Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etsimme munasolujen lahjoittajaa

Vierailija
09.09.2008 |

Hei!

Olemme lapseton aviopari. AINOA hoitokeino lapsettomuuteemme on lahjamunasoluhoito. Sinä, alle 35-vuotias jo äitiyden kokenut (synnyttänyt), haluaisitko auttaa meitä luovuttamalla munasoluja? Olisimme TODELLA onnellisia, jos voisit auttaa meitä!

Kommentit (153)

Vierailija
81/153 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ompas täällä hurjaakin tekstiä, itse olen kolmen lapsen äiti ja harkinnut luovuttamista. Kuitenkin mieluummin itse luovuttaisin suoraan perheelle kun väestöliiton ym. pankkiin.

Palkkaa en kaipaa, lapsi on lahja ja sellaisen lahjan antaisin mielelläni sitä todella kaipaavalle. Kulut kuitenkin saisi mennä lastahaluavan kukkarosta, koska itselläni ei olisi varaa käydä tutkimuksissa ja luovutuksissa omalla kustannuksella.

Vierailija
82/153 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä luovuttaja löytyy. Sitä täytyy nyt vai odottaa vielä hetki. Entä hoidot ulkomailla? Onko mahdollista?

Terv. Riskeistä infoa saanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/153 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitko valmis luovuttamaan meille munasolujasi? Hoidon saaja maksaa hoitokulut, ei luovuttaja!

Vierailija
84/153 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo kolmannen kerran.

Aion tehdä sen vielä kahdesti: viisi kertaahan on maksimimäärä.

Hormonihoitojaksot ja punktiot ovat olleet helppoja, sivuvaikutukset hyvin lieviä ja nopeasti ohi meneviä.

Tunne siitä, että tekee jotain konkreettista, on upea :)

Vierailija
85/153 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkistyin lukiessani viestisi...kyynel vierähti poskelleni; olet todella sydämellinen ihminen! Nyt joku/jotkut ovat saaneet toivoa! Olisitko valmis luovuttamaan meille munasolujasi?

Vierailija
86/153 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

luovuttajan kanssa vai miten kehtaa palstailla vielä täällä?

Vierailija
87/153 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta tuo epäasiallinen kirjoittelusi!!! Olen jo ilmaissut, että EN OLE kyseinen henkilö!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
88/153 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette varmaan jo jonossa? Riikasta ja Pietarista munasoluja saa lähes jonottamatta, jos se olisi teille vaihtoehto niin kannattaa lähteä selvittämään asiaa.

Meillä on myös se tilanne, että ainoa keino saada lapsia on käyttää luovutettuja soluja. Olemme asiaa miettineet ja päättäneet alkuvuodesta ilmoittautua niitä jonottamaan. Meillä on siinä mielessä erilainen tilanne, että olemme jo kahden ihanan lapsen vanhemmat. Lapsen kaipuuta ei kuitenkaan mikään poista ja minusta on suorastaan törkeää jonkun täällä kirjoittaa, että luovutettuja soluja käyttäneesta naisesta tulisi vain sijaisäiti :/

Vierailija
89/153 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi kommenttini! Viestejä on tullut niin tiuhaan tahtiin, ettei perässä meinaa pysyä. :)

Vierailija
90/153 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on suorastaan törkeää jonkun täällä kirjoittaa, että luovutettuja soluja käyttäneesta naisesta tulisi vain sijaisäiti :/

Olen kanssasi aivan samaa mieltä asiasta! Jotkut ihmiset eivät todellakaan osaa ajatella asiaa meidän kannaltamme, toisin sanoen eivät tiedä mistä puhuvat!

Vierailija
91/153 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistun toistaiseksi keskustelupalstalta, palaan viimeistään huomenna iltapäivällä uudelleen palstalle!

Vierailija
92/153 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se munasolu ei tasan tarkkaan voi olla "lahja", joka casuaalisti annetaan toiselle henkilölle / pariskunnalle; "tuossa - menkää ja tehkää lapsi".

Se sisältää kantajansa geeniperimän; isoisä Kallen pottunenän, täti Tuulikin vinot silmät ja äitinsä Hilkan kauniit poskipäät. Irrallaan tästä kaikesta (sukunsa perimästä) se solu -> syntyvä ihmisparka on hyvin irrallinen, jokseenkin yksinäinen ja vailla oman sukunsa rakkautta ja historiaa! Julmaa leikkiä aikuisilta laittaa lapsi alulle keinolla millä hyvänsä.

Pitäisikö tuossa kohden miettiä sitä vaihtoehtoa, että tyytyy asemaansa lapsettomana? Eivät kaikki voi saada aivan kaikkea. Se on elämää.

Vierailija
93/153 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen kuuluu geeniperimänsä mukaiseen sukuun ja yhteys on biologisilla erilainen kuin toisten geenien tuotoksilla.

Voisitko keskittyä elämässäsi niihin asioihin jotka sinulle ovat mahdollisia, työ ja urakeskeisyys, lisäopiskelut, lemmikit, puutarhanhoito yms.

Amen.

Vierailija
94/153 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki, jotka lapsettomuutta eivät ole itse kokeneet ovat niin kärkkäitä sanomaan, että pitäisi tyytyä asemaansa jne. Te ette osaa asettua lapsettoman tilanteeseen, joten pyytäisin hiukan hienotunteisuutta.

Lapsettomuus harvoin on oma vika, joten miksi sen hoitaminen pitäisi kieltää. Kuten todettu munasolujen ja sperman luovutus perustuu vapaaehtoisuuteen, joten miksi tämmöinen auttamiskeino pitäisi kieltää tai miksi se pitää tuomita?

Vierailija
95/153 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska luovutin tänä aamuna munasoluja, saan luovuttaa seuraavan kerran vasta tammikuussa.

Minä henkilökohtaisesti haluan luovuttaa tuntemattomalle henkilölle solujani. En halua tietää heistä mitään muuta kuin sen, alkoiko hoidoista raskaus vai ei. Jo nyt tiedän auttaneeni kahta naista tulemaan raskaaksi :)

En siis usko, että minusta olisi luovuttamaan munasolujani teille. Toivottavasti et pahastu, mutta minulle sopii tämä tapa, että klinikka etsii sopivan vastaanottajan, enkä minä tapaa heitä koskaan.

Toivon että tekin saatte pian luovutettuja soluja ja oman vauvan <3. Sillä oma vauvahan se teille olisi, eikä munasolun luovuttajan vauva. Minä en osaa ajatella sukusolujani jälkeläisinä, kyllä minun lapseni ovat niitä jotka ovat omassa kohdussani kasvaneet. Lapsi on sen, joka lapsen kasvattaa ja synnyttää.

90, munasolujen luovuttaja.

Vierailija
96/153 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovutin itse monta vuotta sitten Väestöliiton kautta ja korvaus oli 150 vai 250 euroa. Olin silloin äitiyslomalla ja homma oli ihan helppo.

Mietin tässä nyt taas luovuttamista, mutta töissä käyminen hoitojen aikana jännittää. Jos korvaus olisi mojovampi, se voisi ratkaista asian. Onko Ava-klinikan korvaus parempi kuin Väestöliiton?

Vierailija
97/153 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisithan sinä luovuttaa musasoluja ristiin. Eli solusi menevät jollekin tuntemattomalle, mutta niiden avulla ap pääsee jonon kärkipäähän ja saa joltain muulta munasoluja.

Vierailija
98/153 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisestä irrallista. Ihminen kiinnittyy toisiin ihmisiin tunteiden avulla, ei hillatädin poskipäiden.

En vähättele fyysisten piirteiden tärkeyttä identiteetin muodostumiselle- monet keinoalkuisten lasten vanhemmat vähättelevät tätä - vaan kyllä lapsi ihan oikeasti on erityislapsi kuten adoptoitukin lapsi ja tarvitsee enemmän tukea kasvulleen ja identiteetin muodostamiselle kuin ns. biolapsi. Se jää monilta vanhemmilta ymmärtämättä. Lapsi on kuitenkin "kahden äidin" lapsi. Lahjoitetulla munasolulla alkunsa saaneella on kuitenkin helpompaa kuin adoptiolapsella, sillä hän ei ole kokenut hylkäämistä ja saanut traumaa eron vuoksi (tuskin munasolut sitä saavat!) kuten adoptiolapsi, joka on synnyttyään siirretty pois biologisen äitinsä luota.

Kyllähän keinoalkuisella lapsella voi olla hyvin läheinen, rakkauden täyteinen ja turvallinen suhde vanhempiinsa ja sukuunsa. Se on ihan kiinni vanhempien kyvystä muodostaa vuorovaikutussuhde ja olla läsnä lapselle, ihan samalla tavalla kuin miten on biolastenkin kanssa. 40% suomalaisista lapsista on turvaton kiintymyssuhde, joten ei se pelkkä geneettinen samankaltaisuus merkitse, että vanhemmat voisivat muodostaa lapseensa turvallisen suhteen ja lapsi saisi elää tässä auvossa. Biologia kun ei ole kuitenkaan kaikki kaikessa - etenkään ihmisten välisissä suhteissa.

Vierailija
99/153 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki, jotka lapsettomuutta eivät ole itse kokeneet ovat niin kärkkäitä sanomaan, että pitäisi tyytyä asemaansa jne. Te ette osaa asettua lapsettoman tilanteeseen, joten pyytäisin hiukan hienotunteisuutta.

Lapsettomuus harvoin on oma vika, joten miksi sen hoitaminen pitäisi kieltää. Kuten todettu munasolujen ja sperman luovutus perustuu vapaaehtoisuuteen, joten miksi tämmöinen auttamiskeino pitäisi kieltää tai miksi se pitää tuomita?

Mistä sinä niin päättelet, etten minä ole kokenut lapsettomuutta? Tai ylipäätään, että mitä minä olen kokenut. Voitko uskoa sen, että toisinaan ihmiset pystyvät ajattelemaan itsekriittisesti ja kollektiivisesti - ja sitä kautta päätyä ratkaisuun, joka tuntuu itsestä hyvältä.

Miksikö tämä auttamiskeino pitäisi tuomita? Siksi, koska se on mielestäni hyvin epäeettinen ja arveluttava monella eri tasolla. Tuossa aikaisemmin kirjoitin otsikolla "minä en ymmärrä" enemmänkin noita syitä. Pähkinänkuoressa sanottuna minusta on absurdia ylipäätään ajatella niin, että sukusolun voi irroittaa erilliseksi yksiköksi ihmisestä ja antaa pois "lahjana".

Pelottavaa kehitystä. Pitääkö kaikki, mikä ylipäätään on nykylääketieteen keinoin mahdollista, toteuttaa? Esimerkiksi rakkaan edesmenneen mummon kloonaus? Miltä kuulostaa?

Vierailija
100/153 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta korvaus pitää olla 2000€.

Ketju on lukittu.