Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi monet haluavat pitää itselleen sopimattoman värisiä vaatteita?

Vierailija
02.07.2024 |

Eikö ihmisillä ole värisilmää vai halutaanko pitää muotivärejä, vaikkeivat ne sovi itselle?

Itselle sopivat värit pelastavat ja piristävät päivän, tasoittavat ja hehkeyttävät ihon värin ym. ym. On hehkeä olo ilman meikkejä.

Monesti tekisi mieli mennä sanomaan ihan ventovieraillekin, että älä pidä tuota väriä, se ei sovi sinulle!

Kommentit (309)

1/309 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että en tiedä, mitkä värit mulle sopii 😅 

Vierailija
2/309 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä pidän sellaisia vaatteita ja värejä kuin haluan. Jos se jollekin ei sovi, niin kannattaa olla hiljaa, et tule pitämään vastauksesta

Miksi välttämättä haluaisit pitää värejä, joissa et ole eduksesi? Kun sopiviakin, imartelevia värejä on? Ap

Mun ei tartte imarrella ketään.

NO itseään kannattaa AINA imarrella!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/309 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä pidän sellaisia vaatteita ja värejä kuin haluan. Jos se jollekin ei sovi, niin kannattaa olla hiljaa, et tule pitämään vastauksesta

Miksi välttämättä haluaisit pitää värejä, joissa et ole eduksesi? Kun sopiviakin, imartelevia värejä on? Ap

Kuten sanoin, kannattaa olla hiljaa. Sinun vartalollesi sopisi ehkä vihreä lainapeite, nimittäin tolla pärställä ja vartalolla kaikki mikä peittää on parannusta nykyiseen. Värinäkösi on astetta huonompi kuin täysin sokealla, tyylitajusi vielä huonompi

Värianalyysilla löydät itsellesi sopivat värit. Niistä tulee myös mukava mieli ja hyvä olo!

Vierailija
4/309 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvipuistohullu kirjoitti:

No mutta näkeehän sen peilistäkin! Ap

Minulle peili sanoo, että kaikki värit näyttävät päälläni pahalta. Siksi käytänkin pelkkää mustaa, jonka tiedän myös olevan itselleni kehno väri, mutta parempi kuin muut. Pitäisi kyllä oikeasti käydä jossakin värianalyysissa, koska kaikki kirkkaat värit saavat minut näyttämään kamalalta, mutta tiedän että joku muu sävy samasta väristä voisi tehdä aivan eri vaikutelman. Ei kaikilla ole tuhannen eri sorttista väriä kokeiltavana kotona.

Suosittelen lämpimästi värianalyysiä! Ja kaupoissa riittää kokeiltavia vaatteita. Ikävämpäähän se on, jos kotona on jo tuhannen väärän väristä vaatetta mallattavana 🧡🤎💚💜

Vierailija
5/309 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olen ihmetellyt ihan samaa lukuisat kerrat. Monet käyttää värejä, jotka saa heidät näyttämään niin kulahtaneelta, väsyneeltä ja sairaalta, vaikka vaatteessa itsessään ei sinänsä olisi vikaa. Oma lemppariväri ei todellakaan ole paras ulkonäön kannalta/omille kasvoille. Minulle ei sovi murretut sävyt ollenkaan, näytän ihan sairaalta ja väsyneeltä niissä. Olen ratkaissut asian niin, että käytän näitä sävyjä joissain housuissa, koska kuitenkin tykkään myös murretuista sävyistä. En käytä noita sävyjä kasvoja vasten. Kerran laitoin töihin yhden paidan, josta tiesin, ettei se sovi väriltään minulle oikeasti ollenkaan (vie värin kasvoilta, näytän kalpealta jne.). Ensimmäisenä tuli lähikollega huolestuneena sanomaan, että ootko tullut kipeäksi, näytät ihan sairaalta :D Sen jälkeen en ole sitä paitaa enää töihin laittanut, kotona ei ole väliä!

Vierailija
6/309 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko tuon päätellä itse? Oon käynyt analyysissä ja tulos oli kesä. Mulla on vaan luonnostaan lämpimän vaaleat hiukset ja pisamia, kellertävä iho. En kyllä näytä yhtään kesältä. Tykkäisin kyllä niistä väreistä

Vierailija
7/309 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on heikko värinäkö (tai heikohko värien erottelukyky) enkä oikein osaa itse katsoa, mitkä värit minulle sopivat täydellisesti. Saattaa tulla siis hutiostoja, varsinkin muiden silmissä. Omissa silmissäni se vaate saattaa näyttää hyvältä.

Vierailija
8/309 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tumman kellertävä iho, tummat (osittain harmaat) hiukset ja jäänsiniset silmät niin suomalaisista kaupoista löytyvät vaihtoehdot on aika vähissä...varsinkin jos ei ole kokoa 40-42.

Vierailija
9/309 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä joudun hankkimaan vaatteeni materiaali ja budjetti edellä. Puhtaan puuvillan löytäminen sopivassa leikkauksessa ja sopivalla hinnalla on jo yksinään haaste, sopivassa värissä jo lottovoitto. Niin paljon aikaa ja mielenkiintoa asiaan ei ole, että ompelisin vaatteeni itse.

Vierailija
10/309 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edes itseäsi?

-eri

Vierailija
11/309 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesti kauan ennen kuin havaitsin mikä sopii.  Harvalle sopii esim. aniliininpunainen vaikka se on kaunis väri.

Minulle se on yksi pahimpia. Naamasta tulee kuin oranssia muovailuvahamössöä. Ap

Kannataisko hankkia uusi meikkivoide? Sellainen, jonka sävy ei ole "trumpinoranssi".

Vierailija
12/309 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä joudun hankkimaan vaatteeni materiaali ja budjetti edellä. Puhtaan puuvillan löytäminen sopivassa leikkauksessa ja sopivalla hinnalla on jo yksinään haaste, sopivassa värissä jo lottovoitto. Niin paljon aikaa ja mielenkiintoa asiaan ei ole, että ompelisin vaatteeni itse.

On muuten vaatteiden ostaminen vähentynyt luonnostaan aika tavalla, kun alkoi etsimään 100 % puuvillaa tai villaa, nykyään kelpuutan myös 100 % viskoosin. Siihen lisäksi pitkänä ihmisenä on aika hankala löytää sopivan pituisia ja mallisia vaatteita muutenkin.

Tänä keväänä perehdyin tähän väriasiaan, karsii vielä 3/4 seulaan jääneistä vaatteista pois listalta. :D

Vierailija
13/309 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vaan jotenkin on nyt seilorihenkinen valko-tummansininen kausi. En ole käynyt värianalyysissä mutta olen olettanut olevani syksy. Ehkä kuitenkin hieman kylmä talveen kallellaan oleva syksy, koska mun tukka on kyllä melkein musta ja ammattilainen on sanonut että sen sävy on kylmä, joten toivottavasti en näytä seilorivaatteissa aivan karmealta. Kyllä mä jotenkin myös uskon, että useimmilla on taipumus mieltyä itseään pukeviin väreihin. Tätä voi tietenkin häiritä vaikka uskomus että musta hoikentaa tai se että haluaa jäljitellä jotakuta muuta.

Vierailija
14/309 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan käyttää mustia, harmaita, oliivinvihreitä ja tummansinisiä vaatteita. Ihan sama vaikka ne värit eivät sopisi minulle, en tykkää muista väreistä. 

Niinhän se on, että päivän mittaan omia vaatteita näkee aika paljon, joten niiden kannattaa olla lempivärejä. Omaa naamaa sen sijaan ei näe kuin peiliin katsoessa.

Vierailija
15/309 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvipuistohullu kirjoitti:

No mutta näkeehän sen peilistäkin! Ap

En minä ainakaan näe mitään eroa.

Vierailija
16/309 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edes itseäsi?

-eri

Sama vastaus, kun tuonne aiemmin jo laitoin: Kyllä ne päälleni pukemat vaatteet "imarteleekin" itseäni, jos nyt noin typerää sanaa haluaa käyttää. Sanoisin mieluummin, että itse tykkään.

Vierailija
17/309 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On muuten vaatteiden ostaminen vähentynyt luonnostaan aika tavalla, kun alkoi etsimään 100 % puuvillaa tai villaa, nykyään kelpuutan myös 100 % viskoosin. Siihen lisäksi pitkänä ihmisenä on aika hankala löytää sopivan pituisia ja mallisia vaatteita muutenkin.

Tänä keväänä perehdyin tähän väriasiaan, karsii vielä 3/4 seulaan jääneistä vaatteista pois listalta. :D

Tämä on ihan hirveän vaikeaa. Tällainen hippitäti voi onneksi turvautua vaikka Rautaporttiin (ne hameet kestävät sukupolvelta toiselle), mutta ns normaalikauppojen valikoima, apua. Mulla keskimittaisella, keskipainoisella omenalla on isot rinnat ja leveät hartiat, eivät helpota. Miesten vaatteita en halua käyttää. Puuvilla ja viskoosi ovat mullekin mahdolliset, aivan kaikki muu kutittaa ja/tai hiostaa niin, että loppukin järki on lähteä päästä. Jotenkin sen värin kanssa ei tule oltua niin tarkka kuin ehkä haluaisi.

Vierailija
18/309 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy 1: en yhtään tiedä, mikä väri minulle sopii.

Syy 2: inhoan shoppailua. En jaksa kierrellä kauppoja ja sovittaa vaatteita.  Kun käyn, en yleensä löydä mitään ostettavaa ja hermot menee ensimmäisessä kaupassa.

-> omistan todella vähän vaatteita

Eli värianalyysi ei auta, vaan jonkun pitäisi myös etsiä ne kaikin puolin sopivat vaatteet minulle.

Vierailija
19/309 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tietenkään ostetamalliltaan epäsopivia vaatteita vaan sellaisia, joissa sekä malli että väri sopivat.

Eikö jokainen halua pienellä vaivalla olla edukseen? Oikean värisistä vaatteista tulee kiva, energinen olo. Piristävät masentuneenkin päivän. Musta vain synkistyttää, ellet ole talvityyppi.

Ap

Jännä tämän kommentin alapeukutus, niin kuin muukin asenne tässä ketjussa. Suomalaiset on ilmeisesti jo syntymässä marinoitu luterilaisella synnintunnolla, että rumat ne vaatteilla koreilee. Kaunis, itselle edullinen pukeutuminen ei edes vaadi paljoa rahaa, se vaatii vaivaa ja ulkopuolisen apua, jos ei itse osaa. Ja useimmat ihmiset ei osaa. Ei valita oikean mallisia tai värisiä vaatteita.

Suomalaisten itsetunto on huono, ja kateellinen perusluonteenlaatu aiheuttaa kyräilyä niitä kohtaan, jotka kieltäytyvät hautautumasta mustaan ankeaan massaan. Joten

No sanot itsekin, että se ei vaadi paljon rahaa, vaan aikaa ja vaivaa. Ihmisillä ei välttämättä ole halua käyttää hirveästi aikaa ja vaivaa johonkin vaatteiden valintaan, kun sitä aikaa voi käyttää johonkin omasta mielestä järkevämpäänkin. Kai sinäkin puhut sujuvaa ruotsia ja muistat koulussa oppimiasi aineet, kun sehän on vaatinut vain hieman vaivaa ja olet saanut siihen ihan ulkopuolistenkin apua? Ilmaistakin se on ollut, joten tekosyitä ei ole.

Vierailija
20/309 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettrle, että ostetaan itselleen väärän värisiä vaatteita. Sovituskopeissa on usein ihan karmea valaistus ja sitten vasta kotona huomaa, että eihän tää ollutkaan hyvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme