Mitä ne Emmi Nuorgamin vanhat mielipiteet ovat, joita pahoittelee nyt?
Uskon kyllä, että ihminen voi muuttua. Mutta mitä tarkalleen nyt pyydetään anteeksi?
Kommentit (589)
Onko tämä se sama pelle, joka on ajanut raivolla transkultin ja intersektionaalisen feminismin asiaa. Eihän tässä mikään ole muuttunut. Samaa kaikkitietävyyttä ja suvaitsemattomuutta uudessa puvussa ja kovaa tarvetta olla joku julkisuudessa..
Vierailija kirjoitti:
Sitten tajusin, että isovanhempien kautta on 1/4 saamelaissukua ja identifioitui saamelaiseksi. Sai näin ollen itselleen vähemmistöstatuksen.
Kun vähemmistössä olemisesta on tullut muodikasta kuka enää on valtavirtaa? Ei varmaan kukaan. Enkä sano, että olisi huono asia. Kun kaikki ovat kuitenkin jossain asiassa vähemmistöä niin olisiko seuraava askel olla uhriutumatta.
Siskosta valitettiin lehdissä asti, kun saamelaisten käsityöt eivät enää mene turisteille kaupaksi, kun kukaan ei tiedä saako/uskaltaako niitä käyttää, vai onko sitten automaattisesti rasisti ja kulttuurin omija.
Vierailija kirjoitti:
Miten voi noin paljon muuttua ajatukset elämästä? Arvot ja asenne. Hämmästyttävää.
Mun mielestä sen arvot ja asenteet ovat aina olleet samat, pienisieluinen kiusaaja ja muita parempi saarnaaja. Vain kulissit ovat muuttuneet.
Mun mielestä kaikki, joilla on tarve hyvesignaloida ja asettaa itsensä muita tärkeämpään osaan, yrittävät aina peitellä jotain mitä eivät halua itsestään paljastuvan. Tämä tapaus vahvistaa mun olettamukset.
Vierailija kirjoitti:
Emmiä tuntemattoman seuraajan mielipide
Kyllä, uteliaisuuttani googletin Emmi Nuorgam löytääkseni mitä olisi kirjoittanut, mistä tämä myrsky. Ylilautaa en arvosta sen vertaa, että sinne rekisteröityisin.
Emmin ja Laura Haimilan Kerhotalo-podcastia kunnelleena ajattelen itse näin, että Emmi, sinä on sukupolvemme (kasarin lasten ja milleniaalien) ääni.
Emmi on toistuvasti viimeisen 3 vuoden podcastin ajan representoinut sitä, että:
- On ok kasvaa ja kehittyä.
- On ok muuttaa mieltä ja avartaa maailmankuvaa.
- On ok vaihtaa poliittista kotiaan oman arvomaailman kehittyessä.
- On ok tehdä virheitä ja oppia niistä.
Tässäkin Casessa hän on avoimesti pyytänyt anteeksi kaunistelematta vanhoja kirjoituksiaan. Hän on avoimesti Kerhotalossa jakanut maailmankuvansa muuttumisesta, tekemästään ja tekemistään vääryyksistäkin jakanut.
Näkemykseni mu
Miksi vain vihervasemmistolla on oikeus kasvaa ihmisenä ja muuttaa mielipiteitään, mutta muut joutuvat kärsimään vuosia sitten sanotuista asioista, heidät canceloidaan ja vihervasemmisto maalittaa kaikkia, jotka ovat vähänkin tekemisissä ko. ihmisen kanssa?
Miesvihaako femkkeli pyytää anteeksi?
Ai hänkin on siis äärioikeistolainen näköjään? Siltä on kyllä vaikuttanutkin.
Pelkkä kiusaajahan toi on. Aate vaihtuu, halu lietsoa vihaa, vastakkainasettelua ja asettaa itsensä muita ylemmäksi pysyy. Hyi että mikä ihminen. Hyvä että jäi kiinni, josko hillitsisi vähän ylöjärveläisen riehumista.
Kukaan huomannut, että haukkui myös suomalaiset?
Btw, kovasti ollaan suomalaisia ajamassa "valkoiset-karsinaan". Minä en ole kenenkään polittisesti valkoinen vaan suomalainen. Etnisesti suomalainen ja piste. Nämä Jenkkilästä pakko-adoptoidut käsitteet eivät kuulu tänne.
Ja mitä tämä "tunnen oloni etuoikeutetuksi ja siksi sinäkin olet sitä" - läppä on?
"Nuorgam sanoo, että saamelaiskäräjien vaaliluettelossa on tällä hetkellä saamelaisten lisäksi myös suomalaisia, jotka eivät sinne kuulu. Hänen mukaansa on riskinä, että nykylain vallitessa saamelaiset jäävät ennen pitkää vaaliluettelossa vähemmistöön.
Tampereella kasvanut Nuorgam on kertonut kiinnostuneensa saamelaisaktivismista tultuaan äidiksi kymmenen vuotta sitten. Hän on päässyt saamelaiskäräjien vaaliluetteloon pohjoissaamea äidinkielenään puhuvan isänsä ansiosta. Hän itse osaa kielestä vain muutamia sanoja."
"Ylipäänsä en voi sietää ihmisiä, jotka vetoavat naiseuteen/homouteen/somaliuteen tai mihin tahansa muuhun asiaan, kun kokevat omasta mielestään tulleensa väärin kohdelluiksi. Siihen on kaksi syytä, Nuorgam kirjoittaa blogissaan.
A) Mihin minä, vaaleahiuksinen tavallisen näköinen suomalainen nainen voin koskaan vedota? Liian isoihin tisseihin ja lättänään takapuoleen? Se on siis ennen kaikkea epäreilua, mutta myös B) Kuinka yksikään vähemmistö voi koskaan menettää vähemmistöleimaansa, jos siihen ei saa positiivisessa mielessä viitata, ja vähemmistön edustajat itse vetoavat siihen negatiivisessa mielessä."
"Tiedän, että KHO:n kautta vaaliluetteloon on päässyt henkilöitä, jotka ovat vasta viime vuosina identifioituneet saamelaisiksi. Ei asia voi olla niin, että yhtenä aamuna herään ja tunnen, että tänään olen saamelainen."
Milloin Miisa muuttui? Kun oli vielä 2015 valkoinen, suomalainen hetero.
En tiennyt, että hän on ollut politiikassa, mutta muutos vaikuttaa strategiselta.
Nyt voimme jäädä odottamaan, milloin Emmi Nuorgam ja muut saamelaisaktivistit havahtuvat pyytämään anteeksi nykyistä rasismiaan saamelaisten omaa vähemmistöä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Harmillinen tapaus, jokainen meistäkin voi tietty miettiä mitä on itse 14 vuotta sitten ajatellut ja kirjoittanut. Eniten nyt kuitenkin pohdituttaa tähän liittymättömät asiat kuten yleinen turvallisuus ja taloustilanne sekä nuorten mielenterveyshaasteet. Tämä jääköön omaan arvoonsa.
E-hei, ei muutes jää. Pitää elää niin kuin opettaa eikä asettatua muiden yläpuolelle sormella osoittelemaan.
Noh, Emmi, miltäs se oma lääke maistuu? 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmillinen tapaus, jokainen meistäkin voi tietty miettiä mitä on itse 14 vuotta sitten ajatellut ja kirjoittanut. Eniten nyt kuitenkin pohdituttaa tähän liittymättömät asiat kuten yleinen turvallisuus ja taloustilanne sekä nuorten mielenterveyshaasteet. Tämä jääköön omaan arvoonsa.
Kuten omaan arvoonsa saisi jäädä myös purran ja kumppaneiden aiemmat kirjoittelut?
Niin. Scriptankin ekoista kirjoituksista on kohta 20 vuotta. Eli jätetään Jussi & kumpp. kauniisti rauhaan myös, tasapuolisuuden nimissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voi noin paljon muuttua ajatukset elämästä? Arvot ja asenne. Hämmästyttävää.
Mun mielestä sen arvot ja asenteet ovat aina olleet samat, pienisieluinen kiusaaja ja muita parempi saarnaaja. Vain kulissit ovat muuttuneet.
Jep, jep. Samaa paskaa, vain eri lapiolla.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä kaikki, joilla on tarve hyvesignaloida ja asettaa itsensä muita tärkeämpään osaan, yrittävät aina peitellä jotain mitä eivät halua itsestään paljastuvan. Tämä tapaus vahvistaa mun olettamukset.
Olet oikeassa. Vähän samaan tapaan kuin ankarimmat homofoobikot ovat itse latentteja homoseksuaaleja. Tale as old as time.
Kaikki zoovakkijeesustelijat ajattelee selkäytimessään esim romaneista ihan samoin kuin muut, mutta peittävät sen muita paremmin zoovakkiusjeesustelullaan.
Luultavasti, tai sitten huomasi, että saa enemmän hyvä ihminen -pisteitä esittämällä vähemmistöjen puolestapuhujaa ja olemalla kaikenlaista sortoa ja syrjintää vastaan. Minusta hän ei ole koskaan vaikuttanut siltä, että olisi aidosti sisäistänyt aatteitaan vaan pääpaino on hänen itsensä esiin tuomisessa ja oman hyvyytensä alleviivaamisessa. Wokeporukoissa tuntuu olevan aika yleistä se, että aatteen takana ei seisota sen itsensä takia vaan imagosyistä. Oikeat mielipiteet voivat sitten olla jotain ihan muuta ja käytös törkeää silloin, kun kiinnijäämisen vaaraa ei ole.