Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osallistutteko lapsipuoltenne synttäreihin?

Vierailija
01.07.2024 |

Miehellä on aiemmasta suhteesta lapsi, joka on meillä noin 2-3vkon välein yhden vkonlopun.

Hän asuu yli 50km päässä ja hänellä on synttärijuhlat, jossa on tietysti paljon äitinsä puolen sukua, kaikenmaailman tätiä, mummua ja serkkua. Meidätkin on kutsuttu, mutta otin itse kutsun lähinnä muodollisen ystävyytenä vastaan. Mies meinasi kuitenkin, että mentäsiiin ja minua taas ei voisi enää vähempää kiinnostaa. Lasta ei takuulla myöskään kiinnosta käydäänkö siellä vai ei, hän on meiltä jo aikaa sitten lahjansa saanut ja juhlissa painaa vaan menemään serkkujensa ym kanssa aikuisten kahvitteluista piittaamatta.

Menisittekö itse vai alkaisitteko vääntää puolisonne kanssa?

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis eikö  nuo teidän omat lapset ole synttärisankarin sisaruspuolia ? Tottakai menisin koko porukalla.

No siis uusioperhe kun on, ei alkuperäiset lapset yleensä ole samassa arvossa. Huomaa, että ilmeisesti ei kiinnosta äitipuolta. Menkööt isä yksin tai sisarpuolien kanssa. Tuo lapsi salakavalasti vielä syrjäytetään uusioperheestä.

Alkuperäiset lapset?? Jopas termin keksit 😂 olisi oikeasti hyvin hyvin outoa, että omat lapset eivät olisi arvokkaampia kuin naapurin tekemät lapset. Totta hitossa omat lapset ovat vanhemmilleen arvokkaampia kuin muiden jälkeläiset. 

Vierailija
62/69 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sisaruspuolet ovat mua yli kymmenen vuotta vanhempia, osa oli aikuisia jo kun synnyin. Ovat tulleet aina mun juhliin, viettäneet joulut ja muut juhlat yhdessä, heidän äitinsä (joka ei siis mulle biologisesti sukua) on ollut mulle kuin oma vanhempi ja heidän sukulaiset (jotka ei siis biologisesti mulle sukua) ovat kutsuneet kotiinsa ja tulleet tutuiksi. He on mun elämän tärkeimpiin ihmisiin kuuluvia ja olisi aivan kamalaa, jos mun lapsuudessa olisi jotenkin ikäerolla perusteltu sitä, ettei meistä voi tulla läheisiä tai jos heidän äiti olisi ajatellut kuten ap. Ja kaikkien kanssa en ole koskaan asunut saman katon alla edes. Ikä on numero, sisaruus on jotain, mikä voi kantaa koko elämän ja tuoda turvaa ja iloa. Ja kyllä, joskus ikäerosta huolimatta tai siitä johtuen tapeltiinkin, mutta ei se sitä rakkautta vähentänyt, pikemminkin hitsasi yhteen vielä enemmän.

Eli menkää juhliin ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, mutta minä kun kerran menin omien poikieni kanssa naiseni tyttären syntymäpäiväjuhliin jotka järjestettiin hänen exänsä vanhempien luona niin tämä ex ukkeli pää punaisena kurkkusuorana huusi kuin syötävä ja käski meitä välittömästi häipymään hvettiin koko juhlista. En tiennyt, itkeäkö vaiko nauraa kun tuo minua lähes 30 senttiä lyhyempi hintelä pikkumies riehaantui ihan täysin ja lähdimme korostetun rauhallisesti tyynen rauhallisten lasteni kanssa ajelemaan kotiamme kohti ja jätimme äidin lapsineen taaksemme ja jatkoimme elämäämme onnellisina siitäkin eteenpäin keskenämme. Huvittavinta oli kun tuo kaikki tuli taltioitua videolle ja olemme saaneet monet naurut tuon pikkumiehen kustannuksella. Tarinan opetus lienee se, että eivät nuo tuolla tavoin järjestetyt juhlat välttämättä ole se toimivin ja paras ratkaisu. Edes sen lapsen psyyken kannalta.

Vierailija
64/69 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis eikö  nuo teidän omat lapset ole synttärisankarin sisaruspuolia ? Tottakai menisin koko porukalla.

No siis uusioperhe kun on, ei alkuperäiset lapset yleensä ole samassa arvossa. Huomaa, että ilmeisesti ei kiinnosta äitipuolta. Menkööt isä yksin tai sisarpuolien kanssa. Tuo lapsi salakavalasti vielä syrjäytetään uusioperheestä.

Alkuperäiset lapset?? Jopas termin keksit 😂 olisi oikeasti hyvin hyvin outoa, että omat lapset eivät olisi arvokkaampia kuin naapurin tekemät lapset. Totta hitossa omat lapset ovat vanhemmilleen arvokkaampia kuin muiden jälkeläiset. 

Joo tuli vähä itse kans mietittyä, mutta tarkoitin esim. miehen ja/tai naisen ensimmäinen/ensimmäiset lapset, joita ei välttämättä tämä isäpuoli tai äitipuoli hyväksy ja sitten, kun tekevät yhteisiä, niin valitettavasti käy niin, että muut jäävät ulkopuoliseksi, eivät ole samassa arvossa, vaikka pitäisi mielestäni olla yhtä tärkeitä !

Mä en nyt ymmärrä, mitä naapurin lapset ja omat lapset liittyy tähän asiaan millään tavalla?

Vierailija
65/69 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo tuli vähä itse kans mietittyä, mutta tarkoitin esim. miehen ja/tai naisen ensimmäinen/ensimmäiset lapset, joita ei välttämättä tämä isäpuoli tai äitipuoli hyväksy ja sitten, kun tekevät yhteisiä, niin valitettavasti käy niin, että muut jäävät ulkopuoliseksi, eivät ole samassa arvossa, vaikka pitäisi mielestäni olla yhtä tärkeitä !

Mä en nyt ymmärrä, mitä naapurin lapset ja omat lapset liittyy tähän asiaan millään tavalla?

Korjaan Uusperhe

Vierailija
66/69 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsipuoli ?  Joko hän on sinun lapsesi tai jonkun toisen lapsi. Lapsikin on ihminen, ihan kokonainen eikä mikään "puoli" kenellekkään. 

Lapsipuoli on AINA jonkun toisen lapsi Ei koskaan oma! Yksikään järkevä Mies ei ala toisten siitoksia elättämään ja kasvattamaan. Aisuri on monen miehen unelma rooli??? Hyi vttu!

No en kyllä huolisi miestä jolla jo lapsi ennestään, ehdoton EI.

Vierailija
67/69 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsipuoli ?  Joko hän on sinun lapsesi tai jonkun toisen lapsi. Lapsikin on ihminen, ihan kokonainen eikä mikään "puoli" kenellekkään. 

Lapsipuoli on AINA jonkun toisen lapsi Ei koskaan oma! Yksikään järkevä Mies ei ala toisten siitoksia elättämään ja kasvattamaan. Aisuri on monen miehen unelma rooli??? Hyi vttu!

No en kyllä huolisi miestä jolla jo lapsi ennestään, ehdoton EI.

Onnea etsintää löytää lapseton mies heinäkasasta. Riippuu toki vähän iästäsi, mutta.

Vierailija
68/69 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kun teillä pidetään yhteisten lastenne synttärit, lapset eivät leiki ikäistensä kanssa, vaan tuijottavat lumoutuneesti isäänsä läpi juhlien? Ja elleivät tuijota, voi isä lähteä vaikka päiväksi kalaan? 

Sen sanon, että ei meillä ole lasten ja nuorten mielenterveyskriisi. Kyllä se on aikuisten. Hoitoon koko aikuisväestö ja hoitoa jatketaan, kunnes aikuisuus alkaa sujua.

69/69 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koskeeko tuo myös naisia, että "yksikään järkevä nainen ei ala toisten siitoksia elättämään ja kasvattamaan.

Miten on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän