Mitä uskot olevan kuoleman jälkeen?
Uskotko, että kaikki on vain tiedotonta pimeyttä, vai ajatteletko olevasi henkiolentona jossain paikassa? Vai uskotko esim Raamatun teksteihin hyvästä Taivaasta ja pahasta Helvetistä?
Kommentit (145)
Kun kuolen, olen sen jälkeen kuollut ja vähitellen unohdettu.
Eikö jumala luonut myös homot ja lespot? Kyse lienee jumalan vai ihmisten rakkaudesta kun pieni lapsi kuolee nälkään tai miinaan?
"Uskot siis jonkun random-teinin tarinaan ihan kylmiltään? Siinä kunnon uskovainen. Pelkkä usko riittää, kun jumala sanoo niin."
Tämä on tunnettu tarina jo vuosikymmeniä. Ian on käynyt Suomessakin kertomassa elämästään tulkattuna.
Eikä ole ainutlaatuista käydä ja palata taivaasta tai helvetistä kertomaan .Suomalaisiakin on vaikka kuinka paljon.
Vierailija kirjoitti:
Eikö jumala luonut myös homot ja lespot? Kyse lienee jumalan vai ihmisten rakkaudesta kun pieni lapsi kuolee nälkään tai miinaan?
Kun olen pitkäaikais-sairas, ei käsitykseni ole koskaan ollut että Jumala olisi luonnut sairauteni.
Vierailija kirjoitti:
Ollaanko siellä taivaassa loputtomiin, vaikka vauvoja jotka kuollu syntyessä.
vai 80 vuotiaita vanhuksia?
Ei ,kaikki ovat samanikäisiä parhaimmillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään mitään. Toki ruumis päätyy kierrätykseen matojen sun muiden ansiosta, mutta tietoisuus vain päättyy. Jos väität muuta, todistustaakka on sinulla.
Todistustaakka kuoleman jälkeen?
Miten ajattelit vaatia todisteet? Pitääkö tulla välkyttämään valoja vai tekemään korvapuusteja?
Miten pääsit peruskoulusta läpi?
Mitä meinaat? Jos vaadit todistusta siitä mitä tapahtuu kuoleman jälkeen, niin kai siihen pitää jotkin systeemit kehittää, että miten se todistetaan? Urpo.
Osoittaa todellista tyhmyyttä, jos kuvittelee sielun kuolevan fyysisen ruumiin kuolemisen myötä. Sielu ja tietoisuus istutetaan ihmisalkuun ja ihmisen kuoltua ne myös poistuvat ruumiista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri ja tavallinen uskovainen mutta olen käsittänyt Raamatusta, että nimenomaan Jeesus on tuomari Viimeisellä tuomiolla.
Ja kristinopin olen käsittänyt niin (voi olla taviksena vajavaista), että Jumala on Kolmiyhteinen. Jeesus sanoi jossain kohdassa, kun ihmiset pyysivät näyttämään Jumalan, että "te näette hänet", kun katsoivat Jeesusta.
Myös luomiskertomuksessa käytetään Jumalasta puhuttaessa monikkoa, eli Isä, Poika ja Pyhä Henki loivat yhdessä maailman ja kaiken.
Jumala on Kaikkivaltias mutta Hän on antanut meille vapaan tahdon. Tuo enkeli L. ylpistyi kauneudestaan Ja siitä seurasi, mitä seurasi.
Enpä ole ennen tavannutkaan henkilöä, joka uskoo Jeesukseen ja rakastaa Häntä mutta vihaa Jumalaa?
Toivotan Sinulle siunausta ja kaikkea hyvää, Isän Jumalan rakkautta, Jeesuksen Kristuksen armoa ja Pyhän Hengen osallisuutta.
Olen samaa mieltä, Jeesus on hyvä tyyppi. Jumala on vastannut joihinkin omiin rukouksiini, joihinkin ei, mikä kyllä ottaa ns. raskaasti pattiin. Hän sanoo olevansa Rakkaus, joten siihen yritän luottaa mutta kipuilua se kyllä on.
Vierailija kirjoitti:
Ikuinen rauha ja vapautus tästä paskasta.
Se oli saatavilla jo eläessä mutta odotit kuolemaa sen muka saadaksesi.
Vierailija kirjoitti:
Olen eri ja tavallinen uskovainen mutta olen käsittänyt Raamatusta, että nimenomaan Jeesus on tuomari Viimeisellä tuomiolla.
Ja kristinopin olen käsittänyt niin (voi olla taviksena vajavaista), että Jumala on Kolmiyhteinen. Jeesus sanoi jossain kohdassa, kun ihmiset pyysivät näyttämään Jumalan, että "te näette hänet", kun katsoivat Jeesusta.
Myös luomiskertomuksessa käytetään Jumalasta puhuttaessa monikkoa, eli Isä, Poika ja Pyhä Henki loivat yhdessä maailman ja kaiken.
Jumala on Kaikkivaltias mutta Hän on antanut meille vapaan tahdon. Tuo enkeli L. ylpistyi kauneudestaan Ja siitä seurasi, mitä seurasi.
Enpä ole ennen tavannutkaan henkilöä, joka uskoo Jeesukseen ja rakastaa Häntä mutta vihaa Jumalaa?
Toivotan Sinulle siunausta ja kaikkea hyvää, Isän Jumalan rakkautta, Jeesuksen Kri
Tämä oli vastaus 79:lle.
Palaamme todelliseen kotiimme, ikuisen rakkauden kotiin.
Kaikki muu kuin kaiken päättymiseen uskominen on itsepetosta, koska kuoleminen pelottaa. Ihminen yrittää keksiä erinäisiä kuolemanjälkeisiä olomuotoja, jotta tuntuisi turvallisemmalta ja jotta voisi kertoa itselleen eläneensä hyvän ja hurskaan elämän.
Muistakaamme, että raamattu ja kristinusko on olemassa ihmisten pelottelemiseksi, hallitsemiseksi. Tällä tavoin saatiin ihmiset elämään halutulla tavalla ja järjestyksessä, kun määriteltiin mikä on rangaistavaa, mistä joutuu helvettiin ja millä tavoin eläen taivaaseen. Verotuksestakin raamatussa säädettiin. Kysessä oli siis sen aikainen lakikirja, ja ihmisethän uskoivat yhtä sun toista hölynpölyä entisaikoina, kun uskovat vieläkin kaikkea mitä eteen tulee (salaliitot, chemtrailit ym.) Pelko on hyvin tehokas keino hallita ihmisiä, etenkin jos sivistystaso ei ole häävi.
Näin se vain kylmästi menee, tykkäsi siitä tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Osoittaa todellista tyhmyyttä, jos kuvittelee sielun kuolevan fyysisen ruumiin kuolemisen myötä. Sielu ja tietoisuus istutetaan ihmisalkuun ja ihmisen kuoltua ne myös poistuvat ruumiista.
Väärin. Tietoisuus kasvaa ihmiseen. Vastasyntynyt ei ole tietoinen itsestään eikä ympäristöstään. Osoittaa todellista tyhmyyttä väittää tuollaista mitä väitit, vailla minkäänlaisia todisteita. Mielipide tainuskomus ei ole todiste.
Vierailija kirjoitti:
Tiedoton pimeys =/= ei mitään. Kuolemani jälkeen on samaa kuin ennen elämäni alkua. Minä lakkaan olemasta. Minulle ei voi olla tiedotonta pimeyttä koska ei ole enää mitään minua.
Itse asiassa sinun "minäsi" on nytkin ihan sama kuin kuolemasi jälkeen. Mietipä tuota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon, että Herran omat saavat ikuisen ilon kirkkaudessa vailla huolia ja murheita. Muut joutuvat ikuisiksi ajoiksi tulimereen huutoon ja tuskaan. Siellä demonit mm. taukoamatta työntävät kuumaa kettinkiä peräsuoleen ja vetävät suun kautta ulos.
Just Saatana haluaa pelotella noin. Jumala, joka on Rakkaus , ei kiduta ketään. Ei olisi oikeudenmukaista kiduttaa ikuisia aikoja ( tai edes sekunttia) sen huoksi että on ollut pahis vaikka 20 vuotta.
Sinähän saat olla pahis vaikka lähes koko elämäsi, jos teet parannuksen ja aidosti sydämestäsi kadut syntejäsi juuri ennen kuolemaasi. Jeesuskin armahti ristillä toisen aidosti katuvan ryövärin. Ei siinä kohtaa kyselty, että kauanko olet pahuuksiasi tehnyt.
Tavallaan oot oikeassa. Tää pätee jos oikeasti katuu pahoja tekojaan. Huijaus ei onnistu, Jumalaa ei voi huijata.
Vierailija kirjoitti:
Olen uskova kristitty. Kuoleman jälkeen on joko ikuinen Taivas, tai ikuinen hel vetti.
Raamatullinen Jeesus on ainoa tie Taivaaseen!
Ai ikuinen helvetti siitä, että teki tietoisesti syntiä esim 18 vuotiaaksi , kunnes kuolla kupsahti? Lapsuusaika on viatonta, joten montaa vuotta ei ehtis syntisenä heilua.
Ikuinen elämä Jumalan luona taivaassa.
Vierailija kirjoitti:
Olen uskova kristitty. Kuoleman jälkeen on joko ikuinen Taivas, tai ikuinen hel vetti.
Raamatullinen Jeesus on ainoa tie Taivaaseen!
Jos olet uskova kristitty niin oppinne mukaan makaat haudassa odottamassa tuhansia ja tuhansia vuosia viimeistä päivää.
Taivaassa ei ole vielä ketään, koska tuo ei ole vielä käsillä.
Vierailija kirjoitti:
"Uskot siis jonkun random-teinin tarinaan ihan kylmiltään? Siinä kunnon uskovainen. Pelkkä usko riittää, kun jumala sanoo niin."
Tämä on tunnettu tarina jo vuosikymmeniä. Ian on käynyt Suomessakin kertomassa elämästään tulkattuna.
Eikä ole ainutlaatuista käydä ja palata taivaasta tai helvetistä kertomaan .Suomalaisiakin on vaikka kuinka paljon.
On se ainakin vahvasti harhaoppista ja Raamatun vastaista, että joku pääsisi taivaaseen ennen viimeistä päivää.
Todennäköisesti kaukolämpönä huhuilen ihmisten lämpöpattereissa. Eli kremiksen kautta.