Kehtaanko mä pyytää mieskassaa avaamaan mulle valmiiksi kurkkupurkin, täällä ei ole niitä helpostiavattava
kantisia enkä ite saa noita tavallisia auki. Vai jätänkö vaan suosiolla ostamatta. Kehtaisitteko te pyytää?
Kommentit (85)
Miksi mieskassaa? Onko tässä sama homma, että nainen ei kelpaa hinaamaan autoa, ei laittamaan sähköasennuksia, ei edes viemäriä avaamaan?
Hanki se apuväline purkinavaamiseen ja akkuporakone tai vähintään ruuvinväännin, niin et tarvitse miestä mihinkään.
On muuten todella nolo tilanne, kun kolme miestä on yrittänyt avata jotain purkkia tai pulloa onnistumatta, ja sitten tulee vanha mummo "antakaapa ku mie" ja tempaisee sen auki. Siksi on parempi pyytää naiskassaa.
Odottele voimaantumista tai hae hörhöparaatista joku rekkalepso avuksi.
Vierailija kirjoitti:
Osta motonetistä sellainen kankainen öljynputsarinavain, sillä saat purkit kuin purkit auki. Ei kestä kiitttää.
M46
Muutetaas vähän, käy sittenkin puuilossa ja osta tuollainen:
https://www.puuilo.fi/ampro-oljynsuodatinavain-remmilla
Jotain vikaa on tuotteiden pakkaustekniikoissa, kun moni tuttavistanikin valittaa, ettei saa purkkia tai pulloa auki normaalein käsivoimin.Valmistajat säästävät, kun pakkaavat tuotteensa kuluttajan kannalta hankaliin ja joskus jopa mahdottomiin pakkauksiin, joita ei saa auki kuin kirveellä ja sahalla. Avaamistekniikoita tulisi uudistaa. Itse en osta toista kertaa tuotetta, joka avautuu vaivalloisesti.
Itselläni on teräväpäinen iso ruuvi ja vasara. Ruuvin terävä kärki keskelle kantta, vasaralla napautus ruuviin niin että kanteen tulee pieni reikä ja ilmaa pääsee sisälle. Kansi aukeaa ongelmitta. Sen jälkeen reiän voi paikata ilmastointiteipillä.
Toimii varsin hyvin esimerkiksi Kotimaista kurkkupurkkeihin jotka muuten jää näillä ranteilla avaamatta edes vääntöä helpottavilla työkaluilla. Kun siis yksi kunnon rusikointi aiheuttaa jännetupentulehduksen jota sitten särkylääkkeillä hoidetaan pari viikkoa.
Kyllä me kassalla ollaan niitä purkkeja auottu, joskus useamman työntekijän voimin, että rohkeasti vaan kysymään.
No mitä ihmettä? Työnnä veitsen kärki sinne purkin ja kannen väliin ja vähän lonkistat niin se napsahtaa helposti auki. Kai noihinkin jotain erillisiäkin apuvälineitä myydään. Tai sitten jätät vaan purkin ostamatta.
En viitsisi kyllä todellakaan kaupassa tuohon apua keltään pyytää.
Vierailija kirjoitti:
Puukon kärki kannen väliin ja vähän väännät. Aukee helposti. Joskus nuo kannet on niin tiukassa ettei miehenkään voimat riitä.
-M
Kyllä miehen voimat riittää purkin avaamiseen, marjanpoimiat sitten erikseen.
Aina on purkit auennut ilman mitään kikkoja.
M61
Vierailija kirjoitti:
Kysyisin rohkeasti, ellei ole kovin limaisen näköinen tyyppi
Entä jos pyyhkii sen ensin kuivaksi?
Pyydä mieluummin naapuria kuin kassaa. Yksi niksi on lyödä sukka veitsen tylpällä puolella kannen päälle. Minulla on välillä ongelmia näiden korkillisten tölkkien kanssa
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä kehtaan pyytää kun ostan vesipullosixpakin, koska muutoin en saa sitä vetokärryyn. Muista ottaa muovipussi koska säilyke valuu yli.
Miksi alapeukutus, yrittäkää itse saada vesipullopakkaus vetokärryyn ilman ettei leikkaa muovikäärettä pois.
Mulla on apuväline, jilla saa erikokoisia purkkeja ja pulloja auki. Suosittelen sellaisen ostoa. Mutta tähän hätään: pyydä apua.
Aika jännä juttu, että tässäkin ketjussa jotkut päättää ryhtyä vähättelemään/ ilkeilemään, mikä kumma sen katkeruuden herättää, tuskin sisältyy siihen perisuomalaiseen kateuteen, jotain muuta siinä on taustalla. Mielestäni apua kannattaa aina pyytåä, mikäli tarvitsee. Yleinen hyväksikäyttö jota jotkut tarkoittavat jatkuvan avun pyytämisellä on sitten aivan eri asia, joten tuskin tarvitsee olettaa kuuluvan ap:n aloituksen aiheeseen. Kiitos ap oli aivan ihana aloitus, tärkeä arjen aisia, kun näpeissä on jo tai sitten joskus ikä-ihmisenä ongelmia. 🤗
Vierailija kirjoitti:
Ota veitsi ja raota purkin kantta sivusta, sen jälkeen on helppo avata. Älä vaivaa kassahenkilöä moisella.
Viisi idioottia pyytäisivät avaamaan ja laittaisivat valmiiksi avatun purkin kassiin ;D
Vierailija kirjoitti:
Puukon kärki kannen väliin ja vähän väännät. Aukee helposti. Joskus nuo kannet on niin tiukassa ettei miehenkään voimat riitä.
-M
Tavallista ruokailuveistå minä käytän. Lisään edelliseen kommenttiin, että korkin vääntämisen aikana pitää kuulua selkeä tsuff ääni purkista niin sitten aukeaa helposti.
Korkinavaajalla aukenee. (vieläkö ihmiset omistajvat niitä?)
Suomiakat aina vain ajattelee itseään.
Ei teillä suomiakoilla tullut mieleen, että se mies ei saa sitä purkkia auki? Te olette valmiita nolaamaan miehen kuhan itse pääsette sieltä, mistä aita on matalin. Suomiakkojen asenne miehiä kohtaan on oksettavaa! M22
Voit tietysti pyytää. Mutta jos ei olekaan miesoletettu kassahenkilönä, mitäs sitten teet?
Mä suosittelen, että opettelet avaaman sen purkin jotakin apuvälinettä käyttäen. Mulla itellä on jotain halpispakkauksen teräsruokailuvälineitä, ja niistä otan vaikka haarukan ja tungen sen otepään purkin ja kannen väliin, jolloin sieltä saa ilmaa pihahtamaan ulos, ja sen jälkeen kansi aukeaa helposti.
Kalliita ruokailuvälineitä ei tohon hommaan kuitenkaan käytä. Saman asian kuin jokin otepää haarukasta ajaa varmaankin ruuvimeisseli..
Vierailija kirjoitti:
Suomiakat aina vain ajattelee itseään.
Ei teillä suomiakoilla tullut mieleen, että se mies ei saa sitä purkkia auki? Te olette valmiita nolaamaan miehen kuhan itse pääsette sieltä, mistä aita on matalin. Suomiakkojen asenne miehiä kohtaan on oksettavaa! M22
Muunmaalaiset akat sitten saavat purkkinsa auki vai onko niillä ostovaimoilla mies aina kotona?
Myös silloin on ongelmia korvien välissä jos kuvittelee että kaikilla muilla on ongelmia korvien välissä. Itseasiassa juuri tuon tyyppisillä ihmisillä on se kaikkein isoin korvien väli ongelma.