Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sisäilmasta sairastunut, kertoisitko tilanteesi?

Vierailija
30.09.2025 |

Minulla oireita ja pomo tietoinen. Tuskin kuitenkaan kukaan tekee mitään. 

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/14 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsen koulu purettiin ihan siksi, kun jotain 5 oppilasta oireili. Vanhemmilla oli sopivat suhteet ja julkisuutta otettiin esiin.  

Alkoi bussikuljetukset toiseen kouluun 10 km etäisyydelle. 

Tapahtui nopeasti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsen koulu purettiin ihan siksi, kun jotain 5 oppilasta oireili. Vanhemmilla oli sopivat suhteet ja julkisuutta otettiin esiin.  

Alkoi bussikuljetukset toiseen kouluun 10 km etäisyydelle. 

Tapahtui nopeasti. 

Siis ota sinä asia julkisuuteen ja etsi samalla tavalla oirehtivia. 

Vierailija
4/14 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä sellainen ihme vicks-efekti jatkuvasti päällä nenästä kurkkuun asti, tuntuu epämukavalta. Välillä tuntuu kuin hengittäisi pölyä. Samalla haistan jotain tuhkan hajua ja välillä terävää pääkipua.

Vierailija
5/14 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrakämpässäni epäilen hometta mutta tuntuvat olevan hyvin vastahakoisia tekemään mitään. Kai se joka tapauksessa joutuu muuttaa että pitäköön homeluukkunsa.

Vierailija
6/14 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein joka rakennuksessa joku oireilee. Ei niihin reagoida. Loputon suo olisi. Käy työterveydessä ja yritä itse vaihtaa työpaikkaa jos mahdollista. Näitä ikivanhoja rakennuksia joista jo  silmillä näkee että 'mätänee käsiin' on tutkittu eikä niistä useinkaan sitten löydy mitään varmaa tulosta. 

Vierailija
7/14 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on näitä! naapurin muija on muka sisäilmasairastunut mutta kotiaan ei siivoa koskaan. Tavaraa on niin paljon ettei siellä voi siivotakkaan. Vain polut kulkevat asunnossa.

samoin vetää kessua kuin korsteeni mutta työpaikan sisäilmassa oli  se ongelma :D

Vierailija
8/14 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos eivät tee mitään asialle ja sitten sairastuu pysyvästi sen sisäilman takia.

Vierailija
9/14 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on näitä! naapurin muija on muka sisäilmasairastunut mutta kotiaan ei siivoa koskaan. Tavaraa on niin paljon ettei siellä voi siivotakkaan. Vain polut kulkevat asunnossa.

samoin vetää kessua kuin korsteeni mutta työpaikan sisäilmassa oli  se ongelma :D

En minä ainakaan tiedä miten naapurit asuu. Hyvät kiikarit?

Vierailija
10/14 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kun kysyn, onko täällä homeongelma, pian sinäkin haistat jotakin omituista."

Hysteria ei ole uusi ilmiö, mutta nyt sosiaalinen media on mahdollistanut sen, että muinaiset massahysteriaan taipuvaiset aivomme voivat revitellä pidäkkeittä, ja laittaa hysterian kiertämään, kirjoittaa Jani Kaaro. https://yle.fi/a/3-9988492

Kaaro on sittemmin julkaissut tästä kirjankin.  

Vierailija
11/14 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kun kysyn, onko täällä homeongelma, pian sinäkin haistat jotakin omituista."

Hysteria ei ole uusi ilmiö, mutta nyt sosiaalinen media on mahdollistanut sen, että muinaiset massahysteriaan taipuvaiset aivomme voivat revitellä pidäkkeittä, ja laittaa hysterian kiertämään, kirjoittaa Jani Kaaro. https://yle.fi/a/3-9988492

Kaaro on sittemmin julkaissut tästä kirjankin.  

Minä en edes ole missään somessa enkä ole mitään homejuttuja seurannut, mistähän mahdoin hysterisoida oireeni.

Vierailija
12/14 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin potilailla voidaan nähdä epäsuoria merkkejä, kuten tulehdusarvojen nousua, allergisia reaktioita (IgE-vasta-aineet), tai joskus hometta kohtaan muodostuneita vasta-aineita. Eli jos sulla on markkerit koholla, niin ota lopputili. Sulla menee koko terveys siinä. 

Yleiset hengitystieoireet:

nenän tukkoisuus, nuha

kurkun ärsytys, äänen käheys

yskä, hengityksen vinkuminen, hengenahdistus

astman paheneminen tai uuden astman puhkeaminen

Silmien ja ihon oireet:

kirvely, kutina, punoitus ja kuivasilmäisyys

ihon kutina tai ihottuma

Yleisoireet:

päänsärky

väsymys, keskittymisvaikeudet

lihas- ja nivelkivut

joskus kuumeen kaltaisia tuntemuksi

Vierailija
13/14 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halutaan ilmeisesti normalisoida se että asutaan paskasti rakennetuissa taloissa joissa sisäilma sama kun hikisukkaa vetäisi nenään. Älä nyt turhaan panikoi siinä, hengitä surkea sisäilmasi vaan kiltisti.

Vierailija
14/14 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuin 80 luvulla rakennetussa toimistossa. Siellä oli oireillut moni työntekijä vuosien saatossa. Olin kauhean väsynyt. En saanut happea kunnolla, mutta en huomannut sitä. Huomasin vain väsymyksen. Aluksi toivuin viikonloppuisin, mutta ajan kuluessa en enää. Tehtiin puhallustestit ja ne osoittivat, että on todellakin henki ahtaalla. En saanut kuitenkaan onneksi astmaa. Tulin myös tosi herkäksi hajusteille. Minulla ei ollut nenän tukkoisuutta eikä yskää. Minut sijoitettiin kotiin töihin, oli tosi yksinäistä. Väsymys kuitenkin poistui. Lopulta vaihdoin työpaikkaa. Varmistin, että uudessa paikassa on hyvä sisäilma. 10 vuoden kuluttua se virastotalo purettiin sisäilmaongelmien vuoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan