Mitä iloa pitkistä hiuksista on, kun ne on aina kiinni?
Olen siis itse pitkähiuksinen. Hiukset alaselkään asti. En voi pitää hiuksia auki, koska ne menevät helposti takkuun ja ovat vain tiellä. En halua leikatakaan, koska lyhyemmät eivät sovi.
Kommentit (91)
Pitkät hiukset tulevat halvemmaksi, sillä kampaajalla ei tarvitse usein käydä. Ne on myös helppo leikata itse.
Pitkiin hiuksiin on kiva tehdä kampauksia. Ja ne näyttävät niinkin kivemmilta kuin lyhyet hiukset auki.
Mulla ei ole noin pitkät. On aina auki.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin kuulla miesten (ja naisten) ajatuksia pitkistä hiuksistaan videoilla. Vastauksia. Miksi on pitkät hiukset, mitä ne edustavat, miksi päätyi siihen, onko tyytyväinen, miltä kuvittelee näyttävänsä ne päässä joku leijona vai jumalhahmo, monalisa, heinähius, aatelinen jne. Jos mies on kasvoiltaan tai käytökseltä feminiininen, se ihmetyttää missä mennään. Naisten mieshiuksista pitäisi saada myös enemmän videokeskustelua. t. ihan pihalla
No aika pihalla juu. Siinähän ne kasvaa ihan itestään miehilläkin. Ilman sen suurempia filosofeinteja.
Mutta ootkos filosofoinut ollenkaan sitä puolta, että miksi niihin (oletusarvoisesti ja "huomaamatta") käytetään paljonkin aikaa, efforttia sekä analysoidaan suortuvien laatua ja merkityksiä jokaiselta kantilta ja valon heijastuskulmasta?
Mulla oli vielä viime vuonna vyötärölle pitkä tukka. 3 kk:n välein kävin leikkauttamassa, että saa varmasti ne kaikki kaksihaaraiset pois. Silloin se ei mene niin herkästi takkuunkaan.
Käytin latvoissa sähköistämisen poistosuihketta ja lämpösuojaa, jos suoristusraudalla vetäsin läpi. Sitten vielä kevyesti lakkaa, niin ei mennyt takkuun. Tämä ohje siis, jos halusi pitää auki.
Mulle oli iloa pitkistä hiuksista, kun tykkäsin näprätä niiden kanssa. Tehdä kampauksia ja erilaisia lettejä. Sitten jouduin onnettomuuteen ja hiusten hoitamisesta tuli hankalaa. Takkuja en saanut enää itse suoristettua, joten olin parempi leikata lyhyeksi.
Nyt mulla on ollut tammikuusta lyhyt tukka ja eihän näitä saa kuin parilla tavalla. Tai sitten pidän huiveja, turbaaneja, pipoja... Sopii likasille ja puhtaille hiuksille. :)
Pitkät hiukseni ovat pese ja pidä hiukset. Tasapitkät on helppo laittaa letille, ponnarille tai nutturalle. Pitkät hiukset ovat osa identiteettiäni, ja tuntisin itseni alastomaksi ilman niitä.
En käy kampaajalla koskaan, näitä ei tarvitse leikata kun eivät kasva pidemmiksi kuin lapaluihin asti. Pitkät hiukset saa helposti ponnarille. Ja itse en tykkää lyhyistä hiuskista, mielestäni ne eivät sovi kenellekään.
Täälläkin vyötäröpituiset hiukset! Aamulla ensimmäisenä kiinni ja illalla viimeiseksi auki, tai viime aikoina olen pitänyt yölläkin löysällä letillä, kun on niin kuuma.
En yhtään tykkää naamalle tulevista hiuksista, joten kiinni olisivat vaikka olisivat lyhyemmät. Pidän hiuksia nutturalla ja nutturan volyymi on isompi, kun tukkaa on enemmän. Toki lyhyempiinkin saisi massaa tekemällä löysähkön ja/tai tupeeratun tms. nutturan mutta en tykkää käsitellä hiuksia aineilla tai tupeeraamalla.
Pitkissä hiuksissa vetoaa niiden tietynlainen vanhanaikaisuus ja trendittömyys. Hiukseni ovat olleet pitkät lähes koko elämäni, joten ehkä kyse on myös identiteetistä. En halua pirtsakkaa polkkaa saati jostain kohtaa lyhyeksi ajellulla hiustyylillä.
Hiuksia pesen mahdollisimman harvoin, kuitenkin niin, että pysyvät siisteinä tai siistihköinä. Pestessä ja hiusten ollessa märät vältän kovakouraista käsittelyä. Hoitoainetta en käytä vaan lisään latvoihin pesun jälkeen jojobaöljyä.
Mulla on pitkät hiukset siitä syystä, että mulla on ruma pää, leukalinja ja kaula. Samasta syystä pidän hiukset myös aina auki, niin voi piilottaa rumat piirteet niillä. Onneksi on sentään hyvät ja vahvat hiukset, pesen ja föönaan ne joka aamu enkä siedä yhtään likaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aina hiukset auki, pituus on vaihdellut vyötärömittaisesta lapaluumittaan. Hoida ja pese paremmin, niin eivät mene takkuun.
No kerropa hoitovinkkejä.
Odotan yhä ohjeita.
Miten leikkaatte hiukset kotona niin että niitä kehtaa pitää julkisesti auki?
Mulla on ohuet ja helposti takkuuntuvat hiukset. Pitkinä ne saa kuitenkin sotkunutturalle koottua, menee 2 minuuttia. Silloin ei se pörröisyyskään haittaa päivän mittaan. Tyyli on muutenkin boheemi.
Helpompi tasoittaa vaikka itse. En ole kampaaja, joten lyhyt tukka tulisi kalliiksi.
Vierailija kirjoitti:
Helpompi tasoittaa vaikka itse. En ole kampaaja, joten lyhyt tukka tulisi kalliiksi.
Miten tavoitat? Voitko pitää auki?
Vierailija kirjoitti:
"Ulkonäon kannalta lienee yhdentekevää ulottuvatko hiukset lapaluun alle vai alaselkään. Liian pitkä luuska on aika kauhea."
Pääasia että hiukset ovat terveet ja kiiltävät. Ohut liuru on tietysti ikävä, silloin kannattaa ehdottomasti lyhentää pituutta. Usein näkee väkisin ylläpidettyä kulunutta ja katkeillutta tukkaa. Pitkän tukan hoito (kuten lyhyenkin) ja latvojen terveenä pito mm. leikkaamalla huono kuiva latva pois kohentaa hiusten ulkonäköä jo reilusti.
Suomalaislla on harvoin paksua tukkaa, mutta hyvä pituus, terveet latvat niin onhan se kaunis. Kannattaa muistaa että hiusten kunto ja terveys tulee sisältä päin. Kunnollinen terveellinen ravinto on tärkässä osassa. Sairaudet ja puutostilat ruokavaliossa näkyy hiuksissa. Pelkkä ulkoinen hoitoaineella läträily ei yksin auta.
Kannattaa myös ottaa huomioon pään muoto ja kasvojen muoto hiustyyliä valitessa.
Itselläni on isältä perityt geenit mm. siinä suhteessa että hiukseni kasvavat valtavan nopeasti. Isällä se on hankalaa kun parturikäyntejä on tehtävä tiheästi, itse ole koko ikäni pitänyt pitkää tukkaa muutamaa murrosiässä tehtyä kokeilua pituuden ja värien suhteen lukkuun ottamatta. En jaksa enkä halua ylläpitää lyhyempää koska sitä joutuu koko ajan muotoilemaan uudelleen ja uudelleen. Kasvaa niin nopeasti ulos muodosta.
Latvoja leikkelen itse tarpeen mukaan. Olisi mukava kokeilla uudenlaisia hiustyylejä mutta turhauttaa ja rahan menoa kun se ei kestä kuin hetken.
Se ilo, ettei tarvitse käydä kampaajalla käytännössä ikinä. Lyhyet, muotoon leikatut hiukset vaativat jatkuvia kampaajakäyntejä. Ei kiitos, olen mieluummin käymättä. Kyse ei ole rahasta vaan mukavuudesta, inhoan kampaajalla käymistä.
Ei mitään. Kun tajusin etten pidä hiuksia auki kuin korkeintaan juhlissa ja harvoin silloinkaan, leikkautin lyhyeksi. En ole katunut! Paljon helpommat, kevyemmät ja etenkin viileämmät.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on karkea luonnonkihara tukka. Pörrööntyy olipa sitten lyhyt tai pitkä. Pitkänä sen saa ainakin ponnarille.
Sama. Karkea pörrö, joten en enää anna kasvaa pitkäksi. Leikkautan 5 viikon välein ja olen tyytyväinen lyhyeen malliin!
Vierailija kirjoitti:
Pitkiin hiuksiin on kiva tehdä kampauksia. Ja ne näyttävät niinkin kivemmilta kuin lyhyet hiukset auki.
Lyhyet hiukset "auki"? Siis puhut nyt jostain polkkatukasta, etkä oikeasti lyhyistä hiuksista?
Mulla on niin rumat hiukset oli ne pitkät tai lyhyet. Ei tyypilliset suomalaiset, karheat. Heti pesun jälkeen pitkänä näyttää hyvältä, mutta jo kesken työpäivän menevät ns likaisen näköisiksi. Joten pidän pitkinä ni saan edes kiinni.