Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Boomer isovanhemmat ja suhtautuminen kasvaviin lapsenlapsiin

Vierailija
02.07.2024 |

Oma äitini eli lapsen mummo ei jotenkin yhtään hyväksy, että lapsi kasvaa ja on jo esiteini (11-vuotias). Huokailee dramaattisesti lapselle kaikesta vähänkään siihen viittaavasta, että lapsuus alkaa pikkuhiljaa kääntyä nuoruuteen.

Viimeisen puolen vuoden aikana meikit ovat alkaneet kiinnostaa. Annoin ensin luvan kokeilla kotona ja nyt kesällä on saanut meikata kodin ulkopuolellekin. Meikki hänellä on käytännössä poskipuna ja geelillä kulmakarvat ojennukseen sekä laittaa vähän hajuvettä. Siis niin vähäistä, ettei äitini edes ollut huomannut tätä ennen kuin lapsi jotain asiasta mainitsi. Sitten alkoi dramaattinen huokailu, että ei tyttö tarvitse yhtään mitään ja tuohan on pinnallista eikä pinnallisuudelle pidä antaa periksi.

Lapsen tyyli on myös puolessa vuodessa muuttunut isompien lasten tyyliin. Äitini marmattaa siitäkin jatkuvasti. Tavallinen ribbitoppi (ei napapaita!) on liian kireä ja farkkusortsit liian lyhyet (pehva tai muutakaan ei näy). Hupparit taas on äitini mielestä liian suuria. Sleek-ponnarille laitetut hiukset liian päätä myöden ja varrellisten sukkien käyttö sortsien kanssa typerän näköistä. Siis käytännössä kaikki mikä nyt on muotia, saa haukut.

Olen ihan kypsä. Ennen lapselle niin läheinen mummo pilaa kaiken, kun ei kestä lapsen kasvua. Sanoin jo, että lapsi ei kohta halua tehdä mitään yhdessä, jos kaikesta tulee sanomista, niin alkoi dramaattiseksi minullekin. Lapsella on alkanut murrosikä niin kuin minullakin oli alkanut tuon ikäisenä. Minua kiinnosti silloin ihan samat/sen ajan vastaavat asiat, mutta se ei ollut äidilleni ongelma. Nyt mummona roikkuu lapsenlapsensa pikkulapsiajassa kynsin ja hampain ja aiheuttaa vaan v*tutusta kaikille.

Vinkkejä siihen miten mummo pääsisi lapsenlapsensa kasvamisesta yli ennen kuin heidän suhde on kokonaan pilalla?

Kommentit (498)

Vierailija
181/498 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö siniäun mennä huilaamaan, lähti kovaa menemään nyt teikäläisellä.    Yritä kohdistaa tuokin kommentti hänelle joka kirjoittaa kuten kerroit.  Älä minulle.

Boomerin pahimmista loukkauksista mukana myös:

-teet itsesi naurunalaiseksi

-mitä ne muutkin aattelee

Kerää koko sarja! 👌🏻

Vierailija
182/498 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meitä on eri kirjoittajia.  Tiedän mikä on boomeri.  Suomessa se tarkoittaa samaa kuin suuret ikäluokat.

Mutta väännelkää sitäkin termiä vaan ihan rauhassa.

Ei, me kaikki tiedämme että sinua on vain yksi, ja  me kaikki tykkäämme homokaasuttaa. 

Minusta hauskaa lukea humalaisten naisten kirjoituksia. 

Lapsenlapsista tyttäret on kaikki prostituoituja ja tyttäret ja miniät juoppoja kaikki. 🤣 Kaikki boomerin osaamat suurimmat häpäisyt koottuna yksiin kansiin, vielä uupuu huonosti siivottu koti. 😆

Sinä olet hyvin asiaton omalla tavallasi.  Etkö huomaa sitä ylimielisyydessäsi.  Miksi sotket keskustelua kun jotkut oikeesti näyttää keskustelevan asiadta, sinä läyskit typeryyksiä.

Pystytkö työelämässä asiallisuuteen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/498 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä sulle lähetän muutaman yksitoistavuotiaan ajatuksen noin niin kuin myöhässä olevana äitienpäiväkorttina:

🍆🍆🍆💦💦💦

Vierailija
184/498 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on että jotkut yhdistävät lapsen kiinnostuksen meikkeihin huoraamiseen? Itse aikoinaan aloitin meikkikokeilut 9v ja ihan normaali aikuinen nainen minusta tuli.

Suurimmalla osalla se on kokeilua ja kiiinnostusta estetiikkaan ja tyyliin, ennemmin kuin poikiin. Ja myös finnit yms sekä halu näyttää nätiltä, kuulua joukkoon , ovat osa sitä. Nuorena on normaalia haluta muuttaa tyyliä. Pohjimmiltaan kyse lienee tässäkin jonkinlaisesta naisvihasta. Tyttölapset saavat siitä myös osansa, koska naiseksi kasvamista ei ilmeisesti voi tehdä oikein, ikinä /s., ja koskaan ei kelpaa.

Saahan siitäkin moitteita jos pukeutuu liian lapsellisesti, ja siitä jos aikuisena ei meikkaa/meikkaa voi molemmista saada moitteita, ja monilla tuntuu olevan joku mielipide millä tavoin naisen kuuluu olla ja pukeutua. 

Juu, ja sitten ruikutetaan kuinka naisellisuus on kadonnut, kun ensin on nolattu perusteellisesti teinitytöt, jotka vähän kehtaa harjoitella juuri sitä naisellisuutta...

Tämä. Mietin, että onkohan tämä jotenkin todella suomalainen ilmiö, joka pohjautuu ajatukseen rumat ne vaatteilla koreilee-ajatukseen?

En saanut koskaan lapsena ja teininä rauhassa olla tyttö ja kokeilla kaikkea naisellista. Aina tuli kommenttia, miten sellainen on pinnallisten bimbojen touhua. Siitä asti, kun olen maksanut omat menoni, olen hankkinut juuri ne jutut, jotka tuo minulle iloa ja vähät välittänyt esim. äitini kommenteista siitä, että olen bimbo. Oikeasti olen ollut aina tosi sporttinen ja se on näkynyt tyylissäni myös aikuisena. Enkä tajua mitä pinnallista on siinä, että haluaa kivan näköisiä vaatteita rumien sijaan.

Tyttönikin olen pukenut aina nätisti. Ja saanut jatkuvasti kuulla kuinka tämä oppii liian hyvälle tai ylpistyy, kun saa nättejä vaatteita ja pukeutua oman tyylinsä mukaisesti nyt isompana.

Vierailija
185/498 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä sulle lähetän muutaman yksitoistavuotiaan ajatuksen noin niin kuin myöhässä olevana äitienpäiväkorttina:

🍆🍆🍆💦💦💦

Aika huono veto nelikymppiseltä keskusteluhäiriköltä. Yritä parempaa.

Vierailija
186/498 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🍆🍆🍆💦💦💦

Pedofiilifantasioitaan ketjuun tykittänyt boomeri on sitä mieltä, että muut käyttäytyvät huonosti. 💪🏻

Vierailija
187/498 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille suorat sanat ja jos ei meno muutu, niin älä ole yhteydessä. Lapsesi asiat eivät mummolle kuulu eikä hänen tarvitse mielipiteitään sanoa, ellei niitä ole erikseen kysytty.

Vierailija
188/498 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse luen koko ajan jotain.

Ketjun aiheena se, että boomer ei voi sietää tyttärentyttärensä pukeutumista. Lopputulemana vakiboomeri ryöstää ketjun spämmäämällä jotain minkä on oppinut googlaamaan, kaappaa kuinka oikeasti raskasta on boomereilla kun painostetaan kuolinsiivoukseen ja jaarittelemalla loputtomiin kuinka on aikoinaan vienyt omia lapsiaan kirjastoon. 🤣 Ei ole enää koherentti tapaus, liekö joskus ollut. 

Sinä sotket kirjoittajia keskenään.  Kukaan muu ei mene täällä henkilökohtaiseen solvaamiseen kuin sinä.    Tunnistan sinut siksi 70-luvulla syntyneeksi rajaton ja narsisti-tyypiksi tuosta tavastasi hyökätä kirjoittajiin.

Jep, tunnistettu. 70-luvun boomer/narsistihullu käyttää noita tiettyjä emojia, joita liittää herja-kommentteihin. Kuten🤣😆

Nälvii muita, mutta hänen käytöstään ei saa tietenkään arvostella. Sairas tapaus. Vainoharhainen. Minuakin on nimittellyt boomeriksi vaikka olen häntä paljon nuorempi.

Vierailija
189/498 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma äitini piti meistä lapsista siihen saakka, kun murrosikämme alkoi. Sen jälkeen suhtautuminen oli jotenkin ilkeää ja halveksivaa. Ikäänkuin olisimme menneet jotenkin pilalle, kun emme enää olleet lapsia. Ei osannut suhtautua nuoriin luontevasti, eikä osannut olla heidän kanssaan, vaikka olimme hänen omia lapsiaan.

Moni äiti myös kadehtii tyttäriään. Varsinkin jos itse vanhetessaan menettää ulkonäköään ja se nuori tytär kukoistaa.

Tämä kuulostaa niin älyttömän säälittävältä, ettei mitään rajaa. Ja oksettavalta, että aikuinen ihminen voi olla tuollainen. 

Minusta on ihana katsoa, kun ainoa tyttäreni kasvaa. Olen heittäytynyt hänen kanssaan jokaiseen vaiheeseen mikä on ollut. Nyt meilläkin on esiteini-ikä ja uudet mielenkiinnon kohteet ajankohtaisia. Otan selvää, tuen ja pyrin keksimään sellaista yhteistä tekemistä, josta tyttö nauttii. Ihan niin kuin olen tehnyt jokaisessa vaiheessa hänen elämäänsä. Tyttöyttä ja naiseutta pitää juhlia ja vaalia.

Minulla oli lapsena kaveri, jolla oli kaltaisesi äiti. On jäänyt elävästi mieleen, miten äitini halveksi tätä kaverin äitiä, kun opetti äitini mielestä lapsestaan pinnallisen. Minä taas olin ihan älyttömän kateellinen äidistä, jota tuntui aidosti kiinnostavan ne asiat mitkä kaverianikin.

Tämä kaveri oli muuten yksi niistä harvoista, joka omassa kaveripiirissä oli läheinen äitinsä kanssa myös läpi teini-iän.

Vierailija
190/498 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🍆🍆🍆💦💦💦

Pedofiilifantasioitaan ketjuun tykittänyt boomeri on sitä mieltä, että muut käyttäytyvät huonosti. 💪🏻

Sie oot aika sekaisin.  Etsi se kommentti johon haluat vastata, lainaa se,  niin saat kohdistettua juuri hänelle kommenttisi.  Miksi häiriköit jokaiselle noista jonkun typeristä  kommenteista,  ohitan yleensä huomiotta nuo rivoudet  ja tyhmät tokaisut .

Vierailija
191/498 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulmakarvageeli naurattaa. 

Vierailija
192/498 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persujen Putkonen opetti  kuulemma aikoinaan  kylähullujaan:   kun korkki narahtaa auki, tietokone kiinni.

Vierailija
193/498 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persujen Putkonen opetti  kuulemma aikoinaan  kylähullujaan:   kun korkki narahtaa auki, tietokone kiinni.

Näinpä. Ekat pedofiilifantasiat kun lipsahtaa lähettää, siitä lähtien kantaa ikuisesti asiasta kertovaa liikanimeä. 

Vierailija
194/498 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma äitini piti meistä lapsista siihen saakka, kun murrosikämme alkoi. Sen jälkeen suhtautuminen oli jotenkin ilkeää ja halveksivaa. Ikäänkuin olisimme menneet jotenkin pilalle, kun emme enää olleet lapsia. Ei osannut suhtautua nuoriin luontevasti, eikä osannut olla heidän kanssaan, vaikka olimme hänen omia lapsiaan.

Moni äiti myös kadehtii tyttäriään. Varsinkin jos itse vanhetessaan menettää ulkonäköään ja se nuori tytär kukoistaa.

Kuulostaa kyllä epänormaalilta äiti-tytär-suhteelta. Varmasti sellaisiakin äitejä on, mutta niin on muitakin ongelmaisia suhteita olemassa. Palstan Hopeakettu, joka ylioppilasjuhlissa vikittelee nuorta tyttöä, takuulla yläpeukuttaa ajatusta, hänelle liian iäkkäiden äitien kateudesta tyttäriään kohtaan.

Vierailija
195/498 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osittain ymmärrettävää, osittain ei. Lapsi tahtoo sitä ja tätä. Vanhempien tehtävä on asettaa lapsille perheen sisäiset rajat ja isovanhempien on turha niihin puuttua. Jokainen elää elämänsä ja oppii siitä tai ei.

Mutta 11-vuotiaalle voisi kertoa, että hän on kaunis ja ihana ihan ilman meikkejä tmv. Tuon ikäiselle ei ole järkevää lisätä kemikaalikuormaa ja lisäaineita meikeistä. Hajusteista voisi myös asiallisesti kertoa, että osa ihmisistä on tosi allergisia ja heidät on hyvä huomioida.

Ja kun höyrytään luonnon säästämisestä tuleville sukupolville, niin mitä meikkien eläintestaus, valmistus, kuljetukset, likavesien puhdistukset luonnolle tekevät?

Mietittäisikö sitäkin puolta?

Vierailija
196/498 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano sille suorat sanat ja jos ei meno muutu, niin älä ole yhteydessä. Lapsesi asiat eivät mummolle kuulu eikä hänen tarvitse mielipiteitään sanoa, ellei niitä ole erikseen kysytty.

Ei voi, jos sattuu tarvitsemaan lapsenvahtia. Tai rahaa lainaksi.

Vierailija
197/498 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🍆🍆🍆💦💦💦

Sinulla on outo käsitys huonosta käytöksestä. 

Vierailija
198/498 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi anna anteeksi. Olen niin vanhanaikainen, etten muistanut että pedofilia on seksuaalinen suuntautuminen siinä missä muutkin. 😬

Vierailija
199/498 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osittain ymmärrettävää, osittain ei. Lapsi tahtoo sitä ja tätä. Vanhempien tehtävä on asettaa lapsille perheen sisäiset rajat ja isovanhempien on turha niihin puuttua. Jokainen elää elämänsä ja oppii siitä tai ei.

Mutta 11-vuotiaalle voisi kertoa, että hän on kaunis ja ihana ihan ilman meikkejä tmv. Tuon ikäiselle ei ole järkevää lisätä kemikaalikuormaa ja lisäaineita meikeistä. Hajusteista voisi myös asiallisesti kertoa, että osa ihmisistä on tosi allergisia ja heidät on hyvä huomioida.

Ja kun höyrytään luonnon säästämisestä tuleville sukupolville, niin mitä meikkien eläintestaus, valmistus, kuljetukset, likavesien puhdistukset luonnolle tekevät?

Mietittäisikö sitäkin puolta?

No aikamoista ylireagointia sinultakin, kun kulmakarvageeliä ja poskipunaa laittavalle lapselle pitäisi alkaa pitämään saarnaa siitä miten kaunis ja ihana olisi ilman. Mitä jos lapsi tykkää siitä miltä näyttää niiden kanssa? Lapsellekin pitäisi olla oikeus itseilmaisuun ja myös päättää omasta ulkonäöstään. Myös kemikaalikuormasta ja luonnon kuormittavuudesta puhuminen on huvittavaa, kun on kyse noin maltillisesta meikkaamisesta. Sitä paitsi näihinkin voi vaikuttaa monilla tavoilla ihan itse.

Olen muuten itse hajusteallerginen, mutta en silti koe, että muiden pitäisi lopettaa hajusteiden käyttö minun takiani. 

Vierailija
200/498 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi anna anteeksi. Olen niin vanhanaikainen, etten muistanut että pedofilia on seksuaalinen suuntautuminen siinä missä muutkin. 😬

Taidat kommentoida vääriin kirjoituksiin.