Miksi et käy päivittäin suihkussa?
Kommentit (157)
Ihotautilääkärin suositus on käydä suihkussa vain jos on selkeästi likainen tai hikinen. Muulloin riittää normaali käsienpesu ja alapesut aamuin illoin, ei saippuaa. Kuuma vesi, saippua ja pesuaineet kuivattavat ihoa ja kuiva iho rypistyy helpommin. Ylihygienia ei ole siis lääketieteen suositus.
Kesäkuumalla käyn aamuin illoin. Talvisin taas joka toinen päivä ellen ole jostain syystä hikoillut voimakkaasti.
Kasvot pesen joka ilta lavuaarissa ja etenkin kuukautisten aikaan alapään päivittäin pildepuhelimella.
Kun ei tarvii. Käyn suihkussa silloin, kun olen peseytymisen tarpeessa. Tiedän kyllä näitä päivittäin suihkussa kävijöitä joilla se peseytyminen on vähän sitä sun tätä. Ei se pelkkä veden alla seisominen ole peseytymistä. Kun peseytyy kunnolla, ei siellä tarvitse joka päivä käydä.
Ei ole diagnooseja, käyn suihkussa noin joka toinen pv. Iho ei pidä vedestä, se kuivattaa ja rasvata pitää sen jälkeen(mikä on työlästä atooppisen ihon kans) Pesen ylä/alapään aamuin illoin, ja suihkuttelen bideellä, jos suolisto-oireet pakottaa. OLI YÖ TAIKKA PÄIVÄ :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joinain päivinä en tee muuta kuin istun sisällä, tällöin en hikoile.
Mutta pillusi haisee!
Ootko kuullut koskaan käsisuihkuista?
Vierailija kirjoitti:
Kun ei tarvii. Käyn suihkussa silloin, kun olen peseytymisen tarpeessa. Tiedän kyllä näitä päivittäin suihkussa kävijöitä joilla se peseytyminen on vähän sitä sun tätä. Ei se pelkkä veden alla seisominen ole peseytymistä. Kun peseytyy kunnolla, ei siellä tarvitse joka päivä käydä.
Jos pesee hiuksia joka päivä, ne muuten alkaa rasvoittumaan nopeasti. Normaalisti pesen hiukset joka toinen päivä ja on kuivuva hiustyyppi. Hiukset ei ole kovin rasvaiset likaisenakaan. Kun edellisen hellejakson aikana toukokuussa pesin hiuksia joka päivä, ne oli koko ajan ja jatkuvasti mahdottoman rasvaiset ja normaalisti tuuheat hiukset myös latistui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua jotenkin ällöttää se, jos nukkumaan mennessä edes kasvoja ei pesaista, ja sitten mennään hieromaan naamaa tyynyliinaa vasten. Vaikka ei meikkaisikaan, kasvojen iholle tarttuu etenkin kaupungissa päivän aikana kaikenlaista ilmansaastetta ja töhkää, jota ei välttämättä edes näe.
Minulla on käteviä anti-age puhdistuspyyhkeitä yöpöydällä. Tulee puhdasta ja hoitavat aineet samalla vaivalla. Välillä myös käytän kemiallisia kuorintalappuja. Ei siihen suihkua tai edes vettä tarvita.
Pään sisäisiin vaivoihin ei auta mitkään ulkoisesti käytettävät pyyhkeet.
Siksipä sinun varmasti onkin turha tuollaisia lappuja ostaa.
Alapään pesen aina käsisuihkulla toimituksen jälkeen, mutta pesulla käyn pari kertaa viikossa. En käytä saippuaa ja shampoota vain kerran viikkoon. En käytä deodoranttia. En yksinkertaisesti vain hikoile, ellei ole lämmin kesäpäivä. Jos kävisin pesulla useammin, ihoni kuivuisi kamalaksi käppyräksi.
Ystäväni eivät tätä usko, koska en totta totisesti haise. Luulevat edelleen minun vitsailevan. Mieheni käy pesulla joka päivä, ja silti haisee.
Kallis veden hinta ja persaukisuus.
Vierailija kirjoitti:
Kallis veden hinta ja persaukisuus.
Vesihän on halpaa. Jos sen hanan sulkee siksi aikaa kun saippuoi niin ei sitä edes kulu paljoa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai siihen mitään diagnoosia tarvita jos on laiska?
useimmat laiskat haluavat itselleen jonkun diagnoosin, koska on muodikkaampaa sanoa kärsivänsä mt-ongelmista kuin vain myöntää olevansa umpilaiska
Te jotka ette käy joka päivä, mitä teette päivisin, että ette muka tarvitse suihkua? Itse kävelen koiran kanssa joka päivä 5-10km. Sen lisäksi juoksen ja teen pilatesta suurimpana osana päivistä. Ymmärrän, ettei kaikki ole yhtä aktiivisia, mutta jos käy vaan muutaman kerran viikossa, se kyllä vaatii totaalista sohvalla makaamista niinä päivinä, kun ei käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai siihen mitään diagnoosia tarvita jos on laiska?
useimmat laiskat haluavat itselleen jonkun diagnoosin, koska on muodikkaampaa sanoa kärsivänsä mt-ongelmista kuin vain myöntää olevansa umpilaiska
No diagnoosi auttaa laiskaa saamaan tuet. On kuitenkin niin, että jos ihminen on kykenevä ja aikaansaava, Kela ei piittaa niistä diagnooseista pätkän vertaa ja ei ne silloin Kelassa vaikuta.
Vierailija kirjoitti:
Te jotka ette käy joka päivä, mitä teette päivisin, että ette muka tarvitse suihkua? Itse kävelen koiran kanssa joka päivä 5-10km. Sen lisäksi juoksen ja teen pilatesta suurimpana osana päivistä. Ymmärrän, ettei kaikki ole yhtä aktiivisia, mutta jos käy vaan muutaman kerran viikossa, se kyllä vaatii totaalista sohvalla makaamista niinä päivinä, kun ei käy.
Liikun päivittäin, mutta en silti yksinkertaisesti hikoile. Juoksen nuo matkat, mitä sinä kävelet. Tiedän kyllä, että hikoilemattomuus on harvinaista.
Vierailija kirjoitti:
No en tasan käy päivittäin kokosuihkussa. Edes ihotautilääkärit ei sellaista suosittele. Vain jos tekee hikistä ja likaista työtä, se voi olla tarpeen. Itse käyn kokosuihkussa 2-3 kertaa viikossa, välipäivinä pesen vain kriittiset paikat.
Jopa atooppiselle iholle suositellaan päivittäistä suihkua. Kuolleet ihosolut, pöly, tali, hiki ja lika eivät hoida kenenkään ihoa.
Vierailija kirjoitti:
Ennen olisi pidetty hulluna sellaista joka peseytyisi päivittäin. Saunapäivät oli tiistai ja lauantai ja se riitti ja saa riittää nykyäänkin!
Mun äitini on syntynyt 50-luvulla ja peseytynyt lapsesta saakka päivittäin.
Yleensä käyn päivitääin suihkussa. Poikkeuksena huonosti nukutu yö ja unen priorisointi aamulla ennen töihin lähtöä saattaa siirtää suikussa käynnin iltaan.
Nämä jatkuvasti suihkussaläträäjät harvemmin maksavat vesilaskujaan omalla työllään ansaituilla rahoilla.
Koska Greta Thunberg ei tykkää semmoisesta energian tuhlauksesta joka lämmittää ilmastoa.
No kovilla helteillä, kun asunnossa on kuuma, pakko varmasti käydä joka päivä suihkussa. Muuten en kyllä käy ja mullahan on iho poikkeuksellisen hyvässä kunnossa, siis kosteutuu hyvin ilman voiteita ym. mihin varmaan vaikuttaa, etten vedä ihokudoksille joka päivä pesuaineita. Tottakai pitää olla aina puhdas, kun lähtee ulos, mutta en ole läski niin ei tarvitse mitään hikiä pestä joka päivä. Kun olen kokoa S-M en käy yhtä usein suihkussa kuin ihminen, joka on kokoa XXXXL.