Mitä iloa pitkistä hiuksista on, kun ne on aina kiinni?
Olen siis itse pitkähiuksinen. Hiukset alaselkään asti. En voi pitää hiuksia auki, koska ne menevät helposti takkuun ja ovat vain tiellä. En halua leikatakaan, koska lyhyemmät eivät sovi.
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aina hiukset auki, pituus on vaihdellut vyötärömittaisesta lapaluumittaan. Hoida ja pese paremmin, niin eivät mene takkuun.
No kerropa hoitovinkkejä.
Odotan yhä ohjeita.
Riippuu hiustyypistä, mutta ainakin kannattaa pestä riittävän usein sulfaatittomalla shampoolla ja käyttää laadukasta hoitoainetta (xz ja muut markettilirut ei ole laadukkaita), käyttää hiuspyyhettä froteen sijaan, välttää hiusten turhaa harjaamista varsinkin märkinä ja föönikuivata ne ja ehdottomasti välttää märillä/kosteilla hiuksilla nukkumista, hiukset yöksi löysästi kiinni tai silkkisen myssyn sisälle.
Hiukset on hyvä olla kiinni ainakin toisesta päästä. Niin pitkät kui lyhyetkin. Muuten olisimme kaljuja ja hiusmuotoilijat yms. työttömiä.
Vierailija kirjoitti:
Miten leikkaatte hiukset kotona niin että niitä kehtaa pitää julkisesti auki?
Pesen hiukset, annan vähän kuivahtaa. Jakaus ihan keskelle, nenän keskeltä mittaan oikean kohdan. Takaa suurin piirtein keskelle. Sitten parin sentin osio kerrallaan tiukasti sormien väliin, kampaan vielä sileäksi saadakseni kaikki osion hiukset samaan mittaan. Napsaisen hiustenleikkuusaksilla haluamani mitan pois. Toistan, kunnes koko tukka on käyty läpi tällä tavalla. Lopuksi katson, onko heittoja ja siistin tasaiseksi. Takaa pitää katsoa peilin avulla. Seuraavan pesun jälkeen käyn vielä uudestaan läpi.
Ihanaa, kun "kampaajalle" pääsee heti halutessaan. Ja tulee juuri niin hyvää jälkeä, kuin itse osaa tehdä:) Siinä kehittyy ja rohkaistuu. Ja säästää melkoisesti.
Pidin hiuksiani AINA kiinni, inhosin niiden pesemistä kuivatuksineen ja ne oli kuumat. Hoitoaineen määrä jota kului oli lähes naurettava. Karkea, kihara ja paksu hius. Olihan sitä paljon, muut tykkäsivät. Nyt olen ajanut koneella siilin pari vuotta noin kahden viikon välein eikä paluuta ole. Niin helppoa ja näppärää. Paluuta ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aina hiukset auki, pituus on vaihdellut vyötärömittaisesta lapaluumittaan. Hoida ja pese paremmin, niin eivät mene takkuun.
Tämä ei ole vitsi, mutta lemmikkitarvikeliikkeiden dog fur detangle -tuotteet ovat hyviä. Etenkin valkea kuutiomainen pumppupullo. Hiukset eivät takkuunnu sen jälkeen, ei niin millään :D
Pitkät hiukset ovat osa identiteettiäni. Lyhyt tuntuu niin väärältä. Kun olen joskus lyhyemmäksi leikannut, niin on ollut olo, että olisin sairastunut vakavasti, tyyliin rinta poistettu syövän takia.
Helppous. Voi vaan harjata ja laittaa kiinni.
Takkuuntumisesta pääsee eroon, kun suihkuttaa pesun jälkeen hiuksiin jätettävää hoitosuihketta. Niissä on kaikissa silikonia tai vastaavaa ainetta. Lisäksi Moroccanoil on vain täysin ylivertainen hiustenhoitoaine, sitä kannattaa kokeilla.
Vastaus otsikon kysymykseen on, että säästää parturikuluissa kun antaa hiusten vaan kasvaa.
Mulla on pitkät ja paksut hiukset ja aina ne on auki. Myös kuumalla ilmalla vähintään osittain. En vain pysty pitämään niitä kiinni.
Mutta ovathan ne kauniit. Pesen ja käytän hiusmaskia, föönaan kuivaksi siloittavan voiteen kanssa, ja kiharran. Ihanaa kulkea ulkona kun tuuli tarttuu pitkiin kiharoihin :).
Vierailija kirjoitti:
Moni sanoo että pitkät hiukset saa laitettua juhliin. Kuinka usein muilla sitten on sellaisia juhlia joihin tehdään kampaukset tai kiharretaan viimeisen päälle?
Mulla ei kuin ehkä kerran vuodessa ja en todella sen takia pidä pitkiä hiuksia. Lyhyt kiva malli, juhliin laitan juhlavaatteet ja näyttävät kauniit korvikset. On juhlavaa 👍
Tuskin pitkätukatkaan pitää niiden juhlien takia pitkiä hiuksiansa. Mutta kun kysymys on, että mikä ilo pitkistä hiuksista, niin tuollainenkin pointti on tullut sitten esille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ulkonäon kannalta lienee yhdentekevää ulottuvatko hiukset lapaluun alle vai alaselkään. Liian pitkä luuska on aika kauhea."
Pääasia että hiukset ovat terveet ja kiiltävät. Ohut liuru on tietysti ikävä, silloin kannattaa ehdottomasti lyhentää pituutta. Usein näkee väkisin ylläpidettyä kulunutta ja katkeillutta tukkaa. Pitkän tukan hoito (kuten lyhyenkin) ja latvojen terveenä pito mm. leikkaamalla huono kuiva latva pois kohentaa hiusten ulkonäköä jo reilusti.
Suomalaislla on harvoin paksua tukkaa, mutta hyvä pituus, terveet latvat niin onhan se kaunis. Kannattaa muistaa että hiusten kunto ja terveys tulee sisältä päin. Kunnollinen terveellinen ravinto on tärkässä osassa. Sairaudet ja puutostilat ruokavaliossa näkyy hiuksissa. Pelkkä ulkoinen hoitoaineella läträily ei yksin auta.
Mulla ei "terve" tukka kiillä. Kihara, karhea ja paksu hius näyttää terveenä kiharalta ja karhealta. En käytä silikonituotteita, ne pilaa hiuksen. Ehkä sulla on sellainen Panthene-silkkimatto ja luulet, että se on terve, kun on kyllästetty silikonilla?
Mitähän väliä sillä on kenellekään minkä mittaiset hiukset jollain on? Yksi lyhyttykkainen jaksaa aina kehua, kun joku on leikannut hiuksiaan, on ilmeisesti kateellinen pitkähiuksisille. Mä pidän pikiä hiuksia ja jopa auki niin kauan ku hiukset on päässä. En halua liittyä mummojen kerhoon. Kun ikää on yli 60v, lyhyet ja harmaat hiukset näyttää, no, just nii...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ulkonäon kannalta lienee yhdentekevää ulottuvatko hiukset lapaluun alle vai alaselkään. Liian pitkä luuska on aika kauhea."
Pääasia että hiukset ovat terveet ja kiiltävät. Ohut liuru on tietysti ikävä, silloin kannattaa ehdottomasti lyhentää pituutta. Usein näkee väkisin ylläpidettyä kulunutta ja katkeillutta tukkaa. Pitkän tukan hoito (kuten lyhyenkin) ja latvojen terveenä pito mm. leikkaamalla huono kuiva latva pois kohentaa hiusten ulkonäköä jo reilusti.
Suomalaislla on harvoin paksua tukkaa, mutta hyvä pituus, terveet latvat niin onhan se kaunis. Kannattaa muistaa että hiusten kunto ja terveys tulee sisältä päin. Kunnollinen terveellinen ravinto on tärkässä osassa. Sairaudet ja puutostilat ruokavaliossa näkyy hiuksissa. Pelkkä ulkoinen hoi
Mistä ne silikonit tulisi, kun en käytä tuotteita missä niitä on? Hyppää ilmasta jos kävelee marketissa shampoohyllyn ohi?
Mulla on nykyään lyhyet hiukset. Kampaajalle menee n.200 euroa vuodessa, mutta toisaalta shampoota menee vain herneen kokoinen nokare, eikä hoitoaineita ym tarvita. Toista oli pitkien hiusten kanssa, kuivat ja pörröiset joten paljon piti käyttää laadukasta hoitoainetta ja shampoota ja ties mitä öljyjä, että oli siistin näköinen. Ja niihin aineisiin todella meni rahaa, eli nykyään pärjään jopa halvemmalla kun kampaajalle menee vain tuo 200 euroa.
Lisäksi lyhyet on niiiiin paljon helpommat pestä ja pitää, plus että kuivuu vartissa. Ei ikinä enää pitkiä.
Nimenomaan se, että ne saa kiinni laittamalla nostettua pois hiostamasta niskaa.
Mulle ei sovi niin lyhyt malli, ettei peittäisi niskaa, mutta ovat niin paksut, että heti kun niska alkaa peittyä, se on aivan hikinen kylmällä ilmallakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri. Mutta selvästi ap:lla on vääränlaiset shamppoot ja hoitoaineet käytössä. Mitään yksioikoisia neuvoja täällä ei tietenkään voi antaa, koska kaikkien hiukset ovat erilaisia. Se mikä sopii yhdelle ei sovi toisella. Käykää ammattialaisten pakeille, jotka näkevät hiuksenne.
Ongelmaa voi olla myös vedessä, jolla hiukset pesee, joten kannattaa hankkia suihkusuodatin, joka poistaa mineraaleja suihkudestä. Se on todella yksinkertainen ja helppo kiinnittää suihkun hanaan.
Vierailija kirjoitti:
Moni sanoo että pitkät hiukset saa laitettua juhliin. Kuinka usein muilla sitten on sellaisia juhlia joihin tehdään kampaukset tai kiharretaan viimeisen päälle?
Mulla ei kuin ehkä kerran vuodessa ja en todella sen takia pidä pitkiä hiuksia. Lyhyt kiva malli, juhliin laitan juhlavaatteet ja näyttävät kauniit korvikset. On juhlavaa 👍
Edustan firmaamme vähintään neljä kertaa vuodessa Black tie tilaisuudessa. Siihen sukulaisten ja ystävien ja kissankaimojen häät, ristiäiset ja rippijuhlat. :D usein saa hiuksensa kihartaa. Joskus myös ihan vain koska on kiva näyttää kauniilta. Kerran lomaillessamme makoilin rannalla suuren kiven päällä, niin lähellä leikkivä pikkuinen tyttö epäili minun olevan merenneito :)