Mitä ne Emmi Nuorgamin vanhat mielipiteet ovat, joita pahoittelee nyt?
Uskon kyllä, että ihminen voi muuttua. Mutta mitä tarkalleen nyt pyydetään anteeksi?
Kommentit (589)
Ulilauta kaivoi sen vanhat blogin esiin missä kertoili mustilaisvitsejä ja piti naapureita eellä tyhminä.
Sitten tajusin, että isovanhempien kautta on 1/4 saamelaissukua ja identifioitui saamelaiseksi. Sai näin ollen itselleen vähemmistöstatuksen.
Kun vähemmistössä olemisesta on tullut muodikasta kuka enää on valtavirtaa? Ei varmaan kukaan. Enkä sano, että olisi huono asia. Kun kaikki ovat kuitenkin jossain asiassa vähemmistöä niin olisiko seuraava askel olla uhriutumatta.
Aahh antakaa lisää wokepaskacancelöintiä
Vierailija kirjoitti:
Harmillinen tapaus, jokainen meistäkin voi tietty miettiä mitä on itse 14 vuotta sitten ajatellut ja kirjoittanut. Eniten nyt kuitenkin pohdituttaa tähän liittymättömät asiat kuten yleinen turvallisuus ja taloustilanne sekä nuorten mielenterveyshaasteet. Tämä jääköön omaan arvoonsa.
Kuten omaan arvoonsa saisi jäädä myös purran ja kumppaneiden aiemmat kirjoittelut?
Tehkää rikosilmoitus kiihottamisesta kansanryhmää vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan keräilee hyvesignalointipisteitä katumalla menneitä sanomisiaan." Voi miten suustani pääsikin jotain noin vähemmistöjä loukkaavaa!" Show must go on.
Uskoo vakaasti että ihminen kykenee muuttumaan kuten hän on muuttunut eikä enää kirjoita niin. Sallii kyvyn uudistua vain itselleen ja kaltaisilleen.
Eri säännöt itselle ja muille, kuuluu aina äärisuuntausten pelivalikoimaan. Muistetaan viime kesän rasistihuutelu hallitusta kohtaan ja sen yhteydessä paljastuneet demareiden puheenjohtajan Antti Lindtmanin natsikuvat, joka olikin vain 'mitätöntä pientä pelleilyä' kun käry kävi. Toisaalla ministereitä kovisteltiin kiivaimmillaan solmion ornamenteista ja taustalla näkyvän piha-aidan oletetuista symboleista.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/91489806-8a4c-4afd-8589-18bbfb…
Täytyy sanoa, että yllätyin. On sittemmin kääntynyt niin selkeästi täysin toiseen suuntaan. Ja käyttää paljon aikaa nalkuttamalla muille miten tulisi elää ja puhua.
Eli Emmi hoi, saadaanko me muut nyt sanoa, ettö te saamelaiset olette vaja kkeja kaikki? Me voidaan sit pyytää anteeksi mielipiteitämme 20 v kuluttua.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin mahtavaa, että tommoinen tyhjänpäiväinen hyväsignaloija paljastuu rasistiseksi kusipääksi.
Olkoonkin, että ihmiset muuttuvat, mutta tuo on yksi vanhan muistamisen ammattilaisista, niin hauska olis tietää miltä oma lääke maistuu
Äänekkäimpien hurskastelijoiden taustalta paljastuvat likaisimmat jutut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti liittyy jotenkin tämän HELSINKILÄISnaisen yritykseen omia ylintä päätäntävaltaa saamelaiskulttuuriasioissa.
Onko sinulla vaikeuksia erottaa saamelaisia toisistaan? Emmi Nuorgam ei ole helsinkiläinen.
Tamperelainen, joka vasta aikuisena keksi olevansa saamelainen. Sehän tässä kornia onkin, että nykyisin ammattimaisesti omii saamelaiskulttuuria vaikka nuorempana ratsastanut vähemmistövihalla.
Emmiä tuntemattoman seuraajan mielipide
Kyllä, uteliaisuuttani googletin Emmi Nuorgam löytääkseni mitä olisi kirjoittanut, mistä tämä myrsky. Ylilautaa en arvosta sen vertaa, että sinne rekisteröityisin.
Emmin ja Laura Haimilan Kerhotalo-podcastia kunnelleena ajattelen itse näin, että Emmi, sinä on sukupolvemme (kasarin lasten ja milleniaalien) ääni.
Emmi on toistuvasti viimeisen 3 vuoden podcastin ajan representoinut sitä, että:
- On ok kasvaa ja kehittyä.
- On ok muuttaa mieltä ja avartaa maailmankuvaa.
- On ok vaihtaa poliittista kotiaan oman arvomaailman kehittyessä.
- On ok tehdä virheitä ja oppia niistä.
Tässäkin Casessa hän on avoimesti pyytänyt anteeksi kaunistelematta vanhoja kirjoituksiaan. Hän on avoimesti Kerhotalossa jakanut maailmankuvansa muuttumisesta, tekemästään ja tekemistään vääryyksistäkin jakanut.
Näkemykseni mukaan aidosti hävennyt entistä käytöstään.
Se, mitä minä itse, toinen kasarin lapsi ja milleniaali ajattelen nyt itsestäni ja ajatuksistani vaikkapa vuoden 2011 eduskuntavaalien aikaan julkaisemistani omista kirjoituksistani ja mielipiteistäni:
Kriittisistä (populäärisistäkin) näkökulmistani ja sen ajan mielipiteistäni olen oppinut, että onneksi kärkkäät mielipiteeni ovat hioutuneet pehmeämmiksi. Arvoni ovat muuttuneet opitusta konservatiivisuudesta ja ihmisten lokeroinnista liberaaliksi ja avarakatseisemmsksi.
Onneksi itse en ole enää niin epävarma itsestäni, että minun tarvitsee pyrkiä sortamaan muita, kuten olen omissa kahvipöytäkeskusteluissa ja muissa yhteisöissäni (Facebookissakin) tehnyt. Onneksi olen saanut kasvaa ja oppia. Tutustua ja tuntea erilaisiin ihmisiin.
Aikuistua. Viettää aikaa peilin edessä.
Olen oppinut niin paljon tässä kuluneessa 13 vuodessa, että voin jalat kiinni maassa ja ylväänä todeta, että näkökulmani ja arvoni ovat muuttuneet.
Olen tyytyväinen siitä, että tietoisuus väärinteoistamme lisääntyy. Vertaan Emmin kirjoituksia ja tätä anteeksipyyntöä Pirkka-Pekka Peteliuksen anteeksipyyntöön vähemmistösketseistään.
Tarvitsemme myös esimerkkejä siitä, millaista on kasvaa ja kehittyä ihmisenä. Kiitos Emmi.
Näen, että yhteiskuntamme muuttuu pala palalta, opimme jokainen ja vain me itse voimme tunnistaa oppimamme väärät toimintatavat tai kasvaa niistä. Myös Suomen evankelisluterilaisen kirkon edustajien näkökulmat muuttuvat yhteiskuntamme mukana. Kansanedustajienkin näkökulmat ja mielipiteet muuttuvat tiedon lisääntyessä. Ja vaikuttajienkin. Kuten Emmin.
Tämä oli keskeneräinen ajatukseni itselleni tuntemattoman ihmisen puolesta.
Ihmisen, jonka väärintekoon ja keskeneräisyyteen samastun.
T. Elina, Hyvinkää
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, uteliaisuuttani googletin Emmi Nuorgam löytääkseni mitä olisi kirjoittanut, mistä tämä myrsky. Ylilautaa en arvosta sen vertaa, että sinne rekisteröityisin.
Emmin ja Laura Haimilan Kerhotalo-podcastia kunnelleena ajattelen itse näin, että Emmi, sinä on sukupolvemme (kasarin lasten ja milleniaalien) ääni.
Emmi on toistuvasti viimeisen 3 vuoden podcastin ajan representoinut sitä, että:
Tässäkin Casessa hän on avoimesti pyytänyt anteeksi kaunistelematta vanhoja kirjoituksiaan. Hän on avoimesti Kerhotalossa jakanut maailmankuvansa muuttumisesta, tekemästään ja tekemistään vääryyksistäkin jakanut.
Näkemykseni mu
Älä nyt viitsi, aikuinen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Siellä oli lähinnä jotain lapsia, lasten vanhempia nälviviä tekstejä ja muun muassa lista erittäin aikansa eläneitä romanivitsejä, sekä pohdintaa siitä, että on epäreilua kun vähemmistöön kuuluva vetoaa siihen vähemmistöön kuulumiseen, joka on epäreilua siksi, ettei hän itse voisi vaaleahiuksisena valkoisena naisena vedota samalla tavalla tms.
Oliko tämä ennen kuin keksi olevansa vähemmistöä? On kyllä siskoineen vedonnut aika kovasti minun mielestä.
Aika yllättävää, että tämä vasemmistolainen puolestaloukkaantuja onkin "entinen" romaneja pilkkaava kokoomuslainen. Mistä on kyse, saiko vasemmiston puolella enemmän huomiota? En oikein usko, että noin paljon voi muuttua.
Vierailija kirjoitti:
Eli Emmi hoi, saadaanko me muut nyt sanoa, ettö te saamelaiset olette vaja kkeja kaikki? Me voidaan sit pyytää anteeksi mielipiteitämme 20 v kuluttua.
Mutta miksi sinä sanoisit niin? Saamelaiset ovat ihan tavallista elämää eläviä tavallisia ihmisiä.
Nuo hänen vanhat kirjoituksensa ovat sen verran törkeitä ja tunteella kirjoitettuja, että veikkaan nykyisen woke-Nuorgamin olevan vain kulissi. Sen takia hän varmaan niin aggressiivinen hyvesignaloinnissaan onkin, kun pelkää, milloin totuus paljastuu ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Aika yllättävää, että tämä vasemmistolainen puolestaloukkaantuja onkin "entinen" romaneja pilkkaava kokoomuslainen. Mistä on kyse, saiko vasemmiston puolella enemmän huomiota? En oikein usko, että noin paljon voi muuttua.
Uskon kyllä muutoksen mahdollisuuteen. Yleensä se tosin tapahtuu toiseen suuntaa.
Muttei se poista sitä tosiasiaa, että hän on feikki joka nyt arvostelee kärkkäästi muita siitä mitä on itse tehnyt, tunnustamatta asiaa.
Entisissä linndakundeissa on esimerkiksi monia jotka ohjaavat muita parempaan olemalla rehellinen omista teoistaan.
Vierailija kirjoitti:
Näkemykseni mu
Hei Emmi.
Jotenkin mahtavaa, että tommoinen tyhjänpäiväinen hyväsignaloija paljastuu rasistiseksi kusipääksi.
Olkoonkin, että ihmiset muuttuvat, mutta tuo on yksi vanhan muistamisen ammattilaisista, niin hauska olis tietää miltä oma lääke maistuu