Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vapaaehtoisesti lapsettomia ihmisiä vihataan?

Vierailija
30.06.2024 |

Haukutaan viallisiksi, itsekkäilsi, laiskoiksi, vastuntunnottomiksi jne. 

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään vaivaa, ei sen enempää kuin vapaaehtoisesti lapsellisiakaan ihmisiä.

Vierailija
22/78 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapselliset ovat kateellisia kun itse vihaavat lapsiperhe-elämää. Ovat joskus myöntäneet tämän että eivät olisi hankkineet lapsia, jos olisivat tienneet kuinka raskasta se on. Nautitaan me velat vapaudesta ja antaa lapsellisten haukkua. Ei vaikuta meidän elämään! 

Ihan samaa mieltä. Tekivät huonoja valintoja kun eivät ehkäisyä käyttäneet ja nyt on elämä pilalla.

Annatte sellaisen kuvan, että vihaatte lapsellisia. Ei kannata lietsoa vihaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sattunut pari kertaa kohdalle sellainen vapaaehtoisesti lapseton tyyppi, joka on itse jäänyt lapsen asteelle sillä tavalla, että pyörii oman napansa ympärillä eikä ymmärrä muita, etenkään pieniä lapsia. Ei tietenkään voi yleistää. En vihaa, mutta kartan noita ihmisiä jos pystyn. 

No ei mamuleidenkaan vauvan asteelle muuttunut seura kiinnosta. Kartetaan myös teitä ja kakaroitanne.

Vierailija
24/78 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama mitä lapselliset ajattelevat. Itsepähän ovat lapsensa hankkineet.

Näin just! 

Vierailija
25/78 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperhe-elämä on pääsääntöisesti hyvin raskasta, erityisesti naisille. Pitäähän se keksiä sellainen valhe, että vaikeudesta huolimatta se on kuitenkin parasta elämässä. Ja velojen valinta uhkaa tuota sepitettä.

Vierailija
26/78 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin epäilen, että kyseessä on kateus. Mitä muuta se nyt voi olla? Eivät kestä katsoa, kun lapsettomat ovat vapaampia kulkemaan, käyttämään rahaa, ei ole jatkuvasti lapsia vinkumassa vieressä, ei jatkuvaa safkan laittoa  jne.

Ei, ei ole kateutta. Kyllä se on ihan kokemuksesta syntynyttä. No. Kerron pari esimerkkiä, ehkä ymmärrät. 

1. Matkustin lentokoneessa alle 2-vuotiaan lapsen kanssa, joka ei vielä ilmailusääntöjen mukaan saa matkustaa omalla paikalla. Kyseessä kuitenkin monen tunnin lento, joten ihan koko aikaa ei onnistu sylissä pitäminenkään. Lähtöselvityksessä meille annettiin sellainen paikka, jossa oli tyhjä paikka vieressä, jotta voin tarvittaessa laskea lapsen ja hänen tarvikkeet välillä tyhjälle paikalle. Tämä sanottiin lähtöselvityksessä minulle selvästi. Taemmalla penkkirivillä istunut kolmikymppinen vela huomasi tyhjän paikan ja oli sitä mieltä, että hän voi pitää siinä jalkojaan, koska se on tyhjä paikka. Huomautin ystävällisesti, ja lentoemäntäkin sanoi, mutta vela oli sitä mieltä hänellä on yhtä lailla oikeus käyttää tyhjää paikkaa jalkojensa oikomiseen penkkirivin yli. 

2. Kävin kaupassa kolmikymppisen vela-ystäväni kanssa. Hän pysäköi autonsa oven viereen lapsiperheille tarkoitettuun ruutuun ja totesi, että yhtä lailla näitä oven vieressä olevia paikkoja pitää saada muidenkin käyttää kuin vain lapsiperheiden. Lisäsi vielä että ei lapsi mikään invalidi ole, jolle pitää varata oma paikka. 

Vierailija
27/78 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä itsekäs on se sana, joka kuvaa hyvin. En silti vihaa. 

Miksi vela on mielestäsi itsekäs? Itseä varten se sinäkin olet lisääntynyt.

Aivan. Se lastentekohan on sitä itsekkyyttä. Minä haluan lapsen, minun lapseni..

Porsiminen on ihan itsekkyyden huippu. Me velat ajattelemme vähän muutakin maailmaa.

Vierailija
28/78 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapselliset ovat kateellisia kun itse vihaavat lapsiperhe-elämää. Ovat joskus myöntäneet tämän että eivät olisi hankkineet lapsia, jos olisivat tienneet kuinka raskasta se on. Nautitaan me velat vapaudesta ja antaa lapsellisten haukkua. Ei vaikuta meidän elämään! 

Ihan samaa mieltä. Tekivät huonoja valintoja kun eivät ehkäisyä käyttäneet ja nyt on elämä pilalla.

Annatte sellaisen kuvan, että vihaatte lapsellisia. Ei kannata lietsoa vihaa. 

Lapselliset tän aloitti.

Vierailija
29/78 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, epäitsekkyydestäkö teit lapsia? Ajattelitko kesties, että se on velvollisuutesi, hammasta purren? Vai menitkö vain retkuun, kun et muuta ymmärtänyt.

Jännä ajattelutapa. Kai sentään ihan puhtaasta itsekkyydestä aloit muhimoimaan, laskeskelit yhteiskunnallista asemaa, rahaa ja valtaa ihmisten siis lasten ja miehen yli, ja kas martyyri sai jälkeläisen.

Vierailija
30/78 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäis vihata ketään, ihan ne on omat ongelmansa veloillakin. Voi olla vaikka talous, terveys yms. ongelmia, vaikkei ole lapsia.

Vierailija
31/78 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka niitä vihaa? En minä ainakaan.

Olin samaa sanomassa. Kukaan ei tietenkään vihaa. Vanhemmat ihmiset saattavat kokea, ettei tuo yhteiskuntaan omaa osaansa ilman lapsia. 

Olen vanha ihminen, en vihaa omaehtoisesti lapsettomia, enkä koe, että kaikkien pitäisi tehdä lapsia, tai eivät toisi omaa osaansa yhteiskuntaan. Paremminkin koen, että nykyisessä maailmantilanteessa pitäisi olla tekemättä lapsia, kun ei planeetta kestä nykyistäkään väkimäärää. 

Vierailija
32/78 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin epäilen, että kyseessä on kateus. Mitä muuta se nyt voi olla? Eivät kestä katsoa, kun lapsettomat ovat vapaampia kulkemaan, käyttämään rahaa, ei ole jatkuvasti lapsia vinkumassa vieressä, ei jatkuvaa safkan laittoa  jne.

Ei, ei ole kateutta. Kyllä se on ihan kokemuksesta syntynyttä. No. Kerron pari esimerkkiä, ehkä ymmärrät. 

1. Matkustin lentokoneessa alle 2-vuotiaan lapsen kanssa, joka ei vielä ilmailusääntöjen mukaan saa matkustaa omalla paikalla. Kyseessä kuitenkin monen tunnin lento, joten ihan koko aikaa ei onnistu sylissä pitäminenkään. Lähtöselvityksessä meille annettiin sellainen paikka, jossa oli tyhjä paikka vieressä, jotta voin tarvittaessa laskea lapsen ja hänen tarvikkeet välillä tyhjälle paikalle. Tämä sanottiin lähtöselvityksessä minulle selvästi. Taemmalla penkkirivillä istunut kolmikymppinen vela huomasi tyhjän

Nämäkään esimerkit ei varsinaisesti liity lapsettomuuteen, vaan näiden henkilöiden itsekkyyteen.

Vierailija
33/78 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaankaan vihaa lapsettomia. Kaikki saavat tehdä kuten parhaaksi näkevät. Joillain on suuri suru tyhjästä sylistä, kun eivät ole toiveistaan huolimatta saaneet lapsia. Heitäkin on. Jotkut taas eivät ole kykeneviä vanhemmuuteen, vaikka lapsia onkin siunaantunut. Arvostan kyllä heitä, jotka ovat perheen perustaneet ja voin neljän lapsen  (nyt jo aikuisia) äitinä sanoa, että työtä se arjen pyörittäminen vaati ja paljon, kun kuskaat hoidossa ja käyt kokopäivätöissä. Sitä kuitenkin väitän, että rakkaus lapseen on ikuista ja olen loppuviimein onnellinen, että olen sen saanut kokea, samaa en olisi kokenut muutoin.

Vierailija
34/78 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis kyllä lapsellisuuden huippu vihata lapsettomia :). Aikuinen ihminen tietää, mitä tekee. Näin oletetaan.

Vierailija
35/78 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, epäitsekkyydestäkö teit lapsia? Ajattelitko kesties, että se on velvollisuutesi, hammasta purren? Vai menitkö vain retkuun, kun et muuta ymmärtänyt.

Jännä ajattelutapa. Kai sentään ihan puhtaasta itsekkyydestä aloit muhimoimaan, laskeskelit yhteiskunnallista asemaa, rahaa ja valtaa ihmisten siis lasten ja miehen yli, ja kas martyyri sai jälkeläisen.

Ihan muissa asioissa se näkyy. Ja en tosiaan vihaa ketään. Aika ilkeältä kyllä vaikutat. 

Vierailija
36/78 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua ainakaan koskaan ole haukuttu, mutta toki  voi johtua siitä, että en tule vapaaehtoista lapsettomuuttani joka keskusteluun tuomaan ilmi varsinkaan sellaiseen keskusteluun, joka keskittyy vaikkapa rankkaan pikkulapsiaikaan. Kyllä veloillakin on välillä peiliin katsomisen paikka.

Vierailija
37/78 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs perheellinen ystäväni sanoi kuinka minulla ei ole samanlaisia velvollisuuksia ja esteitä kuin hänellä. Vastasin siihen, että ei olekaan, koska tarkoituksella olen elämäni valinnat tehnyt niin, että voin elää itselleni ja viettää seesteistä arkea.

Niitä lapsia ei kannata tehdä, jos ei ole satavarma, että niitä haluaa. Monelle tulee yllätyksenä perhe-elämän raskaus. Itse olen sen verran jalat maassa oleva persoona, että olen aina tiennyt, että en jaksaisi sellaista elämää. Ollut hyvin realistinen kuva siitä mitä se on. Siksi tein jo nuorena päätöksen olla tekemättä lapsia. En ole missään vaiheessa katunut päätöstäni. 

Vierailija
38/78 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että kovin monilla pikkulapsivaihetta elävillä ainakaan on energiaa vihata yhtään ketään. Mutta sellainen voi kyllä ärsyttää, jos lesim. lapsettomat kaverit eivät ymmärrä miksei rahat ja aika riitä enää samoihin asioihin kuin ennen tai osaa muuten ottaa huomioon toisen tilannetta. 

En myöskään usko, että lapsettomat vihaavat lapsellisia. Eiköhän he elä ihan omaa elämäänsä. Korkeintaan heitä voi taas ärsyttää lapselliset, jotka eivät osaa ottaa muita huomioon. Tämä toimii kumminkin päin - tai ei toimi.

Vierailija
39/78 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsiperhe-elämä on pääsääntöisesti hyvin raskasta, erityisesti naisille. Pitäähän se keksiä sellainen valhe, että vaikeudesta huolimatta se on kuitenkin parasta elämässä. Ja velojen valinta uhkaa tuota sepitettä.

Jokainen tekee omat valintansa, eikä ne kuulu muille. Käsittämätöntä, että kaikkien pitäisi toimia samalla tavalla. Olisiko mukava elää yhteiskunnassa, jossa kukaan ei tekisi lapsia tai kaikkien olisi pakko tehdä lapsia? Ihan yhtä hullua.

Vierailija
40/78 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sattunut pari kertaa kohdalle sellainen vapaaehtoisesti lapseton tyyppi, joka on itse jäänyt lapsen asteelle sillä tavalla, että pyörii oman napansa ympärillä eikä ymmärrä muita, etenkään pieniä lapsia. Ei tietenkään voi yleistää. En vihaa, mutta kartan noita ihmisiä jos pystyn. 

Vielä useammin on varmaan sattunut lapsen asteelle jäänyt tyyppi, joka on päättänyt silti itse hankkia lapsia. Se ei ole ainakaan lasten etu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi