Kehtaanko mä pyytää mieskassaa avaamaan mulle valmiiksi kurkkupurkin, täällä ei ole niitä helpostiavattava
kantisia enkä ite saa noita tavallisia auki. Vai jätänkö vaan suosiolla ostamatta. Kehtaisitteko te pyytää?
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko sanoa, että naiset eivät osaa avata kurkkupurkkia?
En ole ap, mutta en minäkään (nainen) saa käsivoimin purkkeja auki. Ehkäpä aloittaja tarkoitti ettei usko naisen jaksavan vääntää kantta auki, ei tässä varmaan mistään osaamisesta ollut kyse, ei kannen auki vääntäminen tarvitse älyä, voimaa kylläkin.
Purkin avaaminen ei ole mikään voimalaji, vaan vaatii juuri älyä ja soveltamiskykyä.
Vierailija kirjoitti:
Puukon kärki kannen väliin ja vähän väännät. Aukee helposti. Joskus nuo kannet on niin tiukassa ettei miehenkään voimat riitä.
-M
Ei tarvitse puukon kärkeäkään pilata ja väännellä. Riittää että veitsen hamarapuolella naputtelee sitä korkin reunaa niin avautuu helposti.
Kaikkein järkevin ja kauaskantoisin ratkaisu on vahvistaa omia kämmeniä ja sormia. Mulla ei jää yksikään purkki avaamatta, koska mulla on ihan tajuttomat kämmen- ja sormivoimat.
T. Nainen
Ruuvitaltta väliin, pieni vääntö ja lähtee. Veitsiä ei kannata pilata tuossa hommassa.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvita puukkoja tai muutakaan terävää. Naputelkaa jollain työkalulla purkin kannen reunoja koko pituudelta siten, että jää pieniä jälkiä. Sen jälkeen kääntäkää purkki ylösalaisin ja napauttakaa jollain pehmeämmällä (itse käytän kyynärpäätä) purkin pohjaan. Aukeaa.
Uusi kikka, eikä ollenkaan huono! Noita sivunapsautuksia tuskin edes tarvitaan. Riittänee, kun purkkiin saa alipaineen sijasta hetkeksi painetta, joka pullistaa reunan irti tiivistepinnasta.
Minä olen pyytänyt apua, kuten myös pullonkorkkien kanssa.
Minulla oli useamman vuoden todella kipeät kädet. En pystynyt nostamaan vaikkapa maitopurkkia (liian painava) tai ottamaan juomalasia kaapista.
Kädet olivat yksinkertaisesti aivan turrat, kipeät ja voimattomat. En saanut niihin puristusvoimaa yhtään.
Ennen sairastumista minulla oli hyvät käsivoimat.
Mitkään tässä ketjussa kerrotut avauskeinot eivät auttaneet, koska en vain voinut kiertää kantta auki.
Sitä on vaikea uskoa, ennenkuin itse kokee. Ja olen vasta nelikymppinen. Onneksi vaiva helpotti, parin vuoden aikana, ja vaikkeivät käteni ole entisellään, saan sentään pullonkorkit auki.
purkki minuutiksi lavuaariin ja laskee kuumaa vettä siihen korkin kanteen niin on helpompi avata
Vierailija kirjoitti:
Koukkumainen kruunukorkin avaaja on paras työkalu tuohon tarpeeseen. Avaaja asetetaan purkin kannen päälle ja sen koukkupäällä raotetaan kannen reunaa. Työkalu ei lipsahda eikä sillä loukkaa itseään, ja aina toimii.
Voi hyvänen aika, onko niitä enää edes myynnissä. En oo nähnyt mutta en ole kyllä etsinytkään. Mulla on yksi tosi vanha vielä tallella. Ajatella ettei oo käynyt edes mielessä purkin ilmaamiseen. Pitääpä kokeilla seuraavalla kerralla kun/jos ostaa purkin jossa perinteinen kansi.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein järkevin ja kauaskantoisin ratkaisu on vahvistaa omia kämmeniä ja sormia. Mulla ei jää yksikään purkki avaamatta, koska mulla on ihan tajuttomat kämmen- ja sormivoimat.
T. Nainen
Paitsi ettei kaikki voi vahvistaa kämmeniää eikä sormia vaikka haluaisi. Esimerkiksi reuma ja nivelvaivat saattavat aiheuttaa heikkouta käsiin vaikka kuinka yrittää niitä jumpata ohjeiden mukaan.
Mä käytän pikkulusikkaa kannen raottamiseen. Veitsi voi lipsahtaa ja ruuvimeisselit on autotallissa asti.
Älä viitsi tehdä pölhöjä aloituksia.
Mikset kehtaisi. mutta onhan niitä kotikonsteja. Joku jo vinkkasi sen ilman poistamisen. Kannen reunan alle saksen terällä tai puhtaalla ruuvimeisselillä ja kuulet pihahduksen, sen jälkeen aukeaa. Olen pari kertaa pyytänyt asiakasta auttamaan. Katsoin pitkän kundin ja pyysin auttamaan ylähyllyltä tarvitsemani tavaran. Aina ei ole henkilökuntaa avittamassa ja korokepallitkin missä sitten sattuu olemaankaan. Kanssa-asiakkaat ovat aivan ihania, kun auttavat huomatessaan, etten todellakaan ole "iskemässä" seuraa, vaan olen vaan lyhyt tyttönen. Kerran olin äimänä paistopisteen tuotteen punnitsemisessa ja todella iso mies tuli kysymään tarvitsenko apua. Apu kelpasi ja sanoin kiitos kultapieni. Hupsis, hänhän oli ainakin 30cm mua pidempi. Mutta vaikutti ettei hän loukkaantunut lipsahduksestani.
Olen heiveröinen nainen, ja muutama vanhus on pyytänyt avaamaan kassalla vierekkäin ostoksia pakatessa avaamaan jonkun ostoksen heille. Välillä olen saanut avattua, välillä en vaan olen pitänyt pyytää vielä muilta apua.
Itsekin olen joutunut pyytämään apua. Kyllä se hävetti esimerkiksi silloin, kun piti pitkällä lenkillä ollessa pyytää huoltoaseman pihassa apua, kun en saanut millään vesipulloa auki, mutta ei siinä oikein ollut muuta tehtävissä.
Vierailija kirjoitti:
Olen heiveröinen nainen, ja muutama vanhus on pyytänyt avaamaan kassalla vierekkäin ostoksia pakatessa avaamaan jonkun ostoksen heille. Välillä olen saanut avattua, välillä en vaan olen pitänyt pyytää vielä muilta apua.
Itsekin olen joutunut pyytämään apua. Kyllä se hävetti esimerkiksi silloin, kun piti pitkällä lenkillä ollessa pyytää huoltoaseman pihassa apua, kun en saanut millään vesipulloa auki, mutta ei siinä oikein ollut muuta tehtävissä.
Varmaan noissa pulloissa on silloin tällöin valuvikoja kun niitä ei millää saa auki. Nämä uudet muovidirektiivikorkit yleensä aukeaa ihan helposti, mutta yks kerta piti puukolla hinkata korkin jengoja (vai mitä ne on nimeltään) irti toisistaan een kuin sai korkin auki.
Ei se ole kassan tehtävä, hidastaa muiden asiointia. Itse avaan purkin kannen kumihansikas kädessä. Tai sellainen kuminpala. Tai sellainen apuväline, joita on kauppojen taloustavaraosastolla. T. Heikot käsivoimat, 76 v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Nainen
Paitsi ettei kaikki voi vahvistaa kämmeniää eikä sormia vaikka haluaisi. Esimerkiksi reuma ja nivelvaivat saattavat aiheuttaa heikkouta käsiin vaikka kuinka yrittää niitä jumpata ohjeiden mukaan.
Kaikilla tällaisia ongelmia suinkaan ole vaan isoin ongelma on korvien välissä.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole kassan tehtävä, hidastaa muiden asiointia. Itse avaan purkin kannen kumihansikas kädessä. Tai sellainen kuminpala. Tai sellainen apuväline, joita on kauppojen taloustavaraosastolla. T. Heikot käsivoimat, 76 v.
Nahkahansikkaallakin saa pitävän otteen jos kansi tai korkki ei meinaa avautua.
Osta motonetistä sellainen kankainen öljynputsarinavain, sillä saat purkit kuin purkit auki. Ei kestä kiitttää.
M46
Kyllä minä kehtaan pyytää apua. Nuoret miehet ovat yllättävän avuliaita, ehkä siitä syystä, että olen jo parhaat parinetsintäpäiväni nähnyt.
Kysäise ihmeessä apua purkin aukaisuun!!
Koukkumainen kruunukorkin avaaja on paras työkalu tuohon tarpeeseen. Avaaja asetetaan purkin kannen päälle ja sen koukkupäällä raotetaan kannen reunaa. Työkalu ei lipsahda eikä sillä loukkaa itseään, ja aina toimii.