Miksi vapaaehtoisesti lapsettomia ihmisiä vihataan?
Haukutaan viallisiksi, itsekkäilsi, laiskoiksi, vastuntunnottomiksi jne.
Kommentit (78)
Ei vihaa. Vihaa tunnen esim Putinia kohtaan, siinä on perustetta tarpeeksi.
Venäjähän kriminalisoi juuri vapaaehtoisen lapsettomuuden. Näin taataan se, että siellä riittää tykinruokaa armeijaan. Samaan tapaan myös täällä taustalla on oikeasti vuosisatoja harrastettu nationalistinen politiikka. Sitä on sitten vielä buustattu milloin milläkin, ennen kaikkea tietysti kristinuskolla - koko luomakunta kuuluu ihmiselle ja muuta egoistista skeidaa, jolla on kohta jo tuhottu koko paneetta.
Summa summarum: noin ajattele vain ihmiset, jotka eivät ole koskaan kyseenalaistaneet propagandaa, jolle ovat altistuneet.
Tuo Venäjän touhu on kyllä järkyttävää. Nuorille tytöille sanotaan että täytyy synnyttää. Hyi helvata mikä pascamaa ja miehet tietysti tuosta päättämässä.
Olin päiväkodissa töissä. Sanoin siellä, että en tee koskaan omia lapsia. Minuahan alettiin sen jälkeen syömään töistä pois. Olen kuulemma epäsopiva olemaan töissä päiväkodissa, kun en halua tehdä omia lapsia. Mikään ei ollut niin ihanaa, kun työpäivän päätteeksi olla omassa rauhassa ja tehdä omia juttujaan, ei ole omia lapsia enkä halua. Ne, joilla oli vielä työpäivän jälkeen omat lapset hoidettavana. Tulivat kateelliseksi ja alkoivat syömään minua töistä pois, että en voi hoitaa lapsia, kun en tee omia lapsia. Olen kuulemma väärällä alalla. Vaikka tein työni hyvin.
Kuka vihaa ja missä?
En ole lähipiirissäni törmännyt moiseen. Meillä on lapsia, jollain toisella ei. Ihan OK - en ole pakkomielteisesti tuputtamassa omaa elämäntapaani kaikille.
Miten te lapsia omaavat perheet muistatte lapsettomia? Käyttekö yksinäisen luona tai pariskunnan? Kutsutteko muulloinkin kuin syntymäpäivinä?
Ihmiset, joilla on lapsia, niin ovat useimmiten laiskoja, ilkeitä ja itsekkäitä. Lapset ovat samanlaisia. Minä, minä, minä ja vielä kerran minä itse.
Vierailija kirjoitti:
Ei vihaa. Vihaa tunnen esim Putinia kohtaan, siinä on perustetta tarpeeksi.
Mitäs putin on sinulle tehnyt?
Vapaaehtoisesti lapsettomat ovat kyllä minun silmissäni alinta pohjasakkaa, kaikki minulle nyt, tahdon syödä ravintoloissa, kaipaan kahviloissa hengailua jne. Ettekö ymmärrä että ihmiskunta hupenee teidän takianne, ja pian ei ole enää suomalaisia tai Suomen kulttuuria? Hävetkää ja miettikää isompaa yhteistä hyvää eikä vain itseänne. Ja on teidätkin joku joskus synnyttänyt, ja tässäkö kiitos?
Vierailija kirjoitti:
Vapaaehtoisesti lapsettomat ovat kyllä minun silmissäni alinta pohjasakkaa, kaikki minulle nyt, tahdon syödä ravintoloissa, kaipaan kahviloissa hengailua jne. Ettekö ymmärrä että ihmiskunta hupenee teidän takianne, ja pian ei ole enää suomalaisia tai Suomen kulttuuria? Hävetkää ja miettikää isompaa yhteistä hyvää eikä vain itseänne. Ja on teidätkin joku joskus synnyttänyt, ja tässäkö kiitos?
En tee lapsia minkään yhteisen hyvän takia ja minulle suomalaisuudessa ei ole mitään säilyttämisen arvoista tai erikoista.
Vierailija kirjoitti:
Kuka vihaa ja haukkuu? En ole koskaan kuullut tuollaisesta, vaikka olen jo kohta eläkeläinen vela.
En minäkään ole tavannut ketään, joka lapsettomia vihaisi. Mistä ihmeestä tämä aloitus?
Minun lapsettomuudessa ei ole kyse itsekkyydestä, olisin vain todella huono äiti.
Vierailija kirjoitti:
Minun lapsettomuudessa ei ole kyse itsekkyydestä, olisin vain todella huono äiti.
On vastuullista tietää omat rajansa.
Olisi vastuutonta väkisin lisääntyä koska siinä vain lapsi kärsii.
Vapaaehtoinen lapsettomuus on siten vastuullisuutta, koska siinä laitetaan lapsen etu oman edun edelle.
En vihaa vapaaehtoisesti lapsettomia. Pidän sellaista elämäntapaa kuitenkin aika itsekkäänä ja hedonistisena. Toisaalta yhteiskunnassa tarvitaan kaikenlaisia ihmisiä. On kai hyvä jos joku vaikka omistautuu pääosin työnteolle.
Vierailija kirjoitti:
En vihaa vapaaehtoisesti lapsettomia. Pidän sellaista elämäntapaa kuitenkin aika itsekkäänä ja hedonistisena. Toisaalta yhteiskunnassa tarvitaan kaikenlaisia ihmisiä. On kai hyvä jos joku vaikka omistautuu pääosin työnteolle.
Mikä sellainen elämäntapa? Luuletko että kaikki vapaaehtoisesti lapsettomat elää jotenkin jokainen samanlaista elämää? Itse tunnen esimerkiksi sellaisia, jotka osallistuvat useita kertoja viikossa talkootöihin ja vapaaehtoistoimintaan, mielestäni se on hyvin paljon vähemmän itsekästä kuin jos käyttäisi saman ajan ainoastaan omien geeniperillistensä hoivaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Itsekkäänä ketä kohtaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sellainen elämäntapa? Luuletko että kaikki vapaaehtoisesti lapsettomat elää jotenkin jokainen samanlaista elämää? Itse tunnen esimerkiksi sellaisia, jotka osallistuvat useita kertoja viikossa talkootöihin ja vapaaehtoistoimintaan, mielestäni se on hyvin paljon vähemmän itsekästä kuin jos käyttäisi saman ajan ainoastaan omien geeniperillistensä hoivaamiseen.
Täällä ihan oikeasti jotkut näköjään uskoo että velat on joku homogeeninen ryhmä, ja joilla on identtiset elämäntavat. Kummallista. Eikö jo teini-ikäisenä ihmiset opi huomaamaan, että mikään väestöryhmä ei ole täysin identtinen vaan populaatioiden sisällä on eroja, koska kaikki ihmiset ovat erilaisia.
Ei ole yksikään vanhus sanonut mitään. Oman ikäiset lapsiperheelliset lähinnä. Vihaksi en minäkään sitä sanoisi mutta ihmeellistä naljailua tyyliin "aikansa kutakin ja ei meitä vaan enää kiinnosta baarit"...tähän nauroin ääneen ja se rouva suuttui mulle kun vastasin että enemmän hän ja pulisonsa juoksee baareissa kuin minä lapseton.
Pari entistä koulukaveria käyttäytyvät myös todella oudosti, kyselevät pikkusiskoltani mitä minulle kuuluu mutta jos minut jossain näkevät niin eivät edes tervehdi, niin ja hirvittävän uteliaita ovat olleet siitä onko minulla lapsia. En kyllä voi tuollaista käsittää olleenkaan. Ihme juoruamista, kai heillä on perheidyllissä niin masentavaa olla sitten, ken tietää.