Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hallitus ei ota köyhiltä mitään, ainoastaan vähentää avustuksia

Vierailija
30.06.2024 |

On tärekä huomata ero näiden kahden asian välillä. Jos köyhiltä otettaisiin tai riistettäisiin jotain, se viittaisi siihen että olisi itse ansaitta, esim omalla työllä.

Nyt kuitenkin vain vähennetään avustuksia koska kaikkia ei esim voi asuttaa hienossa kaksiossa keskellä Helsinkiä. Eli köyhiltä ei oteta mitään heidän omaa, saavat vain hieman vähemmän avustuksia muilta.

Kommentit (494)

Vierailija
321/494 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä. Kohta käsitellään irtisanomissuojan heikentäminen. Ei tarvita enää painavaa syytä irtisanomiseen, riittää yksi virhe työtehtävässä tai myöhästyminen.

Ei yksi virhe koskaan riitä irtisanomiseen. Ensiksi pitää varoittaa.

Suomen irtisanomiskynnys asettuu samaksi kuin se esimerkiksi Ruotsissa on.

Jatkossa ei tarvita enää varoitusta, saa irtisanoa heti.

Vierailija
322/494 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosiaaliturvamenoista eläkeläisiin menee 33 miljardia ja työttömyyskorvaukset on 5 miljardia. Pelkästään eläkeläisten hoitokoteja maksetaan verorahoista 5 miljardia.

Näinpä! Kaikki yli 45 vuotiaat pitäisi lopettaa eutanasialla.! Loppuu se meidän nuorten rahoilla eläminen!

Mäkin oon kohta kolkyt ja painanu niskalimassa duunia kohta jo kolme vuotta. Ei todellakaan oo reilua että jotkut vanhukset elää mun verorahoillani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/494 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiluokka voi veronalennuksilla viedä perheensä ulos syömään tai kylpylään viikonlopuksi. Työllistää ja virkistää taloutta oikeasti toisin kuin köyhien ropot, jotka menee lähinnä ulkomailla tuotettuun krääsään ja ruokaan.

Vierailija
324/494 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä. Kohta käsitellään irtisanomissuojan heikentäminen. Ei tarvita enää painavaa syytä irtisanomiseen, riittää yksi virhe työtehtävässä tai myöhästyminen.

Ja lomauttaa saa 7 päivässä.

Vierailija
325/494 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paikallinen sopiminen on käsittelyssä, saa sopia palkkoja ohi työehtosopimuksen ja irtisanomissuojan heikentäminen on tulossa, kun hallitus ehtii käsittelemään sen.

Sitä varten tuet leikataan ja kohta saa helposti irtisanoa, että voidaan palkata vakituisten tilalle halvempia työntekijöitä

Ymmärrät nyt jotain todella oudosti. Paikallinen sopiminen ei ole henkilökohtaista sopimista.

Vierailija
326/494 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskiluokka voi veronalennuksilla viedä perheensä ulos syömään tai kylpylään viikonlopuksi. Työllistää ja virkistää taloutta oikeasti toisin kuin köyhien ropot, jotka menee lähinnä ulkomailla tuotettuun krääsään ja ruokaan.

Ravintola-alalle on tulossa konkursseja.

Minun puoliso ei käy enää työlounaalla, koska minun  ansiosidonnaista leikattiin.

Vierailija
327/494 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina pitää varoittaa ennen irtisanomista.

Vierailija
328/494 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyysetuudet ovat valtion korvausta kansalaisille siitä että valtio on kyvytön luomaan heille työpaikkoja (niin julkiseen kuin yksityissektoriinkin), varsinkin sellaista josta ollaan halukkaita maksamaan palkkaa. Orpo ja Purra päättivät että entistä suurempi määrä saa olla ilman töitä ja tästä heidän kansalle aiheuttamasta haitasta ei makseta enää edes sitä minimi korvausta.

Vierailija
329/494 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun puoliso ei käy enää työlounaalla, koska minun  ansiosidonnaista leikattiin.

Mässäsikö puolisosi niin paljon, että piti monta firmaa pystyssä!?

Vierailija
330/494 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paikallinen sopiminen on käsittelyssä, saa sopia palkkoja ohi työehtosopimuksen ja irtisanomissuojan heikentäminen on tulossa, kun hallitus ehtii käsittelemään sen.

Sitä varten tuet leikataan ja kohta saa helposti irtisanoa, että voidaan palkata vakituisten tilalle halvempia työntekijöitä

Ymmärrät nyt jotain todella oudosti. Paikallinen sopiminen ei ole henkilökohtaista sopimista.

Mene itse nettiin lukemaan Valtioneuvoston sivuilta asiasta.

Sinä omassa kuplassa ymmärrät väärin. Viimeiset 20 vuotta on saanut maksaa tessiä korkeampaa palkkaa, mutta kohta alempaa.

Ja lisäksi irtisanomista helpotetaan. Syyksi riittää asiallinen syy, alle 50 hengen työpaikalla ei tarvitse edes neuvotteluita.

Vierailija
331/494 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten opettajat pärjäävät 595 työmarkkinatuella. 

Lisäksi on tulossa paikallinen sopiminen eli voi tarjoutua töihin pienemmällä palkalla kuin tes. 

Lapset on muuttanut pois kotoa ja asun vuokralla, riittää pienempi palkka. 

Irtisanomissuojaa heikennetään, harmi niille kenellä on pienet lapset ja 200 000 asuntovelkaa. 

Mistä keksit, että opettajat jäisivät työttömäksi? 

Ne jää työttömiksi kun yyhhoo äitien kieroon kasvattamat lapsoset ampuvat kaikkien normaalikasvatuksen saaneiden ehjien perheiden lapset ja näitä jälkeen jääneitä ei kannata enää opettaa.

Vierailija
332/494 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, mutta muut tekee saman eikä määräaikaiset enää käy lounaalla eikä osa-aikatyötä tekevät, myös sovitellut päivärahat leikattiin. Osa-aikatyötä tekee 400 000.

Vierailija
333/494 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tässä pitää kansa nousta barrikadeille vielä vaatimaan uudet vaalit! 

Rikollisen suojelu toiminta saa loppua! 

Suomeen suora demokratia on ainoa oikea ratkaisu että korruptoituneet rikolliset poliitikot saadaan pysyvästi pois! 

Vierailija
334/494 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei enää jatkossa tarvitse, kun tulee uusi laki.

Vierailija
335/494 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene itse nettiin lukemaan Valtioneuvoston sivuilta asiasta.

Sinä omassa kuplassa ymmärrät väärin. Viimeiset 20 vuotta on saanut maksaa tessiä korkeampaa palkkaa, mutta kohta alempaa.

Ja lisäksi irtisanomista helpotetaan. Syyksi riittää asiallinen syy, alle 50 hengen työpaikalla ei tarvitse edes neuvotteluita.

Paikallinen sopimus säilyy samana, vaikka henkilökunta vaihtuisi.

Vierailija
336/494 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laki ei muutu tuolta osin.

Vierailija
337/494 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, mutta muut tekee saman eikä määräaikaiset enää käy lounaalla eikä osa-aikatyötä tekevät, myös sovitellut päivärahat leikattiin. Osa-aikatyötä tekee 400 000.

Hallitus leikkasi soviteltua päivärahaa 150 ja 3 lapsen äidiltä 390 kuukaudessa, kun myös lapsikorotukset lähti.

Lisäksi asumistuesta lähti 300 euron ansiotulovähennys.

Vierailija
338/494 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laki ei muutu tuolta osin.

Muuttuu. Etkö ole jutellut luottamusmiesten kanssa?

Vierailija
339/494 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muut menevät kokoaikatöihin.

Vierailija
340/494 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun puolisosi on siis suursyömäri joka syö valtion talouden kuntoon yksinään?  Kyllä siinä ravintola konkurssiin kyllä menee jos se teidän Reiska ei enää syö ravintolassa lounasta.

Röyh..burb...

Puolisosi kylläkin näyttää siltä, että hän on yksin syyllinen siihen, että muut näkevät nälkää..