Ollaanko me 50v vanhoja?
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihmisestä. Jotkut kuolee raihnaisina 60-vuotiaina, osa elää terveinä 100-vuotiaaksi. Paljolti oma valinta.
Sairauksistaan valittava elävä kuollut on iästä riippumatta vanha vaikka eläisi vielä useamman vuoden.
Empä tiedä kuin syöpään sairastuneita kuusikymppisiä
Et tunne yhtään sairaalloisen ylipainoisia tai muita päihteenkäyttäjiä?
45,5v. Ajankulun nopeus hirvittää. Tavallaan hidastui mutta tavallaan se menee menojaan. Just oli nuori, mihin se katosi. Rahaa vaadittaisi riittävän hyvään elämään ja terveyttä olisi hyvä olla.
Ei, aikuisia.
Edessä voi olla toiset 50v. Yli 30 vuotta ainakin, ja siitä valtaosa vapaana eläkkeellä.
Jees!!
N51.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syntymävuosi 1974. Joo, vanhojapa hyvinkin, boomereita!
Mä olen syntynyt jo 1973.
Ja minä-72, nipinnapin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No Valis on kyllä vanha, millä tahansa mittarilla mitattuna. Moni muu viisikymppinen ei.
Miten niin?
Näyttää vanhukselta, kuulostaa vanhukselta, ajatusmaailma ja elämänpiiri suppeampia kuin joillain yhdeksänkymppisillä.
Ehkäpä mä alan näyttämään nuoremmalta, kun saan hammasasiat kuntoon ja jos saan oman eläkkeen ,niin ei tarvitse enää sen jälkeen olla niin suppea elämänpiiri.
Yli puoli vuosisataa on riittävän vanha eläkkeelle.
M.53
Kai se fyysinen alamäki alkaa 5-kymppisenä, ja työpaikalla sanotaan konkariksi, kun halutaan olla positiivisia. Mutta en tiedä koska vanhuus alkaa, se on loppujen lopuksi yksilöllistä. Kuvittelisin eläväni aktiivista ja 'nuorekasta' elämää vielä 10 v päästäkin, jolloin mahdollisesti pääsen eläkkeelle, mutta olen varautunut, että töitä joutuu tekemään paaljon kauemmin. N57
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No Valis on kyllä vanha, millä tahansa mittarilla mitattuna. Moni muu viisikymppinen ei.
Miten niin?
Näyttää vanhukselta, kuulostaa vanhukselta, ajatusmaailma ja elämänpiiri suppeampia kuin joillain yhdeksänkymppisillä.
Ehkäpä mä alan näyttämään nuoremmalta, kun saan hammasasiat kuntoon ja jos saan oman eläkkeen ,niin ei tarvitse enää sen jälkeen olla niin suppea elämänpiiri.
Niin ja hammasasioiden jälkeen aion värjätä hiukset.
Jotkut viisikymppiset ovat vanhoja - useimmat tuntemani eivät ole.
T. 69-vuotias nuori
Mulle oli kyllä shokki, kun tajusin että 10 vuoden päästä olen 60. Siitä ei tunnu olevan kuin hetki, kun täytin 40.
En ole vanha ja fyysisesti olen paremmassa kunnossa kuin pari-kolmekymppsiet jonnet keskimäärin. Olen pitänyt itsestäni huolta enkä ole kuluttanut elämääni näyttöjen tuijottamiseen, sosiaaliseen mediaan ja roskaruuan syömiseen. M54
Vierailija kirjoitti:
Et ole boomer jos olet 1974 syntynyt. Pientä sivistystä voisit hankkia. Baby Boomerit - syntyneet vuosina 1946 - 1964.
Vierailija kirjoitti:
Viimeiset boomerit syntyi v 1964, dorka. Boomerit on sukupolvi ei synonyymi vanhukselle!
Vierailija kirjoitti:
Kai se fyysinen alamäki alkaa 5-kymppisenä, ja työpaikalla sanotaan konkariksi, kun halutaan olla positiivisia. Mutta en tiedä koska vanhuus alkaa, se on loppujen lopuksi yksilöllistä. Kuvittelisin eläväni aktiivista ja 'nuorekasta' elämää vielä 10 v päästäkin, jolloin mahdollisesti pääsen eläkkeelle, mutta olen varautunut, että töitä joutuu tekemään paaljon kauemmin. N57
No ei kyllä ala. Kunto paranee edelleen treenaamalla eikä fysiikassa todellakaan ole mitään vikaa kunhan pitää itsestään huolta. Terveellinen ravinto ja liikunta on toki entistä tärkeämpiä kun ikää tulee lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihmisestä. Jotkut kuolee raihnaisina 60-vuotiaina, osa elää terveinä 100-vuotiaaksi. Paljolti oma valinta.
Sairauksistaan valittava elävä kuollut on iästä riippumatta vanha vaikka eläisi vielä useamman vuoden.
Et tunne yhtään sairaalloisen ylipainoisia tai muita päihteenkäyttäjiä?
Tunnen mutta he ovat pääosin 20-30 vuotiaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeiset boomerit syntyi v 1964, dorka. Boomerit on sukupolvi ei synonyymi vanhukselle!
Etkö osaa olla nimittelemättä?
Itse oon 54v enkä koe olevani vanha. Mutta aiheena tää on mielenkiintoinen, tiedän ihmisen, joka eläkkeelle jäätyään 60+ iässä osti osakkeen palveluiden ääreltä esteettömästä taloyhtiöstä ja toisaalta ihmisen, joka samassa iässä eläkkeelle jäätyään osti talon syrjäiseltä paikalta maalta, alkoi remontoimaan sekä kasvattamaan/kalastamaan omaa ruokaansa. Kumpihan pärjää toimintakykyisenä pidempään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin?
Niinpä! Ja kaikki kiertää pientä kehää oman navan ja vaivojen ympärillä.