Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ihmettä - kumartuessa sydän rupeaa hakkaamaan vauhdilla

Vierailija
01.07.2024 |

Tämä tapahtunut nyt kaksi kertaa parin kuukauden sisällä. Mikä ihme voi aiheuttaa? Koiran kakkoja kerätessä tapahtunut. Onneksi on ollut penkki lähellä mihin pääsin istumaan. Ekalla kerralla kesti pari min ja tokalla ehkä 30s. Syvään hengittämällä sain sen ohi. Olen 35v muuten terve nainen. Onko kenellekään tapahtunut vastaavaa?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm kuulostaa oudolta. Mene lääkäriin 

Vierailija
2/28 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintaranka menee jumiin? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmillaan keuhoveritulppa. Yhdellä tsupparilla oli noin ja lopulta sai veritulpan.

Vierailija
4/28 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

merkki että rokote toimii

Vierailija
5/28 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa supraventrikulaarinen takykardia. Täsmää kuvaukseen tosi hyvin. Kannattaa toki silti varuilta käydä lääkärissä, että poissuljetaan vaarallisemmat syyt, sydänoireiden takia pääsee kyllä nopeasti tutkimuksiin. Tai ainakin minä pääsin. 

Vierailija
6/28 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googlaa supraventrikulaarinen takykardia. Täsmää kuvaukseen tosi hyvin. Kannattaa toki silti varuilta käydä lääkärissä, että poissuljetaan vaarallisemmat syyt, sydänoireiden takia pääsee kyllä nopeasti tutkimuksiin. Tai ainakin minä pääsin. 

Minulla siis ihan samanlaiset oireet tosin ei noin helposti mene kohtaukset ohi. Nykyään lääkitys. Saman ikäinenkin olen ja muuten terve. 

Vierailija
7/28 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla esim POTS, tai ihan vaan kumartuessa pallea saa puristusta ja sydän ärsyyntyy. Itsellä herkkä hermosto, ja kerran kylmään uima-altaaseen hypätessä sydän jäi pompottamaan ihan hirmuvauhtia, ja todennäköisesti eteinen hermostui. Se rytmi tuntui kaulalla ilman kokeiluakin sellaisena kumman terävänä tasaisena nylkytyksenä, mutta tajunta ei kuitenkaan hämärtynyt. Sitten loppui, kun puhalsin nenää/henkeä pitäen painetta rintakehään.

Vierailija
8/28 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takykardia, kannattaisi ehdottomasti käydä lääkärissä.

https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00087

Hanki rannekello jolla on mahdollisuus tarvittaessa mitata EKG - käyrä. Seuraavan kerran kun tulee kohtaus niin otat kellolla sydänkäyrän talteen niin on lääkärille esittää havainnot siitä mitä tapahtuu. Itselläni Withingsin kello mutta muitakin on. Tuttu onnistui juuri tuolla kellolla nappaamaan oman takykardiansa kohtauksen "nauhalle" josta sitten päästiin tekemään hoitoa.

Vierailija
9/28 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla joskus sydän tekee niin pitkän tauon että kavahdun. Joskus olen pahaa-aavistamasi nostannut sormet kaulavaltimolle ja ollut hyvin hämmennytetty parista hitaasta lyönnistä. Sitten se alkaa pian rytkyttää entistä vauhtiansa, eli jotain 60-65 kertaa minuutissa, t äiä40. Joskus taas paljon vavottuani sydän hakkaa jotain 113 tömpsyä minuutissa keveähkössä ulkotyössä kuin olisi käsikaasu heiman  hirttänyt päälle

Vierailija
10/28 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuli kohtauksia että syke hyppää jonnekin 140-150 tienoille just jonkun kumartumisen jälkeen tai ihan vaan itsestäänkin. Ne ei edes välttämättä lähde pois puhaltelemalla (=vagushermoa aktivoimalla). Kardiologin mukaan siis sydämessä joku ylimääräinen sähkörata joka aiheuttaa "loopin" ja siitä johtuu tämä rytmihäiriö. Ei vaarallinen mutta kiusallinen kyllä. Itse sain ohjeeksi soittaa 112 kohtauksen tullessa, että saa ekg:n kohtauksen aikana, ja siitä sit lähti tutkimukset etenemään. 

Vierailija
11/28 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentelemäsitä jos sinus-tahti on häiriintynyt eli se automaatioasetus joka säätelee rytmiä ja koittaa pitää sen vakaana. joskus saattaa sydän käyä niin laksasti että pelkää sen pysähtyvät, joskus taase rymyää niin että otaksuu jonkin heikon suonen pian jo pakahtuvan halki siintä rasituksesta.

Vierailija
12/28 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tutkitut ja turvalliset buustereineen otettuna? Kannattaa mennä tutkimuksiin,jos on. Died suddenly on se yleisin syy,mutta sitähän eivät ulkomaisia oikeudenkäyntejä seuraamattomat propagandalla aivopestyt mammat tajua. Too Bad,mutta ajattelisitte edes lapsianne.

Vierailija
13/28 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduta.

Vierailija
14/28 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla tuli kohtauksia että syke hyppää jonnekin 140-150 tienoille just jonkun kumartumisen jälkeen tai ihan vaan itsestäänkin. Ne ei edes välttämättä lähde pois puhaltelemalla (=vagushermoa aktivoimalla). Kardiologin mukaan siis sydämessä joku ylimääräinen sähkörata joka aiheuttaa "loopin" ja siitä johtuu tämä rytmihäiriö. Ei vaarallinen mutta kiusallinen kyllä. Itse sain ohjeeksi soittaa 112 kohtauksen tullessa, että saa ekg:n kohtauksen aikana, ja siitä sit lähti tutkimukset etenemään. 

Mulla on samanlaista, leposyke voi nousta 170:een. Mulle ehdotettiin jotain operaatiota tuolle hermolle, en muista nimeä, mutta yritän pärjätä beetasalpaajilla.

Vierailija
15/28 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jsoksus istuessa syke on aluksi ihan normaali n 60 hömpsyä minuutissa kun kokeilen kaulalsta. Sitten se alkaa ajatuksen voimalla nousta kun oikein tressaan että nyt se varmaan nousee inhottavasti ja huolestuttavasti. Sitten kun lopetan tietoisen tressaukseen, syke  vaan asettuu. Joskus syke taas ei vouse ajatuksen voimalla, vaikka kuinka koittaisi peljätä että nyt se leposyke varmaan nousee huolestuttavan korkealle

Vierailija
16/28 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tutkitut ja turvalliset buustereineen otettuna? Kannattaa mennä tutkimuksiin,jos on. Died suddenly on se yleisin syy,mutta sitähän eivät ulkomaisia oikeudenkäyntejä seuraamattomat propagandalla aivopestyt mammat tajua. Too Bad,mutta ajattelisitte edes lapsianne.

Miksi aina tätä tyrkyllä? En voi sietää kaltaisiasi, vaikka itse jätinkin rokotteet ottamatta. On suorastaan halventavaa ehdotella, että kaikki ihmisten vaivat johtuvat tuosta. Olen itse esim kärsinyt jo 15 vuotta rytmihäiriöistä, ennen kuin koronasta tiedettiin tuon taivaallista, enkä ole ottanut ainoatakaan influ enkä sikapiikkiä (koska siihen olisit mennyt seuraavaksi)

Pyydän, ensi kerralla, voisitko kommentoida vaikka empatian kautta?

Vierailija
17/28 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenpaineet heittelehtii. Paineet nousee korkealle ja sydän alkaa kuin isommassakin rasituksessa pompottamaan.

Onko ollut stressiä?

Vierailija
18/28 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on samanlaista, leposyke voi nousta 170:een. Mulle ehdotettiin jotain operaatiota tuolle hermolle, en muista nimeä, mutta yritän pärjätä beetasalpaajilla.

Katetrilla suonta pitkin sydämeen juuri oikealle kohdalle elektrodi, jolla virheellisesti toimiva hermo kuoletetaan (ablaatio). Sen jälkeen ongelmaa ei enää ole.

https://www.terveyskyla.fi/sydansairaudet/toimenpiteet/rytmihairion-hoi…

Vierailija
19/28 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on näitä 170-180 kohtauksia myös. Tuntuuko sulla lepattavana tunteena rinnassa/kaulalla, vai onko samanlainen syke kuin esim rankalla lenkillä?

Mulla on sellainen lenkkisyke, eli ihan yhtäkkiä kotitöitä tehdessä olenkin jo kumarassa henkeä puhallellen, ja kehossa tuntuu kuin juoksisin karhua karkuun. Tasaantuu yleensä noin tunnin sisään hiljalleen. Osin voi olla panikointiakin.

Vierailija
20/28 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...

Miksi aina tätä tyrkyllä? En voi sietää kaltaisiasi, vaikka itse jätinkin rokotteet ottamatta. On suorastaan halventavaa ehdotella, että kaikki ihmisten vaivat johtuvat tuosta. Olen itse esim kärsinyt jo 15 vuotta rytmihäiriöistä, ennen kuin koronasta tiedettiin tuon taivaallista, enkä ole ottanut ainoatakaan influ enkä sikapiikkiä (koska siihen olisit mennyt seuraavaksi)

Pyydän, ensi kerralla, voisitko kommentoida vaikka empatian kautta?

Tyyppi on palstan rokotetroIIeja. Ne suolaavat kaikki keskustelut noilla höpötyksillään joten niille ei kannata vastata. Ilmoittaa vaan viestinsä asiattomaksi.