Hallitus ei ota köyhiltä mitään, ainoastaan vähentää avustuksia
On tärekä huomata ero näiden kahden asian välillä. Jos köyhiltä otettaisiin tai riistettäisiin jotain, se viittaisi siihen että olisi itse ansaitta, esim omalla työllä.
Nyt kuitenkin vain vähennetään avustuksia koska kaikkia ei esim voi asuttaa hienossa kaksiossa keskellä Helsinkiä. Eli köyhiltä ei oteta mitään heidän omaa, saavat vain hieman vähemmän avustuksia muilta.
Kommentit (494)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi hallitus ei vähennä avustuksia rikkailta , vaan lisää niitä? Esim yksityisen sairaanhoidon kelakorvauksia? Rikkailla on vakuutukset ja kelakorvaukset menee vakuutusyhtiöille. Ja tietysti yksityiset monikansalliset terveysjätit tutkii raskaamman kautta.
Stubbi ja Sipilä saivat aikaan hallintarekisterin ulkomaisten osakkeiden omistajille. Sori siitä. Poliitikotkin voi nyt omistaa pörriäisten osakkeita ja tienata niillä eikä kukaan tiedä niistä. Ei edes verottaja tai media.
"Helsingin poliisilaitos arvioi hallintarekisteröinnin laajentamisen muun muassa avaavan uusia mahdollisuuksia järjestäytyneelle rikollisuudella ja lisäävän sisäpiirikauppoja."
Siksi urpokin halusi antaa pörriäisille tukea 500 miljoonaa.
ostovoima laskee kun kaiken vähentelyn päälle syntyy samoista tuotteista ja palveluista
korkeampi hinta, hallitus kerkee tehä ehkä 20% siitä mitä pitäs tehä että alkais jäämään
enempi viivan alle.
Osto voima = konkurssit
Vierailija kirjoitti:
Mitä köyhiltä edes on otettu? Eikö suomessa kaikki köyhät saa perustoimeentulon?
Tuo perustoimeentulo on ansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kotitalousvähennys tä suurennettiin? Se on tuli rikkaille, vaikka muuta väitetään. Kenellä köyhällä o varaa ostaa hoitopalveluita joissa kotitalousvähennys raja on isompi kuin siivouksessa ja remmpoissa?
Miksi kukaan ei puhu mitään yritustuista, jotka menee isoille hyvinvoiville firmoille, eikä pienille aloittaville?
Eikös siihen kotitalousvähennykseen ole tehty töitä eli tämä "rikas" on työllistänyt siivoojan,rempoamiehen,maalarin jne. Win win
Kenen rahoilla se kotitalousvähennys maksetaan? Aivan oikein : veronmaksajien rahoilla. On se mukavaa kun saa antaa tukea rikkaille siivoushommissa.
sitä VÄHENNYSTÄ ei MAKSETA.... koittakaa jo saatanan idiootit tajuta... Jos sinulta RYÖSTETÄÄN VÄHEMMÄN KUIN A
Rikas vähentää edun veroistaan> valtio menettää verotuloja> rahat kerätään jostain muualta, esim köyhien tuista. Kyllä se minun mielestä on rahan menetystä köyhemmille.
Myös hyväosaiset jäävät työttömiksi. Nykyinenkin kortisto on täynnä hyväosaisia työttömiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Eläkkeitä maksetaan 36,7 miljardia."
https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/kokonaiselak…
Ansiosidonnaista maksettiin viime vuonna vain 1,9 miljardia https://www.tyj.fi/tilastot/
Hyväähän tässä on se että eläkemenot tippuvat murto-osaan tuosta koska aika tekee tehtävänsä. Eläkkeet sinällään eivät rasita budjettia joten turhaa ulinaa siitäkin. Syntyvyys näyttää olevan juuri sopivassa laskussa jotta saadaan kaikki työttömyys loppumaan tässä maassa ja samoin persujen ulina. Vielä kun päästäisiin nolla-syntyvyyteen niin 90v päästä kaikki ongelmat olisi ratkaistu eikä kenenkään tarvitsisi miettiä asiaa sen enempää!!!
"Yli 24 prosenttia palkasta menee eläkkeisiin, ja se on enemmän kuin koskaan ennen.
Eläkerahoista vain noin viidennes tulee aiemmin maksetuista ja rahastoihin sijoitetuista rahoista.
Tänään eläkkeellä olevien ihmisten eläkkeistä pääosa rahoitetaan tänään työtä tekevien ihmisten ja heidän työnantajiensa työeläkemaksuilla."
Eli työikäiset maksavat 4/5 osan 36,7 miljardin eläkkeistä palkkojensa eläkemaksuista joka kuukausi.
Vierailija kirjoitti:
Hallitus vie vähävaraisten elämänlaadusta ison osan. Ihmisarvon tulisi olla jakamaton.
Ilmaiseen rahaan tottumisella ei ole mitään tekemistä ihmisarvon kanssa. Jakamattomasta ihmisarvosta voi nauttia ihan ilman tukia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt hiemankin miettii asioita laajemmassa mittakaavassa, niin ymmärtää, että homman juju ei ole köyhien kurittaminen, vaan keskiluokan köyhdyttäminen.
Alapeuluttaja ei ole vielä hoksannut tilannettaan.
Hyvin olen hoksannut. Nettovarallisuuteni on kasvanut tänä vuonna tähän mennessä sellaisella 31 000 € että aika huonosti ovat tämän köyhdyttämisen tehneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt hiemankin miettii asioita laajemmassa mittakaavassa, niin ymmärtää, että homman juju ei ole köyhien kurittaminen, vaan keskiluokan köyhdyttäminen.
Hyvin olen hoksannut. Nettovarallisuuteni on kasvanut tänä vuonna tähän mennessä sellaisella 31 000 € että aika huonosti ovat tämän köyhdyttämisen tehneet.
Hallitus leikkaa ensi vuonna 60 miljoonaa sairaslomarahoista, laskentaperuste muuttuu.
Ja kellään ei ole enää irtisanomissuojaa, ei edes julkisella. Ja saa tehdä vuoden työsopimuksia ilman perustetta.
Vierailija kirjoitti:
Hallitus ei ota köyhiltä mitään. Antaa vain entistä vähemmän. Mutta rikkaille hallitus antaa vain entistä enemmän.
Tämä on fakta. Ja arvovalinta.
Ei, vaan rikkaat saavat pitää hiukan isomman osan itse tienaamistaan rahoista. Minullekin jää 43% bonuksistani ihan itselle omaan käyttöön, vain 57% menee tukiin ja eläkkeisiin ja työttömille ja muuhun yleiseen hyvään.
Siltikään ei voi sanoa, että hallitus jotenkin antaisi minulle sen 43%. Päin vastoin, hallitus edelleen ottaa minulta pois sen 57%. Vähän pienemmän osan kuin vassarit veivät, mutta aika tuntuvan osan edelleen.
Hallitus leikkasi tänä vuonna kilometrikorvauksia, saa vähentää vain 7000, kun viime vuonna 8400 ja omavastuu nousi ja kilometrikorvaus on 0, 28 senttiä kilometri tänä vuonna, kun viime vuonna se oli 0,30 senttiä kilometri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kotitalousvähennys tä suurennettiin? Se on tuli rikkaille, vaikka muuta väitetään. Kenellä köyhällä o varaa ostaa hoitopalveluita joissa kotitalousvähennys raja on isompi kuin siivouksessa ja remmpoissa?
Miksi kukaan ei puhu mitään yritustuista, jotka menee isoille hyvinvoiville firmoille, eikä pienille aloittaville?
Eikös siihen kotitalousvähennykseen ole tehty töitä eli tämä "rikas" on työllistänyt siivoojan,rempoamiehen,maalarin jne. Win win
Kenen rahoilla se kotitalousvähennys maksetaan? Aivan oikein : veronmaksajien rahoilla. On se mukavaa kun saa antaa tukea rikkaille siivoushommissa.
Verovähennystä ei maksa kukaan. Sen saaja vaan maksaa itse hieman vähemmän veroja. Samalla tavalla kun tapahtuisi, että hän alkaisi tehdä nrlipäiväistä työviikkoa. Ei hänelle kukaan maksa sitä viidennen päivän palkkaa. Toisekseen kotitalousvähennyksen oikea saaja on se siivooja, joka sai töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia Suomi maksaa verovähennystä siivouksen ostosta terveelle ihmiselle joka ei jaksa siivota, kun on laiska paska. Kaikki naapurit nauraa noille.
ensinnäkin, veronvähennyksinä ei MAKSETA yhtään mitään....
Tämä. Ja ihminen, joka ei siivoa itse, saattaa olla töissä senkin ajan ja tuottaa näin paljon enemmän kuin lattiaansa luuttuamalla. Esimerkiksi aivokirurgia kannattaa pitää ennemmin töissä tai antaa sen levätä ja palautua seuraavaan työpäivään kuin syyttää laiskaksi, kun se ei imuroi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitus ei ota köyhiltä mitään. Antaa vain entistä vähemmän. Mutta rikkaille hallitus antaa vain entistä enemmän.
Ei, vaan rikkaat saavat pitää hiukan isomman osan itse tienaamistaan rahoista. Minullekin jää 43% bonuksistani ihan itselle omaan käyttöön, vain 57% menee tukiin ja eläkkeisiin ja työttömille ja muuhun yleiseen hyvään.
Siltikään ei voi sanoa, että hallitus jotenkin antaisi minulle sen 43%. Päin vastoin, hallitus edelleen ottaa minulta pois sen 57%. Vähän pienemmän osan kuin vassarit veivät, mutta aika tuntuvan osan edelleen.
Sosiaaliturvamenoista eläkeläisiin menee 33 miljardia.
https://thl.fi/tilastot-ja-data/tilastot-aiheittain/sosiaali-ja-terveyd…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia Suomi maksaa verovähennystä siivouksen ostosta terveelle ihmiselle joka ei jaksa siivota, kun on laiska paska. Kaikki naapurit nauraa noille.
ensinnäkin, veronvähennyksinä ei MAKSETA yhtään mitään....
Tämä. Ja ihminen, joka ei siivoa itse, saattaa olla töissä senkin ajan ja tuottaa näin paljon enemmän kuin lattiaansa luuttuamalla. Esimerkiksi aivokirurgia kannattaa pitää ennemmin töissä tai antaa sen levätä ja palautua seuraavaan työpäivään kuin syyttää laiskaksi, kun se ei imuroi.
Moni työssäkäyvä siivoaa itse.
Vain laiskat ostaa kodin siivouksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen taas työtön, mutta pankissa on yli 200 000. Taidan omistaa maata ja metsää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen taas työtön, mutta pankissa on yli 200 000. Taidan omistaa maata ja metsää.
Edes minua ei voida palkata, koska olen työtön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosiaaliturvamenoista eläkeläisiin menee 33 miljardia.
https://thl.fi/tilastot-ja-data/tilastot-aiheittain/sosiaali-ja-ter
Sosiaaliturvamenoihin lasketaan myös äitiyslomarahat ja sairaslomarahat jotka menevät palkan mukaan.
Onneksi sairaslomarahoja leikataan ja itsestä ja lapsista saikkua hakevat saa kohta helposti irtisanoa sanomalla, että on virhe työtehtävissä.