Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon teiltä on paino pudonnut helleviikkojen aikana? Vaikuttaako helle ruokahaluun?

Vierailija
29.07.2025 |

Varmaan aika moni on laihtunut näin pitkän hellekauden aikana? Olin yllättynyt, että minulta on lähtenyt melkein neljä kiloa. En tiedä sitten onko pelkkää nestettä suurin osa, mutta varmaan rasvaakin, koska ei kertakaikkiaan jaksa syödä mitään raskasta. Olen syönyt vesimeloneita ja hedelmiä, tehnyt "jäätelöä" rahkasta ja punaisista viinimarjoista. Ja vettä olen juonut 2-3 litraa päivittäin. Mitään lämmintä ruokaa en ole syönyt pariin viikkoon.

Kai siihen jokin tieteellinen selitys löytyy, ettei helteellä maistu ruoka.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekaan ei helteellä maistu sapuska, mutta jäätelöä ja mehujäätä on tullut syötyä niin paljon, että tuskinpa vaan paino on pudonnut.

Vierailija
2/43 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut ruokahalua. Olen syönyt pakolla, jotten tuuperru. Nolla jäätelöä mennyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin grammaakaan on lähtenyt. Ruokahalu ja nälän tunne eivät ole kadonneet.

Vierailija
4/43 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta yhtään. Ruoka maistuu ja syömme 2 täyttä ateriaa aamupalan lisäksi. Hedelmiä ja jäätelöä kuluu normaalia enemmän.

Laihduin keväällä muutaman kilon mutta nyt heinäkuussa kun on ollut lomalaisia luonamme ja lisäksi viikon söimme ulkona painoa on tullut yli kilo takaisin. No, osa varmasti pelkkää vettä mutta kuitenkin. 

Normaalipainoisia/hoikkia koko sakki

Jos pitäisi paikkansa tuo "en voi syödä mitään kun on kuuma" suomalaiset olisivat hoikkia ja hyvännäköisiä syksyllä. Ovatko??

Vierailija
5/43 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tippunut paino, ollut helteen lisäksi myös stressiä niin mikään ei maistu paitsi vesimeloni ja Novelle. N 6 kg lähtenyt. Välillä syönyt salaattia ja luonnonjogurttia marjoilla.

Vierailija
6/43 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

-3 kg

Vierailija
7/43 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole paino pudonnut, yleensä aina kesäaikaan päinvastoin tulee muutama lisäkilo, kun lomalla menee herkkuja normaalia enemmän. Syksyllä sitten kilot lähtevät kun ruokarytmi muuttuu säännölliseksi ja liikunkin enemmän, kuljen työmatkat pyörällä.

En tosin omista vaakaa mutta näppituntumalla näin, olen hoikka joten ne kesäkilot kyllä huomaan.

Vierailija
8/43 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helle turvottaa, paino ei laske vaan nousee itsellä. Lähinnä nestettä.

Vierailija
9/43 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helteet alkoi niin lihoin yhtäkkiä 3kg

Vierailija
10/43 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molmepiin kysymyksiin sama vastaus: Ei yhtään.

Vierailija
11/43 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäätelöllä olen kompensoinut mahdollisen ruokahaluttomuudesta johtuvan laihtumisen.

Vesimeloneita on myyty Suomessa kuukauden aikana ennätyspaljon. Minäkin olen syönyt yhden melonin päivässä.

Vierailija
12/43 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön normaalisti helteelläkin. 

Vierailija
13/43 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laihtunut kesällä tietoisesti laihduttamatta 1,4 kg, eli 59,1 kg -> 57,7 kg.

Vierailija
14/43 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ruokahaluun ei vaikuta mikään, valitettavasti. En ole koskaan niin sairaskaan, että ruoka ei maistuisi.

Vierailija
15/43 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun ruokahaluun ei vaikuta mikään, valitettavasti. En ole koskaan niin sairaskaan, että ruoka ei maistuisi.

Toisaalta tuo on kyllä ihan terve merkki, että ruoka maistuu aina. Helle"paasto" on elimistön reaktio siihen, että kaikki ei ole ihan kunnossa, mutta helteet Suomessa ovat harvinaista "herkkua", joten eipä huolta.

Vierailija
16/43 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Olen tästä vitsaillutkin, että vaikka kuinka olisin kipeä, niin ruoka kyllä maistuu.

Vierailija
17/43 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaikuta yhtään. Ruoka maistuu ja syömme 2 täyttä ateriaa aamupalan lisäksi. Hedelmiä ja jäätelöä kuluu normaalia enemmän.

Laihduin keväällä muutaman kilon mutta nyt heinäkuussa kun on ollut lomalaisia luonamme ja lisäksi viikon söimme ulkona painoa on tullut yli kilo takaisin. No, osa varmasti pelkkää vettä mutta kuitenkin. 

Normaalipainoisia/hoikkia koko sakki

Jos pitäisi paikkansa tuo "en voi syödä mitään kun on kuuma" suomalaiset olisivat hoikkia ja hyvännäköisiä syksyllä. Ovatko??

Nyt on ollut harvinaisen kuuma. Eka kesä elämässäni ( olen 57v) että olen Suomessa laihtunut.

Vierailija
18/43 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sikäli liity helteisiin, koska olen kesän alusta tietoisesti alentanut painoani koska tähtää kamppailulajissa kevyempään painoluokkaan.

Vierailija
19/43 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka maistuu aika samalla tavalla, ehkä enemmän kylmiä ruokia, hedelmiä jne. Helle kuitenkin kerää jotain nestettä tms turvotusta, koska kahdessa viikossa lihoin 4kg, enkä tosiaan ole syönyt niin poikkeavasti. Kun normaalisti painoa on 60kg, on olo ollut aika tukala tuon turvotuksen kanssa. 

Vierailija
20/43 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt todella hyvin. Kunnon lounaan joka päivä ja päivälliseksi salaattia, fetajuustoa ja leipää. Lisäksi pari välipalaa. Kunnon nälkä on ollut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän