Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisten ja sukupuolivähemmistöjen kannalta on pelottavaa, jos konservatiiviset arvot nostavat päätään

Vierailija
30.06.2024 |

Mikaelin mieli murhattiin

Kun Olli ja Mikael rakastuivat, he joutuivat järkyttävän piinan kohteiksi. Eräänä päivänä Mikael katosi. Etsinnät päättyivät lohduttomaan näkyyn.

Lähde: www.is.fi/kotimaa 

En oikein tiedä mistä edes aloittaisin kirjoittamaan.. Tämä juttu Ilta-Sanomissa oli todella surullinen ja haluan heti alkuun todeta, että nämä eheytyshoidot, joissa Mikael kävi eivät kuulostaa hyvältä edes uskovan korviin..

Kommentoimatta juttua ja aihetta laajemmin otsikoon laittamani lause kiinnitti erityisesti huomion. Naisten ja sukupuolivähemmistöjen kannalta on pelottavaa, jos konservatiiviset arvot nostavat päätään Voin puhua aiheesta naisena ja naisena oma kokemukseni on täysin päinvastainen. Ennen uskoontuloa koin olevani feministi. Koin, että pystyn samaan kuin miehet ja enempäänkin. Tähän vaikutti varmasti taustani, koska lapsuuden perheen rikkinäisyyden takia minulla ei ollut kokemusta tai edes teoreettista käsitystä turvallisesta miehestä, joka huolehtii perheestään. Uskoin tällöin myös pride-liikkeeseen, joskin sukupuolen korjaaminen alkoi vähitellen vaikuttaa kaikkea muuta kuin terveeltä ja normaalilta - kaikella kunnioituksella kaikkia ihmisiä kohtaan. Ei ole näiden ihmisten vika, että heille on annettu väärää tietoa ja minut tekee syvästi surulliseksi se, että heidän kehonsa silvotaan peruuttamattomasti.

Pointtini on kuitenkin se, että ihmisenä ja naisena koen vihdoin voivani hyvin ja tulevani nähdyksi sellaisena kuin todella olen. Tämä johtuu ainoastaan siitä, että sain vihdoin ymmärtää sen yksinkertaisen asian, että naiset ja miehet todella ovat erilaisia niin fysiologisesti kuin muutenkin. Arvostan sekä miehiä että naisia enemmän kuin koskaan ja näen sen päivänselvän tosiasian, että emme pärjäisi ilman toisiamme emmekä voi tehdä niitä asioita mitä toinen sukupuoli voi. 

Tuntuu hurjalta, että media ajaa ainoastaan täysin päinvastaista agendaa - joskin ymmärrän tämän myös omasta taustastani johtuen. Koen olevani (ennenkaikkea kristittynä) feminiinisenä naisena kunnioitetumpi ja arvostetumpi sekä kaikin tavoin terveempi kuin koskaan ennen. Sille on syynsä miksi naiset ja miehet ovat erilaisia.. ja miksi me siitä johtuen olemme luonnostaan soveliaampia toisiin asioihin, jokainen omalla tavallaan.

Toivottavasti keskustelu pysyy asiallisena. En halua sohia ampiaispesään, mutta toivoisin, että olisin kuullut edes yhden naisen puhuvan aiheesta kun olin nuorempi. 

Toivoisin myös, että sanomattakin olisi selvää, että mitä tahansa ihminen kokee olevansakaan, hän on aivan yhtä arvokas kuin kaikki muutkin. 

N31

Kommentit (1233)

Vierailija
61/1233 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kristiilisessä ja islamilaisessa konservatismissa on hämmästyttävän paljon yhteistä, erityisesti mitä naisen asemaan tulee. Nainen on heikko ja suojeltava, parempi on hänen pysyä kotona vain  huolehtien perheestä  ja lapsista eikä sekoittaa päätään liialla opiskelulla tms. Lapset ja äitiys on naisen elämäntehtävä. Siksi ehkäisy on kyseenalaista. Nainen tarvitsee suojelijakseen miehen, joka mieluiten on hänen aviomiehensä, jolla vahvempana perheen päänä on valta päättää asioista. Retoriikkahan on aivan samaa. 

Minkä takia naiset tuomitsevat ankarasti kristillisen konservatismin mutta vähintäänkin hiljaa hyväksyvät islamilaisen konservatismin?

Vihervasemmistolaisen ryhmäpaineen vuoksi, tai sitten ovat kananaivoja. Valitse noista mieleinen selitys, kummatkin ovat ikävä muistutus siitä miten harhaista tämä elämä nykyään täällä on.

Vierailija
62/1233 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hullu akka tää ap on! Hoitoon pitäis viedä mokoma!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/1233 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Konservatiiviset arvot eivät sovi kaikille naisille. Hellan ja nyrkin väliin emme enää taivu. Konservatiiviset arvot antavat paljon vapauksia vain (hetero)miehille.

Mun aloituksessa ei varsinaisesti ollut kyse konservatiivisista arvoista.. Olen todellakin sitä mieltä, että nainen voi käydä töissä jos haluaa. Hellan ja nyrkin väli ei ole yhdenkään naisen paikka. Konservatiiviset arvot tietää miehille todella suurta vastuuta. Vastuu perheen elättämisestä ei ole minusta vapautta. Vapaus ei myöskään tarkoita onnellisuutta.

Puhuisin itse mieluummin Raamatun mukaan elämisestä, mutta se menee monella varmasti yli hilseen monestakin syystä. Yhtenä syynä tietysti se ettei edes tunneta Raamattua.

Ap

"Naisten ja sukupuolivähemmistöjen kannalta on pelottavaa, jos konservatiiviset arvot nostavat päätään"

Vierailija
64/1233 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristiilisessä ja islamilaisessa konservatismissa on hämmästyttävän paljon yhteistä, erityisesti mitä naisen asemaan tulee. Nainen on heikko ja suojeltava, parempi on hänen pysyä kotona vain  huolehtien perheestä  ja lapsista eikä sekoittaa päätään liialla opiskelulla tms. Lapset ja äitiys on naisen elämäntehtävä. Siksi ehkäisy on kyseenalaista. Nainen tarvitsee suojelijakseen miehen, joka mieluiten on hänen aviomiehensä, jolla vahvempana perheen päänä on valta päättää asioista. Retoriikkahan on aivan samaa. 

Tämä on totta. Minkä koet olevan tässä väärin? Miksi näin ei saisi tehdä jos haluaa? 

Ap

Vierailija
65/1233 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva lukea kirjoituksesi ap! Hienoa, että olet saanut havahtua huomaamaan konservatiivisten kristillisten arvojen hyvyyden ja naisille sopivuuden ja vieläpä suht nuorena. Olen 46-vuotias ja nainen minäkin mutta päädyin samoihin huomioihin vasta liki nelikymppisenä useamman vuoden sisäisten myllerrysten läpikäymisen jälkeen. Nuoruuden feminismin, new age -uskomusten ja sellaisen maailmankuvan, joka nykyään olisi wokehenkistä vihervasemmistolaisuutta, omaksumisen jälkeen oli kuin uusi murrosikä tajuta, että se kaikki oli valhetta, vaikka pieniä totuuden rippeitä mukana olikin. Ihminen on todellakin erehtyväinen eikä omassa ns. viisaudessaan huomaa seuraavansa valetta.

Ihan kiva paitsi, että meidän nuoruudessa ei ollut mitään wokettamista. Tuohan on tosi nuori ilmiö ja muutenkin parikymppisten juttu. Feminismiä oli toki niin kuin mummonikin nuoruudessa, new age ei siihen liity mitenk

Ei ollut wokea ei, siksi kirjoitinkin, että oma nuoruudenaikainen maailmankuvani oli sellainen, jota nykyään kutsuttaisiin wokeksi.

Kerroin omasta kokemuksestani ja minussa yhdistyivät feminismi ja new age. 

Jos olisin edelleen maailmankuvaltani sellainen kuin 20+ -vuotiaana niin olisin todellakin mukana elokapinassa ja pridessä ym. Pari vuotta sitten myös blm. 

Vierailija
66/1233 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin tuon jutun. Siinähän mielenterveysongelmainen etsi hyväksyntää ääriliikkeistä eli ei mistään tavisseurakunnista, vaan erilaisista lahkoista. Ongelmana ei ollut homous, ongelmana oli se, että hän ei suostunut näkemään varsinaisia ahdistukseen liittyviä tekijöitä ja lähtenyt hakemaan niihin lääketieteellistä hoitoa.

Homous ei ole sairaus, mutta jos samalla henkilöllä on vaikka bipolaarinen mielialahäiriö, niin hän ei halua hoidattaa sitä, hän näkee kaiken seksuaalisen suuntautumisen kautta.

Kyllä siinä ongelmana oli herkkään ihmiseen kohdistuva hengellinen väkivalta

Vierailija
67/1233 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Konservatiiviset arvot eivät sovi kaikille naisille. Hellan ja nyrkin väliin emme enää taivu. Konservatiiviset arvot antavat paljon vapauksia vain (hetero)miehille.

Mun aloituksessa ei varsinaisesti ollut kyse konservatiivisista arvoista.. Olen todellakin sitä mieltä, että nainen voi käydä töissä jos haluaa. Hellan ja nyrkin väli ei ole yhdenkään naisen paikka. Konservatiiviset arvot tietää miehille todella suurta vastuuta. Vastuu perheen elättämisestä ei ole minusta vapautta. Vapaus ei myöskään tarkoita onnellisuutta.

Puhuisin itse mieluummin Raamatun mukaan elämisestä, mutta se menee monella varmasti yli hilseen monestakin syystä. Yhtenä syynä tietysti se ettei edes tunneta Raamattua.

Ap

Kerrohan siis, mitä tarkoittaa Raamatun mukaan eläminen ja miksi kaikkien pitäisi elää  niin? 

Vierailija
68/1233 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hullu akka tää ap on! Hoitoon pitäis viedä mokoma!

Hei, avaisitko vähän ajatuksiasi? Mikä mun aloituksessa oli hullua? 

Ap

Vierailija
69/1233 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Konservatiiviset arvot ei ole huono asia naisille.

Ovat erittäin huono asia naisille.

Miten se on naisille huono asia, että vastustetaan esim. sharialakia?

Miten se on naisille hyvä asia, että nainen halutaan tekemään kaikki kotityöt, ehkäisyä ei saa käyttää tai tehdä aborttia, jos on vasten tahtoaan raskaana ja miehelle ei saa sanoa mitään vastaan tai saa nyrkistä?

Mun aloituksessa ei ole kyse näistä asioista. Hyvä (Jumalaa pelkäävä) mies ei lyö naista tai kohtele häntä muutenkaan huonosti. Päinvastoin. 

Ap

Ja jos miestä ei oikein huvita olla hyvä mies kotona vaan sittenkin vähän tai enemmän mukiloida sitä naista, niin mitä sosiaalisia ja oikeudellisia seurauksia hänelle on konservatiivisessa yhteisössä, ihan täällä ja tässä ajassa? Niin, eipä mitään, pelkkää tyhjää sanahelinää.

Vierailija
70/1233 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni jokainen saa päättää itse omista arvoistaan. Se että joku on konservatiivinen ei tarkoita sitä että hän määräisi muiden arvoista. Jokainen siis valitkoon itse seuransa ja arvonsa ilman että omien arvojensa johdosta joutuisi väkivallan tai syrjinnän kohteeksi. 

Vierailija
71/1233 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaiten liberaali yhteiskunta toteutuu vaatimalla pohjoismaisia arvoja.

Konservatiiviset arvot ovat kaikkein räikempiä lähi-idän maissa, joista joko voidaan ottaa tänne loputtomasti miehiä, tai sitten ei. Samat maat teloittavat vähemmistöihin kuuluvat ja vääräuskoiset. 

Vierailija
72/1233 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni jokainen saa päättää itse omista arvoistaan. Se että joku on konservatiivinen ei tarkoita sitä että hän määräisi muiden arvoista. Jokainen siis valitkoon itse seuransa ja arvonsa ilman että omien arvojensa johdosta joutuisi väkivallan tai syrjinnän kohteeksi. 

Tuo on liberaalia ajattelua! 

Vierailija
73/1233 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Konservatiiviset arvot sopivat joillekin naisille, mutta monet naiset ja muutkin ihmiset ovat joutuneet kärsimään, koska he ovat poikenneet perinteisistä arvoista. Pidä sinä kiinni siitä elämästä, joka sinulle toimii, mutta älä yritä ajaa alas muiden valinnanvapautta.

En missään nimessä kannata sitä ettei jokainen saisi valita mitä haluaa elämässään tehdä. (Murhaamista ja silpomista lukuunottamatta)

Ap

Vierailija
74/1233 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukupuolivähemmistöjen oikeudet tarkoittaa naisten oikeuksien alasajoa.

Kuka vaan mies voi nykyään sanoa olevansa nainen ja pääsee samantien naisten vessoihin, pukkareihin, vankilaostastolle, urheiluun jne.

Mielummin äärikonservatiiviset arvot kuin nykyiset "penis on vaan isompi klitoris"-arvot.

Molemmille naiset ovat kakkosluokan ihmisiä, joiden tulee elää naisvihaajien määräysten mukaan ja joita syytetään miesten teoista. En kykene valitsemaan näistä pienempää pahaa.

Vierailija
75/1233 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailmassa on siis vain kahdentyyppisiä ihmisiä ja sopeudu siihen tai itke ja sopeudu. Näin tehdään monia onnettomia ihmisiä, sillä - yllätys, yllätys- sekä naisiin että miehiin mahtuu monenlaisia ihmisiä ja jokaisella on oikeus olla omanlaisensa. 

T. Nainen, joka tykkää esim pukeutua ultranaisellisesti 50- luvun tyyliin, mutta ei vaadi sitä muilta

Niin no pukeutumisella ei ole mitään tekemistä arvojen kanssa.

Vierailija
76/1233 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Konservatiiviset arvot ei ole huono asia naisille.

Ovat erittäin huono asia naisille.

Miten se on naisille huono asia, että vastustetaan esim. sharialakia?

Miten se on naisille hyvä asia, että nainen halutaan tekemään kaikki kotityöt, ehkäisyä ei saa käyttää tai tehdä aborttia, jos on vasten tahtoaan raskaana ja miehelle ei saa sanoa mitään vastaan tai saa nyrkistä?

Mun aloituksessa ei ole kyse näistä asioista. Hyvä (Jumalaa pelkäävä) mies ei lyö naista tai kohtele häntä muutenkaan huonosti. Päinvastoin. 

Ap

Ja jos miestä ei oikein huvita olla hyvä

Niinpä, tai tyttöjä tai yleensä hyv käyttää lapsia, omia tai saman seurakunnan kun vain miehen sana painaa? Nämä on niin moneen kertaan nähty.

Vierailija
77/1233 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen kuuluu sinne keittiöön 👊 perkele 💪

Niin siellähän se ruuan myrkyttäminen tapahtuu.

Vierailija
78/1233 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on liberaalia ajattelua! 

Ja pääkohtana on jokaisen oikeus päättää omista arvoistaan. Ei mielestäni lainkaan huono asia? Jokainen saa olla ihan sellainen kuin haluaa?

Vierailija
79/1233 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsehän juuri kerrot ap,  mikä se haitallisuus on. Typistää naiset ja miehet sterotyyppisiksi kuviksi kaikki yksilölliset erot unohtaen. Vai että nainen kestää esim stressiä huonommin? Ai jaha. Tällähän on alistettu naisia vuosisadat. 

Kestää kuten Margaret Thatcher, Golda Meir, Sanna Marin, Li Andersson, Ursula van der Layen...

Kestää varmasti jos haluaa. Kestääkö yhtä hyvin kuin mies? Voiko yhtä hyvin kuin mies? Onko rakastava ja läsnäoleva äiti lapsilleen? Naisen huonompi stressinsietokyky ei ole mielipide..

Ap

Vierailija
80/1233 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimaisten konservatiivien sanoma siis on, että naisten kannattaisi jo tänään heittää oikeutensa menemään ja äänestää naisia vihaavat rasistit valtaan, koska hamassa tulevaisuudessa voivat isla mistit tulla ja viedä vielä enemmän oikeuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi