Kehtaanko mä pyytää mieskassaa avaamaan mulle valmiiksi kurkkupurkin, täällä ei ole niitä helpostiavattava
kantisia enkä ite saa noita tavallisia auki. Vai jätänkö vaan suosiolla ostamatta. Kehtaisitteko te pyytää?
Kommentit (85)
Kyllä minä kehtaan pyytää kun ostan vesipullosixpakin, koska muutoin en saa sitä vetokärryyn. Muista ottaa muovipussi koska säilyke valuu yli.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko sanoa, että naiset eivät osaa avata kurkkupurkkia?
En ole ap, mutta en minäkään (nainen) saa käsivoimin purkkeja auki. Ehkäpä aloittaja tarkoitti ettei usko naisen jaksavan vääntää kantta auki, ei tässä varmaan mistään osaamisesta ollut kyse, ei kannen auki vääntäminen tarvitse älyä, voimaa kylläkin.
"...täällä ei ole niitä helpostiavattava."
Miten vanhoja purkkeja kaupassasi myydään? Helposti avattavia purkkeja on ollut jo pitkään myynnissä. Jos tavara kiertää kaupassa hyvin, noista vanhoista purkeista on jo päästy eroon. Tarkasta -parasta ennen- päivämäärät.
Sellaisia silikonisia "pannulappuja" on, joilla avaaminen sujuu helposti, kun kansi ei luista yhtään. Myös se lämpimän veden lasku on toimiva. Tai itse kyllä pyydän puolison apuun, mutta jos hän ei ole paikalla, lasken puukon kärjellä ilmaa kannen alle.
Meillä kävi aikoinaan yksi naapurin mummo usein ovella pyytämässä miestäni avaamaan purkin kannen.
Ai, tähänkö hommaan te tarvitsette miehiä?
Kysy niiltä naiskavereiltasi, jotka jo näyttävät miehiltä, ja joiden käytöstavat ovat kuin muinaisten luolaihmisten.
Saat heidät kyllä puusta alas, kun heittelet soijapähkinöitä...
Jos en saa purkkia auki, kysyn mieheltä, jos on kotona, että voisiko avata. Jos hän ei ole paikalla, käytän hohtimia. Joku pyyhe kannen ja hohtien väliin ettei kanteen tule ruttuja tai jopa reikiä. Pieni kevyt nykäys riittää ja johan aukeaa.
Vierailija kirjoitti:
Puukon kärki kannen väliin ja vähän väännät. Aukee helposti. Joskus nuo kannet on niin tiukassa ettei miehenkään voimat riitä.
-M
Näin juuri. Saat ilmattua kannen, jonka jälkeen aukeaa helposti.
Kehtaat tietysti pyytää, mielellään varmaan avaa. Itse lyhyenä ihmisenä joudun silloin tällöinen pyytämään miehiä antamaan kaupan hyllyiltä tavaran, johon en yllä. Ja olen liian huterajalkainen niillä jakkaroille kiipeämään.
Aina ovat auttaneet.
Vierailija kirjoitti:
Miten vanhoja purkkeja kaupassasi myydään? Helposti avattavia purkkeja on ollut jo pitkään myynnissä. Jos tavara kiertää kaupassa hyvin, noista vanhoista purkeista on jo päästy eroon. Tarkasta -parasta ennen- päivämäärät.
Älä nyt höpöjä puhu!!!
Kaupoissa on edelleenkin lasipurkeissa levia säilykeitä jossa ei ole helposti avattavia kansia. Eivätkä ne ole jotain vanhaa tuotantoa joissa parasta ennen on mennyt umpeen.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu tuotteesta tai ehkä ennemminkin tuotemerkistä millainen kansi siinä on. Nopea tarkistus jääkaappiin kertoi että abba sillipurkissa ja meritalon puolukkahillopurkissa on vielä perinteiset kannet - muissa helposti aukeavat.
Ruuvimeisseli on paras kaveri purkin avaamiseen.
Ei tarvita puukkoja tai muutakaan terävää. Naputelkaa jollain työkalulla purkin kannen reunoja koko pituudelta siten, että jää pieniä jälkiä. Sen jälkeen kääntäkää purkki ylösalaisin ja napauttakaa jollain pehmeämmällä (itse käytän kyynärpäätä) purkin pohjaan. Aukeaa.
On ennenkin tätä kysytty. Tietenkin kehtaat.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvita puukkoja tai muutakaan terävää. Naputelkaa jollain työkalulla purkin kannen reunoja koko pituudelta siten, että jää pieniä jälkiä. Sen jälkeen kääntäkää purkki ylösalaisin ja napauttakaa jollain pehmeämmällä (itse käytän kyynärpäätä) purkin pohjaan. Aukeaa.
Luonnollisesti avaamista varten käännetään taas oikeinpäin, jottei joku kuvittele, että kansi holahtaa jo tuosta pohjaiskusta auki. Kansi siis kierretään auki.
Vierailija kirjoitti:
Olipas monimutkainen ohje 😁 Menee vain sekuntti kun ruuvarilla niksauttaa ja purkki on auki. Tai puukko, mutta puukko ei sovi kaikken käsiin.
Vierailija kirjoitti:
Puukon kärki kannen väliin ja vähän väännät. Aukee helposti. Joskus nuo kannet on niin tiukassa ettei miehenkään voimat riitä.
-M
Kyllä aukeaa kun on hauiksessa papua 💪
Tottakai voit ja myös joltain riskinnäköiseltä mieheltä joka vain asiakkaana kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipas monimutkainen ohje 😁 Menee vain sekuntti kun ruuvarilla niksauttaa ja purkki on auki. Tai puukko, mutta puukko ei sovi kaikken käsiin.
Kuvailu monimutkaisempaa kuin itse tekeminen. Tuo ruuvareilla ja muilla naksauttelu saattaa olla vaarallista.