Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekikö kauppa oikein vai väärin?

Vierailija
02.07.2024 |

En tiedä kauppojen työajoista koska en ole ollut töissä kyseisellä alalla. Mutta jos kauppa on auki esimerkiksi nyt kuuteen, niin kai se henkilökunta saa palkkan kuitenkin siihen asti että on saanut kaupan sulkemis kuntoon?  Eikä työaika lopu tasan klo.18?

Koska eilen kävin erään pienen ketjuliikkeen kaupassa. Menin kauppaan klo.17.48. Katsoin kelloa kun tiesin että menee kohta kiinni, piti hakea kolme tärkeää asiaa ja en voinut jättää eri päivälle koska olin vain ohikulku matkalla enkä kyseisen ketjun kauppoihin pääse kuin harvoin. Laskin nopeasti n. 2min/tuote etsimiseen. Olin etsimässä ensimmäistä kun myyjä tuli heti sanomaan että liike suljetaan 5min kuluttua. Sanoin että asia selvä ja lähdin etemään löytämättä ensimmäistä tuotetta koska myyjä viittoi menemään. Myyjä huuteli perään että jos olet hakemassa jotain tiettyä niin ota se nopeasti. Toisen tuotteen löysin ja etenin seuraavalle. Sitten sammui valot. Katsoin kelloa. 17.51. Nappasin kolmannen tuotteen (jonka huomasin kotona olevan väärä tuote, ei olisi pitänyt kiireessä ottaa mitään, meni yli 10e hukkaan) Myyjä tuli perässä "ajaen" minua kassalle. Maksoin ostokset ja myyjä laski liikkeen "oven" tai sen metalli verkon ihan kannoillani kiireellä. kello 17.54

Jos kaupan aukioloajaksi on merkattu että on auki klo 18 asti. Eikö olisi asiakkaalla oikeus olla vaikka siihen tasaan asti? Vai olenko väärässä? Ei nyt maailma tuohon kaatunut itsellä mutta ihmettelin vaan että saako ne edes sulkea 6 minuuttia aiemmin?

Ja tiedän että useita myyjiä ärsyttää asiakkaat jotka "venyttelevät" siihen viimeiseen asti, mutta he ovat itse valinneet alansa ja työpaikkansa. Silloin varmaan pitäisi kestää ne työajat tai vaihtaa paikkaa mikä sulkeutuu aiemmin tai kokonaan alaa. Kaupat kuitenkin elää asiakkailla ja asiakas tuo sitä rahaa kaupalle vaikka sitten minuutti ennen sulkemisaikaa. Itse pyrin käymään ihan normaali aikaan ilman kiirettä mutta aina se ei onnistu vaikka haluaisi. 

Kommentit (61)

Vierailija
61/61 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sillä myyjällä nyt saattoi olla joku meno ja oikeasti kiire, kaupoilla ei ole mitään  velvollisuutta pitää oviaan auki aukioloaikaan saakka, jos haluavat sulkea aikaisemmin niin siinähän sulkevat. Toki jos kovin tylyjä ollaan asiakkaille niin asiakkaat saatta äänestää jaloillaan, mutta riippuu kyllä tosi paljon kaupasta miten iso merkitys sillä on. On paikkoja joissa riittää asiakkaita vaikka kuinka näyttäisi nyrpeää naamaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla