Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jenkkilasten ruokailu?

Vierailija
02.07.2024 |

Eli miksi amerikkalaisten lasten vanhemmat antavat usein aamulla lapsilleen lettuja tai muffinsseja ja lounaalla aina sipsejä sekä välipalasipsit tai keksit. Lisäksi jälkkäriä aina. Ikinä en ole kenenkään kuullut/nähnyt syövän vaikka tomaattia, ainoastaan kasviksista lähinnä mansikoita ja mustikoita. Tai minipusseihin pakattuja sellereitä. Tuoreita kasviksia en ole nähnyt käytettävän juuri ollenkaan, mutta pakaste kananugetit menee kyllä vaikka joka päivä. Miten suomalaisten ja amerikkalaisten ruokailutavat voivat olla niin erilaisia?

Kommentit (521)

Vierailija
201/521 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka tylsä täytyy oma elämä olla että kiinnittää huomioita jonkun toisen perheen syömisiin? Buhahaaaaa. Sairasta.

Ei edes lasu kysele mitäs teillä syödään. Johan nyt olisi. Joka perheelle jaettaisiin  ruokalistat joita on noudatettava ja kellonajat myös!

Suomi on kai vapaa maa syömisten suhteen? 

Enpä tiedä onko. Olen törmännyt jopa sellaiseen että ihan perheelle vieraat henkilöt luulevat omaavansa oikeuksia toisten lapsiin tai toisii  täysivaltaisiin aikuisiin. Jopa heidän elimistöönsä.

Aika outoa.

Vierailija
202/521 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesittekö, että amerikkalainen kuluttaa vuodessa kaksinkertaisen määrän energiaa verrattuna suomalaiseen, vaikka siellä on keskimäärin lämpimämpää? 😱😱😱😱😱!!!!

Paljon kuluttavat autot ja joka paikkaan jättimäisillä järkäleautoilla V8 jylisten. Energiatehottomat sähkölaitteet, roskaruoka ja materiaalin valtava määrä jokapäiväisessä elämässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/521 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla on outo tapa vahtia toisten syömisiä. Ja ylipäätään tehdä ruuasta joku ihme juttu, jota pitäisi apinoida toisilta.

Vierailija
204/521 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lla on outo tapa vahtia toisten syömisiä. Ja ylipäätään tehdä ruuasta joku ihme juttu, jota pitäisi apinoida toisilta.

Mitä outoa on keskustella ruoasta, liikunnasta tai politiikasta? Keskustelevan jotkut jopa jostain hiuksista, meikeistä ja puutarhan hoidosta. Kaikkien pitää kuitenkin syödä jotain lähes päivittäin.

Vierailija
205/521 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka tylsä täytyy oma elämä olla että kiinnittää huomioita jonkun toisen perheen syömisiin? Buhahaaaaa. Sairasta.

Ei edes lasu kysele mitäs teillä syödään. Johan nyt olisi. Joka perheelle jaettaisiin  ruokalistat joita on noudatettava ja kellonajat myös!

Enpä tiedä onko. Olen törmännyt jopa sellaiseen että ihan perheelle vieraat henkilöt luulevat omaavansa oikeuksia toisten lapsiin tai toisii  täysivaltaisiin aikuisiin. Jopa heidän elimistöönsä.

Aika outoa.

Jos omat vanhemmat ei huolehdi lapsen vartalosta ja ruoasta niin hyvä että joku huolehtii. Olispa kaikilla lähipiirissä se läheinen, joka kertoo ja opastaa terveellisiin ja oikeisiin valintoihin. Ja tarvittaessa laittaa arestiin tai herkkukieltoon.

Vierailija
206/521 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki syö omien varojen mukaan. Itse olen onneksi lähes omavarainen eli kasvikset tulee omasta maasta ja marjat ja omenat. Sekä toki kananmunat jne. Tilaan kotiinkuljetuksen kaupasta kerran kuukaudessa, ja siihen menee noin 100€ mutta sisältää hiusaineet, vaatteet ja pesuaineet, koiran nappulat ja muut. Puolison kanssa meillä menee ruokiin yhteensä 70€/kk. Ei käytetä ravintoloita ja ollaan työttöminä niin ei saada ilmaisia lounaita mistään. Ruokajakeluota ei ole lähellä. Saadaan kuitenkin säästöön kivasti joka kuukausi niin käydään pari kertaa vuodessa ulkomailla. Jos itselläni olisi lapsia niin söisi kyllä samaa kuin mekin. Kasviksia ja perunaa. Ei lapsillekaan tilattaisi pitsaa.

Vierailija
207/521 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt myös Havaijilla ja siellä kaikki olivat hoikkia ja surffasivat ja pelasivat rantalentopalloa. Riisiä oli paljon ja taco-päiviä kun ravintolat tarjosivat dollarilla tacon. Muuten ravintolat olivat kalliita ja ostin kaupasta patongin ja salaattia enkä käynyt ravintoloissa. Ei kukaan syönyt siellä pitsaa ja Mäkkärikin oli aina tyhjillään. Ihmiset menivät rannalle syömään salaatteja eli ei voi yleistää että olisi lihavia lapsia. Muualla Amerikassa en ole käynyt.

Vierailija
208/521 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika outoa.

Minä olen sellainen ihminen, joka saattaa tokaista vieraalle pullukkalapselle jäätelökiskalla, että menisit mieluummin ostamaan kaupasta mansikoita :D

Vierailija
209/521 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikkalaisiin reppureissaajiin olen törmännyt maailmalla, ja he kyllä laittavat sitä majoneesia jokaiseen ruokaan ja paljon!! En nähnyt yhtäkään siroa naista, vaan kaikki oli aika tanakoita, että tuskin sitä majoneesia tarvitsivat kun oli vararavintoa jo omasta takaa. Helposti tunnisti amerikkalaiset.

Vierailija
210/521 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riisi on best. Söisin itse riisiä joka päivä jos ei olisi rahasta puutetta. Ihan sellaisenaan toimii hyvin. Joku chilimajoneesi olisi vain extraa. Peruna tai pasta ei vain uppoa. Pitäisi varmaan sit muuttaa Kiinaan.

Osta isommissa säkeissä kunnon riisiä. 

20kg, 25,30kg..

kilohinta laskee 

Halvinta riisiä on kyllä pirkka pitkäjyväinen riisi, 0,85€/kg. Halvempaa hiilihydraattia saa hakea, joten en ymmärtä, miten raha olisi riisinsyönnin esteenä.

Vierailija
211/521 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riisi on best. Söisin itse riisiä joka päivä jos ei olisi rahasta puutetta. Ihan sellaisenaan toimii hyvin. Joku chilimajoneesi olisi vain extraa. Peruna tai pasta ei vain uppoa. Pitäisi varmaan sit muuttaa Kiinaan.

Osta isommissa säkeissä kunnon riisiä. 

20kg, 25,30kg..

kilohinta laskee 

Halvinta riisiä on kyllä pirkka pitkäjyväinen riisi, 0,85€/kg. Halvempaa hiilihydraattia saa hakea, joten en ymmärtä, miten raha olisi riisinsyönnin esteenä.

Mun K-marketissa maksaa 0,99€/kg riisipaketri K-Menu. Yöeensä Cittareissa halvempaa, mutta euro on ainakin itselle iso raha. Alle euro menee ruokaan päivässä mutta riisi on kyllä hyvää ja terveellistä.

Vierailija
212/521 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdysvalloissa ketsuppi ja ranskanoperunat luetaan kasviksiksi (muinainen kouluruokakeskustelu). Monin paikoin köyhemmillä asuinalueilla on vain pieniä kulmakauppoja, joista ruokaa ostetaan. Niissä ei ole tuoreita kasviksia myytävinä välttämättä ollenkaan. "Päivän tärkein ateria" ja Kelloggin "terveelliset" murot on iskostettu kansaan, joten kuka muuta kaipaisikaan. 

Toisaalta varakkaat perheet voivat olla kovin tarkkoja ruuan laadusta. Pitää olla luomua ja kasviksia tuoreina.

Vierailija
213/521 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen hämmentynyt, että joku täällä sanoi, että köyhät amerikkalaiset syö pikaruokaa kuten hamppariaterioita. Paljon halvempaa olisi ostaa se kaupan valmissalaatti tai nuudelipaketti. Itse ostan usein halvimpia pakastekasviksia ja lämmitän mikrossa. Ihan kelpo ateria ja halutessaan voi lorauttaa vaikka öljyä päälle tai soseuttaa keitoksi. Mulle riittää mausteeksi suola. Halpaa on myös pasta ketsupin kanssa. Joukkoon voi kastaa myös soijarouhetta jos haluaa proteiinia. Keitetyt kananmunat myös hyviä. Tottakai jos syöt pikaruokaa niin myös pysyt köyhänä kun et saa säästöön rahaa eikä aivot saa vitamiineja, jotka voisi auttaa siinä vaurastumisessa.

Vierailija
214/521 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen hämmentynyt, että joku täällä sanoi, että köyhät amerikkalaiset syö pikaruokaa kuten hamppariaterioita. Paljon halvempaa olisi ostaa se kaupan valmissalaatti tai nuudelipaketti. Itse ostan usein halvimpia pakastekasviksia ja lämmitän mikrossa. Ihan kelpo ateria ja halutessaan voi lorauttaa vaikka öljyä päälle tai soseuttaa keitoksi. Mulle riittää mausteeksi suola. Halpaa on myös pasta ketsupin kanssa. Joukkoon voi kastaa myös soijarouhetta jos haluaa proteiinia. Keitetyt kananmunat myös hyviä. Tottakai jos syöt pikaruokaa niin myös pysyt köyhänä kun et saa säästöön rahaa eikä aivot saa vitamiineja, jotka voisi auttaa siinä vaurastumisessa.

Paistettu riisi kananmunalla tai paistetut perunat on ihan käypä ruoka. Jos on vaikkapa tomaatti lisäksi bueno tai joku kulahtanut kasvis. Mutta ei tarvitse edes makkaraa. Voissa kun kuullottaa ja lisää vähän suolaa niin on maukasta ja maksaa ehkä 0,20€ annos. Halvempaa kuin joku 7€ pikaruoka-ateria.

Vierailija
215/521 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit aloittaa ymmärtämällä sttä puhut 300 miljoonan ihmisen maasta, jonne mahtuu paljon eri kulttuureita ja yhteiskuntaluokkia, ja vastaavasti monenlaisia eri ruokavalioita. Pelkästään ero kalifornialaisen ja texasilaisen keskivertoruokavalion välillä on valtava. 

Vierailija
216/521 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattais amerikkalaisten lasten ruveta kasvissyöjiksi. Rikkaiden lapset on hoikkia kun syövät tuoreita luomukasviksia. Itse olen saanut myös säästettyä tuhansia euroja vuodessa kun lopetin lihan syönnin. Samalla myös laihduin enkä enää suostuisi aloittaa lihansyöntiä ja rahan menoa. Vaikutti koko elämään kerta heitolla ja positiivisesti. Mutta jokainen elää omannäköisen elämänsä, vaikkakin sitten köyhänä ja lihavana.

Vierailija
217/521 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika outoa.

Minä olen sellainen ihminen, joka saattaa tokaista vieraalle pullukkalapselle jäätelökiskalla, että menisit mieluummin ostamaan kaupasta mansikoita :D

Kovasti huolehdit toisten asioista mutta et ole huomannut että sinä olet se paikkakunnan Myrkky-Mirja joka "tokaisuillaan" saattaa aiheuttaa lapsille elinikäisiä traumoja. Siinä ei sitten enää keitetyt kasvikset auta vaan tarvitaan koulutettua terapeuttia.

Vierailija
218/521 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika outoa.

&nbs

Jos ei päästä itseään paksuun kuntoon ja vanhemmat tarjoaa niitä kasviksia suklaan sijaan, niin mitään ongelmatilannetta ei edes synny? Ennalta ehkäisy on järkevin ratkaisu ja siihen kuuluu terveysvalistus, johon kuuluu myös ravinto-opit ja liikunta.

Vierailija
219/521 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on totta, että lihavuus on köyhien ongelma. Mutta itse jostain syystä yhdistän sen myös laiskuuteen, ettei jakseta tehdä töitä tai urheilla jne. Tehokkaat ihmiset ovat yleensä liikunnallisia ja rikkaita. Menestyvät elämässä. Köyhät eivät saa aikaiseksi oikeastaan mitään, tai no ehkä katsoa televisiota ja syödä.

Vierailija
220/521 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puuroa, puuroa ja puuroa! Prkrle.

Onhan meillä ne mansi- ja mustikat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä