Mitä uskot olevan kuoleman jälkeen?
Uskotko, että kaikki on vain tiedotonta pimeyttä, vai ajatteletko olevasi henkiolentona jossain paikassa? Vai uskotko esim Raamatun teksteihin hyvästä Taivaasta ja pahasta Helvetistä?
Kommentit (145)
Jeesus tuli kertomaan ihmisille, mitä kuolemanrajan takana on. Se on kirjoitettu Raamattuun, mitä hän sanoi.
Se, mitä Jeesus sanoo, on sitten uskon asia. Jokaisen on itsessään valittava, uskooko hän vai eikö usko siihen, mitä hän asiasta kertoo. Jumala ohjaa uskon suuntaan jokaista, mutta ei pakota siihen.
Ei yhtään mitään. Toki ruumis päätyy kierrätykseen matojen sun muiden ansiosta, mutta tietoisuus vain päättyy. Jos väität muuta, todistustaakka on sinulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se sitä samaa ole kuin ennen syntymääkin.
Kohtuullista?
Eihän sillä ole mitään merkitystä.
Ollaanko siellä taivaassa loputtomiin, vaikka vauvoja jotka kuollu syntyessä.
vai 80 vuotiaita vanhuksia?
Vierailija kirjoitti:
Sielu jää ruumiiseen. Tunnet kaiken mitä ruumiillesi tapahtuu kuoleman jälkeen. Jos haudataan niin iänikuisuus pimeässä matojen syömänä. Jos poltetaan niin iänikuinen palaminen tuhkana. Mitään et näe jollei silmät ole auki ja olemassa.
Jos ruumis tuhkataan niin ei se palaminen ikuisesti kestä. Se kestää yleensä tunnin - puolitoista tuntia. Madotkaan eivät syö ikuisesti, vaan sitten ruumis on monena palasena monen madon mahassa, kunnes madot kuolevat tai myyrät ja linnut syövät ne. Tunteeko sen jälkeen kaiken mitä madon ruumis tuntee? Tai kun ihminen syö linnun niin tunnenko sen jälkeen rekursiivisesti kaiken minkä mikä tahansa ravintoketjussa ollut tuntee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala on rakkaus sanoi sylilapsi kun luusyöpään kuoli.
Ihminen joka uskoo Jumalaan tietää, että Jumala on rakkaus eikä valita elämän perustotuuksia, kuten fyysisen ruumiin kuolemista. Mutta sinä et usko Jumalaan, joten et ymmärrä tällaisia konsepteja. Aina ihmetyttänyt, että ihminen, joka ei usko Jumalaan kuitenkin puhuu tästä kuin ymmärtäisi. Mielenkiintoista.
Eniten ihmetyttää kuinka uskovaiset sulkee silmät ja korvat, kun maailma huutaa apua ja palaa. Raamatussa sanotaan että jumala vihaa raukkoja pelkureita, juokseeko uskovaiset apuun vai ummistaa silmänsä kun maailma lyö liekkejä? Mielenkiintoista on kumpi meistä menee helvettiin? Minun ateisti korvat ja silmät on auki, näen ja kuulen maailman pahuuden. Minä olen jumalalle sanonut että tuomion päivänä minä saan myös hänet tuomita ja hänen tulee minun lausunto kuunnella. Jos menen suoraan helvettiin sen takia, sitten on niin. Epäilen että minun suhde jumalaan on hoidettu ja vain jumalalla on oikeus tuomita ihmisiä?
Olen eri ja tavallinen uskovainen mutta olen käsittänyt Raamatusta, että nimenomaan Jeesus on tuomari Viimeisellä tuomiolla.
Ja kristinopin olen käsittänyt niin (voi olla taviksena vajavaista), että Jumala on Kolmiyhteinen. Jeesus sanoi jossain kohdassa, kun ihmiset pyysivät näyttämään Jumalan, että "te näette hänet", kun katsoivat Jeesusta.
Myös luomiskertomuksessa käytetään Jumalasta puhuttaessa monikkoa, eli Isä, Poika ja Pyhä Henki loivat yhdessä maailman ja kaiken.
Jumala on Kaikkivaltias mutta Hän on antanut meille vapaan tahdon. Tuo enkeli L. ylpistyi kauneudestaan Ja siitä seurasi, mitä seurasi.
Enpä ole ennen tavannutkaan henkilöä, joka uskoo Jeesukseen ja rakastaa Häntä mutta vihaa Jumalaa?
Toivotan Sinulle siunausta ja kaikkea hyvää, Isän Jumalan rakkautta, Jeesuksen Kristuksen armoa ja Pyhän Hengen osallisuutta.
Toivottavsti ei yhtään mitään. ei vaan ole enää olemassa.
Raamatun kaikki jakeet on kirjoittanut ihminen, yhtään raamatun jaetta ei ole jumala tai jeesus kirjoittanut? Kertooko kirkko mitä jumala tai Jeesus rakastaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen joka uskoo Jumalaan tietää, että Jumala on rakkaus eikä valita elämän perustotuuksia, kuten fyysisen ruumiin kuolemista. Mutta sinä et usko Jumalaan, joten et ymmärrä tällaisia konsepteja. Aina ihmetyttänyt, että ihminen, joka ei usko Jumalaan kuitenkin puhuu tästä kuin ymmärtäisi. Mielenkiintoista.
Eniten ihmetyttää kuinka uskovaiset sulkee silmät ja korvat, kun maailma huutaa apua ja palaa. Raamatussa sanotaan että jumala vihaa raukkoja pelkureita, juokseeko uskovaiset apuun vai ummistaa silmänsä kun maailma lyö liekkejä? Mielenkiintoista on kumpi meistä menee helvettiin? Minun ateisti korvat ja silmät on auki, näen ja kuulen maailman pahuuden. Minä olen jumalalle sanonut että tuomion päivänä minä saan myös hänet tuomita ja
Uskovaisilla yllättävän moni asia menee sekaisin...
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään mitään. Toki ruumis päätyy kierrätykseen matojen sun muiden ansiosta, mutta tietoisuus vain päättyy. Jos väität muuta, todistustaakka on sinulla.
Todistustaakka kuoleman jälkeen?
Miten ajattelit vaatia todisteet? Pitääkö tulla välkyttämään valoja vai tekemään korvapuusteja?
Vierailija kirjoitti:
Olen eri ja tavallinen uskovainen mutta olen käsittänyt Raamatusta, että nimenomaan Jeesus on tuomari Viimeisellä tuomiolla.
Ja kristinopin olen käsittänyt niin (voi olla taviksena vajavaista), että Jumala on Kolmiyhteinen. Jeesus sanoi jossain kohdassa, kun ihmiset pyysivät näyttämään Jumalan, että "te näette hänet", kun katsoivat Jeesusta.
Myös luomiskertomuksessa käytetään Jumalasta puhuttaessa monikkoa, eli Isä, Poika ja Pyhä Henki loivat yhdessä maailman ja kaiken.
Jumala on Kaikkivaltias mutta Hän on antanut meille vapaan tahdon. Tuo enkeli L. ylpistyi kauneudestaan Ja siitä seurasi, mitä seurasi.
Enpä ole ennen tavannutkaan henkilöä, joka uskoo Jeesukseen ja rakastaa Häntä mutta vihaa Jumalaa?
Toivotan Sinulle siunausta ja kaikkea hyvää, Isän Jumalan rakkautta, Jeesuksen Kristuksen armoa ja Pyhän Hengen osallisuutta.
Sorry sähläys lainauksen kanssa, tämä oli kommentti nro 53:lle mutta siunausta kaikille muillekin, varsinkin ateisteille ja Jeesuksen omille tietysti!
Vierailija kirjoitti:
Kristinusko pitää sisällään taivaan ilon lapsukaisillekkin.
Vierailija kirjoitti:
Uskon, että Herran omat saavat ikuisen ilon kirkkaudessa vailla huolia ja murheita. Muut joutuvat ikuisiksi ajoiksi tulimereen huutoon ja tuskaan. Siellä demonit mm. taukoamatta työntävät kuumaa kettinkiä peräsuoleen ja vetävät suun kautta ulos.
Tämä totta. Tässä linkki australialaisen Ianin tarinaan kun hän kuoli ja kävi taivaassa, tosin ennen sitä täydellisessä pimeydessä eli helvetissä. Kannattaa katsoa ja miettiä.
Vierailija kirjoitti:
Raamatun kaikki jakeet on kirjoittanut ihminen, yhtään raamatun jaetta ei ole jumala tai jeesus kirjoittanut? Kertooko kirkko mitä jumala tai Jeesus rakastaa?
Jumalalle olisi ollut helpompaa tiputtaa kirja suoraan taivaasta.
Vaikeampaa kirjoituttaa ihmisten kautta, onko se joku ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon, että Herran omat saavat ikuisen ilon kirkkaudessa vailla huolia ja murheita. Muut joutuvat ikuisiksi ajoiksi tulimereen huutoon ja tuskaan. Siellä demonit mm. taukoamatta työntävät kuumaa kettinkiä peräsuoleen ja vetävät suun kautta ulos.
Tämä totta. Tässä linkki australialaisen Ianin tarinaan kun hän kuoli ja kävi taivaassa, tosin ennen sitä täydellisessä pimeydessä eli helvetissä. Kannattaa katsoa ja miettiä.
Uskot siis jonkun random-teinin tarinaan ihan kylmiltään? Siinä kunnon uskovainen. Pelkkä usko riittää, kun jumala sanoo niin.
Vierailija kirjoitti:
Vain jumalalla on oikeus tuomita ja älä pidä muita jumalia. Jeesus kuoli syntiemme puolesta ja jumala näki/salli poikansa uhrauksen. Kuka ei rakastaisi jeesusta, käänsi markkina pöydät nurin, ruokki ihmisiä, kuunteli huo-ran huolet...... Koska jumala on viimeksi kuunnellut rukouksia ihmisiltä, jotka loi omaksi kuvakseen? Jesse on hyvä tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todistustaakka kuoleman jälkeen?
Miten ajattelit vaatia todisteet? Pitääkö tulla välkyttämään valoja vai tekemään korvapuusteja?
Miten pääsit peruskoulusta läpi?
Kyllä kaikkeen tottuu jos aika ei koskaan pääty