Mitä ne Emmi Nuorgamin vanhat mielipiteet ovat, joita pahoittelee nyt?
Uskon kyllä, että ihminen voi muuttua. Mutta mitä tarkalleen nyt pyydetään anteeksi?
Kommentit (589)
Vierailija kirjoitti:
Harmillinen tapaus, jokainen meistäkin voi tietty miettiä mitä on itse 14 vuotta sitten ajatellut ja kirjoittanut. Eniten nyt kuitenkin pohdituttaa tähän liittymättömät asiat kuten yleinen turvallisuus ja taloustilanne sekä nuorten mielenterveyshaasteet. Tämä jääköön omaan arvoonsa.
Jos olisi perussuomalaisten jäsen niin kirjoittaisit täysin päinvastaista. Nyt pitäisi kovasti ymmärtää, unohtaa ja antaa anteeksi.
Kukapa olisi arvannut, että ulosanniltaan luokkaa tasoristeysonnettomuus oleva tyyppi onkin ajatusmaailmaltaan tuollainen? 🤡🤡🤡
Vierailija kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/91489806-8a4c-4afd-8589-18bbfb…
Täytyy sanoa, että yllätyin. On sittemmin kääntynyt niin selkeästi täysin toiseen suuntaan. Ja käyttää paljon aikaa nalkuttamalla muille miten tulisi elää ja puhua.
Minä en, kun olen lukenut tämän naisen kolumneja Ylen verkkosivuilta. Minusta vastenmielinen. Samoin katsoin siskonsa Katkeamaton sarjan Yle Areenasta, siinä toinen. Tähän kolmikkoon kuuluu myös Suvi West ja hänen dokkarinsa. Nämä kolme tekevät paljon hallaa yhdelle kansanryhmälle, joka on jo riittävän riitaisa sisältäpäin. Toivottavasti Yle ei enää tue näiden toimintaa millään tavalla. Pysyköön somessa, fiksu osaa kiertää nämä kaukaa.
Hei, ihan Elina vain.
Eri kaupungeissa ja puolueessa kasvanut tavan tallaaja - ko. henkilöä tuntematon Podcast-kuuntelija ja kuten sanoin, Googlella tästä Ylilauta-blogikohusta tietoni saanut.
Elina, Hyvinkää
Vierailija kirjoitti:
"Nuorgam sanoo, että saamelaiskäräjien vaaliluettelossa on tällä hetkellä saamelaisten lisäksi myös suomalaisia, jotka eivät sinne kuulu. Hänen mukaansa on riskinä, että nykylain vallitessa saamelaiset jäävät ennen pitkää vaaliluettelossa vähemmistöön.
Tampereella kasvanut Nuorgam on kertonut kiinnostuneensa saamelaisaktivismista tultuaan äidiksi kymmenen vuotta sitten. Hän on päässyt saamelaiskäräjien vaaliluetteloon pohjoissaamea äidinkielenään puhuvan isänsä ansiosta. Hän itse osaa kielestä vain muutamia sanoja."
"Ylipäänsä en voi sietää ihmisiä, jotka vetoavat naiseuteen/homouteen/somaliuteen tai mihin tahansa muuhun asiaan, kun kokevat omasta mielestään tulleensa väärin kohdelluiksi. Siihen on kaksi syytä, Nuorgam kirjoittaa blogissaan.
A) Mihin minä, vaaleahiuksinen tavallisen näköinen suomalainen nainen voin koskaan vedota? Liian isoihin tisseihin ja lättänään takapuoleen? Se on
Just Yle uutisoi vaalien tulokset
https://yle.fi/a/74-20093163
6125 äänioikeutettua, joista äänestämässä kävi 48 %. Ja 5,5 miljoonan suomalaisen pitäisi sananmukaisesti kumarrella, olla varpaillaan ja pelätä, milloin ollaan mitäkin omimassa tai väärin tekemässä.
jaa että semmonen toimittaja taas kerran
En ymmärrä mitä tarkoitat?
Kasvu ja kehityshän ovat meidän kaikkien etuoikeus puoluekantaan tai kasvatukseen katsomatta.
Ja kuten kuvasin, myös minun näkemykseni ja arvoni ovat muuttuneet.
Olen itse konservatiivisen kasvatuksen saanut toisen puoleen nuorisojärjestön kasvatti ja entinen nuorisoaktiivi.
Kirjoitukseni tarkoitus oli vain kuvata tätä 2020-luvun kasvukokemustani ja havahtumistani yhteiskuntamme eriarvoistaviin rakenteisiin ja siihen, miten oma käytökseni on muuttunut.
Uskon, että oppimastaan voi kuka tahansa meistä kasvaa ulos kuului sitten mihin yhteiskuntaryhmään, ammattiin tai poliittiseen ryhmittymään hyvänsä.
Tuomitsen itsekin muita ihmisiä halventavat ja alentavat nettikirjoitukset.
Elina, Hyvinkää
Ei se ole kyllä saamelainenkaan,joku puoliverinen joka omii afrikkalaista kulttuuria
Jahas, tällä alustalla ei tämä vuorovaikutukseni ihan luonnistunut ja tarkoittamani lainaukset / vastaukset jäivät matkasta.
Ne, ketkä haluavat tunnistaa, mihin viesteihin vastaukset olivat tarkoitettu, ymmärtävät ja tunnistavat kyllä.
Ne, jotka eivät havaitse viimeisten viestien kontekstia, olivat vastauksia minun kommenttiini tulleisiin lainauksiin.
Kiitos kun sain jakaa oman mielipiteeni tähän ketjuun.
Elina, Hyvinkää
On tämä kyllä aika emämoka. Uraan ei toki vaikuta mitenkään. Hän kun on eri kastia isolla homolla eikä ketään kiinnosta romanien kunnia tai oikeudet muutenkaan.
On kyllä kuvaavaa miten kaveri-influt hyppäävät antamaan anteeksi, kuin se olisi heidän julkinen tehtävänsä.
eVierailija kirjoitti:
Ei se ole kyllä saamelainenkaan,joku puoliverinen joka omii afrikkalaista kulttuuria
Ei vissiin ihan kaikki kunnossa? instapäivitys 19.6. Terapiaan 9 päivää.
https://www.instagram.com/emminuorgam/p/C8ZCztnt9e0/?img_index=1
Emmi on siis saamelainen. Ei vissiin tämä sama, joka Katariina Souria arvosteli. Emmi on morkannut romaneja, joten kuka saa nyt arvioida Emmin r asistisia kannanottoja?
Voiko noin rankat mielipiteensä ihan oikeasti muuttaa? Vai onko vain pintakiiltoa?
Vierailija kirjoitti:
Emmi on siis saamelainen. Ei vissiin tämä sama, joka Katariina Souria arvosteli. Emmi on morkannut romaneja, joten kuka saa nyt arvioida Emmin r asistisia kannanottoja?
Voiko noin rankat mielipiteensä ihan oikeasti muuttaa? Vai onko vain pintakiiltoa?
En sanoisi, että mielipiteet olivat erityisen rankkoja. Varmaan edustavat edelleen ison kansanosan ajatusmaailmaa. Ja etenkin vuonna 2009, kun mielipiteitä pystyi vielä tuomaan vapaammin julki.
Lähinnä keissi on huvittava ja yllättävä, ei järkyttävä. Å
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En sanoisi, että mielipiteet olivat erityisen rankkoja. Varmaan edustavat edelleen ison kansanosan ajatusmaailmaa. Ja etenkin vuonna 2009, kun mielipiteitä pystyi vielä tuomaan vapaammin julki.
Lähinnä keissi on huvittava ja yllättävä, ei järkyttävä. Å
Hänellä ei ole kyllä enä vara puhua minkäänlaisesta syrjinnästä. Uskottavuus nolla. Itseasiassa taisi mennä miinukselle.
Mä en tiedä, kuka tää Nuorgam on. Luin kuitenkin Iltalehden jutun aiheesta; heh oli jossain kohtaa päivän luetuin uutinen koska mikäänhän ei ole niin pahaa kuin vanhat kirjoitukset. Ai mikä Ukrainen sota ja tuhannet kuolleet? Eeei, se ei ole mitään tähän verrattuna.
Hän oli kirjoittanut: "Ylipäänsä en voi sietää ihmisiä, jotka vetoavat naiseuteen/homouteen/somaliuteen tai mihin tahansa muuhun asiaan, kun kokevat omasta mielestään tulleensa väärin kohdelluiksi." Mä en nyt oikein ymmärrä, mikä tässä on niin loukkaavaa. Kuitenkin totta on se, että monet eri vähemmistöryhmiin kuuluvat ihmiset yleensä käyttävät etuoikeutena tuota omaa vähemmistöasemaansa tai sitä, että kuuluvat johonkin "ei-tavalliseen" (jos niin nyt voi sanoa) ihmisryhmään, ja ihmisillä on myös asenneongelma jolloin he ovat aina uhreja, eivätkä myönnä, jos vika on ollut heissä. Aina ollaan heiluttamassa sitä r-korttia, vaikka siihen ei olisi mitään syytä. Tässä on totta kai myös se ongelma, että miten sen voi päättää, kuka on tullut oikeasti väärin kohdelluksi. Jos joku sanoo tulleensa väärin kohdelluksi, onko oikeasti ollut näin, vai käytetäänkö sitä vain tekosyynä - koska kyllä me kaikki tiedämme, että tällaisiakin tapauksia on. Huumori kyllä auttaa pitkälle ja on totta, että kaikista pitäisi saada heittää läppää samalla tavalla, mutta huumorihan on nykymaailmasta t*pettu ja se otetaan automaattisesti loukkauksena. Mutta ei voi olettaa, että minkään ryhmän kohdalla heihin viitataan aina vain positiivisessa mielessä. Ei niin tehdä suomalaistenkaan kohdalla. Kyllä suomalaisiinkin kohdistetaan monia negatiivisia piirteitä ja ennakkoluuloja (osa ihan aiheesta), joten miksi niitä ei saisi kohdistaa keneenkään muuhun? Kun kukaan meistä ei kuitenkaan ole täydellinen. Tai sitten en vaan taas ymmärrä, mikä tässäkin nyt taas on ongelmana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä keissi on huvittava ja yllättävä, ei järkyttävä. ÅHänellä ei ole kyllä enä vara puhua minkäänlaisesta syrjinnästä. Uskottavuus nolla. Itseasiassa taisi mennä miinukselle.
Jep. Etenkin ottaen huomioon miten kärkkäästi jakaa ohjeitaan muille.
Vierailija kirjoitti:
Mä en tiedä, kuka tää Nuorgam on. Luin kuitenkin Iltalehden jutun aiheesta; heh oli jossain kohtaa päivän luetuin uutinen koska mikäänhän ei ole niin pahaa kuin vanhat kirjoitukset. Ai mikä Ukrainen sota ja tuhannet kuolleet? Eeei, se ei ole mitään tähän verrattuna.
Hän oli kirjoittanut: "Ylipäänsä en voi sietää ihmisiä, jotka vetoavat naiseuteen/homouteen/somaliuteen tai mihin tahansa muuhun asiaan, kun kokevat omasta mielestään tulleensa väärin kohdelluiksi." Mä en nyt oikein ymmärrä, mikä tässä on niin loukkaavaa. Kuitenkin totta on se, että monet eri vähemmistöryhmiin kuuluvat ihmiset yleensä käyttävät etuoikeutena tuota omaa vähemmistöasemaansa tai sitä, että kuuluvat johonkin "ei-tavalliseen" (jos niin nyt voi sanoa) ihmisryhmään, ja ihmisillä on myös asenneongelma jolloin he ovat aina uhreja, eivätkä myönnä, jos vika on ollut heissä. Aina ollaan heiluttamassa sitä r-korttia, vaikka siihen ei olisi mitään sy
Et huomaa ongelmaa tai paremminkin paradoksia, koska et tunne henkilöä tai henkilöbrändiään joka nimenomaan nojautuu hänen moninaisiin vähemmistöihin - mm. seksuaalisiin ja etnisiin.
Tämä tyyppi on tuuliviiri, jonka mielipiteet vaihtelee välillä anarkofeminismi - kansallissosialismi ja joka elättää itsensä räväkällä julkisuudella. Ei uutista