Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ollaanko me 50v vanhoja?

Vierailija
03.07.2024 |

Vai ei?

Kommentit (134)

Vierailija
81/134 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valiksella taas uhoamisvaihe päällä...

Miten niin? Enkö saisi edes vanhuutta nauttia? 

Vierailija
82/134 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

56-v, koko aikuisikäni juoksua ja punttitreeniä harrastanut. Kovasti yritän edelleenkin, mutta kyllähän suorituskyky laskee ja vähän väliä on joku paikka rikki/ylirasittunut. Että kyllä mä olen jo vanha.

Kohtuullista ja päivitä sun treeniä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/134 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommentista. Kohtuullistettu ja kevennetty ja muutettu systeemejä jo moneen kertaan. On vaan ollut pakko. 

Vierailija
84/134 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1800-Luvulla jos kuolit viisikymppisenä ilman syytä niin kuolin syyksi laitettiin vanhuus.

Vierailija
85/134 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei olla, 75-vuotias on vanha

Vierailija
86/134 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syntymävuosi 1974. Joo, vanhojapa hyvinkin, boomereita!

Boomereita nähneetkään. 70-luvun alussa syntyivät Suomen pienimmät ikäluokat eli boomereiden lapset.

Eilisessä keskustelussa boomeriksi määrittyi asenne, ei ikä. Jos sen sijaan puhutaan baby boomereista eli suurista ikäluokista, niin Suomessa ne ovat 1945-1949 syntyneet, yli 100.000 lasta joka vuosi. 

Niin, mutta suuret ikäluokat synnyttivät omalla vuorollaan ennätyksellisen vähän lapsia. E-pillerit, nääs.

Vierailija
87/134 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki mun puolestani saisit. Mutta fakta on, että vanhuutesi on vielä paljon kurjempi ja köyhempi kuin nykyinen elämäsi. Tietysti sen itsekin tiedät, mutta haaveilla saat ilman muuta!

Vierailija
88/134 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No Valis on kyllä vanha, millä tahansa mittarilla mitattuna. Moni muu viisikymppinen ei.

Miten niin?

Näyttää vanhukselta, kuulostaa vanhukselta, ajatusmaailma ja elämänpiiri suppeampia kuin joillain yhdeksänkymppisillä.

Niinpä! Ja kaikki kiertää pientä kehää oman navan ja vaivojen ympärillä.

Niin, koska on suppeat jutut, mitä voin tehdä. Ei sairauksien vaan miehen takia. Jos minulla olisi omat tulot kiertäisin esim keikoilla ja eläisin erilaista elämää 

Hankipa sitten omia tuloja. Jos jostain syystä työelämä ei tule kyseeseen, haasta äijäsi käräjäoikeuteen avioliittolain rikkomisesta. Laki takaa puolisoille saman elintason, vaikka töissä olisi vain toinen. Vaikka varallisuutta olisi vain toisella. Ja jos äijä ei muutenkaan miellytä, otapa ero ja vaadi ositus.

Vierailija
89/134 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki mun puolestani saisit. Mutta fakta on, että vanhuutesi on vielä paljon kurjempi ja köyhempi kuin nykyinen elämäsi. Tietysti sen itsekin tiedät, mutta haaveilla saat ilman muuta!

Sinä se jaksat latistaa. Ainakin saan viettää vanhuuteni yksin, ilman että joudun passaamaan ketään. Jo se on suuri asia.

Vierailija
90/134 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

56-v, koko aikuisikäni juoksua ja punttitreeniä harrastanut. Kovasti yritän edelleenkin, mutta kyllähän suorituskyky laskee ja vähän väliä on joku paikka rikki/ylirasittunut. Että kyllä mä olen jo vanha.

Tuossa nyt ei ole vanhuuden merkkiä kuin suorituskyvyn lasku. Paikat rikkoutuvat ja rasittuvat nuorillakin. Treeni pitäisi ymmärtää säätää kykyjen mukaan. Kyllä itselläni ainakin punttitulokset kehittyvät edelleen koko ajan mutta olenkin vasta 54.

Vierailija
91/134 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syntymävuosi 1974. Joo, vanhojapa hyvinkin, boomereita!

Boomereita nähneetkään. 70-luvun alussa syntyivät Suomen pienimmät ikäluokat eli boomereiden lapset.

Eilisessä keskustelussa boomeriksi määrittyi asenne, ei ikä. Jos sen sijaan puhutaan baby boomereista eli suurista ikäluokista, niin Suomessa ne ovat 1945-1949 syntyneet, yli 100.000 lasta joka vuosi. 

Niin, mutta suuret ikäluokat synnyttivät omalla vuorollaan ennätyksellisen vähän lapsia. E-pillerit, nääs.

Ja nyt vielä vähemmän. E-pillerit ja sosiaalisen kontaktin puute nääs.

Vierailija
92/134 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No Valis on kyllä vanha, millä tahansa mittarilla mitattuna. Moni muu viisikymppinen ei.

Miten niin?

Olethan sä itsekin kirjoittanut tänne lukemattomia kertoja, että näytät sekä omasta että muiden mielestä seitsemänkymppiseltä. Sun ajatukset ja elämäntapa taas on kuin kahdeksankymppisen. (Tai itse asiassa mun 84-vuotias mummo on sekä henkisesti että fyysisesti paljon virkeämpi kuin sä.)

Vierailija
93/134 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin?

Olethan sä itsekin kirjoittanut tänne lukemattomia kertoja, että näytät sekä omasta että muiden mielestä seitsemänkymppiseltä. Sun ajatukset ja elämäntapa taas on kuin kahdeksankymppisen. (Tai itse asiassa mun 84-vuotias mummo on sekä henkisesti että fyysisesti paljon virkeämpi kuin sä.)

Tämä elämäntapa on se jonka mies hyväksyy ja jollaista hän haluaa, että elän ja hän elää samalla tavalla. Kyllähän minä kävisin vaikka missä jos se minusta olisi kiinni.

Vierailija
94/134 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin?

Mistä tiedät kuka täällä kirjoittaa ja mitä kun kaikki kirjoittavat nimettöminä? Vai kuvitteletko vaan? Ihan tosissani siis kysyn mistä sen näkee.

Vierailija
95/134 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattivalittajan (joka ei tosin enää allekirjoita kirjoituksiaan nimimerkillään) aloitukset tunnistaa jo otsikosta. Tai ihan viimeistään tekstistä. Jokainen, joka on pitempään lukenut palstaa, tunnistaa ne aivan helposti.

Vierailija
96/134 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammattivalittajan (joka ei tosin enää allekirjoita kirjoituksiaan nimimerkillään) aloitukset tunnistaa jo otsikosta. Tai ihan viimeistään tekstistä. Jokainen, joka on pitempään lukenut palstaa, tunnistaa ne aivan helposti.

Höpö höpö, luulet tunnistavasi jotain mutta et todellakaan voi tietää. Ehkä orastava MT-ongelma kun luulet kuvitelmiesi olevan totta.

Vierailija
97/134 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö, luulet tunnistavasi jotain mutta et todellakaan voi tietää. Ehkä orastava MT-ongelma kun luulet kuvitelmiesi olevan totta.

No, Ammattivalittaja itse tietää, onko tämä hänen ketjunsa ja tunnistettiinko hänet. :)

Vierailija
98/134 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin ap eli Valis on vastaillut ketjun kysymyksiin sillä oletuksella, että kaikki hänet tunnistivat ja tietävät tilanteensa.

Vierailija
99/134 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ainakin ap eli Valis on vastaillut ketjun kysymyksiin sillä oletuksella, että kaikki hänet tunnistivat ja tietävät tilanteensa.

Ei pidä paikkaansa.

Vierailija
100/134 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 39 vuotias mies. Töissä on niin raskasta etten jaksa vapaalla juuri mitään. Tuntuu, että olisin 60v ja valmis eläkkeelle. Ihmiset pitää minua hyväkuntoisena, kun ylipainoa on vain alle 10kg. Ei fyysistä työtä jaksa elävä Erkkikään näin vanhana. Äly ei riitä korkeaan koulutukseen ja kevyisiin toimistohommiin. Kyllä vituttaa ja väsyttää. Työttömäksi loiseksi en kuitenkaan heittäydy. Ei sovi arvopohjaan. Ennemmin kuolen "sorvin ääreen".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän