Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helsingissä marraskuussa hiihtokelit. Ilmastonmuutos?!

Vierailija
27.11.2022 |

Niin?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei. Ei taida olla. Tai se ei ainakaan vaikuta näillä levysasteilla.

Ihan normaalille syksylle ja talvelle vaikuttaa. Eikä kesäkään nyt niiiin kuuma ollut.

Vierailija
2/22 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Betyder inte klimatförändring en ny istid? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa.

Vierailija
4/22 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voit olla noin TYHMÄ. Sää vaihtelee, mutta ilmasto on eri asia.

Vierailija
5/22 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän lumen tuloon tarvita kuin että on alle 0:n. Ei lumi kerro mitään, pitää katsoa keskilämpötiloja.

Vierailija
6/22 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai muistit tulla kyselemään samaa elokuun helteissä, ja silloin kun pitkälle syyskuuhun oli yli 20 astetta? Tai tulevaisuudessa, kun tulee ennätyspakkaset ja hirveät maastopalot?

Ilmastonmuutos on ääri-ilmiöiden tilastollista lisääntymistä globaalisti. Kahden viikon lumet Helsingissä marraskuussa eivät todista asiaa puoleen eikä toiseen. Joulukuulle on povattu taas melkein 10 lämpöastetta, eikä sekään yksittäisenä tapahtumana ole merkittävä. Suuret trendit ja maapallon pitkän aikavälin keskilämpotilan muutokset ovat.

Ihmisten typeryys on raskasta, ja lajina näköjään ansaitsemme sen, mitä tilaamme. Sääli kaikkia muita, jotka vedämme mukanamme. Mutta tärkeintä on oikeus ajaa Hummerilla pihviä pureskellen maailmanloppuun. Lapset ostakoon oman maapallonsa, minä olen tämän kovalla työlläni ansainnut.

Vierailija
7/22 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo hiihtokelit, jos Helsingin kaupunki vain lopettaisi keskuspuistossa suuren hiekkamäärän tuonnin ja tekevät uudellen hiekkateitä. Teksi kesällä ne kun nyt oisivat voineet helposti vetää latukonella pohjat niin ois päässy hihhtään. Ois voinut hiihtää ilmankin latukoneen pohjia jos ei ois päärräneet nyt nitä hiekkateitä kunnostaa. On ne idiotteeja kaupungilla.

Vierailija
8/22 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista katsoa tätä vitsailua ja viivyttelyä tilanteessa, jossa ihmiskunta on myöhästymässä pahasti oman tulevaisuutensa turvaamisesta.

Vierailija
9/22 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taikavoimiin ja shamanisteihin uskominen ei ole kadonnut Venäjältä. Euroopan talvesta tulee kylmä, pimeä ja pitkä.

Vierailija
10/22 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut 30 v Helsingissä enkä oikein muista näin talvista marraskuun loppua.

Viime talvikin oli poikkeuksellisen luminen ja kylmä.

Ei näy vaikuttavan Helsinkiin tämä muutos.

Vierailija
11/22 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai muistit tulla kyselemään samaa elokuun helteissä, ja silloin kun pitkälle syyskuuhun oli yli 20 astetta? Tai tulevaisuudessa, kun tulee ennätyspakkaset ja hirveät maastopalot?

Ilmastonmuutos on ääri-ilmiöiden tilastollista lisääntymistä globaalisti. Kahden viikon lumet Helsingissä marraskuussa eivät todista asiaa puoleen eikä toiseen. Joulukuulle on povattu taas melkein 10 lämpöastetta, eikä sekään yksittäisenä tapahtumana ole merkittävä. Suuret trendit ja maapallon pitkän aikavälin keskilämpotilan muutokset ovat.

Ihmisten typeryys on raskasta, ja lajina näköjään ansaitsemme sen, mitä tilaamme. Sääli kaikkia muita, jotka vedämme mukanamme. Mutta tärkeintä on oikeus ajaa Hummerilla pihviä pureskellen maailmanloppuun. Lapset ostakoon oman maapallonsa, minä olen tämän kovalla työlläni ansainnut.

Höpö höpö

Kyllä tämän maapallon ihmiset tuhoaa ihan muut asiat kuin ilmastonmuutos.

Vierailija
12/22 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut 30 v Helsingissä enkä oikein muista näin talvista marraskuun loppua.

Ei tämä mikään harvinaisuus ole. Tällaista tapahtuu noin parin-kolmen vuoden välein. Mulla on valokuviakin todisteena.

Usein lumi kylläkin sulaa pois ja sitten saattaa olla semmonen loskatalvi edessä. Lunta tulee ja sulaa pois edestakaisin.

Vierailija
13/22 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmastonmuutoksen kannalta ei ole oleellista paikallissää Suomessa tällä viikolla, vaan maapallon vuotuinen keskilämpötila, ja se on kiistatta nousussa koko ajan. Viimeiset kahdeksan vuotta ovat olleet mittaushistorian kahdeksan lämpimintä vuotta.

Vierailija
14/22 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minun pitäisi huolestua jostain maapallon tilasta. Elän muutaman vuosikymmenen.

Seuraavat sukupolvet selviytyvät omalla tavallaan.

Jos tämä roska on sattumalta syntynyttä materiaa niin minusta voi sitten hävitäkkin takaisin atomeiksi avaruuteen. Kiinnostaako jotakuta oikeasti.

Vierailija
15/22 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä mikään harvinaisuus ole. Tällaista tapahtuu noin parin-kolmen vuoden välein. Mulla on valokuviakin todisteena.

Usein lumi kylläkin sulaa pois ja sitten saattaa olla semmonen loskatalvi edessä. Lunta tulee ja sulaa pois edestakaisin.

Näin pysyvän oloista lunta en muista.

Vierailija
16/22 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin pysyvän oloista lunta en muista.

On sinulla harvinaisen lyhyt muisti. Tasan vuosi sitten oli paljon kylmempää kuin nyt, ja sen voi tarkistaa vaikka Forecan havaintohistoriasta: https://www.foreca.fi/Finland/Helsinki/havaintohistoria?s=1020002978

Vierailija
17/22 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadin vihreät vastuuseen, ovat luvanneet sään lämpiävän jo monta vuotta!

Vierailija
18/22 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voit olla noin TYHMÄ. Sää vaihtelee, mutta ilmasto on eri asia.

Kuuleppa keskonen, jos on ihan normaali talvi, joka oli 100 vuotta sitten, niin ei liene kyse pelkästä säästä. 

Vierailija
19/22 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuosi oli 0.6 astetta keskiarvoja viileämpi Suomessa.

Vierailija
20/22 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi minun pitäisi huolestua jostain maapallon tilasta. Elän muutaman vuosikymmenen.

Seuraavat sukupolvet selviytyvät omalla tavallaan.

Jos tämä roska on sattumalta syntynyttä materiaa niin minusta voi sitten hävitäkkin takaisin atomeiksi avaruuteen. Kiinnostaako jotakuta oikeasti.

Älyn ja tietoisuuden ilmaantuminen lienee kosmisesti melko harvinainen tapahtuma. Olisiko se liikaa pyydetty, että tämä äly ja tietoisuus pyrkisi edes jotenkin säilyttämään itsensä ja elämän mahdollistavat olosuhteet?