Hallitus ei ota köyhiltä mitään, ainoastaan vähentää avustuksia
On tärekä huomata ero näiden kahden asian välillä. Jos köyhiltä otettaisiin tai riistettäisiin jotain, se viittaisi siihen että olisi itse ansaitta, esim omalla työllä.
Nyt kuitenkin vain vähennetään avustuksia koska kaikkia ei esim voi asuttaa hienossa kaksiossa keskellä Helsinkiä. Eli köyhiltä ei oteta mitään heidän omaa, saavat vain hieman vähemmän avustuksia muilta.
Kommentit (494)
Yritystukien loppumisen jälkeen matka Tallinnaan maksaa yhteen suuntaan 120 e.
Vierailija kirjoitti:
Hallitus vie vähävaraisten elämänlaadusta ison osan. Ihmisarvon tulisi olla jakamaton.
Ihmisarvon ja veronmaksun.
Vierailija kirjoitti:
Törkeä aivopieruketju!!
Etsipä ihmisille työpaikkoja joita ei ole
Tämähän se teidän tukiLOISTEN asenne on. MUIDEN pitää tehdä kaikki TEILLE... Itse ette voi eväänne heilauttaa.
Vierailija kirjoitti:
Palkat on jo nyt liian pieniä. Yhtään vähemmän ei voi olla. Porukat ovat jo nyt niin persaukisia, että säästävät kirpputoriostoksista.
Palkalla täytyy pystyä elämään ja joskus tekemään jotain kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja se raha mitä ei köyhille ja pienituloisille anneta, jää kauppiailta saamatta ja siten kotimaan talous hidastuu entisestään, sillä fakta on, että tukia saavat eivät juuri sukanvarteen säästä, vaan kaikki menee kulutukseen.
ja se raha on sitä ennen ryöstetty meiltä. Jos se jääkin meille ME voimme taasen kuluttaa enemmän tai vastaavasti luoda muuta taloudellista aktiviteettiä. ja epätervettä sellainen kysyntä joka luodaan tukien avulla. Saakin poistua ja markkinat asettuvat oikeaan tasapainotilaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Törkeä aivopieruketju!!
Tämähän se teidän tukiLOISTEN asenne on. MUIDEN pitää tehdä kaikki TEILLE... Itse ette voi eväänne heilauttaa.
Ja itse sulla on kotona kodinkoneet jotka on yrityksen nimissä ja hait niistä verovähennystä, samoin kuin autosta ja iphonesta senkin sossupummi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Törkeä aivopieruketju!!
Ja itse sulla on kotona kodinkoneet jotka on yrityksen nimissä ja hait niistä verovähennystä, samoin kuin autosta ja iphonesta senkin sossupummi.
Ja lisäksi niillä käy siivooja ja se hakee siitäkin verovähennystä. Sen vaimo on laiska paska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitus vie vähävaraisten elämänlaadusta ison osan. Ihmisarvon tulisi olla jakamaton.
Niin tulisi olla ihmisten yksityisen omaisuuden ja itse ansaitsemien ansioidenkin olla jakamattomia. Ihmeelliset on käsitykset ihmisarvoista, kun jonkun ihmisen lompakolle mennään väkisin
Eli jos näet nälkäisen ihmisen, olet sitä mieltä että ruokaa ei saa antaa? Että vammainen ei ansaitse ruokaa? Hyvä antaa pienestäkin, paha ei anna paljostakaan. Kovat on arvot sinulla.
No voi että.
Kommunistille on aina ollut tavoite ottaa muiden ansiot tekemättä itse ikinä mitään yhteiskunnan hyväksi
Ei se ihan noin ole. Jopa Neukkulassa oli työvelvoitteita, kun periaatteessa valtiolla oli velvollisuus järjestää kaikille työpaikka ja esim. asunto. Ne, jotka eivät paljon pystyneet tekemään. heille oli järjestelyjä, että piti mennä työpaikalle joka aamu ja tehdä mitä käskettiin. Puoli päivää kului tavarapinon siirtämiseen toiseen paikkaan ja sen jälkeen työntekijä siirsi samat tavarat iltapäivällä alkuperäiseen paikkaan. Hän oli ollut työssä ja sai siitä palkkaa. Maassa asuneet ovat kertoneet näitä esimerkkejä. Mutta Suomessakin on ollut yksinkertaisia työtehtäviä. Nykyään niitä on vähemmän.
Mitäs tämä sitten on?
Olen töissä ja työmatka suuntaansa 50 km eli 100€/pv.
Tähän saakka työmatkat olen saanut vähentää verotuksesta, mutta äärioikeistohallitus keksi nostaa omavastuuosuutta, sekä pienentää enimmäismäärää eli käteen jää yhä vähemmän palkastani.
Jos palkkani olisi yli 14.000€/kk silloin äärioikeistohallituksen veroale kompensoisi menetetyn hyödyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja se raha mitä ei köyhille ja pienituloisille anneta, jää kauppiailta saamatta ja siten kotimaan talous hidastuu entisestään, sillä fakta on, että tukia saavat eivät juuri sukanvarteen säästä, vaan kaikki menee kulutukseen.
Tämä juuri, kun rikkailla jää enemmän rahaa, se menee ulkomaille sijoituksiin. Kun köyhän rahoista jää jotain se menee vaikka ruokakauppaan tai parturiin. Raha menee kotimaan kiertoon.
Ja jos se menee ulkomaille sijoituksiin, niin ulkomailta sitten virtaa niitä sijoitusten TUOTTOJA suomeen päin. -> valtio saa lisää verotuloja, sijoittaja saa itselleen lisää rahaa kulutukseen ja näin itseasiassa pitkällä aikavälillä hyöty vain kasvaa.
Minkä takia Suomi maksaa verovähennystä siivouksen ostosta terveelle ihmiselle joka ei jaksa siivota, kun on laiska paska. Kaikki naapurit nauraa noille.
Vierailija kirjoitti:
Hallitus poisti lapsikorotukset sekä työmarkkinatuesta että ansiosidonnaisesta.
Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää tammikuussa.
Vähentänee lapsitehtailua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Törkeä aivopieruketju!!
Ja lisäksi niillä käy siivooja ja se hakee siitäkin verovähennystä. Sen vaimo on laiska paska.
jankuti jankuti.
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia Suomi maksaa verovähennystä siivouksen ostosta terveelle ihmiselle joka ei jaksa siivota, kun on laiska paska. Kaikki naapurit nauraa noille.
Ja nauraa niiden kakkaraitoja pytyssä jne. Sotkuinen perhe, hyi helvata.
Niinpä. Päinvastoin veronmaksajilta otetaan, eli niitä riistetään. Muut on saamapuolella.
Sanotaan nyt vaikka vielä sekin, että työttömyyskorvaukset on ihan ok, mikäli on ns. työpaikkojen välissä. Mutta tukia ei ole tarkoitettu siihen, että vuosikausia niiden varassa eletään. Luulisi, että esim. 5 vuoden aikana jokunen työmahdollisuus olisi tullut, mikäli valmiutta työn vastaanottamiseen on.
Miksi hallitus ei vähennä avustuksia rikkailta , vaan lisää niitä? Esim yksityisen sairaanhoidon kelakorvauksia? Rikkailla on vakuutukset ja kelakorvaukset menee vakuutusyhtiöille. Ja tietysti yksityiset monikansalliset terveysjätit tutkii raskaamman kautta.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Päinvastoin veronmaksajilta otetaan, eli niitä riistetään. Muut on saamapuolella.
Sanotaan nyt vaikka vielä sekin, että työttömyyskorvaukset on ihan ok, mikäli on ns. työpaikkojen välissä. Mutta tukia ei ole tarkoitettu siihen, että vuosikausia niiden varassa eletään. Luulisi, että esim. 5 vuoden aikana jokunen työmahdollisuus olisi tullut, mikäli valmiutta työn vastaanottamiseen on.
Kuule, työttömät hakevat 4 työpaikkaa kuukaudessa ja ne merkitään pankkitunnuksilla työkkärin sivuille.
Työttömiä on työpaikoilla palkkatuella ja työkokeilussa, jatkossa kun sinä vakituisena olet kahvitauolla yli lakisääteisen 10 minuuttia niin sun nimi lähtee kaupungin yksikössä kaupunginvaltuustoon ja viesti, että sua ei kiinnosta työnteko ja valtiolla Helsingin pääkonttoriin johtajalle.
Vierailija kirjoitti:
Työmarkkinatuesta poistettiin lapsikorotukset.
Ja ansiosidonnaisesta poistettiin lapsikorotukset ja syksyllä se porrastetaan.
Soviteltua päivärahaa leikattiin 150 + lapsikorotukset.
Ja mikään näistä ei koske köyhiä.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi näkee netistä listan paljonko yritykset saavat yritystukia ja paljonko jakavat osinkoja.
Kuka on ahkera, kuka ei.
Silti porukka nauttii ihan rauhassa niistä alhaisemmasta hinnoista, minkä yritystuet mahdolllstavat. Tekisivät töitä sen eteen, että maksaisivat täyden hinnan esim. hupiristeilyistä ja lomamatkoista.
Oletko sinä yritysjohtaja joka on laiska ja josta puhutaan laiskana työpaikkojen kahvitauoilla?