-0-0-HELMInauhan HELMIkuun aloitus-0-0-
Huomenia! Apua, en tiiä osaanko laittaa oikeeta linkkiä eiliseen pinoon, mutta koitetaan...
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9478869&p=1tmode=1&smode=1
Kommentit (39)
Tästä on taatusti jo kirjoitettu paljonkin, mutta en ole ennen nähnyt kyseistä könttiä vaikka olen kaksi synnyttänyt. Nyt tiistaina tuli housuun sellainen pikkurillin kokoinen sitkopallo jossa oli yksi ohuen ohut verisuonen pätkä. Muu vuoto on kovin juoksevaa (ihana aihe,,,) mutta tämä oli sellainen kiinteempi sitkeä. Oliskohan ollut se kuuluisa limatulppa?! Ja jos oli, kertooko se oikeesti synnytyksen alkavan lähipäivinä tai jotain?!
Jos ärsytyksen määrän perusteella vois ennustaa, niin oisin tänään lähdössä. Hermot on tosi kireellä ja tuntuu että erityisesti lapsia häädän koko ajan muualle viereltäni. Yleensä viihdyn heidän kanssa hyvin mutta en kertakaikkiaan nyt jaksais kenenkään pyyntöjä tai seuraa. Aamupäivällä hilauduin lasten kanssa ulos ja nyt iltapäivällä kun tiedän että pulkkamäessä olisi ystäviäni lapsineen, en jaksa kertakaikkiaan mennä sinne. Yleensä aina meen innoissaan niin on juttuseuraa ja kavereita lapsilla. Nyt päivällä jopa torkuin 1,5 h sohvalla ja nousin vaan välillä pyyhkimään närkästynenä kakkaa jne. lasten juttuja. Lopulta esikoinen oli tehnyt heille 3.5-vuotiaan siskon kanssa kinkkuvoileivät ja kattanut pöytään lasit ja lautaset ja sanoi että he syö nyt välipalaa. Ei ole äitistä kai mihinkään, pohti 5,5-vuotiaani...
Tympii tuo kissakin kun se istuu tässä vieressä tuijottamassa.
Lehmäkin etsii rauhaa ennen poikimista joten ehkä tämä on luonnollinen ilmiö. Onneksi lapset jotenkin ymmärtää tän vaikka yleensä ovat kimpussani enemmän.
Pääsispä jo!!!! Tosin vois mennä vielä pari tuntia et mies tulee kotiin koska muutoin mun on otettava lapset mukaani kaupunkiin synnytysmatkalle taksilla kun heidän hoitopaikka siirtyi sinne synnärin viereen. Ykköshoitajalla on mahatauti ja kakkosvaihtoehdolla on alkamassa itelläkin synnytys ennenaikaisesti. " Kiva" ois lähtee lapset mukana synnyttämään, ähkisin tunnin ensin heidän ihmetellessä autossa. Tietysti jos aavistais pari tuntia ennen niin voi pyytää miehen lähtemään töistä aikaisemmin. Tuntuis jopa verrattaen helpolta lähteä yöllä, jolloin vois ite mennä edeltä taksilla ja mies veisi lapset kaikessa rauhassa serkulleni ja tulis siitä sitten synnärille. Tosin unisten lasten pukeminen on mielenkiintoinen projekti.
Kaikille helmiksille hyviä tunnelmia loppujännityksestä huolimatta!!!! Ja kiitos teille jotka ootte tsempanneet mua tässä kestosynnytyksessä. Tätä kirjottaessakin on tullut taas monta supistusta, mut oletan jo että ei ne jatku. Sit uskon kun pää näkyy.
Heinä 39+3, kyllästynyt supistuksiin ja niitä silti paljon lisää toivoen!!!!!
Paljonko varaat vauvalle mukaan vaatetta kotiin lähtöä varten?
Varmaan yleisimmät on body, potkarit ja sukat. Riittääkö päähän mielestänne ohut puuvillapipo (ja siihen haalarin huppu), vai otatteko oikein toppalakin? Entäs haalari - riittääkö mielestänne kevyttoppahaalari, vai otatteko kunnon toppahaalarin? Tumput ja töppöset sit tietty kans.
En odota edes esikoista, mutta silti kyselen. =) Voihan olla ulkona ihan hirveet paukkupakkasetkin, mutta joka tapauksessa ulkoilmassa ollaan vain pieni hetki kun autoon siirrytään ja autossa ei sit enää kylmä olekaan. Mietinkin, et pärjäiskö sellaisella vähän ohuemmalla haalarilla kuin äp:n toppahaalari, ja jos ottais sit vaikka jonkun huovan siihen päälle suojaks, ni se ois sit helppo tarvittaessa nypätä päältä pois, jos meinaa liian lämmin tulla.
Ja JOO-O, jos ette muuten arvaa, niin tylsää on täälläkin kun synnytys pyörii mielessä jatkuvasti!
Minni vaihteeksi taas..
Voi HEINÄ sun kanssas... toivottavasti pääsisit jo pikku hiljaa tositoimiin, kyllä sinun kanssasi on luonto jo leikkinyt ihan tarpeeksi. Mulla pääsee jo itku sun takias, kun niin kauan oot jo joutunut kärvistelemään.
*tsemppi hali* (ai miten niin ylitunteellinen?!)
Ja kyllä tuo mun mielestä vois kuulostaa limatulpan palaselta, itseltä löytyi vähän samantyylinen maanantai aamuna pöksyistä. Mun oma oli kans semmonen pikkurillin pään kokoinen, klöntti, tosin siinä oli aika paljon semmosta ruskean sävyä (eli siiis verta?)
En tosin oo mäkään ennen nähnyt limatulppaa, joten en oo asiantuntia!
Jaksamisia, toivottavasti sulla menis vaikka vedet nyt, niin tiedät, ettei olisi enää paluuta. =)
T: Helmiina (jolla myös aivan liian vähän tekemistä....)
MINNI kyseli: Minä olen saanut 2 vauvaa tammi-helmikuussa ja on ollut pakkasta reilusti silloin kun on kotiudutta. nyt pakkasin kaukaloon samat tamineet ku näillä edellisislle talvivauvoilla.
ELI body, puolipotkarit, jalkaterällinen potkupuku, ohut neulehaalari, ohut kypärälakki ja lakki, käsiin ohuet tumput ja toppapuku. Toppapuku on aika ohkanen sellainen H&M mallistoa jossa on sit tumput ja tossut samassa. Lisäksi olen ottanut peitteen jonka olen laittanut kaukalon päälle kun on vauvaa kannettu pakkasessa autoon. Autossa olen sit ottanut peitteen pois.
Jomppana 37+3
Aioin kommentoida vielä LIMATULPASTA. minä olen jo 4 lasta synnyttänyt enkä ole limatulppaa koskaan päässyt näkemään. Kai mulla ei sellaista sit olekkaan. :)
Onpa tosiaan maagista, nyt se sitten koitti tää helmikuu..!
Mua ei taaskaan tänään ihmeemmin suppaile, ja ärtyisyyskin kesti vain tasan eilisen. Muuten onkin ollut koko raskauden sellainen tasaisen " hyvä fiilis" !
Neuvolassakin tuli taas käväistyä ja ihme ja kumma sf-mitta oli vielä kasvanut, vaikka musta itestä tuntuu että maha on valahtanut alas. Toissa kerralla terkka sanoi, että vauva on kiinnittynyt, viime kerralla ei ollut varma, nyt taas sanoi että pää ei heilu yhtään eli ois kiinnittynyt. Ja esim yskiessä tuntuu kkyllä alapäässä aika oudolle, eli taitaa pää kolista siellä luita vasten.. Muutenkin kaikki oli ok. Sykkeiden vaihtelusta kun on ollut puhetta, niin terkka kommentoi että " hienon tasainen syke" . eli mä oon ollut siinä käsityksessä, että ei se siinä minuutin mittauksen aikana juuri ehdikään vaihdella se syke. sairalan käyrillä kai sitten enemmän haetaan jotain vaihtelua kun siellä piirtyy ne tarkat käyrät sun muut aika pitkältä ajalta (mulla mitattu aina vähintään 20 min.). näin oon iteksein ainaki miettiny.
Mulla käynnistyi viimeks synnytys kipeillä suppareilla (tuli eka vartin välein), ja heti kohta irtos LIMATULPPA. Mahakin meni tässä välissä ihan sekaisin. se limatulppa oli sellainen noin 1,5 - 2 cm pitkä verinen limainen klöntti. LAPSIVEDET meni sitten kohta limatulpan jälkeen. Ja kotona siis oltiin, itse asiassa just käymässä nukkumaan kun supparit alkoi. Soitin heti vesien mentyä laitokselle ja sit sanoivat että no nyt voisit ruveta tulemaan. Mut ei mitään makuulla olo-ohjetta ollut eikä superkiirettä. Ne vaan käski laittaa siteen,että ne tutkii sitten vielä siitä sitä vettä. Ja se oli sellasta lohenpunaista!
Missä asennossa teidän navat muuten on!? Onko pullahtanut ulos? Mulla ei oikeestaan pullahda kuin oikein täydellä mahalla tai jos sillai venyttää itteään. Ja kun supistaa ja pissattaa oikein kauheesti ni sit pullistuu... ja vetäytyy sit takas sisään :DDDD
Jännittävää helmikuun alkua kaikille helminauhan helmille!
Viherrys 36+6
että mainitsitte tuon peiton ottamisen mukaan kun vauva viedään kotiin, en ois tajunnut kun olen vain kaksi kesävauvaa napannut mukaani. Muutenhan beibi paleltuu kun autoon siirretään eikä taas liikaa viitsisi pakata päälle ettei tule autossa hirmu kuuma. Tajusin just et ei olla kokeiltu ees mahtuuko kaikki turvaistuimet vierekkäin takapenkille. Pikku ongelma jos eivät mahdukaan!!!! Tosin autossa ei ole edessä airbägiä vaikka on muutaman vuoden vanha auto, ei otettu sitä tarkoituksella lapsiteknisistä syistä kun esikoinen istui silloin usein edessä tai oksensi joka reissulla. Ja voihan esikon edelleen laittaa eteenkin jos ne kolme ei mahdu taakse. Kai sitä vauvaa on saatava tuijottaa koko matkan kotiin... Mielellään ei vaan pidä lasta edessä kun takapenkki on kuiteski turvallisempi.
Missä kohtaa autoa aiotte pitää vauvan turvakaukaloa?
Koko ajan sitä hakee merkkejä, nytkin innostuin jopa siitä kun tuli äkillinen isompi hätä, jos se tarkottais et synnytys lähenee. Tää alkaa mennä jo aika epätoivoseksi kun innostuu jo omasta paskahädästäänkin! lähen nyt keittämään rooibus-teetä. Maistoin sitä kuopuksen odotuksessa ja maistui hirveelle, nyt oikein tekee sitä mieli monta kertaa päivässä. Ja rentoutuahan tässä kuuluu nyt, jotta se hiton kieleke häipyy ja reitti on selvä meijän pienelle pojalle. Illalla meen saunaan istumaan ja istun siellä tunnin. Yleensä meen torstai-iltaisin jumppaan lasten kanssa mut en lähe kyllä tänään mihinkään. Tai okei, voisin mä synnärille lähtee.
mullakin oli mielessä kysyä samaa noista kotiutumisvaatteista, mutta unohdin! Oon pähkäillyt ihan samaa, mutta ratkaisin asiat sit pakkaamalla kassin täyteen vähän joka sään vaatetta, kun ei sitä tiedä millaiset pakkaset vai lämpimät vesikelit sitten on, niin onpahan joka tapauksessa vähän kaikkea kassissa valmiina eikä nuo vie paljoa tilaa eikä painakaa mitään!
Mietin myös vaatteiden kokoja, että otatteko eri kokoista varuilta mukaan vai vaan yhdet reilumman kokoiset? Mulla nyt paria eri kokoa.
Pakattuna on:
- kietaisubody (2 kpl)
- potkuhousut (2 kpl)
- sukat + paksummat töppöset (noi ohuet sukat kyllä varmaan turhat ellei sit vauva ookin ihan lyhyt ja pitäs sukilla lyhentää potkareita)
- ohuet ja paksummat lapaset
- ohut kypärämyssy + ohut pipo + toppalakki (näistä sit säähän sopivin, tai huppu, ei tietenkään tarkotus pukea kaikkea kerralla.)
- kevyttoppapuku + peitto
- toppapuku + - töppöset + -hanskat
ja autossa voi sit tarpeen mukaan availla ja vähentää varustusta..
kassista löytyvä villatakki ja villahousut!
Mut luulen tosiaan että mieluummin pelaan tuolla peitolla ja helposti avattavilla vaatteilla kuin että pukee liikaa.
Heinälle paljon tsemppiä, ihan noin ' pitkällä' ei mun vauvan maailmantulo ole, mutta ihan samoin jo monetta monetta päivää kärvistelen kipeiden ja ei-kipeiden supistusten kanssa ja nyt vihdoin tänään on tullut jo kolmatta tuntia niin että tuntuvat selässä asti vetäen koko mamman kivusta kalpeaksi.
Lähdin sitten käymään lenkillä ja loppumatkassa oli pakko pysähtyä maahan istumaan ja mies siitä kipaisemaan pulkkaa kotoa ja niin mut saatiin kotiin :) mahtoi olla huvittava näky, mutta siis supistukset ainakin voimistu ja tulee entistä säännöllisemmin. Lähden näytille kaiken varalta kun esikoisestakin niin salakavalasti pääsi synnytys yllättämään..
Sf-mitta: mulla pompsahti hmm.. alakäyrän alakäyrille viime viikolla, eli laskee entisestään. Muuten se onkin tasaisesti noussut.
Limatulppa: mulla irtosi esikoisesta jo rv 34 ja tyttö syntyi la:na 40+0 joten mulla se ei ennakoinut mitään :)
Kai yksilöllistä, mulla sen maanantaisen äippäpolilla ' ronkkimisen' jälkeen irtosi.
Mitä, joko te muut pakkailette vauvallekkin sairaalakassia, siis vaatteita ym.?! Mä oon ihan jälkijunan ihminen tässä, viimeksikin mies valitsi kotona säähän sopivat vaatteet ja toi lähtöpäivänä sairaalaan, niin varmasti tehdään nytkin.
Mutta nyt kärvistelemään että lastenhoitaja tulee ja kuumaan suihkuun lievittämään kipua- sitten menoksi! Voihan se olla että tulee turha käynti mutta.. noh, ainakin ne kertovat siellä sitten missä mennään. Soittaessani sinne ja kysyessäni kannattaako tulla sanoivat että sitä varten ne on siellä töissä ;) ja mieluummin liian aikaisin kuin myöhään.
Mukavaa ' meidän kuun' alkua! :)
Ja ISOT onnittelut vauvansa saaneille! En muista nimiä, parikin taisi olla..
H 39+1
...kun teillä tuo olo taitaa jo olla sellainen että saisi vauveli tulla.
Itsellä kun siihen ei viittaa mikään! Ei auta siivous, ei sauna.
Vauvan kotiintulovaatteet laitoin valmiiksi samalla kun niitä muutenkin hiplailin. mukaan lähtee 2 bodya, 2 potkarit, sukat, tumput, kypärämyssy, ohut myssy edellisen päälle, vanuhaalari ja turvakaukalon makuupussi (siis se sellainen jonka sisään kaukalon vyöt tulevat. Se on aika paksu, taitaa olla fleece + ohut vanu + puuvillainen päällikangas, mutta on toisaalta helppo avata jos kuuma on tulla) + harso kaukalon päälle. Bodeja ja potkareita otin lopulta kahdet, kun ensin pakkasin pienet 50 cm, ja sitten th arvioikin että tulee pitkä vauva :-) Ja voihan siinä vielä sattua joku vellikakkavahinko ennenkuin oikeesti päästään kotimatkalle asti, joten siksikin varmaan hyvä olla kahdet. Eivätpä nuo juuri tilaa vie.
Oma sairaalakassi onkin sitten pakkaamatta.
Periaatteessa sijoittaisin kaukalon taakse keskelle, jossa meillä siis kolmipistevyöt, mutta jos vauva ei ole autossa viihtyvää tyyppiä, niin yksin liikkuessani otan kaukalon varmasti etupenkille. Mielestäni on pienempi turvallisuusriski lapselle olla edessä kuin äidin kurkotella jatkuvasti takapenkille ajon aikana. Tosin mulla on edessä vielä air bag, mutta se sitten tietysti kytketään pois. Juu tiedän, ettei ihan satavarma ole niinkään. Mutta ensisijaisesti siis muksu taakse keskelle - jos siellä suinkaan suostuu käyttäytymään.
Jotain muutakin piti kommentoida, mutta hävis jo muistista...
äippä + masukki 38+4
...sitä pohdin miten mahtoi käydä KIRSI-MAMAn vauvantulovalmistelujen kun lähtö laitokselle tulikin aiemmin kuin odotit?
Itseä kauhistuttaisi tilanne, jossa tulee nyytin kanssa kotiin ja kaikki tavarat ovat vielä varastossa ja vaatteet pesemättä. En nimittäin usko että meillä mies niitä saisi paikoilleen sairaalassaoloaikanani.
Itse aloitin tavaroiden laittamisen äitiysloman alkaessa ja kieltämättä nyt on tekemisenpula...
sama
eli sairaalakontrollissa päätettiin tänään että synnytän sektiolla 8.2. eli viikko armonaikaa jäljellä! Diabeteksen, vauvan isohkon koon ja mun eteisvärinätaipumuksen vuoksi sektio. Tieto helpottaa mut samalla mietin että nyt jää alatiesynnytys kokematta. Mut tää on ihan hyvä ratkaisu.
Onnea kaikille vauvansa saaneille ja muille oikeita synnytyssupistuksia toivotellen,
Pääsky ja poikanen 37+6
..mutta tultiin vielä kotiin odottelemaan. Lähdin siis näytille kun esikoisestakin pääsi salakavalasti synnytys käynnistymään.. Ensinnäkin siellä oli HIRVEÄ ruuhka eli oli monta mammaa jonossa..
Käyrillä olin tunnin verran, säännöllisesti piirsi supistusta, sisätutkimuksessa pari senttiä auki mutta kohdunkaulaa puolisen senttiä jäljellä. Olisin saanut jäädä odottelemaan käytävälle (yksi nainen oli käytävällä synnyttämässä..) tai tulla kotiin odottelemaan niin valitsin jälkimmäisen.. Ei houkuta sielläkään odotella kun ei heti oltais voitu kumminkaan mitään alkaa tekemään.
Kätilö sanoi että hyvinkin pian voi alkaa tapahtumaan tai sitten menee parikin vuorokautta joten.. kyllä kotona on mukavaa! :) Käski lähteä uudestaan heti jos kivut yltyy tai vedet menee tms.
Mies vaihtoi työvuoroaan ja on siis ennen lomansa aloitusta enään huomispäivän töissä. Koko päivän kylläkin käytännössä mutta onpahan esikon hoito helposti järjestettävissä päiväsaikaan ja pääsisi töiden jälkeen suoraan sairaalaan jos tarvetta olisi. Muutoin olisi ollut tämän yön töissä ja vielä seuraavankin ja nukkunut päivät..
Eli nyt sitten vain odotellaan, supistuksia ja kovia kipuja tännepäin siis! :) tai jotain selkeätä, kuten lapsivedenmeno.. *huokaus*
H 39+1 edelleen
HERMIONE: Niin se vaan meitin tarvii kärvistellä...oon koittanu lopettaa jo " synnytyksen-alkamisen-oireiden" kyttäilyn... Kyllähän se vauveli sieltä joskus pihalle tulee...Odottavan aika vaan on todella pitkä! :)
SIKKE: Niinpä, tais olla lopulta tosi hyvä, että siellä synnärillä käytiin. Ja käynnistyksen tullessa aiheelliseksi (jos siis näin käy), on ainakin se hyvä puoli, ettei mene yliaikaiseksi :)
EMPPULI: Mäkin muistelisin, ettei sen kummemmin oo neuvottu lapsivesien menosta kuin se, että parin tunnin sisällä voi hiljalleen lähteä synnäriä kohti. Itse ajattelin varmuuden vuoksi siinä vaiheessa soittaa vielä synnärille ja kysyä ohjeet. Kaikkea ei pysty kuitenkaan muistamaan...
MINNI: En osaa sanoa vielä vauvan kotiinlähtö-vaatetuksesta. Pitäis varmaan sitäkin miettiä, ja ehkä pakata se omakin kassi jossain vaiheessa... :)
VIHERRYS: Ei oo mulla napa pullahtanu, ainakaan vielä... (Vaikka masu onkin melkosen iso suhteessa mun lyhyeen pituuteeni...)
HEINÄ: Turvakaukalo sijoitetaan apukuskin penkin taakse, eli takapenkillä saapi olla.
HENNA: Jokohan nyt alkais tapahtua??? Toivotaan parasta! :)
PÄÄSKYlläkin kiva, kun päätös on tehty. Äläkä suotta harmittele alatie synnytyksestä vaille jääntiä - pääasia, että saat poikasen syliin tavalla tai toisella =) Vaikka mikäs minä olen sanomaan, kun itse samassa tilanteessa kyllä harmittelisin sitä samaa asiaa... ;) Oishan se kokemuksena kiva, siis alatie synnytys (mulle siis tämä on ensimmäinen lapsi). Mutta tietysti synnyttäjän ja vauvan turvallisuus ja hyvinvointi on aina tärkeintä. Tilanteen mukaanhan se on mentävä.
Sitten neuvola-kuulumisia. Kyllä tuli helpottunut olo, kun sai kunnolla selvyyden asioihin sen synnärillä käynnin jälkeen. Lääkäri rauhoitteli ja vakuutti, ettei ole mitään huolta. Vauva tuntuu kasvavan hyvin kaikkien muiden mittojen ym. puitteissa, ja koska se vatsan ympärysmitta on jo rakenne-ultrassa ollu pienempi kuin muut mitat, niin on vissiin vaan " kapea vyötäröisempi" kaveri :) Ja se mitta näillä vkoilla on kuulema muutenkin epäluotettava. Eli kaiken kaikkiaan helpottava käynti. Kohdunkaulaa se 3cm, ja kohdunsuu tiukasti kiinni, eikä Eemeli ole laskeutunu, joten eipä taida ihan heti olla tulossa.
Paineet oli 139/81 (yläpaine mulle korkea), pissa puhdas, hemppaa ei otettu (viimeks 130) ja sf-mitta 36. Painoa oli tullu +400g/vko (yhteensä 15,4kg). Syke 155.
Että semmosia. Nyt keskittymään Idolsiin ja sen jälkeen Houseen.
Heipat!
Pi-ki 37+3
Höh sentään! Ei vieläkään... No, ei varmaan menee kauaa. Koitat pysyä nyt liikkeellä vaan :) Jospa se sieltä lähtis painovoiman saattelemana tulemaan
*hih*
Jaksamisia!
Pi-Ki
Siis toi Hermionen viesti oli tietysti tarkoitettu HANNELELLE!!! Menen näissä pinoissa ja nikeissä jo ihan sekasin....... *nolotus*
Taidan siis sittenkin vetäytyä kirjoittelemaan kokonaan enskojen puolelle, niin taitaa olla helpoin. Käyn siis toki lukemassa teiänkin kuulumisia, ja ilmottelen, kun Eemeli on tällä puolen!
Tsemppiä meille kaikille Helmiksille!!!!!!!
Pi-Ki
Olin tänään neuvolassa ja tällä kertaa kestettävä terkkarirouva sanoi, että näin täysikuun aikaan synnytykset käynnistyvät jostain syystä helpommin. Kuulemma synnärit ovat täysikuun aikaan aivan täynnä??? Eli kuulemma, jos muutenkin reagoi näihin täysikuu aikoihin, niin voi hyvinkin herkistyä synnytyksen käynnistymiseen.
Toisaalta sama terkkari sanoi, että spinaali ja epiduraalipuudutus ovat kuta kuinkin sama asia. Menevät vain kuulemma eri osioihin???, mutta vaikutus on sama ja riippuu ihan anestesialääkäristä, että kumpaa tapaa käyttää. Mutta muuta eroa ei muka olisi.... Mun mielestä yksi ero on jo se, että epiduraalia voidaan annostella lisää kun taas spinaali on kertaluonteinen? Että en tiedä, mitä tältä terkkarilta uskoa.
Muuten kehotti, että kannattaisi viikonloppuna vähän lenkkeillä, että saataisiin vauva viikonloppuna syntymään. On kuulemma tosi lähellä tuloa (mutta niinpä meillä kaikilla).
Minni: Meillä on mennyt kuopuksen tutista luopuminen hyvin, vaikka venyi näinkin myöhään. Kuopus on siis 2,5-vuotias ja kolmen vuoden uhma on jo tuloillaan. Ei enää edes puhu tutista. Ei ehkä mene niin mielellään nukkumaan, mutta muuten on ok. En usko, että ajattelee tulevan vauvan varastaneen sen, ainakin toivotaan parasta :)
Nyt meillä on esikoinen kipeänä. Eilen yhtäkkiä nousi kuume ja ollaan oltu tämä päivä iisisti lastenohjelmien parissa. Sopii tietysti mulle!
Onnea kaikille käärönsä saaneille ja supistuksia kaikille lähtijöille!!!
Rosalunda 39+1
Juu, totta on, että kyllä nyt näitä vauveleita putkahtelee tasaiseen tahtiin ja eiköhän se tahti alal kohta puoliin vielä kiihtymäänkin! Ihanaa kun on Helmikuu!
Joku kyselikin vinkkejä kuinka loppuajan saa kulumaan - ei sitä saa.kyllä se synnytys pyörii siellä mielessä joka ikinen päivä ja välillä menee helpommin ja välillä huonommin. Tuskastuttaa, hermostuttaa ja kolottelee jne. Kuuluu asiaan, mutta tylsää se on - myönnetään. Kaikki vaan sanoo, että koita nyt nauttia noista viimeistä hetkistä ja nuku varastoon. Just joo, mutta kun niin kovasti haluaisi sen käärön jo ulos ja olon helpottumaan. Mitä sitten vaikka moni muu asia meneekin " hankalammaksi" ;)
Omasta navasta sen verran, että terkkari sanoi vauvelin hiukan jo laskeutuneen viime viikkoisesta, jota tosin ei sf-mitasta vielä huomaa (36). Pissa oli onneksi nyt puhdas eli se viime kertainen oli väärä hälytys.Ja painoakin oli tullut vain 100g,yes. Johan sitä on otettukin aikamoisella viikkotahdilla. Eli sen puoleen se kertoisi synnytyksen lähestymisestä - loppuaikana kun se kuulemma hidastuu merkittävästi. Toki varmaan mulla johtuu tästä flunssasta kun ei ihan niin hyvin ole ruoka maittanut.
Muuten yhtä lailla aikas turhautumista ilmassa...
Mutta kaikille jo suppaileville tsempit - teillä on hei jo lupausta ilmassa ;) Ja menkää ja jakaantukaa iloisesti helminauhalaiset!
Kaksosnainen ja vauveli rv 37+6