Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jenkkilasten ruokailu?

Vierailija
02.07.2024 |

Eli miksi amerikkalaisten lasten vanhemmat antavat usein aamulla lapsilleen lettuja tai muffinsseja ja lounaalla aina sipsejä sekä välipalasipsit tai keksit. Lisäksi jälkkäriä aina. Ikinä en ole kenenkään kuullut/nähnyt syövän vaikka tomaattia, ainoastaan kasviksista lähinnä mansikoita ja mustikoita. Tai minipusseihin pakattuja sellereitä. Tuoreita kasviksia en ole nähnyt käytettävän juuri ollenkaan, mutta pakaste kananugetit menee kyllä vaikka joka päivä. Miten suomalaisten ja amerikkalaisten ruokailutavat voivat olla niin erilaisia?

Kommentit (521)

Vierailija
181/521 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisi on best. Söisin itse riisiä joka päivä jos ei olisi rahasta puutetta. Ihan sellaisenaan toimii hyvin. Joku chilimajoneesi olisi vain extraa. Peruna tai pasta ei vain uppoa. Pitäisi varmaan sit muuttaa Kiinaan.

Vierailija
182/521 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse antaisin lapselleni mukaan kouluun aina valmiin Ceasar-salaattipussin. Saa vaan kaataa lautaselle ja lisätä se kastike. Okei, maksaa ehkä 2-3€ mutta olisi ainakin terveellistä ja kevyttä. Illalla sitten tehtäisiin pastaa kun koko perhe syö yhdessä. Lihaa meillä muutenkin tapana syödä ehkä pari kertaa viikossa eikä mitään yli 100g annoskokoja vaan maltillinen määrä. Ollaan terveitä ja hoikkia kaikki. Ollaan myös suomalaisella mittapuulla rikkaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/521 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höyryttääkö ne äidit siis niille lapsilleen ne kasvikset kouluun eväiksi vai mitä ne siellä syövät? Eikai nyt pelkkää valuumiapakattia selleriä tai porkkanaa sentään? Ja mitä amerikkalaiset syövät kasvispäivinä? Kasvissosekeittoa tai wokkeja? Olen muuttamassa pian Amerikkkaan niin ois kiva etukäteen tietää.

Mihin osavaltioon olet muuttamassa? Riippuu vähän siitä.

Mauille olen muuttamassa.

Vierailija
184/521 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen seurannut Facebookissa Nykissä asuvaa perheen äitiä, jolla 11 adoptiolasta. Kerran viikossa menee kauppaan 2000€ ja on kotona uima-allas jne. On kotiäiti. Lisäksi tilaavat useamman kerran viikossa esimerkiksi pitsaa kotiin 400 dollarin arvosta ja tippaavat 100 dollarilla. Elokuvateatteriin meni viimeksi yli 500€ kun lapset saivat ottaa kaverinsakin mukaan ja kaikille popparia ja juomat. Naisen puoliso on perus opettaja ja äiti elättää perheensä näköjään ihan hyvin sosiaalisella medialla. Herää joka aamu klo 05 tekemään lapsille muffinsseja ja pakkaamaan 11 lapselleen koulueväät, monesti ruokana pakastepitsaa, selleriä ja aina sipsipussi. Mutta kotona syövät illalla aina hyvin ja paljon kasviksia. Aamuisin myös tarjolla mustikoita tai mansikoita. Olispa kaikilla noin hyvä mutsi!

Vierailija
185/521 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai se piti vielä lisätä, että mikä pistänyt silmään tolla 11 lapsen mutsilla, että koulun jälkeen lapset saavat aina välipalaksi sipsiä tai keksiä sekä limua ja illallisen jälkeen on aina jälkiruoka. Yleensä jäätelöä tai kakkua. Mitään tavallista iltapalaa ei sitten olekaan, esimerkiksi puuroa tai leipää. Vaan se illan viimeinen ruoka on aina makea herkku.

Vierailija
186/521 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa, pelkkää nugettia ja pari salaatinlehteä varmaan läskejä kaikki lapset. 

Vierailija
187/521 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamalaa, pelkkää nugettia ja pari salaatinlehteä varmaan läskejä kaikki lapset. 

Ei lapset liho kun kasvavat vaan ja kuluttavat energiaa pihaleikeissä. Aikuiset on asia erikseen jos on ajokortti eikä kävele ollenkaan.

Vierailija
188/521 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka tylsä täytyy oma elämä olla että kiinnittää huomioita jonkun toisen perheen syömisiin? Buhahaaaaa. Sairasta.

Ei edes lasu kysele mitäs teillä syödään. Johan nyt olisi. Joka perheelle jaettaisiin  ruokalistat joita on noudatettava ja kellonajat myös!

Suomi on kai vapaa maa syömisten suhteen? 

Vierailija
189/521 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuroa, puuroa ja puuroa! Prkrle.

Vierailija
190/521 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on outoa, että 6-vuotiaille pakataan kouluun mukaan energiajuomaa. Siis miksi ei ole vain sitä omaa vesipulloa, jossa kraanavettä? Tai jos ei voi juoda vesijohtovettä, niin oishan niitä edullisia kivennäisvesiäkin. Jotenkin noi sokerilitkut oudoksuttaa, ja mietin vaan, että omat lapset varmaan vain pyörisivät ympyrää ja puolet opettajien opetuksista menisi ohi korvien siinä sokerihumalassa

Vierailija
191/521 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa tuollaista tekevät ihmiset jotka ovat tyhjiä ja tyhmiä. "Minä sentään syön ka liikun terveellisesti." Olen siis kunnon ihminen.

Hehheh. Entäs ne törkeät rikokset?

Mites nuo kaksi asettuu arvoasteikossasi?

Jia et tiedä mitä rikokset on niin lakikirja kouraan. Näin suht koht kouluttamattomanakin ihmisenä voin auttaa tunnistamaan rikokset. 

Vierailija
192/521 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka tylsä täytyy oma elämä olla että kiinnittää huomioita jonkun toisen perheen syömisiin? Buhahaaaaa. Sairasta.

Ei edes lasu kysele mitäs teillä syödään. Johan nyt olisi. Joka perheelle jaettaisiin  ruokalistat joita on noudatettava ja kellonajat myös!

Kyllä itse tekisin lasun, jos tietäisin että jossain perheessä lapsille ei tarjoilla ollenkaan kasviksia. Tyyliin pelkkää Cokista ja mikropitsaa.

Vierailija
193/521 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai se piti vielä lisätä, että mikä pistänyt silmään tolla 11 lapsen mutsilla, että koulun jälkeen lapset saavat aina välipalaksi sipsiä tai keksiä sekä limua ja illallisen jälkeen on aina jälkiruoka. Yleensä jäätelöä tai kakkua. Mitään tavallista iltapalaa ei sitten olekaan, esimerkiksi puuroa tai leipää. Vaan se illan viimeinen ruoka on aina makea herkku.

Kuinka tylsä elämäsi on että jaksat katsoa tuollaista ohjelmaa. Buhahaa vaan. Ei itseäni kiinnosta tippaakaan jonkun toisen mutsin ka kersojensa arkielämä. Sen verran arvokas oma aika ja mieli on!

Vierailija
194/521 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä itse tekisin lasun, jos tietäisin että jossain perheessä lapsille ei tarjoilla ollenkaan kasviksia. Tyyliin pelkkää Cokista ja mikropitsaa.

Kasvatuksessa ja kotiolosuhteissa on sitten paljon muutakin pielessä kuin ruokailut. Oisko vanhemmat koko ajan kännissä tai krapulassa, jos ei jaksa kaupasta tuoreita kasviksia ostaa tai valmistaa ravitsevaa dinneriä omalle lapselle?

Vierailija
195/521 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riisi on best. Söisin itse riisiä joka päivä jos ei olisi rahasta puutetta. Ihan sellaisenaan toimii hyvin. Joku chilimajoneesi olisi vain extraa. Peruna tai pasta ei vain uppoa. Pitäisi varmaan sit muuttaa Kiinaan.

Osta isommissa säkeissä kunnon riisiä. 

20kg, 25,30kg..

kilohinta laskee 

Vierailija
196/521 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka tylsä elämäsi on että jaksat katsoa tuollaista ohjelmaa. Buhahaa vaan. Ei itseäni kiinnosta tippaakaan jonkun toisen mutsin ka kersojensa arkielämä. Sen verran arvokas oma aika ja mieli on!

En itse seuraa mitään turhia fiktiivisiä sarjoja, kirjoja tai leffoja. Seuraan mieluummin aitoa elämää ja katson dokumentteja. Se on minun harrastukseni ja sinulla voi olla joku muu harrastus.

Vierailija
197/521 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kiinnittänyt huomiota siihen muovin määrään. No kaikki tietää, että jokainen ostos palataan omaan muovipussiin mutta kertakäyttölautasten käyttö on normaalia perheissä myös arkena, mikä on mielestäni omituista. Saakohan Suomessa enää myydä edes muovipillejä? Mutta siis Amerikassa kaikki on kertakäyttöistä ja jotenkin tosi surullista. Miksi myös ravintoloiden annokset on niin isoja, että pitää ottaa dokibägejä ja muovin kulutus taas kasvaa? Myisi pienempiä annoksia ja tarvittaessa saisi täydennystä jos jää nälkä. Ja jos on pakko syödä majoneesia pitsan kanssa, miksi sekin on omassa muovikipossa? Eikö sitä majoneesia voi kaataa suoraan pitsan päälle jos haluaa ahmia

Vierailija
198/521 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta isommissa säkeissä kunnon riisiä. 

20kg, 25,30kg..

kilohinta laskee 

Voisi ollakin fiksua, mutta tarvitsisin ehkä auton? Nyt käyn kävellen kaupassa 6km päässä ja maksan 1,99€ 2kg säkistä. Lidlistä tai Prismasta. Mahtuu sopivasti reppuun ja ostan uuden säkin joka toinen viikko.

Vierailija
199/521 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitsa on ihan terveellistä. Vehnäjauhoa ja juustoa, saa kalsiumia. Vitamiinit voi popsia purkista ja onhan siinä kans tomaattia. Kaikki ruoka on terveellistä!

Vierailija
200/521 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut tylsinykset lukee jopa romaaneja eli satukirjoja :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan