Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tallinnan laivojen comfort lounget, rauhallinen matkustusalue?

Vierailija
02.07.2024 |

Miksi comfort loungeen ei ole ikärajaa? Miksi sinne saa tuoda pieniä lapsia?

Maksaa kuitenkin n 30 eur lisämaksun. Toki siellä on virvokkeita ja pientä purtavaa tarjolla ja lounge mielletään nimenomaan sellaiseksi alueeksi, jossa saa olla rauhassa rauhallisessa tilassa, matkustaa ilman edestakas ramppaavia äänekkäitä kanssamatkustajia ja kiukuttelevia muksuja.

Kokemuksia?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah, oikeastiko joku kuvittelee että Tallinnan karjalaivoilla olisi yhtään rauhallista ja tasokasta tilaa pieneen skumpan tissutteluun ja lempeään laatuaikaan hanipöön kanssa? Onko ap syntynyt eilen?

On, kun ottaa luksushytin ja tilaa sinne skumpan valmiiksi jäähdytettynä pöydälle odottamaan. Ei noissa loungeissa ole skumppaakaan. 

Paitsi jos viereisessä sviitissä on majoittuneena joku bilettävä wt-raksaporukka, jonka toimari heittelee koko irtaimiston mereen.

Suomalaisessa kallukulttuurissa rauha ja sivistys on julkisissa liikennevälineissä, jollainen laivakin on,  yleensä täysin tuntematon asia.  Missä tahansa voi joutua wee-tee meiningin uhriksi.

22/36 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin pari viikkoa sitten eräässä kylpylässä, joka on K18 klo 18 jälkeen. Se lukee ihan selvästi nettisivuilla. Tein lähtöä kylpylästä klo 19 aikaan, jolloin sinne tuli aikuinen leikki-ikäisen lapsen kanssa. Miten heidät on kassapoika sinne päästänyt?! Laitoin asiasta palautteen kylpylään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah, oikeastiko joku kuvittelee että Tallinnan karjalaivoilla olisi yhtään rauhallista ja tasokasta tilaa pieneen skumpan tissutteluun ja lempeään laatuaikaan hanipöön kanssa? Onko ap syntynyt eilen?

On, kun ottaa luksushytin ja tilaa sinne skumpan valmiiksi jäähdytettynä pöydälle odottamaan. Ei noissa loungeissa ole skumppaakaan. 

Paitsi jos viereisessä sviitissä on majoittuneena joku bilettävä wt-raksaporukka, jonka toimari heittelee koko irtaimiston mereen.

Suomalaisessa kallukulttuurissa rauha ja sivistys on julkisissa liikennevälineissä, jollainen laivakin on,  yleensä täysin tuntematon asia.  Missä tahansa voi joutua wee-tee meiningin uhriksi.

Eipä ole mitenkään poissuljettua että jopa lentokoneessa business-luokkaan eksyy joku pikavipillä lipun ostanut totaali-wt möykkäämään.

Vierailija
24/36 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

auts, aika paha..itse olen kerran pari ottanut comfort loungen starilla, jossa on yleensä ollut huonommin istumapaikkoja, kun pubissa kököttely ei kiinnosta. Silloin taisi saada sen tosiaan 15e/suunta. Silloin oli ihan kivan rauhallista ja tosiaan sai juoda kahvia ja ottaa pientä välipalaa, mitään huimia nämä tarjottavat ei ole enkä sitä odottanutkaan. Pitäisiköhän tästä valittaa Tallinkille, hehän lupaavat rauhallisen ympäristön ja kuvaamasi oli kaukana siitä. Voin vain kuvitella ärsytyksen tason, kun on ajatellut että voi vaikka rauhassa lukea kirjaa tms sen 1,5h. Mutta äitylit on, nykyään perus busseissakin toi holtiton älämölö ja venkoilu ja juostaan 10 eri penkin välistä valitsemassa, että en haluakaan sinne..ja sitten sun vieressä kieppuu joku 2-3v ja katsot että lyökö se päänsä penkkiin sekoillessaan vai pitäisikö sen äitiä kiinnosta. Mun tehtävä ei ole alkaa lapsenvahdiksi silloin..eikä muidenkaan matkustajien.

Vierailija
25/36 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää ihmiset business loungeen, maksaa enemmän mutta on hiljaista. Juomat ja ruokakin sisältyy hintaan.

Yleensä hinta korreloi laatua

Tallink mainostaa sivuillaan että  Business Loungeen pääsevät 0-5-vuotiaat veloituksetta. Mitä helvettiä???? Paljon järkevämpää olisi laittaa alaikäraja, vaikka 15 vuotta. 

Business Lounge maksaa enimmillään vain 40 euroa enemmän kuin Comfort Lounge, joten ei ole mitenkään mahdotonta että sinnekin joku möykkäävä lapsiperhe päätyisi. 

Vierailija
26/36 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me otettiin comfort lounge aikanaan lasten kanssa, kun se oli helpompaa. Tiesi, että oli istumapaikka, ei tarvinnut jonottaa vessaan jne. Käytiin kyllä muuallakin laivassa esim syömässä, mutta palattiin sitten takaisin loungiin. Näytti siellä olevan muitakin lapsiperheitä samalla ajatuksella. Eikä siellä mitään meteliä ollut, mutta jos ei kestä mitään ääntä niin sitten voi olla vaikeaa.

Vierailija
27/36 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole mitenkään poissuljettua että jopa lentokoneessa b

Maksat businesslipusta sen pari tonnia ja ajattelet että aaah, nyt tulee kiva 11h lentomatka ilman häiriötä.  

Sitten viereen tulee vanhemmat taaperonsa kanssa. Sireeni pärähtää käyntiin koneen noustessa. Mietit, mistä hyvästä maksoit sen pari tonnia...

Vierailija
28/36 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me otettiin comfort lounge aikanaan lasten kanssa, kun se oli helpompaa. Tiesi, että oli istumapaikka, ei tarvinnut jonottaa vessaan jne. Käytiin kyllä muuallakin laivassa esim syömässä, mutta palattiin sitten takaisin loungiin. Näytti siellä olevan muitakin lapsiperheitä samalla ajatuksella. Eikä siellä mitään meteliä ollut, mutta jos ei kestä mitään ääntä niin sitten voi olla vaikeaa.

"Jos ei kestä mitään ääntä" ...... voi kiesus. Se että aikuiset puhuu isoon ääneen niin että kaikki loungen ihmiset kuulee, jopa huutavat toistensa päälle, nauraa räkättää poikkeuksellisen voimakkaalla äänellä ja siihen päälle lapset itkee, kiljuu, kiukkuaa, hokee 200x tunnissa äiti äiti äiti, ei ole normaalia ääntä.  

Sinun kirjoituksesta kuvastaa juuri tuo nykyajan minä minä minä ajattelu, jossa minä voin käyttäytyä miten huvittaa piittaamatta hyvistä tavoista ja muiden huomioinnista ja ne jotka sitten huonoa käytöstäni (toisten häiritsemistä) eivät kestä, niin voi voi.....

Niin tyypillistä itsekeskeisyyttä.

Vierailija
29/36 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on varmaankin juuri sitä että nykyään lapset saa tehdä mitä ne tekee. Kukaan ei saa kieltää tai vaatia niiltä mitään. Näin toki on kasvatettu nykyisin nuoret vanhemmatkin, eli ei rajoja, ei kunnioiteta sääntöjä tai hyviä tapoja. Mennään "minä minä minä ja minun oikeus" tyylillä tippaakaan piittaamatta muista läsnäolijoista. 

Tämä sama tilanne on nykyisin myös lentoasemilla, pennut parkuu, tappelee kiukkuaa ja huutaa, vanhemmat ovat ihan neuvottomia, koska jos kiellät lastasi vaikka tsrttumalla sitä kiinni ja sanomalla tiukasti voit saada syytteen kun joku kukkahattu tekee sinusta jonkun ilmoituksen jonnekin. 

Täytyy sanoa  että silloin kun vielä pääsi matkustamaan venäjälle, siellä oli kiva matkustella ja käydä ravintoloissa, kylpylöissä ym paikoissa missä on lapsia, koska siellä lapset osaavat käyttäytyä. Ne kasvstetaan siten että ne ei hillu ja huuda ympäriinsä niinkuin täällä meillä vapaan kasvatuksen maassa jossa lapsia pidetään kaiken keskipisteenä. Ja jos joku joskus yritti, niin riitti isän tiukka katse ja pari terävää hillityllä äänellä sanottua sanaa ja muksut rauhoittui aloilleen.

Vierailija
30/36 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos syö ja juo heti lähtiessä ja uudestaan ennen perille saapumista, niin eikö tuo 30 € tule jo aika hyvin katettua...

Ei sisälly alkoholi ja tarjollla ei ole oikeaa ruokaa vaan "pientä purtavaa" eli keksejä yms.

Suomimölli vetää vähintään sen paketin mariekeksejä ja litran sekamehua per suunta. Tärkeintä on aina laskea etukäteen se, kuinka paljon tulee syödä/juoda, jotta se kattaa pääsymaksu vähintään.

Vierailija
31/36 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Business lounge parempi: ei yleensä lapsia, hyvä buffa ja ilmaiset juomat. Ja pääsee ekana laivasta pois molemmissa päissä

Tallinnan päässä on business matkustajille oma odotustila josta pääsee ensimmäisenä laivaan. Hinta karsii hyvin lapsiperheet pois.

Lapsiperheen kannattaa tulla paikalle oikeaan aikaan niin ei tarvitse odotella.

No se laiva lähtee vasta sitten, kun se viimeisenä laivaan astunut on laivassa. :D

Vierailija
32/36 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma hytti on paras vaihtoehto, jos haluaa omaa tilaa ja rauhaa. Ei edes maksa paljon näillä Tallinnan risteilyillä. 

Vierailija
33/36 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Business loungessa on "skumppaa", shamppanjaa ei kyllä ole saatavana

Vierailija
34/36 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää ihmiset business loungeen, maksaa enemmän mutta on hiljaista. Juomat ja ruokakin sisältyy hintaan.

Yleensä hinta korreloi laatua

Tosin me vietettiin siellä ystävän synttäreitä kun hän pyöreitä täytti. Ei ollut hiljaista hommaa se. Asiallisesti käyttäydyttiin, mutta jutut kuului muillekin ja varmaan valitettavasti dominoitiin sitä äänimaailmaa.

Vierailija
35/36 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen että lapsiperheet varaa comfort loungen sen vuoksi, että siellä saa istumapaikat. Vaikka laivalla on tilaa, niin joka kerta minulla on ollut lapsen kanssa vaikeutta löytää mitään muuta paikkaa, kuin niitä seinänvierustojen paikkoja, mitkä ei ole mukavimmasta päästä.

Viedään matkatavarat aina säilytykseen ja siinä ajassa paikat menee. Niinpä comfort lounge on hyvä vaihtoehto.

Vierailija
36/36 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen loungematkani My Starilla oli juuri sitä mitä pitääkin. Ikkunapaikka keulasta, koko loungessa ehkä max 50 ihmistä joista suurin osa oli pakkautunut kabinetin puolelle. Lapsia ehkä max 5 ja kaikki siellä kabinetissa. Aikuiset pujuivat hyvin hiljaa kuiskaten toisilleen, lähinnä kaikki tuijottivst kännykkäänsä. Kahvia ja pientä purtavaa ei tarvinnut kertaakaan jonottaa, ihana hiljainen taustamusiikki soi ja kaikki oli juuri niin kuin pitääkin loungessa. Päivälautalla oli muutenkin yllättävän vähän matkustajia ottaen huomioon että nyt on lomakausi parhaillaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä