö vauvoja näihin kylmiin, kaikuviin tiloihin. Säikähtää varmasti itsekin.

"Sallikaa lasten tulla minun tyköni älkäkä estäkö heitä"

Joo joo, mutta saa niitä pieniä myös suojella. Huutava ja itkevä lapsi pelkää. Se kuulostaa pahalta, koska sen kuuluukin kuulostaa. sillä on hätä! Siihen on lupa reagoida, vaikka olisi uskossa.

Olen käynyt kirkossa pienestä pitäen enkä ole ikinä pelännyt kirkkoa.

Siitä olen samaa mieltä että itkuun pitää reagoida koska yleensä siihen on joku syy.

Kuka hullu kirkkoon menee? Ja vielä lastaan sinne raahaa?!

Vierailija
65/151 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauppoihin ei tarvitse kakaroita raahata. Juoksenetelevat sinne tänne ja huutavat kuin tapettavat. Ja sormeilevat kaikkea, mihin käsi ylettyy. Varsinkin ruuhka-aikaan kaupassa on muutenkin liikaa porukkaa. Eikä sitä äitien huutoa kestä hullukaan, kun maanittelevat tai komentavat (sikäli kuin edes komentavat) pershedelmiään.

Eli aina pitää palkata hoitaja kauppareissun ajaksi ja lapsi oppii että ruoka vaan ilmestyy jääkaappiin?

Käyt silloin kaupassa, kun miehesi on kotona katsomassa lapsia sen aikaa. Tai pyydät miestä käymään kaupassa, kun tulee töistään kotiin.

Vierailija
66/151 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsista ja kirkoista kommentoisin omakohtaisesti.

Aina kun isä ja äiti oli pitkillä työmatkoilla, olin mummon ja vaarin kanssa, heillä hoidossa päiväkausia putkeen. Olivat sen verran iäkkäitä jo että heidän kavereita kuoli tuon tuostakin ja veivät minut aina mukanaan hautajaisiin jos olin heillä. Jossain availtiin arkkuja ja näytettiin ruumiita, minullekin ja itkin kuulemma pelosta mitä jaksoivat kertoa muillekin. Mutta noiden vanhusten mielestä oli varmaan hauska näydä miten kuolemaa pelätään ja ruumiita esitellään ja miten 3-6 ikäinen lapsi reagoi kaikkeen, hyi hitto. Kävin varmaan 10 tai11 hautajaiset noina vuosina!!! Ihmisten hautajaisia joita en edes tuntenut, ja näin vain itkeviä ihmisiä ja ihmettelin itkevätkö pelosta ja aloin itkeä itsekin kun oli painostava olo.

Traumatisoiduin loppuiäkseni pelottavasta kirkosta, arkuista, hautausmaista joissa ihmisiä laitettiin arkkuihin maan alle. Näin vuosikaudet painajaisia että minut haudataan elävänä. Kouluajat menivät pilalle pelkojen takia.

En uskaltanut mennä rippikouluun kun joutuisi mennä kirkkoon ja vielä sinne eteen jossa pyörtyisin, en uskaltanut teininäkään mennä sukulaisen häihin kun olisi joutunut astua kirkkoon. Minulla on vakavat ahdistuneisuushäiriöt tänä päivänä, ja näen yhä painajaisia hautajaisista ja kuolevista ihmisistä. Toivon että vanhempiani ei siunata hautaan kirkossa vaan jossain mukavammassa paikassa. Omaan testamenttiini olen laittanut ettei minua saa viedä kirkkoon kuolleena eikä arkussa, vaan tuhkat pitää viedä suoraan hautaan tai muualle.

Sanoisin että kirkot eivät ole lasten paikka, ellei kyse ristiäisistä tai jostain muusta missä nuorempaa väkeä. Se kovaääninen urkumusiikki on myös todella pelottavan kuuloista lapsen korviin.

t. N42

Vierailija
67/151 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrostalo. Ei ehkä lapsille mikään unelmapaikka asua. Ellei ole tilaa ja äänieristyksiä. Patterien ja putkiston kautta kantaa myös, käytävät.

Kyllä sinunkin äänesi kuuluu naapuriin. Jos äänieristeissä on vikaa, niin turhaan lapsia syytät. En asu kerrostalossa, mutta opiskeluaikana asuin. Vanhassa talossa kuului naapurin puhelut ihan sanasta sanaan meille. Toisessa kerrostalossa asui suurperhe naapurissa, eikä häirinnyt yhtään. Lapsia oli oikeasti jotain 6-7.

Mää käytän kuulokkeita ja pelaan koneella suurimman ajan, ei käy vieraita kun olen introvertti enkä omista eläimiä, jotenka minusta ei pahemmin ääniä lähde.

Voisin haluta että olisi ikäänkuin yksinäisten ihmisten kerrostalo yhteisöjä, sitten olisi myös lapsiperheille omansa niin saavat kuunnella kellon ympäri sitä rääkymistä tai olla kuuntelematta.

Eläimille omat yhteisöt, sama homma, ne ketkä on olevinaan eläinfaneja niin sinne sit vaa, se vaan ei toimi sillain että täysin randomisti kaikkia joka paikassa.

Jännä että aina oma eläin tai lapsi saa rääkyä mutta sitten kun pitäisi elää isommassa ryhmässä vastaavia niin ei kelpaakkaa.

Vierailija
68/151 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa opetetaan jo lapsena pelkäämään jumalaa ja kirkkoa, juuri tuon vuoksi.

Ei ihme että täällä monet eroavat kirkosta, heti kun siihen mahdollisuus.

Vierailija
69/151 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nämä nyt ole aika itsestään selvää, ettei lapsia viedä baariin tai johonkin K18 näytökseen, mitkä eivät ole hyväksi lapsen terveelle kasvulle.

Sen sijaan lapsilla on kyllä oikeus elää yhteiskunnan kansalaisina. Kun aletaan puhua, ettei lapsi saisi käydä kaupassa tai kirjastossa ollaan jo aika lähellä syrjintää. Onneksi meillä on perustuslaki joka kieltää kansalaisten syrjinnän mm. iän perusteella. 

Aloituksen tarkoitus on ilmeisesti polkea jälleen lastenoikeuksia, minkä koen aika raukkamaisena aikuisilta ihmisiltä.

Vierailija
70/151 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrostalo. Ei ehkä lapsille mikään unelmapaikka asua. Ellei ole tilaa ja äänieristyksiä. Patterien ja putkiston kautta kantaa myös, käytävät.

Kyllä sinunkin äänesi kuuluu naapuriin. Jos äänieristeissä on vikaa, niin turhaan lapsia syytät. En asu kerrostalossa, mutta opiskeluaikana asuin. Vanhassa talossa kuului naapurin puhelut ihan sanasta sanaan meille. Toisessa kerrostalossa asui suurperhe naapurissa, eikä häirinnyt yhtään. Lapsia oli oikeasti jotain 6-7.

Mää käytän kuulokkeita ja pelaan koneella suurimman ajan, ei käy vieraita kun olen introvertti enkä omista eläimiä, jotenka minusta ei pahemmin ääniä lähde.

Voisin haluta että olisi ikäänkuin yksinäisten ihmisten kerrostalo yhteisöjä, sitten olisi myös lapsiperheille omansa niin saavat kuunnella kellon ympäri

Täällä on paljon puhuttu siitä että pitäisi olla kerrostaloja mihin ei lapsia eikä lemmikkejä. Joku firma voisi ottaa tästä kopin ja kokeilla miten paljon on kysyntää.

Vierailija
71/151 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa opetetaan jo lapsena pelkäämään jumalaa ja kirkkoa, juuri tuon vuoksi.

Ei ihme että täällä monet eroavat kirkosta, heti kun siihen mahdollisuus.

Ai jumalanpelko ajaa kirkosta eroon? Eiköhän se ole tietämättömyys ja kirkon epäpyhyys.

Vierailija
72/151 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö nämä nyt ole aika itsestään selvää, ettei lapsia viedä baariin tai johonkin K18 näytökseen, mitkä eivät ole hyväksi lapsen terveelle kasvulle.

Sen sijaan lapsilla on kyllä oikeus elää yhteiskunnan kansalaisina. Kun aletaan puhua, ettei lapsi saisi käydä kaupassa tai kirjastossa ollaan jo aika lähellä syrjintää. Onneksi meillä on perustuslaki joka kieltää kansalaisten syrjinnän mm. iän perusteella. 

Aloituksen tarkoitus on ilmeisesti polkea jälleen lastenoikeuksia, minkä koen aika raukkamaisena aikuisilta ihmisiltä.

Kyse on siitä, ettei siellä kaupassa tai kirjastossa ole salliytua häiritä muita. 

Vierailija
73/151 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsetonta kerrostaloahan yritettiin Helsinkiin 2010-luvun alussa mutta hanke peruttiin koska yritys sai niin paljon kuraa niskaa kun suomalaiset lapsiperheet alkoivat pommittaa heitä "te lapsivihaajat!" viestein ja marssivat osoittaan mieltään ja uhkailivat rakennuttajia!

Aatelkaa nyt, yksi ainoa kerrostalo joka K18!!! Sinne olisi halunnut muuttaa vapaaehtoislapsettomia, yksin eläjiä, sellaisia eläkeläispariskuntia joilla omat lapset muuttaneet kotoa ajat sitten.

Vierailija
74/151 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kuulkaas ei kohta enää voi suomalaiset imetellä vauvojaan julkisesti, kun se loukkaa tiettyä muualta tullutta uskontokuntaa jossa paljasteleminen kielletty ja naiset peitetään.

Menee samanlaiseksi kuin Ruotsissa ja Norjassa joissa imettäviä äitejä vauvoineen pidätetty, asiattoman paljastelun takia, ja ne poliisit ei suinkaan enää ole olleet paikallista kantaväestöä :D :D :D

Mutta teillä oli unelma, mulla ei.

On asiatonta istua tissit paljaana esim. kahvilassa. Imetys ei tee tuosta käyttäytymisestä yhtään asiallisempaa. Sen sijaan jos peittää intiimiosat esim isolla huivilla, asia on ok. 

Vierailija
75/151 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita. Hienommat fine dining ravintolat, Ooppera, klassisen musiikin konsertti (vauvat), teatteri. T. Vauvan vanhempi 

Vierailija
76/151 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on melko lapsivihamielinen maa. Täällä lapset eivät ole tervetulleita minnekään. 

Olen itse lapseton. Olen huomannut, miten pahasti lapsia katsotaan jokapuolella. Infra on Suomessa rakennettu keski- ikäisten, selviävien ja pärjäävien ihmisten ehdoilla. Vanhukset, vammaiset, lapset on huomioitu melko huonosti meillä. Vasta viime aikoina on esimerkiksi kaupunkisuunnittelussa alettu ottamaan huomioon em ryhmiä.

Vierailija
77/151 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokakaupassa kannattaa käydä aikaisin tai myöhään jos haluaa välttää lapsiperheet, paljon miellyttävämpää siloin. 

Eihän kaupassa saisi käydä, kuin nuoret ja hyväkuntoiset.

Vierailija
78/151 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi surullinen ketju. Ihan kuin aikuiset eivät itse ole olleet lapsia koskaan. Kaikkien ei tarvitse rakastaa lapsia, mutta olisi kiva jos muistettaisiin, että pienet ihmiset rakastavat kaikkea elämässä eivätkä ymmärrä ärsyttävänsä joitakin. Toki yritän äitinä ja normaalina ihmisenä ottaa muut huomioon ja yritän pitää oman perheeni hallussa julkisissa tiloissa. Joskus onnistun paremmin, joskus huonommin. Eikä minustakaan lapsia tarvitse viedä kaikkialle, mutta olen yllättynyt ettei kauppaankaan saisi mennä porukalla. 

Vierailija
79/151 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi surullinen ketju. Ihan kuin aikuiset eivät itse ole olleet lapsia koskaan. Kaikkien ei tarvitse rakastaa lapsia, mutta olisi kiva jos muistettaisiin, että pienet ihmiset rakastavat kaikkea elämässä eivätkä ymmärrä ärsyttävänsä joitakin. Toki yritän äitinä ja normaalina ihmisenä ottaa muut huomioon ja yritän pitää oman perheeni hallussa julkisissa tiloissa. Joskus onnistun paremmin, joskus huonommin. Eikä minustakaan lapsia tarvitse viedä kaikkialle, mutta olen yllättynyt ettei kauppaankaan saisi mennä porukalla. 

Meilläkin lapset käyttäytyvät kaupoissa hyvin, kiittävät ravintolassa aina ruoasta jne. Kukaan ei ole koskaan valittanut heistä. Silti kun luin tätä ketjua, niin tuli sellainen olo, ettei meitä haluta tänne. 

En tiedä olisiko ulkomailla asiat paremmin. Meillä lapset pärjäävät hyvin koulussa, joten ei ole mahdotonta vaikka muutettaisiin pois.  Lähdetään pois häritsemästä.

Vierailija
80/151 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on melko lapsivihamielinen maa. Täällä lapset eivät ole tervetulleita minnekään. 

Olen itse lapseton. Olen huomannut, miten pahasti lapsia katsotaan jokapuolella. Infra on Suomessa rakennettu keski- ikäisten, selviävien ja pärjäävien ihmisten ehdoilla. Vanhukset, vammaiset, lapset on huomioitu melko huonosti meillä. Vasta viime aikoina on esimerkiksi kaupunkisuunnittelussa alettu ottamaan huomioon em ryhmiä.

Se johtuu vain siitä, että lapset ovat niin röyhkeitä. Huutavat vittua ja ovat äänekkäitä ja levottomia. Ei kukaan terve sellaista halua nähdä ympärillään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä