Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisten ja sukupuolivähemmistöjen kannalta on pelottavaa, jos konservatiiviset arvot nostavat päätään

Vierailija
30.06.2024 |

Mikaelin mieli murhattiin

Kun Olli ja Mikael rakastuivat, he joutuivat järkyttävän piinan kohteiksi. Eräänä päivänä Mikael katosi. Etsinnät päättyivät lohduttomaan näkyyn.

Lähde: www.is.fi/kotimaa 

En oikein tiedä mistä edes aloittaisin kirjoittamaan.. Tämä juttu Ilta-Sanomissa oli todella surullinen ja haluan heti alkuun todeta, että nämä eheytyshoidot, joissa Mikael kävi eivät kuulostaa hyvältä edes uskovan korviin..

Kommentoimatta juttua ja aihetta laajemmin otsikoon laittamani lause kiinnitti erityisesti huomion. Naisten ja sukupuolivähemmistöjen kannalta on pelottavaa, jos konservatiiviset arvot nostavat päätään Voin puhua aiheesta naisena ja naisena oma kokemukseni on täysin päinvastainen. Ennen uskoontuloa koin olevani feministi. Koin, että pystyn samaan kuin miehet ja enempäänkin. Tähän vaikutti varmasti taustani, koska lapsuuden perheen rikkinäisyyden takia minulla ei ollut kokemusta tai edes teoreettista käsitystä turvallisesta miehestä, joka huolehtii perheestään. Uskoin tällöin myös pride-liikkeeseen, joskin sukupuolen korjaaminen alkoi vähitellen vaikuttaa kaikkea muuta kuin terveeltä ja normaalilta - kaikella kunnioituksella kaikkia ihmisiä kohtaan. Ei ole näiden ihmisten vika, että heille on annettu väärää tietoa ja minut tekee syvästi surulliseksi se, että heidän kehonsa silvotaan peruuttamattomasti.

Pointtini on kuitenkin se, että ihmisenä ja naisena koen vihdoin voivani hyvin ja tulevani nähdyksi sellaisena kuin todella olen. Tämä johtuu ainoastaan siitä, että sain vihdoin ymmärtää sen yksinkertaisen asian, että naiset ja miehet todella ovat erilaisia niin fysiologisesti kuin muutenkin. Arvostan sekä miehiä että naisia enemmän kuin koskaan ja näen sen päivänselvän tosiasian, että emme pärjäisi ilman toisiamme emmekä voi tehdä niitä asioita mitä toinen sukupuoli voi. 

Tuntuu hurjalta, että media ajaa ainoastaan täysin päinvastaista agendaa - joskin ymmärrän tämän myös omasta taustastani johtuen. Koen olevani (ennenkaikkea kristittynä) feminiinisenä naisena kunnioitetumpi ja arvostetumpi sekä kaikin tavoin terveempi kuin koskaan ennen. Sille on syynsä miksi naiset ja miehet ovat erilaisia.. ja miksi me siitä johtuen olemme luonnostaan soveliaampia toisiin asioihin, jokainen omalla tavallaan.

Toivottavasti keskustelu pysyy asiallisena. En halua sohia ampiaispesään, mutta toivoisin, että olisin kuullut edes yhden naisen puhuvan aiheesta kun olin nuorempi. 

Toivoisin myös, että sanomattakin olisi selvää, että mitä tahansa ihminen kokee olevansakaan, hän on aivan yhtä arvokas kuin kaikki muutkin. 

N31

Kommentit (1233)

Vierailija
201/1233 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, minä olen uskova ja feministi. Erot ovat yksilöiden välillä, eivät sukupuolten. Ei tarvitse olla feminiininen nainen. Saa olla, ei tarvitse!! Itse en viihtyisi jos en saisi tehdä kaikkea mitä haluan siksi, mihin sukupuoleen satuin syntymään. Nuo on just noita "eheyttäjien" höpinöitä että pitäs mahtua tiettyyn naiselliseen tai miehekkääseen muottiin, eikä saisi olla oma itsensä. Että epätyypilliset vanhemmat tekevät lapsesta homon yms mitä sontaa väittävät myös.

Kieltäisin Elävät Vedet heti jos voisin. Ja vastaavat järjestöt. 

Vierailija
202/1233 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin. Hyvät kanssakeskustelijat. Ap on ollut ensin katolinen ja sitten ortodoksi. Eli hän on pelkkä trolli. 

Toivottavasti on nyt tyytyväinen, kun niin moni on päivänsä pilannut lukemalla hänen viestejään. 

Hyvää sunnuntaita! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/1233 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Konekohdut?  Lasten tuotteistaminen? Kasvattamot? Missähän dystopiassa  elät siellä oman pääsi sisällä? 

Ei tuohon välttämättä mene kauan. Suunta on ilmeinen ja avoimesti kerrottu: teknokraattinen elämänhallinta. Noel Yuval Harari maalailee jumalhmisyyttä missä ei ole mitään rajoja sille miten kaikki järkeistetään rahaeliittiä palvelemaan. Ja tähän työkaluna vasemmiston nonparelli-hölynpöly absoluuttisesta tasa-arvosta, missä mies synnyttää ja lapsi valitsee luettelosta sukupuolen.

Sitä en tiedä mistä revitään nämä ps x Handmaids tale- dystopiat. Nuo ne vasta naurettavia ovat.

Usassa ne on kovasti toteutumassa. Seuraavaksi hyökätään naisten äänioikeutta vastaan.

Vierailija
204/1233 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Itsekin ajattelin nuorena, että en sovi noihin rooleihin. Äiti oli uraäiti ja kotona puhuttiin vain koulumenestyksestä. Kotona en oppinut tekemään kotitöitä enkä nähnyt ns perinteisissä rooleissa mitään tavoittelemisen arvoista. Opiskelin pitkälle ja teen tälläkin hetkellä vaativaa asiantuntijatyötä. Kuitenkin olen iän ja ortodoksisen uskon myötä alkanut ajatella täysin eri tavalla kuin nuorena. Nyt näen selvästi, että feminismi ei toimi, se on egoistinen, toksinen ajatusmalli. Nyt  ajattelen, että suurin osa naisista kyllä olisi onnellisin nimenomaan perinteisessä naisen roolissa, kuin myös miehet perinteisessä miehen roolissa. Nämä roolit tuottavat myös yhteiskuntatasolla suurimman hyödyn. "

Ja mikä ihme saa sinut ylentämään itsesi niin kaikkivoipaiseksi, että sinulla on valta määritellä, missä roolissa muut ihmiset ovat onnellisimmillaan? Pysy sinä mis

Googlaa nyt edes "cohabiting kills female sex drive" vaikka ensi alkuun. Ja tottakai tasa-arvosta puhuminen tuottaa avioeroja, kun naiset tajuavat, että mies ei lisää hänen onnellisuuttaan vaan päinvastoin parisuhde laskee naisen elämänlaatua. Miehillä päinvastoin, mistä syystä he hysteerisesti pitävät kiinni konservatiivisista arvoista.

Vierailija
205/1233 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehet pitäisi nostaa jalustalle? Miksi naisten pitäisi julistautua heikoisi?

En näe tässä mitään mieltä

Missä kohtaan kukaan on puhunut tästä? Ainakaan mun aloituksessa ei ole kyse tästä. Se, että on erilaiset roolit (toinen synnyttää, toinen tuo ruoan pöytään sillä aikaa kun synnyttänyt huolehtii lapsesta jne.) ei tarkoita, että toinen olisi toista parempi. Se, että mies on perheenpää ei tarkoita, että naisella olisi vähemmän arvoa.

Ap

Mutta mitä jos ei sovi noihin rooleihin? Mikä on silloin minun paikkani sinun maailmassasi?

Yksin Jumala tietää ja toivottavasti ihminen häntä kuunnellen sen löytää. Jos ei usko Jumalaan niin silloin varmasti

Eikä olisi. Jos sinä olet tyhmä kuin saapas ja koet eläväsi parhaiten pillun varassa niin tee niin, älä tuputa sitä totuutena muille.

Vierailija
206/1233 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö suomiakat kuinka naisia kohdellaan sharia-laissa? Japani on erittäin oikeistolainen ja siellä naiset ovat onnellisia. M28

Vierailija
207/1233 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, oletko mies vai nainen? 

Riittää, että on ääliö.

Vierailija
208/1233 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, minä olen uskova ja feministi. Erot ovat yksilöiden välillä, eivät sukupuolten. Ei tarvitse olla feminiininen nainen. Saa olla, ei tarvitse!! Itse en viihtyisi jos en saisi tehdä kaikkea mitä haluan siksi, mihin sukupuoleen satuin syntymään. Nuo on just noita "eheyttäjien" höpinöitä että pitäs mahtua tiettyyn naiselliseen tai miehekkääseen muottiin, eikä saisi olla oma itsensä. Että epätyypilliset vanhemmat tekevät lapsesta homon yms mitä sontaa väittävät myös.

Tämä ei ole Jumalan sanan mukaista. Nainen ja mies on erilaisia, joten sukupuolien välillä on eroja.

Vierailija
209/1233 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö suomiakat kuinka naisia kohdellaan sharia-laissa? Japani on erittäin oikeistolainen ja siellä naiset ovat onnellisia. M28

Ne on kuollakseen kyllästyneitä miehiin.

Vierailija
210/1233 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidä sinä ped* suusi kiinni!

Vierailija
211/1233 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Konservatiiviset arvot ei ole huono asia naisille.

Ovat erittäin huono asia naisille.

Miten se on naisille huono asia, että vastustetaan esim. sharialakia?

Konservatiiveilla on Semmonen jännä uskomus, että heidän harjoittama naisten alistaminen on jotenkin parempaa alistamista. 

Konservatiivit eivät alista naisia. Mies ja nainen täydentävät toisiaan. Nainen on miehen tuki ja apu. Mies on tarvittaessa valmis uhraamaan henkensä naisten ja lasten vuoksi. 

Kyllä! 

Ap

Tämä palsta ei edusta kaikkia maailman miehiä..

Vierailija
212/1233 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse odotan innolla naisten ulinaa, kun sharia-lakia otetaan voimaan tietyillä alueilla Hesassa.

Vierailija
213/1233 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidä sinä ped* suusi kiinni!

En ole pedofiili enkä ole hiljaa, suomiakka. :) :) :) M28

Vierailija
214/1233 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole Jumalan sanan mukaista. Nainen ja mies on erilaisia, joten sukupuolien välillä on eroja.

Ollaan erillaisia kyllä, se ei tarkoita että miehillä on keinotekoisesti oikeus estää naisia elämästä elämää jonka he itselleen haluaa. Se valinta vain nyt naisilla ei ole mies, koska mies on rasite ja uhka. 

Vierailija
215/1233 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse odotan innolla naisten ulinaa, kun sharia-lakia otetaan voimaan tietyillä alueilla Hesassa.

Samoin. Suomiakat saa mitä eivät tajunneet tilaavansa! M28

Vierailija
216/1233 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta sinä ap vaikka Iraniin tai Afganistaniin , tai vaikka 1800-luvulle.  (keskiaika olisi sinulle kyllä varmaan VIELÄ parempi vaihtoehto)

Vierailija
217/1233 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos isän rooli on olla lasten kanssa, niin mikä sitten ei ole  isän rooli? Entä jos isä on se hoivaavampi ja lapsista kiinnostuneempi ja  äiti kylmä ja etäinen? Näinkin voi olla. Pakottaisit sen isän " elättäjänä" painamaan pitkää päivää ja naisen olemaan lasten kanssa? Kenen edun mukaista se olisi? Siinähän kaikki kärsivät. 

Ja jos nyt sanot, että et tuota tarkoita, niin luepa taaksepäin omia viestejäsi sukupuolten eri fysiologiasta ja naisen roolista " tukea" miestä. Mikä suoraan viittaa siihen, että miehellä on aina se korkeampi, tuettava, asema. Kotona, mutta myös töissä. 

Yhteiskunnallinen tilanne ei ole Jumalan luoma. Se on ihmisten keksintöä ja tuotosta.

Uskovana olen samaa mieltä toisesta kappaleesta.

Vierailija
218/1233 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on Suomessa yksi oikeuslaitos ei ole mitään sharia lakia olemassa. se on rikos sitten mikä sitä käyttävät suorittaa 

Vierailija
219/1233 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vapauksia konservatiiviset on naisilta viemässä?

Vierailija
220/1233 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vapauksia konservatiiviset on naisilta viemässä?

Islamin. M28

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä