Miksi et käy päivittäin suihkussa?
Kommentit (157)
Yleensä käyn suihkussa joka 4. päivä. Toisinaan käyn suihkussa usean kerran päivässä, kuten eilen. Rakensin pöytää vajassa ja ain kun piti tulla sisälle mm. syömään oli syytä käydä suihkussa karistaaksni sahanpurut. Kävin 4 kertaa eilen suihkussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen olisi pidetty hulluna sellaista joka peseytyisi päivittäin. Saunapäivät oli tiistai ja lauantai ja se riitti ja saa riittää nykyäänkin!
Saunapäivät oli ja on keskiviikko ja lauantai. Mistä tuon tiistain oot repässy ...
Vissiin lenkkisaunasta? Nehän on yleensä tiistaina.
-eri
Onko toisten suikussa käyminen sinulle ongelma, ap?
Suihkussa jokapäivä kahdesti, mukaanlukien parranajo,jokaisen käynnin jälkeen myös vaatteiden vaihto, mukaan lukien sukat ja alusvaatteet,parturissa käynti kerran kuukaudessa. Normi settiä sillä siisti mies on aina siisti mies.
Vierailija kirjoitti:
Te jotka ette käy joka päivä, mitä teette päivisin, että ette muka tarvitse suihkua? Itse kävelen koiran kanssa joka päivä 5-10km. Sen lisäksi juoksen ja teen pilatesta suurimpana osana päivistä. Ymmärrän, ettei kaikki ole yhtä aktiivisia, mutta jos käy vaan muutaman kerran viikossa, se kyllä vaatii totaalista sohvalla makaamista niinä päivinä, kun ei käy.
Todella reippaasti saan kävellä että hiki tulee. Harrastan lenkkeilyä. Lenkkipäivinä käyn suihkussa, muina en.
Palautumispäivinä (1-3/viikko) teen isommat ruokaostokset ja panostan siihen ruoanlaittoon tai vaikka leivon leipää. Luen kirjoja, käyn kävelyllä, hoidan kasvejani, käyn ehkä ravintolassa syömässä, elokuvissa, käyn vanhemmillani kylässä jne ihan tavallisia asioita nyt haluankaan/tarviikaan tehdä.
Sinä varmaan hikoilet jotenkin herkästi jos joka päivä olet hikinen.
Vierailija kirjoitti:
Nämä suihkussa lotraajat lotraavat myös rasvojen kanssa kun iho kuivaa
Minä käyn päivittäin oikein kylvyssä enkä lotraa millään rasvalla. Nautin rasvat sisäisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai siihen mitään diagnoosia tarvita jos on laiska?
En ajattele tuota niinkään laiskuutena kuin kokemuksena: haisenko. Siis olenko rehkinyt. Yleensä olen, aina en, joten jätän joskus väliin.
Jos asuisin jonkun kanssa varmaan huuhtoisin itseni päästä varpaisiin päivittäin (olen nainen). Miehen hiki voi tuoksua hyvälle, mutta jos haluaa pelata varman päälle niin kyllä raikkaus on hyvä valinta. Mieto ihon tuoksu. Ei pistävä se käry joka iskee usein kassajonossa nenään.
Minusta kenenkään hiki ei tuoksu hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Käyn, olen terve ihminen ja rakastan puhtautta.
Mutta lukea et osaa? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen olisi pidetty hulluna sellaista joka peseytyisi päivittäin. Saunapäivät oli tiistai ja lauantai ja se riitti ja saa riittää nykyäänkin!
Saunapäivät oli ja on keskiviikko ja lauantai. Mistä tuon tiistain oot repässy ...
-eri
Lenkkisauna? Taitaa olla joku kerrostalo bunkkeriasukkaiden juttu?
-sama
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tarvetta, jos olen vain kotosalla. Diagnoosina minulla on tällä hetkellä välikorvan tulehdus.
Täällä sama suihkurutiini ja diagnoosi!
Vierailija kirjoitti:
Entisajan ihmiset eivät tunnetusti tuoksuneet erityisen freesiltä.
Käyn joskus kaksikin kertaa. Saliaamuina käyn salitreenin jälkeen ja illalla myös.
Vierailija kirjoitti:
En jaksa. Enkä ole myöskään jaksanut mennä hakemaan diagnoosia.
Sinullekin asetan palstadiagnoosina laiskuuden. Ole hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Ihotautilääkärin suositus on käydä suihkussa vain jos on selkeästi likainen tai hikinen. Muulloin riittää normaali käsienpesu ja alapesut aamuin illoin, ei saippuaa. Kuuma vesi, saippua ja pesuaineet kuivattavat ihoa ja kuiva iho rypistyy helpommin. Ylihygienia ei ole siis lääketieteen suositus.
Riippuu siitäkin millaista saippua käyttää. Minulla saippua pehmittää ja kosteuttaa ihoa mukavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Lenkkisauna? Taitaa olla joku kerrostalo bunkkeriasukkaiden juttu?
-sama
Se on ryššien keksintöä, kolhoosit. Saksalaiset keksivät suihkussa käynnin ,ennen sitä uun..saunaa.
- joku muu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun äitini on syntynyt 50-luvulla ja peseytynyt lapsesta saakka päivittäin.
Niin eli tuo ylihygieenisyys periytyy.
Vierailija kirjoitti:
Nämä jatkuvasti suihkussaläträäjät harvemmin maksavat vesilaskujaan omalla työllään ansaituilla rahoilla.
Niin, eivätkä muitakaan energiankulutukseen liittyviä laskujaan. Raha tulee heille seinästä, tai toisten taskuista jne. Kyllä elämä on helppoa. Ja eikun suihkuun, että pysyy puhtoisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä jatkuvasti suihkussaläträäjät harvemmin maksavat vesilaskujaan omalla työllään ansaituilla rahoilla.
Niin, eivätkä muitakaan energiankulutukseen liittyviä laskujaan. Raha tulee heille seinästä, tai toisten taskuista jne. Kyllä elämä on helppoa. Ja eikun suihkuun, että pysyy puhtoisena.
Haluaisitko sitten haisevia ja sairaita köyhiä? Ei se terveydenhuoltokaan mitään ilmaista ole yhteiskunnalle.
Juoksen koiralenkkien LISÄKSI useampana päivänä viikossa.
Ja usko pois sinä haiset kyllä, vaikka kuvittelisit, että et. Minulla on työkaverina tällainen, joka aina kehuu, että hän ei juurikaan hikoile eikä hänen hiki haise ja voi olla käyttämättä dödöä ja käymättä suihkussa päiviä putkeen, vaikka elää aktiivisesti. Ihan helvettiä yrittää istua tämän vieressä pienessä palaverihuoneessa, kun on tullut pyörällä töihin 20km ja jättänyt käymättä suihkussa sen jälkeen. 🤢