Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistatteko ajan kun ihonväri tai se kenen kanssa ihminen halusi peuhata,eivät kiinnostaneet ketään?

Vierailija
01.07.2024 |

Niin se maailma muuttuu eskoseni.

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai sen ajan kun oli rotuerottelua ja homoseksuaalisuus oli rikos? 

Tarkoitatko intersektionaalisuutta, jossa ihmiset erotellaan ja lokeroidaan ihovärin, seksuaalisuuden ja muiden vastaavien ominaisuuksien perusteella?

Ei, pälli, vaan tarkoitan apartheidia ym. konkreettista. 

Vierailija
42/87 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomess ei ole koskaan ollut rotuerottelua. 

Muistelin, että meillä oli kaveripiirissä turkkilaisia joskus 80-luvulla. Kukaan ei ajatellut asiaa sen kummemmin. 

Jaa no mun kaverin isää kuitenkin 80-luvulla usein uhkailtiin väkivallalla, koska se näytti joltain arabilta tms., vaikka on oikeasti ihan kantasuomalainen. 

Höpöhöpö. Sillon ei ulkomaalaiset olleet pilanneet itse mainettaan maassamme. Eikä maailmalla.

No ei nyt hyvänen aika ole mitään höpöhöpöä, vaan ihan oikeasti tapahtunutta! Aika ylimielistä sulta kuvitella tietäväsi toisten ihmisten kokemuksista jote

Saa ihan suomalaisetkin nokkapokan aamuyöstä grillijonossa niin halutessaan aikaseksi ja väkivallalla  uhkailua. Onko muunmaalaiset tuolta immuuneita ja suojassa.  

Ei kaikki erimielisyys johdu väristä tai taustasta vaan omalla käyttäytymiselläkin vaikutusta asiaan.

Jep ja toiset ovat ruutitynnyreitä ja ikiaikaisen sotaisan lahkouskontonsa vankeja. Tulevat maista, joissa ei sanaa rauha tunneta. Jatkavat samalla tyylillä täällä, eivät tule koskaan integroitumaan ja sopeutumaan. Ihan itse ovat maineensa pilanneet.

Terv. työnsä vuoksi näiden ongelmien kanssa painiva. Luottamus ja usko menivät jo ajat sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan sen ajan, kun oli itsestäänselvää, ettei homous tai ihonväri ole asia eikä mikään.

Sitä aikaa kutsutaan nimellä 1990-2010-luku, toisin sanoen aika ennen woken ja uusrotuerottelun eli etuoikeuksien kehän kehittelyä. Aika, jolloin sinä ilmeisesti olit vaipoissa. 

Vierailija
44/87 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt 70-luvulla, enkä kyllä tuollaista aikaa ole nähnyt. Ehkä tulen vielä elinaikanani näkemään sen.

Vierailija
45/87 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä muista enkä usko että sellaista aikaa on ollut. 

Luulen, että Suomessa oli joskus 1990-luvulla.

Silloinhan nimenomaan oli skiniliike täällä voimissaan. Meidän koulun pihassakin järjestettiin joukkotappeluita, skinit vastaan hopparit, joihin kuului paljon ulkomaalaisia.

Vierailija
46/87 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko intersektionaalisuutta, jossa ihmiset erotellaan ja lokeroidaan ihovärin, seksuaalisuuden ja muiden vastaavien ominaisuuksien perusteella?

Kerropa sitten neropatti mitä eroa on erilaisilla rotuerotteluilla. Koko 1900-luku taisteltiin rotuerottelua vastaan ja palkintona uuden aikakauden rotuerottelun ystävät kehittivät 2010-luvun lopulla uuden tavan haalia itselleen valtaa rotuun, uskontoon ja taustaan perustuvilla määreillä. Ihmiskunnalla ei ole toivoa. 

Vierailija
47/87 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloinhan nimenomaan oli skiniliike täällä voimissaan. Meidän koulun pihassakin järjestettiin joukkotappeluita, skinit vastaan hopparit, joihin kuului paljon ulkomaalaisia.

Ja skinit olivat vihattuja kriminaaleja. Pahoja on aina ollut. Nyt puhutaan yhteiskunnan huipulla vaikuttavista ja yleisesti hyväksytyistä asioista.

Vierailija
48/87 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikalla osallistuttiin näyttävästi pride-viikkoon ja tasa-arvoisuudesta ja yhdenvertaisuudesta puhuttiin. Jotkut henkilöstöstä kyseenalaisti asioita, ennen kaikkea sen kantilta, että tasa-arvoisuus ja yhdenvertaisuus työpaikalla liitettiin prideen ja sen järjestäviin tahoihin. Ikään kuin he olisivat näiden aatteiden omistajia ja ylipappeja.

Moni sanoi, ettei nämä asiat kuulu työpaikalle, että ennen sanottiiin, että työpaikalle ei kuulu politiikka ja uskonto - ja nykyään sukupuolinen suuntautuneisuus. Ihmetystä aiheutti mm. vähemmistöstressi - käsite, joka on sitä, että vähemmistöön kuuluva stressaa siitä, että hänen sukupuolinen suuntautumisensa tulee esiin. Moni sanoi, että miksi stressata asiasta, joka ei kuulu työpaikalle? Ei kai kukaan mene toimistohommiin ja sano ensimmäiseksi, että olen hetero/homo? 

Ja sitten alkoi se näiden mielipiteiden lyttäys, peukutustalkoot, jotta työnantajan puolesta saadaan hiljennettyä tällaiset työntekijöiden mielipiteet. Oli kommentteja mm. 'olen PÖYRISTYNYT' että vielä 2024 on tällaisia mielipiteitä'. Suvaitsevaisto, ymmärtäväistö pyrki sivuuttamaan sen, että suurin osa arvosteli yhteyttä pride-liikkeeseen, ei seksuaalista tasa-arvoa sinänsä, moni sanoi ettei toisten sänkyhommat kiinnostele. Vastaväitteet olivat tyyliin 'käsitinkö nyt oikein, että et ole tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden kannalla?'. Todella törkeää ja ylimielistä argumentointia.

Olen itse vasemmistolainen liberaali ja bisse. Ja minua ärsyttää tällainen toiminta. Olen myös feministi ja haluaisin että irtisanouduttaisiin trans-aktivistien naisvihamielisestä ja naisten oikeuksia kaventavista jutuista. Mutta se kävi keskustelusta ilmi, ettei suurin osa tästä keskiluokkaisesta nyökyttelijä- ja peukuttelijaporukasta edes tiedä näistä asioista tuon taivaallista, he vain haluavat olla työnantajan kanssa niiiiiiiin samaa mieltä ja kauhistella niitä 'juntteja' persuja ja maalaisia, kun ne on ihan kauheita ja ...no juntteja hei. Meno on kuin (hui kauheaa, nyt vetäisen nassu-kortin esiin) Nassu-Saksassa 1930-luvulla, kun kaikki - varsinkin älymystö ja sen hännystelijät - halusivat olla voittajan eli nassujen kelkassa, ja olivat niiin kaikki samaa mieltä ja niin oikeassa ja toisinajattelijat olivat jotain onnettomia kommunisteja tai mitä lie juntteja.

Kannattaisi liberaalienkin muistavan, että maailmassa on vuonna 2024 konservatiiveja ja heitä tulee olemaan vielä vuonna 2354 ja niin kauan kuin ihmisiä on. Ja kannattaisi työpaikoilla olla tarkkana siitä, että myös konservatiivien näkemykset otetaan huomioon. Jos yritys haluaa, se voi viettää itsenäisesti jonain päivänä  tai vaikka joka päivä tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden päivää liittämättä sitä mihinkään erityiseen tahoon ja painostamalla omia työntekijöitä. Tuputus on tuputusta. 

Näkyi myös mielipiteitä: 'Niin kauan kuin tällaisiä mielipiteitä (siis kyseenalaistavia) on, niin kauan pitää tasa-arvoisuudesta ja yhdenvertaisuudesta jauhaa'. Tämä on hyvin suosittu, 'omaperäinen mielipide' - luultavasti priden propagandakoneistossa keksitty ja sieltä lanseerattu. Ja ko. kommentilla ylimielisesti ja holhoavasti 'sivistetään' konservatiiveja - so. pidetään heidän elämänarvojaan ja mielipiteitään epätoivottuina ja vastenmielisinä. Siinähän sitä tosiaan on sitä suvaitsevaisuutta ja tasa-arvoisuutta. 

Vierailija
49/87 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan sen ajan, kun oli itsestäänselvää, ettei homous tai ihonväri ole asia eikä mikään.

Sitä aikaa kutsutaan nimellä 1990-2010-luku, toisin sanoen aika ennen woken ja uusrotuerottelun eli etuoikeuksien kehän kehittelyä. Aika, jolloin sinä ilmeisesti olit vaipoissa. 

Missähän olet mahtanut elää jos luulet tuollaista olleen? 

Vierailija
50/87 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole aikamoista apartheidia määritellä ihmisen arvo ja puheoikeus Tikkurilan värikartasta, kuten intersektionaalit tekevät? Eikö ole kyseenalaista määritellä mielipiteen arvo viiteryhmään kuulumisen perusteella, eikä argumentin meriittien?

Vierailija
51/87 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, eli se aika, kun valkoinen hetero pystyi kuvittelemaan, ettei muita syrjitä. 

Vierailija
52/87 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Skineiltä sai turpaan jos seukkasi ulkkarin kanssa.

Vierailija
53/87 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksiselitteisesti  YK:n ihmisoikeuksien julistuksen vastaista. Milleniaalit eivät edes tiedä mikä se on. No se on kansainvälinen sopimus joka laadittiin juuri apartheidin ja kaikenlaisen henkilön ulkoisiin ominaisuuksiin perustuvan sorron ja erottelun lopettamiseksi. Kielto toimii kaikkiin suuntiin, siellä ei erotella sortamisen sallivia perusteita kuten tiettyä uskontoa tai ihonväriä. Kannattaisi tutustua. 

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole aikamoista apartheidia määritellä ihmisen arvo ja puheoikeus Tikkurilan värikartasta, kuten intersektionaalit tekevät? Eikö ole kyseenalaista määritellä mielipiteen arvo viiteryhmään kuulumisen perusteella, eikä argumentin meriittien?

Vierailija
54/87 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö nyt eletä suvaitsevaisuuden kultakautta?

Eletään! Nykyään on ihan tavallista tulla suvaitsevaisuuden lopputuotteiden ryöstämäksi ja pahoinpitelemäksi.

Vierailija
55/87 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja skinit olivat vihattuja kriminaaleja. Pahoja on aina ollut. Nyt puhutaan yhteiskunnan huipulla vaikuttavista ja yleisesti hyväksytyistä asioista.

Olen pikkukylästä ja ne skinit oli ihan isiensä poikia, toiminta hyväksyttyä ja siihen jopa yllytettiin. 

Vierailija
56/87 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missähän olet mahtanut elää jos luulet tuollaista olleen? 

Suomessa, käynyt suomalaista koulua ja oppinut jo ennen ala-astetta että aivan kaikki ovat samanarvoisia ja saanut varsin kattavan ja oivallisen seksuaalikasvatuksen suomalaisessa koulussa. Näitä ei muuta miksikään kourallinen ilkeitä ihmisiä, myös omassa koulussani kiusattiin joka toista, mm. silmälaseista, isosta pepusta tai hyvästä koulumenestyksestä.Älä vääristele todellisuutta.

Vierailija
57/87 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sain turpaan koska kiusaajani mielestä olin ällö. Ei liity ulkkareihin. He sulautuivat massaan ja olivat hyviä ystäviä monelle. T. Ysärin nuori 

Vierailija
58/87 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sain turpaan koska kiusaajani mielestä olin ällö. Ei liity ulkkareihin. He sulautuivat massaan ja olivat hyviä ystäviä monelle. T. Ysärin nuori 

Ok. Miten ruo traaginen tapahtuma aiheeseen liittyy?

Vierailija
59/87 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän työpaikalla osallistuttiin näyttävästi pride-viikkoon ja tasa-arvoisuudesta ja yhdenvertaisuudesta puhuttiin. Jotkut henkilöstöstä kyseenalaisti asioita, ennen kaikkea sen kantilta, että tasa-arvoisuus ja yhdenvertaisuus työpaikalla liitettiin prideen ja sen järjestäviin tahoihin. Ikään kuin he olisivat näiden aatteiden omistajia ja ylipappeja.

Moni sanoi, ettei nämä asiat kuulu työpaikalle, että ennen sanottiiin, että työpaikalle ei kuulu politiikka ja uskonto - ja nykyään sukupuolinen suuntautuneisuus. Ihmetystä aiheutti mm. vähemmistöstressi - käsite, joka on sitä, että vähemmistöön kuuluva stressaa siitä, että hänen sukupuolinen suuntautumisensa tulee esiin. Moni sanoi, että miksi stressata asiasta, joka ei kuulu työpaikalle? Ei kai kukaan mene toimistohommiin ja sano ensimmäiseksi, että olen hetero/homo? 

Ja sitten alkoi se näiden mielipiteiden lyttäys, peukutustalkoot, jotta työnantajan puolesta saadaan

Hyvin kirjoitettu. Lähetä tämä kirjoitus Iltasanomiin ja Hesariin. Olisi tarpeellista että tulisi esille se, miten meitä tavallisia konservatiiveja syrijtään, haukutaan ja vaiennetaan. Minua ei muiden  ihonväri tai seksuaalinen suuntaus kiinnosta, minusta nimenomaan  se on tasa-arvoa, että siihen ei kiinnitetä mitään huomiota. Sen sijaan tällainen Pride-touhu on ihan järjetöntä propagandaa ja tuputtamista. Silmät ja korvat täyteen ja jostain syystä näillä vasemmistolaisilla on muka joku itsevaltainen oikeus syyttää minua rasistipersuksi ja haukkua alimpaan maanrakoon, kun en kannata aatetta. 

Vierailija
60/87 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan ja itse yritän edelleen elää arkeani niinkuin ennen: ihminen on ihminen, ihan ilman vouhkaanista suuntaan tai toiseen.

Ei suhtautumiseeni ole koskaan vaikuttanut ihonväri tai seksuaalinen suuntautuminen.

Jo lapsena harrastusporukassa oli naispari mukana, mitä sitten. Samassa koulussa oli mm. tummaihoinen, intialaisperäinen, romaneja ja saamelainen. Silloin ulkomaalaistausta oli harvinaista, mutta ei siitä kukaan pitänyt meteliä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä